BlåklokkaVest Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Snakker om å ha ting og tang til felles! Det begynte med at jeg oppdaget at jeg og "Marit og knøttet" hadde samme termin, 14.mars. Men etter å ha slått av en prat med Marit fant jeg ut at vi har mye mer til felles: - Vi har begge to barn fra før, og barna våre er 3 og 5 år - Våre fødsler er ikke helt ulike: Fødsel nr 1: Marit 10 timer, jeg 14 timer Fødsel nr 2 Marit 5 timer, jeg 4 timer Vi begge trykte ut nr 2 på kun en pressrie - Våre menn er like gamle - Vi ble begge gift i 2005 - Vi har bursdag samme dag! - Vi jobber begge med barn - Vi måtte ta av ringene samme kveld (Marit skriver på msn at hun bare måtte ta av ringene før hun kunne svare meg. Akkurat da meldingen kommer i vinduet sitter jeg og drar av meg min egen ring! (Den var nesten litt skummel.....!) - Første svangerskap: Marit går opp 22 kg, går ned 17 på sykehuset LMBV går opp 21 kg, går ned 15 på sykehuset
BlåklokkaVest Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 10. februar 2008 Hei Marit! Den andre ble så lang, så jeg laget en ny en :-)
BlåklokkaVest Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2008 God morgen! I natt har jeg faktisk sovet brukbart. Bare oppe på do to ganger. Lagde til risputa mi når jeg gikk og la meg, og den døyvde de verste smertene i baken og i korsryggen...... Akkurat nå er den risputa min aller beste venn! Tror jeg må ha den med meg på sykehuset når jeg skal legges inn. Har fått innkallingen nå. Skal legges inn 29.februar. Jeg koser meg i grunnen veldig på barsel, så får tro det blir en koselig ventetid der inne :-)
Marit & de 3 knøttene Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Hei og god morgen! Så fint at du laget en ny tråd. Jeg har også sovet godt i natt! Var sliten etter familiesammenkomsten i går. Var faktisk ikke oppe en eneste gang i natt for å tisse! Holdt selvfølgelig på å sprenges da jeg våknet i 7 tiden da, men slapp å bryte meg på do midt i nattet iallefall :-))) Er det bekkenet som knurrer siden du må ha risputa eller er det nedrpess? Syns du faktisk er heldig som skal få være på barsel så lenge jeg. Storkosa meg der jeg også. Er en så god og rolig stemning der syns jeg. Nesten litt ferie ;-) Håper jeg får være der i 4 dager etter fødselen denne fødselen. Eneste som er litt kjipt er vel savnet etter ungene?
BlåklokkaVest Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2008 Jeg tror det er litt av begge deler som gir meg disse smertene. Ligger i korsryggen og i setet (både på sitte-delen og mellom beina). Kjenner godt med press mot bunnen nå, spesielt når jeg går. Tror denne risputa kan bli nyttig under fødselen også faktisk! Jeg hadde varmepute sist, men den er jo så liten at en får bare varme på en bitte liten del av magen. Risputa kan jeg jo legge over hele nederste delen av magen. Synes varme lindret godt på smertene.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 hvorfor ikke bare skrive til hverandre på msn? Tror ikke det er så mange som er opptatt av hvor mye dere har til felles akkurat :-)
Marit & de 3 knøttene Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Det er bare å la være å lese det Anomym!!!! Denne tråden pga at vi syns det er gøy og pga at vi sjelden er pålogget samtidlig! Såh det såh...
BlåklokkaVest Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. februar 2008 Kan forresten minne om at det står i overskriften på tråden at den er hovedsaklig beregnet for oss to :-)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #10 Skrevet 11. februar 2008 Enig med anonym. Hva er vitsen? Moro for dere, men hva om alle skulle lagt ut slike tråder hele tiden. Litt fjortis spør du meg... En ting er hvis noen begynner å snakke i en tråd, men dette er bare sært... Dessuten var den første tråden lagt ut slik at vi andre skulle se alle likhetene deres. Signerer med anonym. Er ikke sur, sier bare meg enig med den andre her.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #11 Skrevet 11. februar 2008 Dere kan jo heller sende post til hverandre hvis dere sjeldent er logget på samtidig?
Marit & de 3 knøttene Skrevet 11. februar 2008 #12 Skrevet 11. februar 2008 Huff, alltid er det noen som skal henge seg opp i bagateller. At dere gidder! La nå heller være å lese da vel!
BlåklokkaVest Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 11. februar 2008 For et styr, la oss bare ignorere dem. Ja, den første tråden var jo lagt ut for at andre skulle se den, for det var jo utrolig artig med likhetene! Men den andre tråden laget jeg mer tydelig nettopp fordi andre skulle skjønne at innledningen hadde de antagelig lest før hvis de hadde lest den første tråden..... Det er forresten andre som har slik tråd også: FEBRUARTRÅD FOR: MOKI, MODESTY BLAISE, CB-BABYBOY OG FEMINA( GRAVERTE!!!), SPANIA OG BEREDT M GUTTEBEBISER!!! Tenk så fryktelig at folk finner tonen her inne :-) hihi! :-) Som sagt: La oss slutte å svare på disse kommentarene, og fortsette der vi slapp :-)
BlåklokkaVest Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 11. februar 2008 .....jeg har forresten aldri hengt meg opp i den tråden som jeg viser til her oppe, bare koselig at noen har funnet sammen! Jeg hopper rett og slett over den tråden, fordi jeg vet hvem den er beregnet på :-)
Marit & de 3 knøttene Skrevet 11. februar 2008 #15 Skrevet 11. februar 2008 Jepp, vi bryr oss ikke noe om dem.... ;-) Hvordan står det til i kveld da? Sitter du med risputa di? Jeg har fått skikkelig med vann i kroppen. Hoven i fingrene og føttene.Glad jeg tok av ringene da vi gjorde det. Måtte på gullsmeden å file av forlovelsesringen i første svangerskap. Fikk helt klaus før jeg fikk den av da. Fingeren var helt blå og hoven bare på et par timer. Glad jeg slapp det denne gangen.
BlåklokkaVest Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 11. februar 2008 Risputa er lagt frem, klar til mikroen før jeg skal legge meg :-) Er faktisk ikke så ille hoven i kveld. Må virkelig ha vært pyton med den ringen!! Jeg har klaus, så jeg kjenner at den der hadde jeg virkelig fått litt panikk av, ja!! :-) Har dullet litt med vasking av klær og babyutstyr i dag, og organisert litt i sykehusbagen. Er litt kos :-) Plutselig synes jeg tiden har begynt å gå så fort!! Sikkert fordi det nærmer seg innleggelsen :-) Nå skal eg ha meg en skikkelig porsjon havregrynsgrøt før jeg legger meg :-)
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #17 Skrevet 11. februar 2008 Syns faktisk det er morsomt at dere to har sååååå mye tilfelles ) Tror rett å slett anonymene her oppe er sjalue......
Marit & de 3 knøttene Skrevet 11. februar 2008 #18 Skrevet 11. februar 2008 Ja det med ringen var skikkelig ekkelt!! Det skjedde så fort at jeg fikk helt panikk da jeg ikke fikk den av. Heldigvis var det midt på dagen slik at gullsmeden var åpen. Ellers hadde jeg måtte tatt den av med tang. Det hadde blitt vanskelig pluss at ringen sikkert ikke hadde blitt særlig fin etterpå. Har faktisk skrevet ned huskeliste til sykehusbagen i dag jeg. Skal så smått begynne å finne fram de tingene som jeg ikke bruker til hverdags å legge med i bagen. Du må vel ha med deg litt du som skal være der en stund? Hva sier barna dine om at du skal være så lenge borte?
BlåklokkaVest Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #19 Skrevet 11. februar 2008 Ja, må pakke med meg en del. Barna ser foreløpig ut til å ta det fint. Har begynt å forberede dem på det. Snakker med dem om hva jeg kommer til å oppleve der, feks at det er mange babyer der, og at jeg skal vente på vår baby. At de skal få komme på besøk, og at jeg skal vere der noen dager etter at babyen er kommet. Eldstemann har kalenderen sin, der han har merket av når jeg skal legges inn. Så han har nok litt bedre perspektiv på det enn minsten. Jeg regner med det blir besøk i løpet av den tiden jeg skal gå der inne og vente også. De koser seg veldig med pappaen sin, så jeg tror det skal gå bra. Kommer til å savne de fælt.....
Marit & de 3 knøttene Skrevet 12. februar 2008 #21 Skrevet 12. februar 2008 Ja det er tydelig det siden du stadig vekk er her innom Anonym! ;-)
BlåklokkaVest Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #22 Skrevet 12. februar 2008 He-he-he! Ja, hun klarer tydeligvis ikke å la være å lese tråden vår.....! Lurer på hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #23 Skrevet 12. februar 2008 Og dere som bare skulle overse det også... Se så flinke dere er!
Marit & de 3 knøttene Skrevet 12. februar 2008 #24 Skrevet 12. februar 2008 Se! Der var hun inne her og leste igjen! Anonym liker oss godt ser det ut for LMBV! ;-) Hehehe...
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #25 Skrevet 12. februar 2008 Syns det er merkelig at hun skal inn hitt å balere... når hun ikje er inne på den Februartråden.... hehe.. merkelig..... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå