Gå til innhold

Jeg skal ned 20 kg til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med peiling på dietter her? Vil vite hva jeg kan spise i løpet av en dag og når, og hvor mye...Jeg trener aerobic 4 ganger i uken 50 minutter per gang. Skal også begynne med yoga 1 gang i uken tenkte jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da bør du seriøst skaffe deg en psykolog, for du kan umulig ha et helt klart selvbilde. ;-)

Fra spøk til alvor - med den treningsmengden kan du spise "normalt", og fortsatt gå ned i vekt.

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Grete roede er veldig fint. Ingen superkur der du går ned 5 kilo uken, men vekta holder seg der den ender, og du spiser normalt. (Altså, normale mengder- få kalorier)

Gjennomsnitlig vekttap hos grete roede er 1 kilo i uken. Med den treninga di kan du regne med mer.

Skrevet

Spiser godteri og junkfood kun på lørdager..Spiser sunt alle de andre dagene ,men trenger en hard diett nå ;)

Skrevet

Vet at brød, pasta, osv inneholder mye karbohydrater så det bør jeg ligge unna

Skrevet

20 kg? Det hørtes mye ut utifra de bildene jeg har set av deg (bloggen din)...

Men seriøst, spiser du sunt og trener jevnlig (ikke overdriv heller da blir du bare lei) så går det sakt men sikkert nedover.

Skrevet

Grete reode er bare tull. Mamma har gått på det flere ganger og har til trodd for at kostholdet ble lagt om og fortsatt er lagt om, lagt på seg igjen.

Skrevet

Bare tull. Spiste både brød, pasta og poteter da jeg gikk ned i vekt. Det er mengden det kommer ann på.

Jeg gikk ned 15 kg med VGs vektklubb. Funka bra for meg hvertfall :o)

Skrevet

ja nei skal ikke overdrive treninga..Hvis jeg går ned 20 kg har jeg fortsatt flesk på beina hehe

Skrevet

hehe.. det er fort gjort å gjøre brldskivene litt tykkere, smøre på litt mer smør osv om en ikke er bevisst.

Skal man slanke seg sunt tror jeg Grethe Roede er helt supert.

Enkelt matte... bruk mer kalorier enn man spiser..

Skrevet

Giftstoffene som kroppen avgir går over i melka. Så skal man slanke seg mens man ammer bør du gjøre det må en sunn måte. Maks 0,5-1 kg i uka på bakgrunn av sunn mat og normal trening.

Skrevet

En "hard" diett kan blan annet føre til at du mister melka. Når man ammer skal man spise sunt og variert.

Skrevet

Jeg ammer å går nå på GR:P

må bare spise 600kcah mer=)SLIIITSOOOMT!masse mat!:P

Skrevet

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=67

litt info her.....

og her har jeg saxet litt fra lommelegen for det var flotte tips:

Jeg anbefaler forøvrig kostholdet som Sosial og Helsedirektoratet, Avdeling for ernæring anbefaler:

-Minst fem porsjoner frukt, bær, salat og grønnsaker hver dag til sammen (en porsjon er en banan, et eple, en appelsin, en gulrot, en halv paprika, et par brokkolibiter...). Bønner og linser er spesielt sunne.

-Kutt nedpå sukker (kjeks, kaker, godteri, saft, brus med sukker, kun ett glass juice per dag)

-Bruk magre kjøtt- og melkeprodukter

-Spis regelmessig og inkluder frokost hver dag

-Velg fiberrike, grove kornprodukter (havregrøt, helkornbrød, rugbrød)

-Og sist, men ikke minst: Begrens porsjonsstørrelsene. Man bør ikke spise for mye selv av sunn mat. Ta kun en middagsporsjon. Spis heller et mellommåltider, gjerne en frukt eller grønnsak.

Det viktigste for melkeproduksjonen er at du drikker mye væske (du merker sikkert at du er mer tørst nå enn før?). Du har også et forhøyet kalsiumbehov når du ammer. Spiser du for lite kalsium, vil det ikke gå utover melken og babyen, men kroppen din, noe som også gjelder andre næringsstoffer som for eksempel jern. Du bør derfor spise så variert som mulig og først og fremst kutte ned på matvarer som gir tomme kalorier, altså mye sukker og fett og lite næringsstoffer (kjeks, kaker, godteri, brus, saft). Drikk gjerne kalsiumholdig drikke som skummet melk, skummet kulturmelk eller beriket soya- eller rismelk. Det er faktisk en del forskning som viser at kalsiumholdig mat og drikke kan ha en slags slankende effekt.

Hvis du trenger mer konkrete råd, oppskrifter og tips, kan jeg anbefale en bok du kan bestille gratis fra Sosial- og helsedirektoratet ”Tips om slanking og god mat”. De har også nettopp kommet ut med en bok for de som vil gå ned i vekt som heter ”Bevar deg vel” som også kan bestilles gratis via http://www.shdir.no/bevar_deg_vel_63853

Lykke til:)

Skrevet

Som 2 barns mamma så¨er dette noe du seriøst bør ha endel kunnskap om. Man skal ALDRI slanke seg når man ammer pga at da frigjøres det unødvendig mye giftstoffer som vi lager i fettet som da går rett over i melka i høyere konsentrasjoner enn det gjør med en normal vekt nedgang uten slanking

Hvor mye veier du? Siden du skal ned 20kg? Jeg la på meg MYE under svangerskapet ( var slank før jeg ble gravid) og etter fødselen og etter at jeg hadde fått ut den ekstra veska som hadde hopa seg opp så hadde jeg 10 kg ca fra normalvekt..gikk sakte ned 2 kg i løpet av hele ammerperioda og 10kg på 2 mnd UTEN slanking etter ammeperioda.

Skrevet

Eller for å sid et på dne måten da, så skal jeg spise 1300 per dag, meen så ammer jeg å da må jeg ha 600 mer!!

For 600 kcal går til melken, så vis jeg hadde fulgt den dietten som er tilpasset meg, hadde jeg ikke kunnet amme...

Men de ambefale rikke FULLAMMERE å begynne da, evnt heller til hun begynner så smått med grøt

Kan også si at GR er veldig bra!

Er LIVSSTILENDRING, ikke slankekurs...

Er veldig enkelt egentlig, selvom jeg ikke har holdt meg helt til boken=)

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Frokost - grovt knekkebrød med mager skinke, noe frukt

Lunsj - grønnsakssuppe eller knekkebrød med 100% syltetøy(rent av kun bær) eller skinke, mager ost og agurk+tomat

Middag - Noe med svin/kylling/fisk/renskåret biff, masse salat.

Kvelds - Grovt knekkebrød med leverpostei

Spis regelmessig (hver 3-4 time).

Til middag bør du fylle halve fatet med salat eller grønnsaker, 1/4 med kjøtt og 1/4 med potet, ris eller pasta.

Spis frukt som mellommåltid - holder oppe forbrenningen.

Drikk minst 2 liter vann om dagen.

Skrevet

Bruk 400 kr på medlemsskap i VGs vektklubb, for meg var det vel anvendte penger. Men husk at du nok bør spise litt mer enn hva som står det pga ammingen.

Skrevet

Jeg hadde en ganske effektiv slankekur for tre år siden,der jeg gikk ned nesten 15 kg fra nyttår til 17 mai.Kun ved å kutte ut usunn drikke og mat.Spiste sunn frokost og lunsj.Ikke masse potet og saus til middag,bare litt ved siden av mer gr.saker Ikke annet enn frukt etter kl 20 på kvelden.Nøyde meg med et par smpgodtbiter og et glass brus på lørdagskveld.Og det funket veldig bra! passet også på å få i meg noe ganske ofte,så det ikke gikk mere enn tre timer mellom hver gang jeg spiste noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...