dritgrei hei hei! Skrevet 4. februar 2008 #76 Skrevet 4. februar 2008 Hvorfor kan ikke folk få digel opp og ned i vekt her uten å få pepper i hode og rævva??? Noen er kansje nærmere å ønske seg anoreksi enn andre, men kokkeliko - hva kan vi gjøre med det? IKKE EN DRITT. så om noen vil ha en god diett så kan de vel få det uten å få masse dritt i tillegg...?? Lykke til med slankinga jeg syns det er vansklelig å gå ned 5 kilo jeg...
~sjiraff~ Skrevet 4. februar 2008 #77 Skrevet 4. februar 2008 Da får jeg nok bare si en ting.... I like måte. Man er ikke FEIT på 80 kg om man er 180 cm. Med mindre man er utrolig spinkelt bygd og ikke har trent en dag i sitt liv.. Men klart du vet jo best du som er såååååååååå flink med kosthold ) Have fun i din egen lille boble..!
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #78 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har faktisk rimelig god kunnskap om kropp og trening siden jeg trente fittness før...så viste du det ;-) Jeg har spist sunt hele svangerskapet og under ammeperioden. Drikker ikke brus, spiser svært skjelden noe "snop" og snacks...men har aldri og kommer aldri til å slanke meg siden jeg er slankemotstander. Alle kan gå ned i vekt uten å "sulte" og slave.. Langsiktig riktig kost, og normal trening og fysisk aktivitet er nok for de som ikke har en sykdom som gjør at de legger på seg.
~sjiraff~ Skrevet 4. februar 2008 #79 Skrevet 4. februar 2008 180 og 80 kg er lik en BMI på under 25 som tilsier normalvektig...! Og som velkjent så tar ikke BMI engang hensyn til beinbygning og muskelmasse... Men som sagt *jeg svever på en rosa boble og har det egentlig helt fint mens jeg tyggertyggegummi og surrer håret rundt fingeren*
Den lille prinsesse Skrevet 4. februar 2008 #80 Skrevet 4. februar 2008 Ja akkurat det jeg snakker om Ugl@ ; ) Jeg lærer mitt av folk som har drevet med fitness og andre som har peil på trening og kost. Er ikke noe jeg plukker opp i ukeblader.
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #81 Skrevet 4. februar 2008 feit eller ei..jeg er uansett ikke fornøyd med kroppen min selv..og da må jg gjøre noe med det..
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #82 Skrevet 4. februar 2008 JO, det skjønner de fleste..men ikke kjør deg ut...nyt babyen og la krop være kropp oen uker..det gjorde jeg i barseltida :-) Nok tid etter til å rfenne av seg kilo go få opp muskelmassa igjen og stramme opp her og der.. Her er jeg redd det må litt mer enn trim til hvis det ikke kansje et mirakel med puppene mine og magen ( type slappe gymsokker og rosinmagen)..enda jeg trener morgen og kveld på trimapparatene mine..og med vekter. Magemsuklene er på plass og men strekkemerkene de er der ja...BLÆH...aldri mer bikini! Men etter 3 svangerskap må man regne med litt..
mam <3 Skrevet 4. februar 2008 #83 Skrevet 4. februar 2008 Det klarer du sikkert. Det er ikke nødvendig å begynne med noe slavisk kur hvis du har et normalt stoffskifte vil jeg tro. Men syns det er litt "dumt" at du setter deg slike kilo mål, kan jo hende du er fornøyd før du kommer så langt? Det er jo bra å ha noe å strekke seg etter, men er veld bedre å dele det opp litt, så blir det mer overkommelig? . Har du noengang veid 60 kg før med den høyden du har nå? Syns det høres litt lite ut jeg, men det kommer vel an på beinmassen kanskje? Selv er jeg 167 og veier vel noe mellom 62-65 (har ikke badevekt) bruker 36/S i klær og kunne sikkert gått opp en størrelse i klær uten å se feit ut. Men du må gi det litt tid!! Før jeg ble gravid veide jeg ca det samme og jeg veide 87!! kg da snuppa ble født for 15 mnd siden, alle kiloene har gått bort av seg selv (og jeg ammet kun i 4 mnd). Så, gi det litt tid da, men det er selvfølgelig ingenting i veien med å spise sunt og trene. Men ikke stress deg selv med det og bruk mye tid på å tenke at du er misfornøyd med kroppen din, da kan du miste melka. Det er jo lettere å miste kg når man ammer, så det er jo en fordel for deg å fortsette med det.
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #84 Skrevet 4. februar 2008 nei aldri veid 60 kg før..minste jeg har veid er 70 kg..
Mockanin Skrevet 4. februar 2008 #85 Skrevet 4. februar 2008 Kjære mamma25 Nå har jeg sittet og lest litt her og har fått med meg de fleste innleggene. Fikk bare så lyst til å si en ting til deg. Så deg på senteret for ikke så alt for mange dagene siden (max 2 uker siden) og du så overhodet ikke feit ut. Kjempe sylfide var du heller ikke. Men ganske så normal. Litt kjøtt på kroppen hadde du jo, men ikke så mye at det er noe folk legger merke til om du skjønner. MEN om du selv vil ned noen kg. og virkelig ønsker det så skal du gjøre det. MEN (igjen) du må ikke glemme at du ammer. Du sier du spiser sunt, kjempe flott og at du trener er kjempe bra. MEN (mange sånne i dag gitt) du må IKKE stresse kroppen din. Da kan du risikere å miste melka, om du ikke spiser riktig så kan melka de også miste næringsinnholdet sitt. Om du har kunnskaper nok til dette vet ikke jeg. Stresser du kroppen din så kan du også risikere at du ikke går noe særlig ned i vekt. Kroppen går i forsvarsposisjon (det sa en trenings instruktør til meg). Å bare se på kg. som vekta viser deg er litt feil, spesiellt om du trener. Husk at når du trener så forsvinner det fett og du får i stedet muskler. Musker veier mere enn fett. Dersom du trener aerobic på feks. Sats så spør i resepsjonen om du kan få måle fettprosenten din. Dem har egen vekt til dette på Grorud i alle fall. En annen ting som jeg erfarte når jeg gikk hjemme med minsten, var at om jeg spiste sunt og gikk et par turer om dagen med vogn så funka det som bare det. Nå ammet jeg ikke så jeg trengte jo ikke å ta hensyn til det. Du får ha lykke til. :-)
mam <3 Skrevet 4. februar 2008 #86 Skrevet 4. februar 2008 Okei. Var du fornøyd da eller? Som sagt så syns jeg 60 høres veldig tynt ut hvis du er 170. Jeg ser nesten litt skranglete ut og jeg er jo lavere enn deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå