BlåklokkaVest Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #76 Skrevet 24. februar 2008 Uff, stakkars deg, ikke noe gøy..... Men tror ikke du skal være redd for å gå i fødsel. Selvfølgelig er det mye bedre å gå i fødsel i frisk tilstand, men det kan faktisk gå bedre enn du tror å ikke være tipp topp. Jeg hadde kraftig øreverk siste 2 ukene av forrige svangerskap. Trodde det skulle klikke helt for meg! Ble til slutt lagt inn på sykehuset noen dager til avlastning. Ørebetennelsen kommer ikke til å gi seg før barnet er ute, var beskjeden jeg fikk..... Gjett om jeg var fortvilet. Fikk sprøyter om kvelden for at jeg skulle få sove, og ellers gikk jeg på smertestillende. Så ba jeg på mine knær om å få bli satt i gang, 3 dager før termin. Jeg fikk beskjed om at hvis modningspiller funket, så var det greit, men de ville ikke gi meg kur. Etter andre pillen (og en lege som var så snill å strippe meg når han satte den) gikk det en halv time, så var riene i gang. Trodde fødselen skulle bli et mareritt pga det verkende øret, men det gikk over all forventning. Det var som om jeg glemte hele øret! :-) Du må ha god bedring. Håper du kommer deg fort! Stor og varm klem fra meg :-)
BlåklokkaVest Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #77 Skrevet 25. februar 2008 Hei Marit! Hvordan går det med deg? Ligger du full av feber fremdeles? Tiden flyr. Er mye som skal ordnes før jeg innlegges på sykehuset. Har gått i ett i hele dag, og det kommer det antageligvis til å gjøre i morgen også.... Onsdag skal jeg endelig få komme en tur til frisøren! Eldstemann skal klippe seg hos frisør for første gang også :-) Mannen min har lovet å farge håret mitt på kvelden på onsdag. Så nå ser jeg frem til en mer "fresh" tilstand :-)
Marit & de 3 knøttene Skrevet 26. februar 2008 #78 Skrevet 26. februar 2008 Hei. Ja jeg er sengeliggende med feber og vondt overalt. Her går det i paracet, nesespray, hostesaft, halslinser og te. Skikkelig influensa! Men føler at det værste er over nå så satser på at jeg er friskere om et par dager. Har vært lite på nett de siste dagene. Orker knapt å se tv fra senga. Alt er så slitsomt når man er så slapp. Oj så fort tiden har gått i det siste!! Tenk at du skal legges inn snart! Har du tilgang på pc¨på sykehuset eller må vi holde kontakten via sms? Skulle så absolutt hatt meg en tur til frisøren jeg også. Har litt ettervekst etter forrige runde der som skulle vært fikset. Værre å få det til med et lite spedbarn på armen, så jeg må prøve å komme meg dit før fødselen. STOR klem, uten virussmitte ;-)
BlåklokkaVest Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #79 Skrevet 26. februar 2008 Uffda..... Får tro at du er på bedringens vei nå... Ja, nå går tiden fort! Aner ikke om de har PC på sykehuset, men hvis ikke får vi bruke mobilene. Må holde kontakten nå som det nærmer seg! :-) Har hatt noen rimelig saftige kynnere på natten nå. Ikke så mange, men kraftfulle. Så ser litt frem til å komme inn på sykehuset, sånn i tilfelle. Regner i grunnen med at det er en stund til fødsel enda. Ser for meg at kynnerene skal bli litt hyppigere på kvelden før det skjer noe. Har vært sånn med de andre to i alle fall. Men man vet jo aldri.... Stor klem tilbake :-)
Marit & de 3 knøttene Skrevet 27. februar 2008 #80 Skrevet 27. februar 2008 God morgen! Ojoj...vi er like igjen. Har hatt veldig mye kynnere i gårkveld/natt jeg også! Jeg lå hele dagen i går. Sto opp i 20 tiden bare for å få opp å sitte litt. Blir så øm i ryggen av å ligge så mye. Plutselig fikk jeg den vonde ria! Trodde at NÅ er d i gang! Måtte opp å gå og puste meg igjennom ria. Fikk ei ny etter 20 min og pakket ferdig baggen. Ble så frusterert for at det skulle starte nå når jeg var så syk. Riene fortsatte helt til 24 tiden og plustelig var det stopp. Ble så letta!!! Vil være frisk når jeg skal føde! Hadde masse kynnere i natt, men ikke på langt nær så vonde som de i gårkveld!! Får bare håpe at dette bare var et engangstilfelle!! De riene var vonde...iallefall med feber i kroppen og veldig motvilje til at noe skulle skje!
BlåklokkaVest Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #81 Skrevet 27. februar 2008 Oj!!! Spørs om ikke du nærmer deg, ja! Er mer og mer som rier her også. Det heter visst kynnere så lenge de ikke er regelmessige, men når de varer i 1 min og 20 sek, og jeg vil lage grimaser på toppen, da vil jeg påstå at de minner mye om rier! :-) Høres ut som om det har vært rimelig kraftige sammetrekninger du har hatt du også. Spørs om ikke det er rier når du må opp og gå dem av deg. Det var sånn jeg synes å merke forskjell på kynnere og rier....! Forstår godt at du helst kunne tenke deg å vente til du blir frisk, ja. På en måte litt greit at du hadde litt motvilje, hvis du skal se det positive i det :-) Hadde du vært skikkelig klar psykisk til fødsel, så hadde du sikkert blitt fryktelig skuffet når det hele stoppet opp :-)
Marit & de 3 knøttene Skrevet 27. februar 2008 #82 Skrevet 27. februar 2008 Jordmor ringte meg nettopp(skulle bare bytte en time). Snakket med henne om disse takene/riene jeg hadde i går og at jeg var redd for å begynne å føde i denne influensatilstanden min. På det svarte hun at hun kunne love meg at jeg ikke kom til å føde før jeg var frisk :-))) Kroppen satte fødselen på "pause" når vi ble så syke. Det eneste som kunne få den igang var hvis jeg fikk veldig høy feber, noe jeg heldigvis ikke har. :-) Ble sååå letta nå! Har bare ligget å kjent etter tegn på fødsel i hele dag pga av alle kynnerne, så nå slapper jeg litt mer av! Hvordan har natten din vært da? Har du fått sovet eller har du bare kynnet?
BlåklokkaVest Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #83 Skrevet 27. februar 2008 Så bra! :-) Rart hva kroppen finner på! :-) Har hatt en litt urolig natt. Er så fryktelig urolig i beina pga verk og en slags kløe inne i beina. Klarer ikke å ligge stille..... Sov brukbart når jeg først sovnet, og sov ganske lenge. Likevel er jeg helt pumpa nå. Har mest lyst til å gå og legge meg, men er redd jeg ødelegger natten, så jeg tror jeg må prøve å tyne meg ut kvelden.......
Marit & de 3 knøttene Skrevet 28. februar 2008 #84 Skrevet 28. februar 2008 Jippi! Jeg føler meg litt bedre i dag. :-) Har vært oppe og fått i meg både mat drikke. Har levd på vann og sjokolade de siste dagene bare. Tror faktisk jeg skal klare å holde med oppe til etter leggetid til ungene nå. :-) Godt å endelig merke at man begynner å bli frisk igjen. Når legges du inn i morgen? Eller har du kommet på sykehuset allerede kanskje? Klem fra Bolla og Ovnen :-)
BlåklokkaVest Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #85 Skrevet 28. februar 2008 Hei! Neida, er her enda :-) Legges inn i morgen, så jeg reiser i morgen tidlig kl 8. Så koselig å høre at du er bedre! Blir ikke så langvarig denne influensaen din da, forhåpentligvis :-) Kan være lurt å spe på med feks sitronsaft hvis du spiser sjokolade. Husk at bakterier eeeeelsker sukker, men haaaater sitronsaft (skal visst være bakteriedrepende etter hva jeg har hørt....) :-) Bare et tips :-) Gruer meg til å være lenge borte fra barna.... Har lovt eldstemann at jeg skal ta bilder av de ulike tingene der inne (senga, middagsbrettene, at jeg spiser på sengen, at vi har TV-stue m.m.). Kjøper et lite ekstra kort til digitalkameraet som jeg kan sende hjem :-) På den andre siden gleder jeg meg til å komme inn på sykehuset og kunne slappe av. Slippe å tenke på alt som skulle vært gjort i huset, og slippe å være redd for at fødselen skal skje på vei til sykehuset. Kjenner godt to av jordmødrene der inne, så blir spennende å se om det blir en av dem som får ta imot lillegutt :-) Den ene av dem tok imot eldstemann :-) Du får ha fortsatt god bedring, så snakkes vi på sms! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå