Gå til innhold

GRESSENKENE, Februar!

*stjerneklar med GULLSTJERNE*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starter like godt ny tråd, så starter vi på nytt igjen i mars!

Må begynne å premiere stjenetitter som tok den skumle telefonen til legen. Forstår kjempegodt din beskrivelse, og det er ikke no gøy når du faktisk ikke kommer igjennom å må prøve på nytt i morgen. Men nå er du igang med å kontakte legen, så lykke til i morgen.

Morelli, Så søt venninne du er som gir pakker til vennene dine ved spesielle anlednigner. Godt noen gir deg oppmerksomhet også. Det er kanskje litt sånn at når 2. mann kommer, så er det ikke fult så stas som med førstemann for besteforeldre? De er kanskje blendende opptatt av din første, at de tenker ingen kan måles mot han uansett!

Vi er vel flere gressenker nå, min kommer hjem om en uke. Kan nesten ikke vente!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og min drar i mårra:( Fikk tlf i sted, drar med fly til Aberdeen, men blir borte i bare 7 til 10 dager sa dem... Så håper på det, da blir det ikke så lenge!!

Så bra du har begynnt Titter!! Da er første barriære brutt i allefall! Får håper du får time om ikke alt for lenge!

Har hatt en æsjdag i dag jeg, våkna klokka fem med smerter mellom skulderbladene og vondt for å puste, drog på jobb til hall åtte, for da kjentes det litt bedre, men måtte dra hjem i titida, etter det var det så vondt at jeg trodde jeg nesten skulle dø i perioder. Gikk heldigvis over hall elve. Så klokka hall to var jeg hos kiropraktor, ver visst stein hard muskulatur... Så får håpe litt oppløsing gjør underverker. Også knakk hun på plass nakken, og mente den kunne være årsaken til hodepina, så håper på bedre dager!

Nå er jeg i allefall mørbanka og skal holde meg på sofaen for det meste i kveld...

Skrevet

Så bra at du startet ny tråd stjerneklar:) Det var på tide!!

Og Trulte, jeg gåper virkelig det blir bedre for deg nå! Kjedelig med slike dager, og du har jammen vært litt plaget i det siste, så håper det ordner seg til det bedre slik at du kan kose deg, ha det bra og bruke energi på det hyggelige istedenfor på smerter og ubehag:)

Og så limer jeg inne det siste innlegget jeg skrev på den gamle tråden....

Hei alle gressenkejenter:)

Ja, den telefonen til legen har jeg tatt i dag, to ganger faktisk *klapp på skulderen til meg selv*. Satt der med hjertebank og var ganske nervøs da det begynte å ringe i andre enden, bare for å ende opp med en telefonsvarer som sa at de hadde lunsj... Og så ringte jeg tilbake da jeg var ferdig på forelesning, og da hadde de stengt for 12 min siden!! Søren! Så da må jeg ringe litt tidligere i morgen! Men det er bra dere maser litt :)

Maya: Kjedelig med mye sykdom i familien...her har vi heldigvis holdt oss friske hele høsten/vinteren (bank i bordet!!). Håper det går bedre med dere alle sammen nå, og så bra at alt sto bra til da du var hos jordmoren!

Morelli: Så koselig morsdag du hadde da:) Jeg håper å kunne feire morsdag neste år i alle fall....Det er en fin tradisjon! Og virkelig hyggelig med gravid-pakke også:) Ble litt inspirert av det, så jeg tror jammen jeg skal lage en å sende til en venninne hjemme som er gravid! Det at formen din er bedre er jo også helt supert! Lykke til med førstehjelpskurset i kveld da.....fikk lyst på sjokoladekake jeg!

Ørneredet: Så hyggelig med moren din på besøk! Jeg har faktisk møtt hele familien den siste uka, selv om det er bare broren min som har vært på besøk! Mamma satt på flyplassen å ventet i 3 timer på onsdag så da stakk jeg ut dit å tok en kaffe sammen med henne, og pappa var innom her på søndag, også han på reise. Det er koselig å se dem igjen, og jeg må innrømme at jeg savner dem ganske mye til tider....spesielt når sambo er ute! Den kjeledressen du fiksa til samboeren er jo helt fantastisk! Han kommer nok til å bli kjempeglad for den:) Du er jammen kreativ!

Stjerneklar: Kjedelig at du har så mye kynnere, men så morsomt at magen popper ut:) Samboeren din kommer helt sikkert til å se stor forskjell når han kommer hjem!

Ellers reiste sambo ut en tur i går, men han kommer hjem igjen i morgen, så det er ingen lang tur heldigvis! Det eneste som er dumt er at jeg har el i disse dager, men vet ikke helt når....har testet siden fredag uten positivt resultat. Så håper den drøyer et par dager til slik at han rekker å komme hjem å "prestere"....! Det MÅ klaffe snart nå...kan ikke skjønne annet!

Jeg stemmer også for ny tråd hver måned, så kanskje vi bare skal begynne på en ny nå med en gang? Så blir den for februar liksom....

Skrevet

Da kan jeg meddele at jeg har bestillt legetime for å komme i gang med utredning! Jippi, den dørstokken var høy å komme over...men nå er det gjort:) Dessverre var det ganske lang ventetid og dersom jeg skulle komme meg dit før påske var eneste mulighet den første dagen jeg egentlig skal være i praksis....men det får bare være, for nå SKAL jeg!!! Timen er satt til 5.mars, og dessverre er ikke sambo hjemme da så jeg må dra alene....men det ordner seg nok! Har jo dere til støttegruppe!! ;)

Nå skal jeg til byen å møte min gravide venninne som dere har hørt en del om tidligere, så jeg er litt spent på hvordan det går! Hun har 2 uker igjen til termin, så det nærmer seg med stormskritt!

Og så kommer jo sambo i kveld, så jeg tenkte faktisk jeg skulle kjøpe blomster til han! Jeg tror mannfolk også synes det er koselig, og det er lenge siden jeg har overrasket han med noen sånt:)

Håper dere alle har en over gjennomsnittet bra tirsdag, for det har jeg! Føles som om noen kilo er borte fra skuldrene bare fordi jeg tok den telefonen....merkelig!

Skrevet

Så flott da!! :) Det var bra at du fikk bestillt time! :) Kanskje du kan be om å få skjemaene til blodprøve fra legen din, så slipper du å gjøre det etter du har vært hos gyn? Bare et tips, da sparer du en syklus med venting.. :)

Jeg fikk tre skjema med blodprøver som skal taes:

1. Syklusdag 3-5: TSH, FSH, LH, prolaktin og østradiol.

2. Syklusdag 22: Progesteron

3. HIV, Hepatitt B og C. (disse taes sammen men en av de andre blodprøvene)

Du får ha lykke til med hun venninna di da! :) He, he.. Nå er det jo ikke lenge igjen da.. :)

Skrevet

Så bra Titter! Nå er jeg stolt av deg:) Dette går så bra så! Selv om sambo ikke er hjemme da, så får dere i allefall startet!!

Jeg har til nå hatt en kjempe dag, tross at sambo stakk av i mårrest!

Jeg og mamma har vært i byen og kjøpt litt småting og tang, drukket kaffe og spist lunsj også nå sitter mamma på gulvet og måler opp gardinlengder, og jeg skal sette i gang og lage scarpbookside til første og andre ultralyd:) Kjekt!!

Også skal jeg gjøre ferdig ert brev jeg har starta på til familie og venner langt borte, sånn at de får litt info om hvordan vi har det om dagen, også må de jo få se ul-bilde av lille vennen i magen!

Har sovet bra i natt! Ingen smerter og ikke vondt i hodet! Så nå begynner positiviteten å komm seg, og det er godt!!

Håper dere andre og har en fin fin dag!!

Om ikke håper jeg dere kan lette på trykket her inne! Det er utrolig godt, og har vært veldig godt for meg i det siste! Å syte litt og så få medldenhet er en god medisin! Takk jenter!!

Skrevet

Det var tilfeldig jeg så denne tråden. Syntes den gamle hadde kommet unormalt langt ned på siden, hehe...

Titter: GRATULERER!!!! Så utrolig bra og modent av deg. Også så fint at du setter pris på oss her inne. Er gledelig at du ønsker å dele det med oss. Og veldig fint for Elizabeth og deg å kunne dele erfaring etterhvert også. Hva skulle vi gjort uten dette forumet?? Helt genialt.

(ps: jeg digger de lange innlegga dine, hehe...du skriver på en veldig interessant måte) ;-)

Trulte: Så bra at du fikk hjelp hos kiropraktor. Håper hodepinen forsvinner også. Så kreativ du er da, som lager scrapbook om den lille. Jeg har en bok fra sønnens første år, der har jeg et par gravidbilder av meg selv og ul-bilde, så er noe kreativ selv, hehe;-)

Også brev da. Flink du er:-)

Kan du ikke legge ut et bilde av magen a?? Så spent på hvordan den ser ut:-)

...eller evt på gressenkene på Facebook;-)...eller msn;-)

Klar: Takk for gode ord. Hørtes kanskje ut som noe VEL selvskryt fra min side der, men poenget mitt var jo bare at jeg fikk en søt pakke fra venninna mi;-) Det var så rørende å få den:-)

Er jo ikke å legge under en stol at jeg er litt "sensitiv" om dagen. He, gråter av ingen ting. Lettet litt nå, men kjenner jeg er veldig lettrørt. Er du sånn enda eller? Kan ikke du også legge ut et lite magebilde på profilen din a? Er så fantastisk nydelig med vakre gravidmager:-)

Maya: Forsvunnet helt eller?

Noen som har hørt fra TauZa? Lurer bare på åssen det går med henne.

Ellers er formen som vanlig. Trøtt og trøtt og trøtt. I går fikk jeg kick på paprika potetgull. For ikke å snakke om Mozelle. Ha, ler av meg og mine kick om dagen;-)

Nå skal jeg spise cornflakes med banan og syltetøy. Deilig:-)...også blir det vel en liten cowboystrekk tenker jeg. Sønnen våkner jo kl 06 hver dag, og det er jo alt for tidlig!!! GJESP!! :-O

;-)

Skrevet

Morelli; Morsom oppfordring, skal se om jeg skal tørre (og få til!) å legge ut et magebilde! Jeg har faktisk ikke så mye lyster jeg.. Absolutt ikke lyst på potetgull i allefall! Mer lysten på søtsaker, men det hadde jeg ikke de første 4 mnd.

Rart å tenke på at jeg er øyeblikk 6 mnd. Ca 23 uker snart, herlighet; Babyen kommer jo snart!! Fikk litt småpanikk nå, føler det begynner å gå opp for meg. Gleder med også veldig. Sov i armhulen til min kjære endag, og så sa jeg til ham at tenk når vår lille ligger naken på det nakne brystet ditt..Så ligger jeg i armhulen til din (les han). Ble vist litt rørt selv når jeg tenker på dette. Jeg unner dere alle dette.

Stjernetitter, jeg er så glad for at du er igang med legegreiene. Det kommer til å gå bra uansett, men utredning er så tidkrevende at det er bare å komme igang.

Skrevet

Bare gled deg til den kommer ut stjeneklar. Det er en enorm opplevelse du aldri vil glemme:-) Vi filmet litt også vi da, hehe..

HERREGUUUUUD!!! I dag fikk jeg en telefon hvor jeg holdt på å dette av stolen. I hvertfall fikk jeg en enorm klump i halsen.

De ringte fra barnehagen å sa sønnen min hadde blitt borte!

De hadde vært ute på tur i skogen (som de pleier på torsdager). Det er jo et nybygg-område, både bhg, og området rundt. Så skogen der er litt skummel. Mye gjørme, pytter, dammer osv.

De hadde lett og lett og t.o.m ropt etter han, men han svarte ikke. De hadde fått hjelp fra andre inne i bhg også, men ingen fant han.

Så de ringte til politiet. De kom med en gang med full sirene og hunder. Skikkelig action, men alt gikk heldigvis bra til slutt.

Han hadde gått inn en bitte liten sti. Da de fant han satt han på stien å tittet rundt seg. Det første han sa var. -Heeeeei du:-) Sulten jeg.

Hehe, så han hadde ikke vært redd eller skjønt hva som hadde skjedd. Stakars, han er jo bare 2 1/2 år. Men herregud for en ekkel følelse jeg fikk da jeg fikk den telefonen. Selv om alt gikk bra begynte jeg jo å hylgrine etter jeg la på og ringte sambo med en gang. Han trodde jo det værste hadde skjedd stakars.

Men alt er bra og han lå å sov i vogna si da de ringte meg;-)

Måtte bare fortelle dere om det.

Her er det kjempesol i dag og helt fantastisk vær, så jeg startet dagen med å gå en tur. Det var deilig. Tenkte å gå en tur til nå, etter litt husvask. Tar ca 15 min å gå til barnehagen, så det er en fin strekning for meg med litt bekkenplager om dagen. Fikk forresten ikke time hos legen før 4 mars!! Det er jo lenge til. Kunne trengt en rekvisisjon til noe behandling veit jeg.

Vel vel..

Ha en strålende dag dere:-)

Skrevet

Så skummelt, Morelli! Tårene mine renner, kan bare tenke meg hvordan det er å få den forferdelige telefonen. Vite at ditt hjelpesløse barn er helt på egenhånd! Stakkars dere, GODT alt var bra med han og at han ikke skjønte noe av dramatikken. Må være forferdelig for barnehagen også, selv om de burde passet bedre på.. Nei dette var en sterk historie.

Kjedelig at du har bekkenplager så tidlig.. Du vet kanskje hvordan du kan holde det i sjakk? Svømming skal vel være bra? Utrolig dumt at du ikke får legetime før. Da er du jo rundt uke 15/16? Kanskje du får time før om du forklarer bekkenplagene?

Sola skinner i Oslo, det er utrolig deilig. Men kaldt. Nei, jeg er i det melankolske hjørnet idag, ser noen av livets mirakler. Ett av dem er i magen min..! Tror deg når du sier det er en enorm opplevelse, Morelli. Håper mannen min og jeg får en fin fødselsopplevelse. Begynner å grue meg litt, det er jo noe jeg bare må gjennomføre. Ingen valg nå.

Siden mannen min er til sjøs, håper jeg dere vil være mine valentine idag! Jeg er veldig glad for denne tråden og for dere!

Skrevet

Uff Morelli!!! Ikke bra beskjed å få.. Blir du ikke litt skeptisk til barnehagen? Det er nok vanskelig å holde styr på barna, men de skal jo ikke forsvinne.... uff uff....

Jeg sitter ved kjøkkenbordet og broderer bokstaver på kjeldressen, ingen valentine her hjemme, så da får jeg heller lage valentinegave i dag:)

Happy valentineday jenter!!

Fikk mail fra sambo som lovte vi skulle ta igjen dagen når han kommer hjem:) Kjekt å ha noe til gode og!

Jeg og mamma har vært ute og gått "lang" tur i dag ved sjøen, herligt!!

Tror nå at formen er på vei tilbake!! Smårusk enda, men er altså bedre enn på lenge! Det er helt herligt!!!

Tenker ikke på fødselen jeg Klar! Håper det vedvarer.... hehe....

Skrevet

Heisann!

Er ny her, og har ikke før nå skjønt at gressenkene vil jo si at vi har vannmenn:P iom at dere kjenner hverandre så godt, kan jeg vel presentere meg:)

Vi er prøvere, fikk tr i dag, så er i vår 2. pp nå.. Vi er samboere, og forlovet. vært sammen i snart 4 1/2 år nå:) Sambo jobber på fraktebåt, så jeg regner med vi alle er i en kjip situasjon iom at vi går glipp av en pp hver gang de er ute.. iallefall med oss, iom at turnusen hans er på 4+4 uker:)

Skrevet

Hei Mixå

Velkommen inn hit! Jeg begynte som deg som prøver, ventet lenge på mannen min som var til sjøs, og pluttselig ble jeg gravid- men klarer meg ikke uten Gessenkene på "bli gravid". Det er liksom her jeg hører hjemme føler jeg. Er nå 23 uker, og mannen er til sjøs stadig vekk, desverre. Men da er det hyggelig å ha jentene her å sutre til! Blir sambo din hjemme neste EL da?

Skrevet

åja, dere er gravid altså:)

jeg har plutselig 34 dagers syklus da! :P haha.. LOL!!!

så han kommer hjem dagen før el.. håper bare el kommer til rett tid da:) har jo akkurat slutta på p-ring, så vet ikke hvor lang syklusen min er egentlig.. skal rett til portugal når han kommer hjem, så kanskje varmen hjelper oss litt ;)

Skrevet

Hei Mixå! Og velkommen hit, vi er vel en søt blanding av gravide og snart-gravide her på tråden. Og for meg er denne tråden veldig god å ha, kjekt å dele gleder og det har nesten blitt nødvendig å få delt noen sorger og.

Jeg er også en av de gravide, er vel 21 uker nå tror jeg, og har vært en god del syk, men er nå på bedringens vei! Håper jeg:)

Min samboer jobber offshore på både rigger og båter, akkurat nå er han på båt! Han er disponibel i seks uker og har helt fri i fire uker. Så i løpet av de seks ukene blir han sendt hit og dit på to ukersoppdrag for det meste. Da vi var prøvere måtte det 5 pperioder før vi fikk prøvd helt på ordentlig, før det var han enten borte eller kom akkurat hjem litt for sent til å ha en reell sjans for å bli gravid! Men når det står på har man jo et håp uansett! Så nå håper jeg for deg, Elisabeth og Titter! :)

Ha en ellers fin fin kveld jenter!! Morelli? Har du kommet deg etter den kjipe opplevelsen? Ikke noe kjekt, og i allefall ikke når man har litt ekstra hormoner som man ikke kan ta hensyn til.....

Skrevet

Å fy søren Morelli.....det må være en av de værste telefonene en kan få altså!! Bra at alt sto bra til og at det fikk en lykkelig slutt i alle fall! :)

Og så må jeg få si velkommen hit til deg Mixå! Hyggelig med en til gressenke:) Det er en helt super gjeng med jenter som er her inne og man blir virkelig glad i dem! Slik situasjonen er når for oss gressenker her på bim er det bare to igjen (og nå du også) som ikke har blitt gravide, så det viser jo at det er håp for oss også selv om vi mister annenhver syklus:) Selv har jeg en samboer som jobber 3-3, så noen ganger går det faktisk to el i vasken..... Men denne måneden har vi fått prøvd og jeg går bare å venter på at mensen ikke skal komme!! Har IKM neste helg sånn omtrent (syklusen min er ikke helt stabil for tiden). Jeg håper virkelig å være gravid nå, og hvis ikke skal jeg starte med utredning 5.mars....

Ellers håper jeg dere jenter har en super dag enten mannfolka er hjemme eller ikke! Jeg er egentlig så veldig tilhenger av "alle hjerters dag", men da jeg sto opp i morrest sto det en bukett roser og et koselig kort på badet:) Kan jo ikke nekte for at det var veldig hyggelig da! :)

Skrevet

Hei Mixå! :) Kjekt med nye folk på tråden da! :) Du får bare hive deg på, det er en del som har stukket innom uten å bli da. Kanskje det er fordi vi som er her fra før er så godt kjent, eller kanskje det er bare fordi vi er så kjip?? ;P Neida.. :) Men håper at du blir! :) Hvor er du fra? Håper syklusen din kommer seg i gjenge snart da, jeg har også kokosyklus. De to siste på 17 og 21 dager.

Jeg er da Elisabeth, en av de få snart-gravide her. Ambulansesjåfør og sykepleierstudent, men mest av alt spiller jeg bridge! ;) Vi har prøvd i godt over et år, så det er vel ikke så lenge igjen før det skjer noe da..:)

Samboeren min går 4-4 uker, så nå blir det annen hver gang vi får prøvd.

Morelli: Hørtes ut som skikkelig action ja! :) Fint at hovedpersonen tok det med knasende ro da! :) He, he..

Skrevet

Jeg skal vel klare å henge meg på dere skal dere se:P

tror ikke dere er så kjipe, men det kan hjo hende folk mener dere snakker for mye mellom dere, iom at dere kjenner hverandre så godt ja:)

Morelli: håper jeg aldri opplever det samme som deg!!!!

Skrevet

Heeeeei Mixå. Velkommen hit:-)

Som jeg sier til andre nye her, så håper jeg du ønsker å bli en stund. Vi er såpass godt kjent nå at du muligens fort kan føle deg forbisett, men ikke gi opp. det er absolutt ikke med meningen. Bare spør om HVA SOM HELST, her går det alt fra intime saker til hva vi skal ha til middag. Derfor denne gruppa er så bra:-) her snakker vi om ALT!!

Jeg er da Morelli, 25 år fra Tønsberg. Er så heldig å snart bli mamma til nr 2:-) Venter et barn til i august. Min sønn blir 3 år 4 dager etter termin:-) Sambo jobber heldigvis ikke av og på som deres, men er sesongbasert. De seiler en del fra april-okt. Han er som ofte borte 2-3 mndr i slengen. Det er ikke kult:-(

Til dere andre: takk for støtte og gode ord.

Jeg tar i grunn hendelsen i dag med knusende ro. Jeg er egentlig en veldig rolig og avslappet mamma. Mye som bekymrer meg, men når det kommer til stykket er jeg ganske så rolig ja.

Så lenge alt gikk fint og personalet har forklart meg situasjonen grundig og måten de håndterte det på var såpass bra, så er alt ok for min del. De kommer hvertfall til å være mere obs på han i framtiden, og det er jo ikke så dumt. Og det vil de nok være for alle barna. (håper jeg)

De fikk seg alle en real støkk i dag. (og en liten lærepenger på at barn er lynraske) Så det var ingen artig opplevelse for noen. Sønnen min er dødskjapp og over alle hauger, så jeg hadde nesten ventet at noe sånt skulle skje. Men hadde jo aldri trodd det skulle skje oss da. Men heldigvis gikk det bra, så legger det bak oss nå.

valenines day i dag ja. Det er noe verken sambo eller jeg bryr oss så veldig mye om. Hadde jo morsdag på sønd, så det får være måte på med oppvartning, he he.. Som sambo sier, så er det mye hyggeligere om han hadde gjort noe fint for meg (eller motsatt) spontant en annen dag enn akkurat på en spesiell dag. (ja, bare han hadde giddi det da, haha..)

Nok et langt innlegg fra meg:-)

Sov godt jentene mine :-* @-,`--

Skrevet

skal nok hanskes med dere ja:P

opplevde forresten at tantebarnet stakk av en gang.. de bodde ved sjøen da.. vi lette febrilske, og mora kjørte opp vegen til hovedvegen hvor hun fant sønnen sin.. han skulle jo bare til gulla si:P

uff... da hadde jeg hjertet i halsen, og kan tenke meg at noen barnehagetanter hadde det veldig ekkelt inni seg da...

Skrevet

Hvor i landet er du fra Mixå??

Skrevet

Molde by:) bor her nå... går skole her.. er fra ei øy, skal flytte til en annen:) liker IKKE å bo i by!!! :P

Skrevet

Ja, som ei spurte tidligere; hvor er det blitt av Tauza? Noen som vet mer om Miss. Misantrop? Var ikke hun blitt gravid hun også?

Tenk at snart er alle gressenkene på Bli gravid med barn!

Nå er det finterferie for de heldige som har tid til slikt. Drømmer om å reise vekk, gjerne på fjellet å stå på ski. Kan ikke det nå med mage.

Hvorfor liker du ikke by Mixå? Jeg liker det veldig godt jeg, bor midt i tjukkeste Oslo og stortrives med bylivet!

Skrevet

er oppvokst på ei lita øy.. er vel egentlig grunnen! :P

greit med de mange mulighetene du har i byen, og ikke så mange slarvekjerringer som har oversikt over hvem ALLE er! :P men synes det er mye enklere å bli kjendt med folk på mindre steder, og myyyye friskere luft! :) men skjønner selvfølgelig de som liker byene også! er vel veldig individuelt:)

Skrevet

Da er vi to som liker oss på landsbygda Mixå! :) Jeg er selv oppvokst på en liten plass og ønsker å gi mine barn den muligheten også! Jeg trives så godt selv "på landet", og det må være ved havet! Kommer fra ei øy jeg også.... Gir en helt annen ro som jeg ikke har greid å finne i byen.... Jeg bor for øyeblikket i Trondheim, men om et år eller to ønsker både jeg og sambo å flytte ut av byen. Heldigvis har han samme oppfatning som meg:) Men jeg skjønner på mange måter de som bor i by også. For øyeblikket trives jeg også med det, men kjenner at jeg lengter til noe annet i framtiden! :)

Ha en strålende helg alle jentene mine, både nye og gamle:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...