BlåklokkaVest Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #51 Skrevet 18. februar 2008 He-he-he! Så vittig! :-) Jeg er virkelig spent på hvor tett det blir mellom fødslene våre :-)
Marit & de 3 knøttene Skrevet 18. februar 2008 #52 Skrevet 18. februar 2008 Ja det blir spennende å se. Også om fødslene våre blir tilnærmet like denne gangen også :-) Tenkte jeg skulle gjøre noen siste innkjøp i morgen. Kjøpe et par amme-bh'er og noen (amme) topper. Vet du om noen som er gode?
BlåklokkaVest Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #53 Skrevet 18. februar 2008 Åh, ja! Jeg er superfornøyd med bh'ene jeg har kjøpt på Lindex. Det er noen med korte loddrette striper på, Triumph. Har prøvd noen forskjellige, men disse gjorde stor forskjell for min del i alle fall! Har brukt dem til begge de to andre barna, og nå har jeg kjøpt nye :-) De koster litt, men for min del er de verdt hver en krone! Jeg fant sånne "Boobwarmer"-gensere på tilbud, så jeg tok meg råd til å kjøpe en sånn en :-) Har en fra før, og de er bare helt supre! Blir så utrolig lettvint å amme med de! :-) Synd de koster så vanvittig. Betalte kr 300 for den som var på halv pris! :-)
Marit & de 3 knøttene Skrevet 18. februar 2008 #54 Skrevet 18. februar 2008 Triumph-bh'ene brukte jeg også på mine 2 første. Knallgode. Var utsolgt sist jeg var på Lindex. Satser på at de har fått inn flere nå. Har veldig lyst på ammetoppe også. De ser så praktiske ut. Får se hva jeg finner.
BlåklokkaVest Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #55 Skrevet 20. februar 2008 Heisann! Er lite på nettet nå om dagene, har besøk av min søster på 17 år :-) Hvordan går det? Jeg har hatt et par tunge dager nå. Det sprenger slik i nederste ribbebeina i ryggen. Har masse menssmerter som får det til å verke både bak og fremme. I natt har jeg hatt risputen på nestene hele natten for å få sove. Kynnerene har tatt seg opp og blitt såpass kraftige at jeg våkner av dem. I natt, og frem til i dag tidlig rundt 11 hadde jeg kraftige kynnere med nøyaktig 40 min mellomrom. Litt sånn i nærheten av maserier. Er vel kroppen som begynner å gjøre seg klar tenker jeg. Håper nå at det venter til jeg har fått komme meg på sykehuset og vært der noen dager. Hadde vært godt å vært uthvilt før det starter.
Marit & de 3 knøttene Skrevet 20. februar 2008 #56 Skrevet 20. februar 2008 Der var du ja! Lurte nesten på om du var dratt på sykehuset allerede jeg nå. Så for meg at du slo meg kraftig og fødte først ;-) Stakkars deg da! Er sååå slitsomt når man ikke får sove godt om natten! Hadde det litt sånn før jeg fikk førstemann. Maserier i flere uker før fødselen og lite søvn. Her har vi fremdeles syke barn. Influensaen har ikke sluppet helt taket i barna ennå, men sånn som det ser ut nå skal de få en liten tur i barnehagen i morgen. Så lenge de holder seg ferberfrie iallefall.
BlåklokkaVest Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #57 Skrevet 20. februar 2008 Travelt med syke barn når en er høygravid. Har begynt å gå influensa her også...... Får deg gjerne en rolig dag i morgen, da. Helt merkelig dette her. Det er som om en har knipset i fingrene, og plutselig så synes jeg at graviditeten er tung og slitsom! Jeg som var i sånn fin form i helga! Ja, ja, jeg fikk i alle fall slått ut håret litt før det ble tungt, da :-) Har skikkelig problemer med å sitte i ro. Det gjør liksom så irriterende vondt midt i ryggen og nederst i magen og korsryggen..... Av og til må jeg bare stille meg på kne på gulvet og legge overkroppen opp i go'stolen på stua. Klarer liksom ikke å ha samme stilling over mer enn noen minutter.... *syt og klag*..... Ja, ja, det var vel kanskje på tide jeg begynner å bli fødeklar :-)
Marit & de 3 knøttene Skrevet 20. februar 2008 #58 Skrevet 20. februar 2008 Huff!!!! Nå gir jeg snart opp altså!! Plutselig fløy tempen til sønnen min i været igjen. Han hadde 40 i feber før han fikk paracet og sloknet på sofaen i halv seks tiden. Håpet at det hadde snudd seg nå og at han var på bedringens vei.....men neida Jenta mi var også små-varm da hun skulle legge seg. Så det blir hjemmedag i morgen på begge to alikevell. Har litt panikk for at fødselen skal starte når ungene er så syke og at jeg må forlate dem i den tilstanden. Spesielt sønnen min som er vanskelig å tolke for andre når han er syk. Han sier ingenting om at han er i dårlig form før han så og si faller helt sammen. *syt og klag her også* ;-) Jeg er faktisk i bedre form enn på lenge fysisk. Det skjedde noe i går... Tror babyen sklei enda lengre ned i bekkenet, for det ble mer stabilt enn på lenge. Var til og med i et kjøpesenter og travet att og fram uten at jeg fikk vondt. Fikk handlet inn amme-bh'er(de med stripene på Lindex) og siste av ting og tang jeg trenger til sykehusbaggen. Ser du får vondt i ryggen og magen når du sitter i samme stilling for lenge.. Jeg får urolige ben når jeg sitter for lenge. Det kribler og er ekkelt og jeg må opp å gå eller blir sittende og riste med de til jeg MÅ opp. Skikkelig ubehagelig og irriterende. Det er bra vi snart er ferdige nå. Blir litt godt å "få tilbake" kroppen sin igjen!
BlåklokkaVest Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #59 Skrevet 20. februar 2008 Uffda..... Ja, er ikke noe kjekt å reise fra barna når de er syke...... Du har sikkert fått det sånn som jeg hadde det i helgen :-) Var i kjempeform! :-) De urolige beina kjenner jeg godt igjen, ja! Klør liksom, og blir sittende å strekke og bøye på beina hele tiden. Men som du sier, det gir seg ikke før jeg kommer meg opp å gå litt. Ja, snodig at det er så kort tid igjen....! Gleder meg til fødselen :-)
BlåklokkaVest Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #60 Skrevet 21. februar 2008 I dag har jeg vært til jordmor. SF-målet har gjort et lite hopp. Ligger nå på 36 :-) Jordmor fortalte meg at hun hadde fått notat fra da jeg var på vekstestimerings-ul i Førde, og der stod det noe sånt som "normal tilvekst på den luble siden" He-he-he! Artig formulering! :-)
BlåklokkaVest Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #61 Skrevet 21. februar 2008 Dytter oss litt frem, jeg....
Marit & de 3 knøttene Skrevet 22. februar 2008 #62 Skrevet 22. februar 2008 Hehe...arti skrevet!! Den må du huske og å fortelle han når han blir større!! Skulle egentlig til jordmor i går jeg også, men ble oppringt av kontordamen hennes at jordmora var syk. Synd egentlig for jeg har fått så masse vann i kroppen de 2 siste døgnene. Hadde vært greit å få undersøkt urinen for proteiner og eggehvite. Føler virkelig at jeg nærmer meg termindatoen nå. Er det man kaller skikkelig fødeklar!!
BlåklokkaVest Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #63 Skrevet 22. februar 2008 Me to! Men håper likevel at det venter på seg til jeg kommer meg inn på sykehuset. Har fått mer vann i kroppen siste dagene jeg også! Hi-hi! Men det ser ut til å gå ut en del av kroppen om natten. Når jeg står opp er vekten ganske bra. Hadde faktisk gått ned et kilo siden sist kontroll.... Blodtrykket hadde gått bittelitt opp, men ikke så mye at jeg tror det nærmer seg noe. Har sinnsykt med kynnere nå. Får dem omtrent bare jeg beveger meg....hvis jeg bøyer meg, setter meg, reiser meg, går på gulvet, inn og ut av bilen.....hvis jeg strekker meg etter fjernkontrollen på bordet....Mer eller mindre av alt jeg gjør! Litt slitsomt, for jeg må jo hele tiden vente på at de skal gå over før jeg kan bevege meg igjen! Det er som om noen trykker på "pause" hele tiden for meg! :-)
Marit & de 3 knøttene Skrevet 22. februar 2008 #64 Skrevet 22. februar 2008 Hehe..sånn føler jeg set også. Må stadig vekk ta pauser til kynnerne har gitt seg. Snodig så like vi er! ;-)
BlåklokkaVest Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #65 Skrevet 22. februar 2008 Er så spent på hvordan fødselen blir denne gangen. Sist såg lystgassen ut til å sette vanvittig fortgang i det hele..... Får dere lystgass på sykehuset der du skal være?
Marit & de 3 knøttene Skrevet 22. februar 2008 #66 Skrevet 22. februar 2008 Ja lystgassen og jeg er veldig kompiser! Håper jeg klarer meg med kun den denne gangen også. Hadde epidural på førstemann. Trengte det ikke på fødsel nr to.
Marit & de 3 knøttene Skrevet 22. februar 2008 #67 Skrevet 22. februar 2008 Du?! Vi er vel det som kan betegnes *FØDEKLAR* fra og med i dag vi?! Er vi ikke?
BlåklokkaVest Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #68 Skrevet 22. februar 2008 He-he! Hadde epidural på første jeg også :-) Bare lystgass med nr 2 :-) Digger lystgass jeg også! Funker som bare det! Der sier du noe, vi er FØDEKLAR i dag! Himmel, nå synes jeg faktisk tiden går fort! :-) Bare en uke til jeg skal innlegges i påvente nå :-)
Marit & de 3 knøttene Skrevet 22. februar 2008 #69 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har pakket bagen i dag jeg. Følte veldig for det. Dessuten ligger mannen min med influensa så fant ut at det var like godt å gjøre det klart her tilfelle det skulle skje noe i helga. Tror ikke han er den beste til å pakke den for meg hvis ting plutselig skulle gå fort her.
BlåklokkaVest Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #70 Skrevet 22. februar 2008 Fikk tidlig kraftige kynnere, så det er en stund siden jeg pakket. Tror ikke jeg hadde satset på pakking fra mannen min! He-he! Han er litt VEL sparsommelig når vi pakker til turer i alle fall! :-)
Marit & de 3 knøttene Skrevet 23. februar 2008 #71 Skrevet 23. februar 2008 Hehe...nemlig. Ser for meg den tynne baggen med en bh, 1 eller 2 truser, en bukse og en t-skjorte. Hvis jeg var riktig heldig kan det hende at han hadde husket et par sokker også! ;-)
BlåklokkaVest Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #72 Skrevet 23. februar 2008 He-he-he! Har veldig blandede følelser for det oppholdet på sykehuset nå. På en måte gleder jeg meg til å kunne slappe av, og kun samle krefter til fødselen. På den andre siden vet jeg at jeg kommer til å savne guttene noe fælt.... Forhåpentligvis blir jeg ikke så lenge der inne før det setter i gang :-) I dag har guttene funnet på noe skikkelig ramp for første gang!!! Når jeg kom fra badet haddet de tømt to isbokser med nabbi-perler ut over hele stuegulvet!!! Som om ikke det var nok, så hadde min elskverdige 3åring hatt seg en løperunde oppi dem også!!!! Sukk...... Ja, ja, med kost fikk jeg samlet det hele i en haug. Hjalp dem med det verste, men så måtte de plukke opp resten selv. Ingen protester, tror de skjønte at dette var noe de bare var pent nødt til å gjøre :-)
Marit & de 3 knøttene Skrevet 23. februar 2008 #73 Skrevet 23. februar 2008 Oioi...perler utover hele gulvet er like festlig hver gang!!! hehe... 3-åringen min er så glad i å tegne og fargelegge hun....og da helst seg selv!! Hun hadde en periode for en stund siden hvor hun snek seg bort med tusjer og fargela hele kroppen sin forran speilet! Litt av et syn skal jeg si deg. Svart tusj i ansiktet er ikke alltid så lett å få bort heller...Har måtte være skikkelig streng for å få henne til å slutte med det tøyset, men inni meg ler jeg godt! Syns hun er litt herlig når hun gjør slike abligøyer også egentlig. :-) Skjønner deg veldig godt at du har litt blandede følelser for innleggelsen ja. Men det er jo ikke sikkert at du går helt til terminen heller da.
BlåklokkaVest Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #74 Skrevet 24. februar 2008 Nei, forhåpentligvis kommer han litt før :-) Det begynner å bli bra tungt nå. I natt var det så vondt i brystbeinet at jeg hadde aldeles tårer i øynene i det jeg reiste meg opp. Sinnsyke smerter!! Når jeg våknet kjentes det ut som om den ene ribbebeinsdelen lå over den andre, og tipper det var det som utløste smertene. Prøvde å ta meg en tur opp og gå, og så legge meg igjen, men det var så vondt at jeg klarte ikke å sove. Så jeg endte opp med å ta et par paracet. Når de virket etter en times tid klarte jeg å legge meg igjen. Har heldigvis en snill mann som stod opp med barna og tok de med ut slik at jeg fikk sove til halv elleve. Ja, ja, det er som de sier: med de ulike vondtene blir vi trykkeklar! :-) Hvordan er formen din da? Får håpe du slipper influensaen. Skal krysse fingrene for deg :-) Klem :-)
Marit & de 3 knøttene Skrevet 24. februar 2008 #75 Skrevet 24. februar 2008 Huff det hørtes veldig vondt ut det der. Vet du hva det kom av da? Jeg slapp ikke unna influensaen nei. Har vært sengeliggende i hele dag med vondt overalt og feber. Ringte føden for å høre om det var skadelig for babyen med så høy feber og hva jeg skulle gjøre. Fikk beskjed om at det ikke var farlig, men at jeg skulle ta anbefalt dose av paracet og drikke masse masse! Håper bare dette ikke blir så langvarig. Er livredd for å gå i fødsel i denne tilstanden....det tror jeg ikke jeg klarer! Og da er vel eneste utvei keisersnitt og det vil jeg IKKE ha!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå