Gå til innhold

TROMSØJENTENE ( ny tråd 22.02.08)


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som jobber på gyn sengepost, og hun har mye med MA og SA og gjøre der... Og ofte så har det vært sånne som deg (og meg) med tanken om at 'jeg vil ikke være ei overnervøs gravid' som har ligget der etter at det har gått galt..

 

Så hun klarte å jage meg på tidlig privat UL da jeg hadde blødninger i uke 8, og legen ikke ville henvise meg.. Alt for lenge å gå å lure på om alt er som det skal, er det ikke det, så vil man jo ha det ut av verden så fort som mulig!

 

Han gynekologen jeg var hos sa også at det var på sin plass å komme til sjekk etter som jeg hadde hatt blødning, og han skulle sørge for å skaffe den henvisninga fra legen selv! Så han ville ikke ta mer betalt en den lille egenandelen på 35 kroner =)

 

Synes det er ganske dårlig at det er så mye elendige fagfolk rundt.... Hun legen min mente at MA var noe som ikke fantes!? At hvis det skulle gå galt så ville jeg få veldig vondt å bli dårlig... Har bytta lege nå da ;-)

 

Jeg er heller ikke noe glad i å springe til legen, men syntes jeg måtte jage deg siden du ikke hadde kjent liv på ei stund.. Som legen sa så skal man jo kjenne det hver dag nå! Men selvsakt så kan det jo være morkake, eller andre ting så gjør det også da;-)

Bare godt å høre at alt sto fint til, og at du omsider ble tatt godt i mot!

 

Ha en fortsatt fin dag folkens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nurk=)

 

Helt enig med deg!! Takk for sparket bak=) Veldig glad for at jeg dro, og glad for at jeg ble tatt imot på en bra måte.. ( ser bort fra hun på tlf..hehe)

Er bra å ikke ha kun seg selv i en slik situasjon. Veldig greit når noen sier " hei, du burde dra". Ikke alltid en ser ting klart selv, så takk for hjelpa=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så glad æ e for at alt va bra! :) Man bli jo veldig letta da... lett å bekymre seg, men ikke lett å vite når man egentlig skal ta kontakt nei. Æ e også kjempeglad for at ei venninne av mæ sendte mæ te legevakta når æ opplevde MA. Da fant æ det hvertfall ut da, istedet for å gå enda flere uker å vente. Hadde allerede skjedd for to uker siden når det ble oppdaga så... Da hadde æ jo litt småvondt i magen og ryggen, men ikke nåkka sånn kjempevoldsomt, æ trodde det va normalt. Æ tror ikke æ klare å slapp helt av før babyen e trygt ute denne gangen og hvertfall ikke hvis det skulle skje noe nå neste gang, men det er jo sånn livet er. Krysse fingran for at det går bra med alle oss da! =) Glede mæ te å høre hjertelyden igjen te jordmor te uka. Morkaka mi ligg jo foran på magen så æ kjenne ikke så mye liv.

 

Ellers glede æ mæ veldig te å bli mamma kjenne æ! Og synes det e SÅ koselig å ha blitt kjent med dere som er i samme situasjon. Ser for mæ at vi kan møtes etter babyene har kommet ut også, grille i bukta, trille turer osv. Det bli et fint år i permisjon heime. Nån av dåkker e jo studenta, men dåkk har no også litt fri på dagtid regne æ med.

 

God helg alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du dro dit da jente.24!! Veldig lurt å få vite hva som foregår.. Og alltid godt når man blir møtt av hyggelige mennesker.. Noen sure finnes det overalt, man skal være heldig hvis man unngår dem...

 

Lykke til videre iallefall!!

 

Enig med deg Tone! Skal bli koselig å ha noen å treffe når de søte små er kommet også! Da er det kjempekjekt å ha noen med ca like gamle barn å diskutere bekymringer og erfaringer med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :) Har dere hatt ei fin helg?

 

Æ våkna no inatt med kjempesterke smerte på sida og nedover ryggen på høyresida. Det va så grusomt vondt så ringte føden, visste ikke om det va rier eller ka det kunne være. Jordmora mente det va nyrestein og det ble bekrefta av lege på legevakta... Ble veldig letta når æ fikk vite ka det va for nåkka og at det ikke va nåkka med babyen. Nyresteinen kjæm ut av sæ sjøl etterhvert, men æ får smerta når den passere i urinveian siden det e trangt der. Også må æ på røntgen om 4-6 uker for å se kor steinen ligger. Kan ikke ta sterke smertestillende siden æ e gravid, så må bare holde ut at det er vondt i perioder. Håpe det ikke tar så lang tid før steinen kjæm ut.

 

Ellers glede æ mæ te kino idag og middag med to vennepar seinere i kveld! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei Jenter..

 

Hælga har vært vældi fin, kosa oss i Oslo! Godt å komme sæ litt bort..

 

Jente 24: Bra at du tok kontakt me sykehuset og fikk høre ka som va galt, pga smertan.. :(

 

Tone: ja uff nyrestein e vell ikje så vældi behagelig :(

 

Å ja bli vell kafe besøk og sånt når småtassan kjæm, bare kos d :-)

 

Tia går så fort no..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle dere andre kommende mødre. Har ikke kommet meg på noe treff ennå, men har jo forferdelig lyst å bli kjent med dere andre som skal ha beibi i sommer! Kan man fortsatt hive seg med? Når blir neste treff da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei=)

 

Mallis : Velkommen til deg!! koselig med nye folk som slenger seg med! Vi skal møtes på torsdag, såvidt jeg har fått med meg. Sleng deg gjerne med=)

 

Mzme : Så herlig at dere er fornøyd med uka i Oslo. En trenger virkelig å komme seg bort i ny og ne. Det skal være sikkert og visst=) Gir ny energi:D Og, ja.. det var greit å komme seg til sjekk! Smertene var sinnsykt vonde, så greit å ha det undersøkt. Overlever de selvsagt, men lettere å godta når en vet at alt er ok=)

 

Tone : Ååååh.. nå ble jeg letta, altså! FLOTT at det var nyrestein. Ja, misforstå meg rett.. Det hadde vært bedre om det var noe mindre smertefullt, men så lenge det ikke var noe med babyen, så er jeg utrolig letta på dine og deres vegner=)

Ja, det sies at de nyrestenene er virkelig vonde når de forlater systemet! Du må vel dessverre bite tenna sammen! Føler med deg og sender deg gode smertelindrende tanker.. :D

 

Hvordan har dere andre hatt det i helga, da?

Her har det vært rolig. Sykemeldt fra jobb denne helga, så har holdt meg i ro. Var visst anbefalingene jeg fikk, så må bare lytte til de erfarne på området..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mallis =) Bli med på treff, blir tredje gangen vi møtes no! Så det e ikke så skummelt å bli kjent med oss, vi e åpen for nye folk, det e veldig koselig bare. Neste treff bli vel ikke før etter påske. Æ synes det e veldig artig å bli kjent med andre som skal ha baby i sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Mallis: Velkommen til deg! :-)

 

Jente 24: Ja man får ny energi av å komme sæ litt bort! Trenger ikje være lange turen! :-)

 

Ellers har hælga vært fint.. Kosa oss mæ og samboern min! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu!! Helga har vært fylt av ting som har skjedd, så no ska det bli godt at det bli mandag så man kan få slappe av.. Heheh!! Neida.. Vært så koseli at !

 

Hei Mallis! Æ heiv mæ med på siste treff å glede mæ te neste! Så håpa du å kan komme da ja!

 

Va det så at det va snakk om torsdag som kommer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallis - hjertlig velkommen med i gjengen =) Kjempe trivelig med flere som venter sommerbaby! Håpre du hiver deg med på treff på torsdag!

 

Tone - Høres grusomt ut!!!!! Bra det ikke var noe med baby, og kan tenke meg det var skummelt å reise inn på sykehuset.... Men auauau... Du må vel bare bite tenna sammen da =/

 

Ang. treff på torsdag, så er det samme for meg når og hvor vi drar. Jeg har ledig hele ettermiddagen ;-)

 

 

I helga har jeg vært alene med lillesnupp, mens sambo har vært i tur med jobben til Levi. Kjenner det er slitsomt å underholde ei aktiv på snart 2 år, så lenga om gangen alene =P Men vi har nå hatt det koselig og da! Og mye takket være det flotte været vi hadde =) Nå er jeg dausliten........................

 

*gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forstod det slik at det er stemning for å møtes på torsdag=)

Eller, hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge mannen min kan dra fra jobb når han egentlig skal på torsdag, så har æ mulighet te å være med! Kommer egentli litt an på tidspunkt da.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ e klar for treff på torsdag =) Passe best kl. 16 eller 17 for min del... Da kan æ gå rett etter jobb uten å dra heim først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra 17 å utover hadde vært ok her, da hadde æ vært sikra at en av oss kunne henta knotten i barnehagen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også klar for treff til torsdag. Kl. 17 høres veldig bra ut :-)

Noen som har forslag til hvor?

 

Håper formen en fin Tone og at du ikke har kjent noe mer til nyresteinen!

 

Sees torsdag jenter! Gleder meg :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Har dere tænkt nåkka på bilstol?

Dæm hadde en på sjarmtroll merke AKTA GRACO til 1400 me base! Va vell ganske billig siden Basen va me?!

 

 

Tænkte å vente litt me bilstolen da, men vil høre va dere tænker om merke og bilstol!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MZME

(har foresten prøvd å finne ut hva de bokstavene til nicet ditt står for, men jeg er blank.....)

 

Her ser du vurderinga til stolen:

http://forbrukerportalen.no/produkter/10587/

-En middels god stol, men med stor fare for feilmontering....

Sånn jeg ser det så virker den litt stor og tungvint å ta med seg inn og ut av bil, men plus blir vel at den kan brukes noe lenger enn de andre stolene.. Ellers så vet jeg kke så mye om den ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 24....

 

HJELP!!!!!!!!

Jeg sliter med skjemaet til engangsstønaden =/

Hadde dere funnet ut av hvordan det skulle fylles ut nå?? Jeg skal søke engangsstønaden, men skjønner ikke HVA jeg skall fylle ut på den blanketten! Tror du må hjelpe meg litt en dag....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Nurk: Okei, takk! Har vell mest fått "følselsen" får den Maxi Cosi! Men vet ikje når man burde kjøpe bilstolen.. HEHE... :-)

 

Fant bare på de bokstaven, å siden har jeg hadd d som nick! Først på msn så hær :-)

 

Ang engangsstønaden får jo ikje æ den da, så ingen vits før mæ å sende inn søknad..! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nurk: Så på den linken, men va ikje den stolen.. Den stolen æ mente ligna mere på den maxi cosi stolen, bare at den virka pittelitt større! Men fant den ikje på reflex (sjarmtroll) si hjemmesia! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) no e d lenge sia æ har vært innom her:)

velkommen til den nye kommans sommer mamman...:)

 

 

går d bra me dæ jente24 og tone? kor bra at alt sto bra me den lille værtfall, håpe dåkker slepp å være så dåli lenger...

 

æ kan dsverre ikke være me på d neste treffe, reise heim t påske:) men ette den ti e æ me ijæn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur heim da Tove :) Klokka 17 passe bra for mæ også i forhold te treff. Kor skal vi gå denne gangen da? Cirka? Har ikke spist der før tror æ, jo kanskje kyllingsalat eller nåkka. Blir koselig å se dere igjen på torsdag! Mulig ei venninne av mæ bli med som også har termin i juni, men hun skulle på noe anna kl. 18 så det spørs!

 

Bilstol va det første vi kjøpte! Kent-Rune bestilte på nett, en rød Ferrari bilstol! Hehe, bra merke da, Sabelt. Den virke veldig bra, kosta 1.500,- og med sånn babypute inni når babyen e liten. Vi kan ta ut puta etterpå når den bli større.

 

Har heldigvis ikke hatt noe mer smerter, må sjekke ut på sykehuset om steinen har kommet ut. Ikke lyst å ta røntgen så skal be om ultralyd istedet. Får høre hva de sier. E visst viktig å sjekke ut at steinen ikke ligger i veien for noe, kan være fare for at den ene nyren slutter å fungere da. Det e jo ikkje bra. E mer optimistisk med tanke på fødselen no da, når æ va ung hadde æ sterke menssmerte og nyrestein e også ganske høyt på smertelista over det man kan oppleve. Så hvis fødselen ikke blir verre enn det skal jeg klare å holde det ut tror jeg. =) Føles godt å ha opplevd litt smerter før, så jeg vet litt at jeg takler det. Noe positivt er det med alt!

 

Æ skal heller ikke søke engangsstønad, men gud for et styr det er med foreldrepenger! Ikke lett det der, har snakket med NAV flere ganger, men synes de er dårligere til å svare og forklare. Ganske byråkratisk språk, enda æ jobbe i det offentlige sjøl. Men har no sendt inn søknaden så får se ka æ får te svar! Tror æ har fått det te rett no. Gjør det jo ekstra komplisert siden Kent-Rune skal ha mer enn 6 ukers permisjon og at æ har to jobba, en som æ e sykmeldt fra, men jobbe likevel 100%!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...