Gå til innhold

GRESSENKENE, Februar!

*stjerneklar med GULLSTJERNE*

Anbefalte innlegg

Skrevet

De hadde seff ikke den vogna jeg skulle ha på salg..

Men fant ut at den vogna vi vil ha koster 7600, også kommer barnesetet 1800, og adapter slik at den kan festes på vogna til 400 og isofix adapter til bil 1500.... Fy søren det er dyrt med baby... Kunne kanskje gått for en billigere vogn, men føler jeg må ha en lett vogn når jeg er såppas mye alene hjemme. Må jo selv klare å løfte den inn og ut av bil og samtidig ha kontroll på ungen, alene...

Jaja, nok om meg og mine "problem".....

Titter, kjenner du noen flere symptomer eller? Er veldig spent nå!! Synd samboen måtte reise tildligere, kjenner meg litt igjen nå når min måtte være borte over ei uke ekstra:( Men men... Det er jo slik det er å være gressenke...

Morelli, hvordan går det med bekkenet ditt? Mitt har begynnt å trøble seg virkelig til innimellom nå.. Men det er helt gode dager innimellom, så det er oppløftende... I følge kiroptaktoren kunne jeg bare glemme å jobbe mere enn 25%, så nå er jeg innstillt på at det blir slik resten av svangerskapet, så får alt annet bli en bonus!

Klar; 24 uker nå!! Da begynner du å nærme deg den magiske grensen der det mest sannsynlig går bra om den kommer ut.. Ikke at den/hun skal det altså, men det er jo likevel en bekymring mindre kanskje! hehe, jeg er fortsatt overbevist om at du får jente jeg:)

Maya, kjipt med sykdommen dere sliter med. Håper det ordner seg snart!!

Mixå, du går på skole? Hva studerer du?

Elizabeth?? Hvor blir du av? Er du hjemme alene enda? Får dere prøvd neste syklus eller? Håper i allefall du slipper mere kluss med syklusene nå.. Får dere noen svar av alle prøvene i forbindelse med utredningen eller? tvi tvi...

Hvem glemmer jeg nå da tro? jo Tauza! Artig du stakk innom på visitt! Og bra det står bra til og gratla med gutt i magen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ørneredet: Høres ut som at du har en super samboer!!! :D

Jeg går musikklinja jeg.. er skikkelig lei!!! Så det skal bli fint med noen års avbrekk:)

Skrevet

Morelli: Skulle jammen tro jeg var gravid og hormonell....fikk klump i halsen da jeg leste det koselige du hadde skrevet om meg! Takk skal du ha:) Klart jeg må følge med på dere gravide....er jo akkurat det jeg ville at alle andre skulle gjort dersom jeg hadde vært i deres situasjon...! Og det håper jeg at jeg er snart!

Trulte: Så koselig samboer du har da!! Det er så morsomt når slikt skjer, og man blir ekstra glad når man hadde forberedt seg på at dem ikke kommer! Og så supert at gaven var en suksess:) Det er dyrt med barn ja....men jeg tenker litt sånn at når jeg først kjøper barnevogn o.l. skal jeg ha utstyret til nestemann også! :) Da "tjener" man det litt inn neste gang...

Mixå: Jeg var heller ikke til gu da jeg begynte på p-piller, så min første undersøkelse var da jeg hadde spontanabort i oktober....det er ikke så skummelt som det høres ut som! Litt merkelig, men det går nok helt fint skal du se!

Elisabeth: Hvor er du og hvordan går det? Håper alt er bra i alle fall:)

Ellers går jeg her å venter på å ikke få mensen! Er på dag 22 nå og leter etter symptomer hele tiden uten at jeg egentlig finner noen. I dag har jeg hatt litt svake mensensmerter flere ganger i løpet av dagen og tenkt at nå går alt i vasken....men det har ikke skjedd enda! Og så lurer jeg litt på å teste i morgen tidlig siden sambo drar.....da blir det glede hvis den er positiv og blir den negativ kan jeg si at det er jo litt tidlig...helgardering! Men vi får se....dere får rapport i morgen om hva som skjer! :)

Nå skal jeg kose meg de siste timene sammen med sambo før han drar i morgen tidlig!

Skrevet

Åjåj!! Spennende!! Må få høre hva resultatet blir ja!! Murringer er jo tegn på at livmora "rører" på seg! Så kan være begge deler det!

Lykke til! Og kos deg godt med din kjære!!

Skrevet

Æsj, skrev det lange innlegget, også ble det slettet fordi jeg kom borti oblator knappen (eller hvordan skrives det? hehe)

Så får prøve igjen da..

Ørneredet: Ang vogn så er det nok veldig lurt å invistere i en bra vogn. For det er som Titter sier, at du skal jo tross alt ha den lenge.

Anbefaler en hvor sportsdelen er snudd inn mot deg. Det er mange inntrykk et barn får når de blir satt i sportsdelen, og da er det trygt å kunne se ansiktsuttrykket til mamma. Men hvis ikke er det jo ikke verdens undergang da, hehe..Anbefaler deg å også kjøpe deg en Ergo, babyslynge.no. Da kan du ha babis på deg uten å bruke vogn, eller hvis du skal støvsuge osv..Kjempebra!!!

Også så søt kjærste du har da!!! Ble litt misunnerlig her nå, hehe...

Jeg har jo også en veldig søt kjærste, men akkurat nå for tiden er jeg så irritert på han. Tror det er fordi han ikke interesserer seg for magen slik jeg ønsker han skal. Han snakker ikke om det i det tatt og tar meg ikke på magen. Da blir jeg faktisk lei meg. Har tatt det opp et par ganger, men kommer liksom ikke noe vei. *sukk*

Titter: Bare hyggelig:-)

Hvordan føler du deg i dag?

Mixå: Snakket ikke du om å legge ut et bilde på profilen? Eller var det Maya det kanskje?? hehe...Ble usikker jeg nå;-)

Klar: Formen i dag da? Du sliter ikke med bekken du? De dagene jeg ikke går så mye, er jeg helt fin. Så det er bare å ikke gå så mye. Fram og tilbake til bhg er mere enn nok. Da er dagen ødelagt:-( (litt syt fra meg her, hoho) Jeg tror du får gutt fortsatt!!! ;o)

Ellers går dagen i dag til å passe gutten til et vennepar. Han ble 2 i desember. Skikkelig stabeis han der asså. Ikke vil han spise, ikke sove, ikke noen ting, så nå satte jeg han i sakkosekken forran tv´n, så får jeg håpe han sovner der, hehe...

Han var syk i går da, og ikke helt toppers i dag heller, så han er unnskyldt...enn så lenge!!! ;o)

Skrevet

Hei alle sammen!

Nå har sambo reist sin vei igjen og jeg sitter igjen.....litt trist, men denne gangen var det faktisk ikke så ille, for jeg skal prioritere skolearbeid de neste tre ukene og dermed gjøre meg ferdig med en del av den store hjemmeeksamen som skal leveres tre uker etter påske! Jeg er ganske fornøyd, for jeg ligger allerede foran skjema ved at jeg har skrevet to rapporter som heller ikke skal inn før etter påske egentlig....haha, litt selvskryt her! Klarer i alle fall å tenke positivt da:)

Og så over til testinga da.... Ja, som du sier Trulte, så er jo menssmertene et tegn på at det skjer noe, enten det er mensen eller noe annet. Smertene har bare fortsatt i dag (kommer og går litt) uten at noen mensen har kommet, så det ser jeg på som et bra tegn!:) Snakka med ei god venninne i klassen i dag som har en sønn fra før av og som vet at vi prøver, og hun sa at hun hadde masse mensenaktige smerter før hun testa positivt....gikk slik som meg og trodde hun skulle begynne å blø hele tiden! Og jeg klarte jo selvfølgelig ikke å vente i dag mårrest...måtte jo fyre av en test! Og den var svaaaaaaaakt positiv, men da mener jeg svakt altså! Trodde det bare var i hodet mitt, men sambo så den også! Hopper ikke i taket enda og skal teste igjen på lørdag....men gjett om jeg klarte å konsentrere meg på skolen i dag....neeeeeida!! Fysikk....hæ?

Skrevet

En strek er en strek og jeg håper av hele mitt hjerte at det er en strek der på lørdag og!

Gratulerer!!! Fantastisk!!:) Lykke lykke!!

Skrevet

Gratulerer stjernetitter!! :D håper den er positiv flere dager da:)

Skrevet

HVA?? HÆÆÆÆ??? SVAK...HVA? G.TEST???? HÆÆÆÆ???

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!

JABADABADUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så fantastisk!!!! En strek er jo faktisk en strek da!!!

Test igjen i morgen!!! For det samme skjedde meg. Jeg kunne teste en fredag, men testet torsdag. Den ble negativ. Og da jeg testet igjen fredag, fikk jeg svak strek, så jeg tok en til samme dag, en digital, og der stod det klart og tydelig gravid:-)

Å herregud så morsomt!!!!

Skjønner du ikke vil glede deg for tidlig, men jeg bare mååååååååååååååå glede meg på dine vegne nå!!! :-)

Juhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-D

ok, nok "take of" nå, og over til MEG ;-)

Jeg har kjent liv i magen!!! :-)

Tror jeg da...det bobler/popper både store og små bobler i magen, også er det noe som kjennes ut som Drrrrrrrrr..hmm..hehe..vanskelig å forklare. Akkurat som en fiskehale som dirrer???

Kjente dere det Ørneredet og Klar??

Husker ikke helt fra sist jeg. Mins det var som om det svømte salamandere/rompetroll rundt i magen min;-)

Ellers har jeg hatt besøk av tre jenter her i dag. Vi planlegger å ha 10 års jubileum fra Ungdomskolen. Det blir moro det:-)

Mixå: Når har du ikm da???

Skrevet

Gratulerer så mye, Titter!!! :)))) Dette var jo helt fantastisk! :) Kjempeflott! :)) Skjønner at du har problemer med å fokusere på skolen, ja!!! ;)) Ååå.. Så heldig du er! :)

Skrevet

Takk for gratulasjoner alle sammen! :) Veldig koselig!

Det har som sagt til flere av dere på msn, så har det ikke helt gått opp for meg enda, men det kommer seg vel snart! Skal til byen i morgen, så da går jeg til innkjøp av flere tester....så får vi se om jeg klarer å vente til lørdags morgen! Er kjent for å være ganske nysgjerrig så....

Morelli: Så bra at du har kjent liv!!! Det er jo fantastisk! Det må være en merkelig følelse.....gleder meg til det!

Elisabeth: Bare husk på planen vår nå....hold deg til den;)

Men nå er det kveld for min del! Skal på biblioteket i morgen for å begynne på en oppgave som jeg ikke er motivert til å begynne på.....sukk! Men jeg MÅ, skal klare å gjøre unna mest mulig før påske! Nå har jeg jo enda en motivator siden jeg er gravid:) Får bare håpe formen holder! Vel, god natt jenter og sov godt!

Skrevet

Hei Morelli:)

jeg vet egentlig ikke!

Har bare hatt en pp, og da ble det 34 dager.

så vi får bare se denne mnd. gikk på p-ring før vi begynte, og da hadde jeg 28 dagers syklus selvfølgelig :)

Skrevet

Titter! Så utrolig kult å lese!!!! Tenk at du er gravid!!! Så herlig!!! Gratulerer masse, det må være en fantastisk og rar følelse. Jeg følte også at mensen var rett rundt hjørnet hele tiden da jeg ble gravid! Håper du slipper kvalme og andre plager..!

Morelli; Morsomt med liv! Jeg kjente skikkelig spark når jeg først kjente det. Da kjente min kjære det også. Hadde kjent noe pulsering/ prikking aktig ting en tid før, men ikke brydd meg så mye om dette fordi jeg ikke kunne kjenne hva det var. Jeg kjente egentlig ikke så mye etter, ventet bare på at jeg skulle kjenne noe jeg ikke var i tvil om. Det er utrolig snålt når babyen først banker på!

Kjedelig at mannen din ikke viser så mye interesse, det er sikkert litt vanskelig for han å forholde seg til en der inne. Tror menn er mer rasjonelle, de tar ofte kontakt først når babyen er ute. Heldigvis er min flink til å kjenne etter og prøver å snakke litt med den. Det har jeg vanskelig for å gjøre.

Jeg er heldig forløbig som har sluppet bekkenplager, men ryggen hangler. Har også en fysisk rolig hverdag som skrivestudent, kanskje det hjelper?

Skal bli godt med helg nå. Vi skal reise vekk og kose oss bare oss to. Hverdagen er litt for hektisk, så kvalitetstid sammen skal bli godt!

Jaja. Nå må jeg få jobbet litt.

Elisabeth, hvordan går det med deg??

Skrevet

Jeg sier bare en ting til å begynne med: "gravid"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klarte ikke å dy meg....kjøpte en digital test da jeg var i byen i dag, og nå nettopp gikk det opp for meg at jeg ikke hadde vært på do på over 4timer (forresten ganske uvanlig til å være meg som springer på do hele tiden!), så jeg tenkte at nå måtte det gå!! Men hjertet slo temmelig fort de tre mintuttene (de lengste i mitt liv så langt...) det tok før resultatet kom opp! Nå har jeg virkelig tatt av....svever høyt nå!! Skal til hun gravide venninna mi i kveld en tur på middag, men skal ikke si noe til henne! Får alltids nok å snakke om siden hun har termin i helga....men da klarer jeg kanskje å holde på humøret litt lengre når hun klager:)

Jippi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :):):):):):):):)

Skrevet

Så heldig du er Titter!!!! :D:D:D:D gratulerer så mye!!

Er jeg den eneste igjen på Gressenkene som ikke er gravid nå da? :P

unner dere alle kjempemye godt!!

Skrevet

Så meldinga di på Msn. GRATULERER IGJEN!!! Herregud så fantastisk. Det er et bevis på at man aldri må gi opp.

Var nok kanskje den telefonen som gjorde susen. Da slappet du liksom av litt mere og BANG, så satt den!!!!

Termin 2 nov.. Formen og symptomer? Merker du noe?

Annet enn Cola med sitron;o)

Mixå: Er deg og Elisabeth, men dere kommer snart dere også. I just know it!! Jeg vet at 2008 er det gode året for oss her inne!!

HAHAHAHAHA, har dere sett på norske talenter el?

Holdt på å le meg i hjel. Hvertfall av han NegerElvis, HAHAHAH, lattis!!! :-D

Skrevet

Ser jeg er litt mindre aktiv når sambo er hjemme, men nå drar han til uka så da skriver jeg nok mere enn ellers.

Vi skal ut å spise i kveld blir koselig.

Ellers forkjøla ennå men ikke så ille lenger heldigvis. Babyen er aktiv som bare det så ikke bekymret for henne.

Skrevet

Titter! Så glad på dine vegne! Gratulerer!!

Når blir termin da?

Skrevet

Takk skal du ha TauZa:) Terminen blir 2. november i følge babyverdenen!

Nå er jeg egenlig for trett til å skrive så mye her, men måtte bare innom å si hei! Nå skal jeg finne senga, så dere får bare ha en god natt og en fin søndag:)

Skrevet

Åiåiåi! Nå var tråden vår langt nede på side 2!

Not good! ;o)

Vel, det er vel egentlig i et tegn på at vi faktisk har andre ting å drive med også, hehe.

Helgen har vært kjempe fin for min del.

Her er det bare så utrolig fint vær for tiden.

Så på lørdag var vi ute i 3 timer sammen med et vennepar og Deres babis på 6 mndr.

Skikkelig deilig asså. Grillet pølser og pinnebrød. Pinnebrød med kryddersmør er bare det beste!!! Nam:-P

Og på søndag dra far og sønn ned til vannet her og hadde piknik mens mor lå å sov, hehe..Også bakte vi (eller sambo og sønn igjen..) skillingsboller. Kjempegode med sjokolade melk til, hehe;o)

Også fikk vi middagsbesøk av et annet vennepar med to barn (han jeg passet her om dagen). Da hadde vi allsang i stua (sambo og jeg spilte gitar) og barna dansa og sang og hadde det moro. Sånne stunder er bare så utrolig verdifulle. Fantastisk:-)

Og i dag skinner sola som bare det, og jeg er så lei meg for at jeg ikke kan gå noen lange turer, så tenkte hvertfall å kjøre meg en tur inn til byen å ta litt sol (ikke værst Trulte, he he), så får jeg litt energi via det hvertfall.

Håper dere har hatt det like fint som meg:-)

Ha en fin dag.

Skrevet

Ja, det har en tendens til å være lite aktivitet her i helgene, men som du sier er det vel egentlig et bra tegn! :)

Høres ut som om du har hett en super helg Morelli! Ut på tur, god mat og godt selskap! Finnes ikke noe bedre enn det:)

Jeg har hatt en grei helg, men ikke helt super liksom...har flytta alt tilbake på kjøkkenet og badet etter å ha fått det oppusset forrige uke! Var helt kaos her, for på 35 kvm har man ikke mye plass til å gjøre av ting når man må tømme to rom! Så har vært litt å gjøre, men godt å få det ferdig også! På lørdag hadde jeg en koselig tur til byen med ei venninne, shoppet litt og gikk på kafé:)

Spira i magen min er akkurat der hvor den skal være, og i dag er første milepæl i svangerskapet. Dette er på grunn av at jeg var 4 + 3 da jeg mistet forrige gang, og det er det jeg er i dag! Men det er ingenting som tyder på at jeg skal miste nå:) Heldigvis! Har ikke så mange symptomer akkurat, men i dag har jeg begynt å få temmelig ømme pupper....og så har jeg jo murringer i magen med jevne mellomrom. Kvalmen er enn så lenge fraværende, og jeg håper egentlig den fortsetter med det!

Skrevet

Pinnebrød vil jeg ha oppskrift på Morelli, høres så godt ut!!

Og gratulerer Titter, håper du klarer å senke skuldrene litt mere nå!!

Ømme pupper ja, når har mine est fra 75B til 80C, håper ikke de blir noe velidg større nå, da blir det helt feil liksom... Jeg legger fortsatt ikke på meg på mye at det gjør noe, så de er litt vel store i forhold til resten av meg...

Ellers så har jeg fått et enormt sovebehov.. På søndag hadde jeg to middagslurer, og i dag sov jeg tre timer etter jobb... Ikke bra for kroppen å ligge så mye på sofen, ryggen stivner jo helt hen..

Så blir godt å komme seg ut senere, da skal jeg på kveld til en venninde!

Fri i morgen, og lege pluss kiropraktor og så et møte på jobb på onsdag, så blir travelt fremover.. hehe, ikke i normal målestokk, men må sette meg veldig små og få mål om dagen skal jeg klare å bite over alt!! Ha ei fin fin uke jenter!

Skrevet

Det er bra det står bra til med spira titter. Kommer til å gå kjempebra denne gangen skal du se:-) Nyt graviditeten bare du!!!

Og ømme pupper er faktisk deilig når du vet hvorfor de er det, haha.

Åssen er formen da Ørnemor?

Ikke fått snakka noe med deg i dag. Vært opptatt med å slappe av på sofaen skjønner du;-)

I dag kom det litt regn, og det var litt deilig, for da kunne jeg holde meg inne med gooood samvittighet:-)

Hatt ei venninne her i kveld. Vi skriver og skriver til denne revyen vi skal ha. Og jaggu ble det bra!!! Skikkelig fornøyd asså:-D Det er moro.

Senga roper nå.

Snakkes i morgen dere:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...