Gå til innhold

TROMSØJENTENE ( ny tråd 22.02.08)


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Hehe! Gravid-Tone!! Meldinga over va te dæ!! Heeheehehehehe Så flink æ e altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

E det ellers bra med dokker alle sammen??Det her e en skikkelig koselig tråd å kom inn på å lese altså... :) Bli i godt humør av det!!!

 

Meieriet på onsdag e notert, ska se om bekkenet mitt tillate mæ det sia æ ska avgårde te jordmor halv ett.. Nån andre som ska på dagen te jordmor i sentrum???? :-) Æ ska te ei som hete Eva den dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, æ bli også så glad når tråden er oppdatert! =) Artig artig! Glede mæ masse te onsdag! Håpe du kjæm Olinebrum!

Pia og Olinebrum - va ikke dåkk interessert i vanntrim for gravide? Ring eller mail Elisabethsenteret og si fra at dåkk e interessert i kurs som starte etter påske. Dæm starte opp om vi bli 15 stykker sjø og no e vi kanskje 8-9... Så det e håp! Men dæm leie ikke inn instruktør om ikke kurset bli fullt. Så meld dåkkers interesser :)

 

Æ skal ikke te jordmor før onsdag i neste uke, men går også te Eva! Ho e trivelig synes æ. Virke ordentlig og, fikk masse informasjon første gang æ va der. E vel bare tre-fire gang vi skal dit til sammen? Hvis vi ikke bytte ut legekontrollen med jordmor da. Nån av dåkk som har gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja æ ska mest te jordmor, syns det va like greit!!! Skal te legen på kontroll to ganga å resten te jordmor! Går egentli te ei Lillian, men så fikk æ hos Eva denne gang.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der!

 

Var hos fastlegen min i dag og da stakk jeg innom å meldte meg opp på vanntrimkurset samtidig. Håper det blir no av! Tror kroppen hadde hatt godt av litt vanntrim frem mot fødselen :-)

 

Forkjølelesen min er nå gått over til å bli bihulebetennelse. Skikkelig dritt! Håper penicilinkuren jeg fikk hos legen i dag vil virke fort, så jeg er klar for treff til onsdag. Gleder meg til å treffe dere alle igjen!

 

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei Jenter... :)

 

Trur æ går mest te JM, va en av gangan dær d va bytta om pga at d va fullt hos JM!

 

Uff dakkars Pia, e du enda forkjøla :(

Du får ha god bedring, og bli fort frisk...

 

Ha en fin kveld Jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt, æ går også til ho Eva. Har møtt ho en gang og synes også ho e kjempekoselig. Skal tilbake dit på onsdag, trur æ kommer til å gå mest til ho. Fastlegen min e ganske ung og virke ikkje som ho vet så mye om graviditet etc.

Ang. vanntrim. Æ har snakka tidligere om å gå på vanntrim, men det kommer jo ann på klokkeslett. Har jobb til 15:45, så kan ikkje delta om det e tidlig på dagen. Skal kontakte Elisabetsenteret i morra...

 

Æ har forresten aldri vært på treff før, tenkte å begynne å gå på det etter påske. Har desverre ikkje anledning akkurat no, men forhåpentligvis ser ting litt lysere ut etter påske:-) Æ følge med.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei mammamia=)

 

Du e hjertelig velkommen etter påske, eller når du måtte ha tid =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Pia...

Du får ha god bedring! Det gir seg jo som oftes fort når man får pencilin, så håper vi ser deg på onsdag, øh.. det er jo i morra allerede

;-)

 

Jeg går alle timene hos JM, for hun syntes legen min var så sløv som ikke hadde gidda og fylt ut helsekortet sikkelig en gang =) Og og jeg er strålende fornøyd, for JM er kjempe trivelig!! Skal dit på torsdag =)

 

Sees i morra folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter=)

 

Her er formen relativt skrall idag, så.. får se det ann mht treff i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei..

 

Uff d va ikje bra, med formen :( Men du får trøste dæ me at d kjæm flere treff :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

 

Ja, jeg må nok trøste meg med det,ja=) er glad jeg ble hjemme, for formen er heller dårlig. Utrolig mye smerter i magen. Liker det ikke! Er sikkert ikke noe å enste seg for. Er bare at de er så sterke i dag..

 

Håper dere som var på treff koset dere=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Uff får håpe d gir seg snart da...

Va sikkert koselig på treffet får de som va dær :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia :) Tror det e helt vanlig å ha smerter i magen ja... men det er jo ubehagelig. Vi koste oss på treff! Var jeg, Elise, Eirin, Pia, Tove og ei ny som også heter Annette! Nevnte at du hadde lyst å treffes på torsdag, jeg, Marlèn, ei ny som heter Solgunn og Elise er klare for det. Tove skulle reise hjem til påske på torsdag. Vet ikke med Pia, Eirin og Annette x 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Flott at dere hadde det koselig=) Vi kan jo avtale nærmere ang treff i neste uke.. Er jo enda lenge til :D

Koselig at flere jenter joiner oss=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!! Ja syns det var veldig morsomt å treffe andre tromsøjenter med barn i magen! Og er helt klart med på flere (hvis jeg ikke skremte alle da... huff huff.... Skravla mi går så altfor fort og for mye noen ganger!! ) !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Takk for koselig treff i går! Kjempe kos at du tok turen Anette og dere andre selvfølgelig!

Godt det er flere enn meg som er glad i å prate ;-) Er det ikke det vi skal gjøre når vi er på treff..:-) Håper virkelig du blir med videre Anette.

Dersom jeg ikke drar sørover neste uke, så er jeg veldig klar for et nytt treff! Er jo hyggelig om vi får til et ukentlig treff.

 

Snakkes bare nærmer regner jeg med!

 

Håper magesmertene gir seg snart jente.24! Det er nok ikke noe å bekymre seg for. Skjer jo ganske mye i mageregionen når man er gravid, så det er jo ganske naturlig at man vil kjenne noen smerter ved jevne mellomrom. God bedring!

 

Ha en fin torsdag! Deilig at det snart er fredag og helg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du skremte oss ikke Annette :) Det passe best for mæ å møtes rett etter jobb på torsdag te uka da, klokka fire... Enn for dåkker andre? Ha ei fin helg så snakkes vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Koselig at dere kosa dåkker på treffet igår :-) Hmm litt usikker på torsdag (neste uka), men snakkes vell nærmere om den ang treff!

 

Hehe så vi e 2 Anette hær :P Ja bare artig d!

 

Jente 24: Kor d går me magesmertan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nok et kjempe trivelig treff jenter!!

Og Anette du skremte vel ingen, hehe =)

 

Torsdag klokken 16.00 passer fint for meg!

Men kan vel når som helst bare ikke tirsdag da....

Hvor skal vi gå denne gangen da?? Vet ikke om jeg har råd til middag neste gang... Får bli te eller kaffe =)

 

 

Var hos JM i dag!

Og hun er så trivelig =) Skikkelig hærlig dame, og det virker som hun faktisk virkelig bryr seg om hvordan man har det ....

Ellers var alt som det skulle, mor og barn har det fint ;-)

 

Jente.24, det er vanlig med diverse vondter, men vet hvor kjipt det er med nye vondter, som man ikke er sikker på hva er! Man klarer liksom ikke helt å slappe av da.... Men som regel er det jo helt normalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei..

 

Nurk: Kor fint å høre at alt sto bra til me mor og barn :-)

Syns ho JM æ går til også e så koselig, tar sæ god tid å prater!

 

Da føler man sæ så bra :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt tei =)

 

Takk for omtanken,jenter! Magesmertene har avtatt litt, men er der fortsatt. Ikke kjent noe liv idag, og bare litt igår. Men men, ungen kan jo ligge med bena inn mot min rygg.. Glemmer hodet litt når en sitter å leser og lar tankene fly. Hehe. Alt er sikkert i orden =)

Skal til legen i neste uke ( vanlig sv.kontroll), så da hører han vel etter hjertelyden også =) Kjenner jeg han rett vil han gjøre det, for tror han synes det er morsomt -hihi- :D

 

Flott at dere hadde et trivelig treff :D Ja, da ser det ut som om det er stemning for torsdag i neste uke =) Spennende.. Trenger ikke spise middag hver gang;;) Blir jo dyrt i lengden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jente.24! Jordmorsenteret har jo åpent for telefoner på morgenen, og det går jo ant å ringe dit bare for å høre.. Vet hvordan det er å gå å lure veldig!

 

Var utrolig rolig i min mage også en periode, hvor jeg virkelig måtte "anstrenge" meg for å kjenne liv! Men så tok det seg opp igjen. Det går nok veldig i bølgedaler!! :)

 

Ang treff torsdag så hadde det vært kanon, må bare sjekke med gubben først om han har noen skumle planer... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei Jenter... :-)

 

For et nydelig vær d e ute idag! :-)

 

Jente 24: Får håpe magesmertene gir seg snart hos deg! Kjipt d dær :(

 

Junibaby08: Har lagt dæ til msn!

 

God Hælg jenter... :-)

 

Vi ska te oslo en hælgetur! Bli kos d!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter=)

 

JA, nyyyydelig vær idag=) Owwwiii =) synd en må sitte inne å lese..

 

Magesmertene ble bare værre og værre inatt, så etter å ha fundert litt og hørt med Nurk, ringte jeg føden. Der va det ei JM som mente det var for tidlig å ringe føden ( 24 fullgåtte uker i morgen),men at jeg skulle komme oppover. Dette grunnet magesmertene og det at jeg ikke har kjent liv.

 

Møtte ei anna JM enn hun jeg snakket med på tlf. Denne mente at det selvfølgelig var på sin plass å kontakte dem =) Hun lyttet etter hjertelyden og fant den omsider. Gikk ei stund før hun fant den. Hun satte på noen moditorer som registrerte hjertelyden over tid, og det så bra ut. Likevel ville hun at jeg skulle snakke med en lege.

Ble sendt til poliklinikken, og satt der å ventet og ventet. Kom omsider inn til en lege, som synes jeg hadde gått for lenge med smertene før jeg ringte. Som legen sa, så er det sikkert livmora som utvider seg, men en skjelden gang kan det være forstadige til rier. Ja, dette på bakgrunn av hvor sterke smertene har vært. Er vant til kraftige menssmerter, så det at jeg reagerte sa for meg sitt..

 

Iallefall.. Det ble foretatt en kjapp UL og konstatert at ungen beveget seg mye og alt så fint ut=) Morkaken lå imidertid litt kinki til, så det var nok grunnen til at jeg ikke hadde kjent sparkene.. Legen var veldig hyggelig og sa at det var bra jeg kom oppover=)

 

følte i grunnen at det var best å få dette sjekket. Vil ikke være ei overnervøs førstegangsfødene, men vil likevel være mitt ansvar bevisst=)

 

Ja, det var dagens oppdateringer=) Takk for støtten, jenter=) Ønsker dere alle ei god helg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...