Titter Skrevet 27. februar 2008 #76 Skrevet 27. februar 2008 Hei jenter! Morelli: Ja, jeg prøver å slappe av og bare nyte graviditeten, men det er ikke like enkelt alltid.... Men det går bedre:) Og ja, ømme pupper er faktisk bra! Er glad for hvert nye symptom jeg oppdager, for da blir det mer virkelig og tydelig at det skjer noe med kroppen min! Og det skal det jo gjøre:) Ellers så har ryggen min låst seg helt fullstendig:( Har hatt det innimellom, og det kommer bare helt uten forvarsel... I går holdt jeg på å henge opp klær mens jeg snakket med sambo i telefonen og plutselig kjente jeg en strekk. Trodde det gikk greit, men det var bare til jeg skulle reise meg opp av sofaen da jeg skulle legge meg... Nå er det såvidt jeg får til å kle på meg sokkene! Og så får jeg besøk av en venninne i morgen som skal være her i helga, så det passet utrolig dårlig....noen som vet hvilke smertestillende jeg kan bruke nå som jeg er gravid? Hadde også tenkt meg en tur på legekonroret i dag for å stille noen spørsmål.....har ganske høyt blodtrykk til vanlig og lurer sånn på om dette kan påvirke noe i svangerskapet? F.eks. sjansen for spontanabort... Er lenge siden jeg har målt blodtrykket, så hadde egentlig tenkt å få dem til å gjøre det i dag. E det noen av dere som vet noe om dette? For slik somd et er nå, tror jeg ikke at jeg tar sjansen på å gå ut døra engang....
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 27. februar 2008 #77 Skrevet 27. februar 2008 Hmm..ikke lett å si. Tror du bare burde høre med legen jeg. kanskje Elisabeth kan noe om dette? Men ikke moro når ryggen din skal kolapse sånn:-( Sikkert ikke godt nei. Når det gjelder smertestillende, tror jeg det er paracet du burde ta (tror jeg). Vet at Ibux ikke er bra. Men da er det jo snakk om minimalt da, for det beste er jo å ikke ta noe i det hele tatt. Men har du skikkelig vondt hadde jeg nok tatt litt. Har du fortalt det til noen enda om graviditeten eller? Ha en fin dag.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 27. februar 2008 #78 Skrevet 27. februar 2008 Titter, Paracet som det står på pakningen kan du trygt ta. Men klart, når man er gravid vil man jo uansett ta minst mulig! Kjipt med låst rygg, jeg har akkurat vært på låst opp min. Og fått sykemelding 80%, så nå går det nedover, hehe.. Men har heldigvis ikke samme innstilling på å gå sykemeldt nå som før. Nå begynner det å bli ok, og jeg innser at jeg ikke er et supermenneske, (som jeg var før, haha)! Høyt blodtrykk vet jeg ikke noe særlig om, men tror ikke det har betydning for om spiren sitter eller ikke. Men det du kan gjøre er å ringe til sykehuset og be om å få snakke med gyn poliklinikk eller sengepost, da får du snakka med folk som har god peiling på svangerskap! Legen min fortalte om studietiden sin i dag, tor det var i Wien han studerte han sa, men fikk det ikke helt med meg.. Uansett så hadde de blitt "låst" inne på et føderom og fikk ikke komme ut før de hadde tatt imot 30 unger... Vittig måte å måtte lære på.. Synes i allefall det er betryggende at han har litt peiling på svangerskap da.. Selv om han lo av meg da jeg sa jeg hadde begynnt å studert Lamazemetoden, og hadde planer om en smertefri fødsel:) hehe www.lamazemetoden.no for dere som vil lese mere om det! Jeg har troa jeg!! Men nå skal jeg få i meg mat og så stikke på jobb! Vi snakkes jenter!!
Titter Skrevet 27. februar 2008 #79 Skrevet 27. februar 2008 Ja, det er klart man bør ta minst mulig smertestillende når man er gravid, men slik som det er nå så er det vondt uansett hva jeg gjør....klarer ikke sitte, ikke stå, ikke gå, ikke ligge.....så prøver bare å veksle litt og håpe jeg plutselig oppdager noe som er litt behagelig! For øyeblikket er det å ligge på magen på gulvet som er favoritten... Klarer jo ikke å slappe av i kroppen slik som det er nå, og tar forferdelig lett til tårene (sikkert kombinasjon av hormoner, smerte og følelesen av å være totalt hjelpeløs). Er en venninnne som har fått vite at jeg er gravid, og hun begynte nesten å gråte fordi hun ble så glad:) Hun vet at vi har prøvd lenge, så ble veldig glad på våre vegne! Tror jeg skal ringe henne å spørre om hun kan dra på apoteket for meg.... Jeg har ikke smertestillende i hus fordi jeg aldri bruker det! Men nå er det så ille at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.... Blir visst litt mye klaging fra meg i dag, men det er helt forferdelig, spesielt når man er alene og ikke har noen til å hjelpe seg!
maya80 Skrevet 27. februar 2008 #80 Skrevet 27. februar 2008 Kjedelig med ryggen, men ta paracet det er lov å ta for gravide. Jeg fikk skikkelig problemer med ryggen sist svangerskap å legen ga meg rimlige sterke doser på ett eller annet som trygt kunne tas av gravide å ammede. Ellers god bedring. Her har sambo dratt på jobb igjen, så 4 nye uker uten han. Værste jeg hvet er dem dagene han må ut, nå er det bare dem 4 ukene så skal han ut i 2 uker etter det før fødselen her, går fort. Har 11 uker igjen
Titter Skrevet 28. februar 2008 #81 Skrevet 28. februar 2008 Ja, det er kjedelig med ryggen. Ikke noe bedring til i dag, så nå skal jeg straks til kiropraktor og håper det blir litt mer ordning på ting da! Ellers går ting ganske greit her. Har ikke hatt tid til å bekymre meg så mye for om spira har tenkt å sitte fast eller ikke nå som jeg har hatt så vondt i ryggen, og det er jo på en måte litt bra! Har troa på at det kommer til å gå bra denne gangen, men frykten melder seg innimellom også..... Sambo er så utrolig glad og gleder seg så innmari, så det er koselig:) I morgen skal jeg ned å hilse på han, og jeg gleder meg skikkelig! Blir første gang jeg ser han siden vi fant ut at vi er gravide! Ellers så får jeg besøk av en vennninne i kveld som skal være her hele helga, og som ikke vet at jeg er gravid, så det spørs hvor mye jeg kommer til å være her inne de neste dagene.... Ønsker dere en flott helg i alle fall:)
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 28. februar 2008 #82 Skrevet 28. februar 2008 Åi, har du bare 11 uker igjen Maya?! Så spennende. Det kommer til å gå fort. Har dere noe navn klart da? Titter: Er så koselig at du er gravid asså!! :-) Enjoy your boyfriend to morrow og venninna di:-) Jeg har fått jobb da!!! :-) Ei venninne ringte i stad å spurte om jeg ville booke avtaler og ordne seminarer for dem, og det kunne jeg jo ikke takke nei til. Kunne ikke bli noe bedre for min del nå asså Så nå er jeg kjempe glad!! Selv med bekkenløsning kan jeg takle den type jobb. JIPPIIIII!!!!! Begynner rett etter påske. Ulempen er jo ferien vår da:-( Den eneste uka vi kan ta en sydentur på er første uka i april, for sambo jobber så mye framover, også kommer det jo babis i aug. Men men..jobben først uansett. Får ta det til høsten evt, men da vil vel ratt ikke sambo, siden babis da er så liten. Men skal nok prøve å få overtalt han;-)
Mixå Skrevet 1. mars 2008 #83 Skrevet 1. mars 2008 Heisann! Lenge siden jeg har skrevet med dere, men har lest omtrent alt:) Sambo kommer hjem mandag, og OM jeg har 34 dagers syklus skal jeg ha el mandag:) krysser fingrene for det! Vet absolutt ikke hvordan syklusen min er for tiden vett.. Ellers har jeg det grusomt travelt med skole, musikal og konsert. Mye som skal skje på en gang,men vi skal til Portugal Torsdag-Søndag på firmatur.. Gleder oss veldig:) Gratulerer med jobb da Morelli:) Ønsker alle en god helg videre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå