Gå til innhold

Jeg skal ned 20 kg til

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde håpet å få bare konstruktive svar, men jeg må ha vært gal som trodde det

Skrevet

Jeg tror seriøst du overdriver... ;-) Jeg var innom noen av bildene du la ut i svangerskapet, og det er vel nesten umulig at du veide 94 kg. Og med bildet en uke etter fødselen, har jeg vanskeligheter med å tro at du veier 80 kg nå.

Jeg har ei venninne som er 175 cm høy, og veier 88 kg - hun ser IKKE sånn ut... ;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Neida, bare følte for og forklare meg litt ;o)

JEG må ned 20 kg, da kan det hende jeg ender opp med og veie noe i nærheten av der du er nå ;) Men du har, som jeg kan erindre, en flott kropp altså! Helt ærlig!

Noen er jo litt sånn "se på meg, herregud, jeg veier 60 kilo, æsj".. se bare på kranglesiden... (sikkert lagt inn for fleip, men dog...)

You can do it! (åssen fikk du av sv.skapskiloa forresten???? Jeg har 8 igjen :( )

Skrevet

Jeg vet det ikke ser slik ut, men det er sant. Kiloene lyver ikke dessverre

Skrevet

De 14 kiloene bare rant av etter babyen var født...Han var jo ganske stor, og morkaken alene veide 1 kilo..Så ammer jeg jo, sikkert mistet litt der og :) Så var det jo fostervannet

Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

Akkurat her vil jeg forsvare mamma25 litt.

Når jeg forteller folk hva jeg veier så tror de ikke på meg.

det er så dritt å ikke bli trodd, når jeg vet hvor stor jeg er , og hvordan kroppen min gjør at jeg ikke klarer å gå fordi jeg er så tung. Det er ikke alltid det syns å være tung ,men tro meg. MAN KJENNER DET!

Skrevet

Vel Spetakkel tror du jeg fortsatt lagde dette innlegget for å få oppmerksomhet? Du er innmari flink til å tro ting...Du får se på tallene og komme tilbake til meg.

Skrevet

pst mamma25: jeg la på meg 28kg med nr 3...nå 9 mnd etter veier jeg 30kg minde! UTEN å ha slanka meg..

Sorry hvis jeg var litt ekkel lengre oppe..men jeg er kritisk til slanking under amming..og du trenger ikke stresse med å få bort kiloene..gi kroppen din litt tid jente...

Skrevet

Hvis jeg skal ta innlegget ditt seriøst, så kan jeg si følgende; med den treningsmengen og det kostholdet du sier at du har - så kommer du glatt til å gå ned i vekt.

Hvis du ammer og har tenkt deg på en "hard diett", bør du tenke om igjen. Da må du vurdere hva som er viktigst for deg; at du går ned i vekt, eller at sønnen din får MM.

Skrevet

HI; alt skjer ikke på èn dag. Eller èn mnd etter fødsel.Sånne ting tar tid, og babyen din er jo ikke akkurat så veldig gammel enda...

Litt ekstra fett får man naturlig, fordi man skal amme. Det er naturlig!

Man blir ikke den samme tvert, iallefall få som blir det.

Og ammer man,skal man ikke slanke seg. Hvis man trener hardt når man ammer,så kommer det stoffer i melka som ikke er bra for barnet. (da snakker vi hard trening, ikke "vanlig" trim)

At du kaller det "feit" å være litt over 90 kilo når du var 9 mnd på vei, det er for meg en gåte.

Signerer ellers solstråle69

Skrevet

Jeg tror du laget de fleste innlegg for å få oppmerksomhet... ;-)

tror du bør begynne med å lese om amming - som sagt tidligere.

Skrevet

96 kg er FEIT!

80 kg er også FEIT!

Om man ikke er godt trent og har mye muskler, om man prøver å innbille seg noe annet burde man ta enda en titt i speilet!

Skjønner godt at HI vil ned 20 kg, veier selv det samme og jeg er FEIT!

Skal selv ned 20 kg, starter litt realistisk med 10 i første omgang. Etter to tette er det mer enn det burde og jeg skal ned til sånn ca der jeg var før første ble født.

Hvis du bor i Oslo meld deg på mommy&me kurs, jeg går på det og trener med en personlig trener 3 ganger i uken. Har en lav GI kost og spiser ca 5 ganger om dagen og prøver å få i meg ca 2 liter vann.

Dette er trening lagt opp til oss som har små barn og nettop har født = )

Har blitt mye sterkere = muskler og gått ned 9,5 cm på 3 uker.

Skrevet

96 kg og høygravid er IKKE feit =o)

Ikke i forhold til høyden. Hadde hun vært 155 cm, tja. Men ikke når man er så høy.

Er det rart mange har spiseforstyrrelser???

Skrevet

Mente når man ikke er gravid jeg da ; )

Skrevet

Jøss... er du skada eller Bebbisjenta? 80 kg er ikke nødvendigvis feit. Mulig du er feit på 80 kg men det betyr ikke at alle andre er det...!

Skrevet

Bebbisjenta & nybebbis i mangen: Er du ikke klar over at de fraråder ammende å slanke seg? Men egen kropp er vel viktigst framfor "bebbisenes" helse??

Skrevet

HI snakket om vekta si rett før fødselen.

Jeg la på meg 30 kilo siste svangerskap, men hadde sv.forg. Etter 2 år og 3 mnd, så har jeg gått ned nesten alt, men har nok godt av å ta av rundt 5 kilo til.

Og jeg er nesten like høy som HI er.

Jeg veier meg ikke når jeg trives med vekta. Trivselsvekta mi vet jeg derfor egentlig ikke hva er, men ca fem kilo til hadde ikke skadet.

=o)

Skrevet

Du skal ha rimeleg tettbygd kroppsmasse for ikke å være feit når du er 80 kg.

Lykke te mamma25=)

Skrevet

Man er feit på 80 kg jo, så lenge man ikke er godt trent og bare har muskler. Hvis meg en på 80 kg med normal kropp som ikke ser chubby ut...

Skrevet

*latter*

Har man ikke peiling så burde man kanskje ikke utale seg så bastant... Vet du at det finnes jenter som er 1.80 høye f.eks? Og som har kraftig beinbygning og normalt trente...?? Da er man nemlig ikke feit på 80 kg. Man er ikke radmager heller, men helt NORMAL.

Så seriøst, ta deg sammen og hold kjeft da du ikke har peiling. Det er ikke rart folk sliter med vekta da sånne drittunger kommer med drittkommentarer som dette.

Skrevet

Ikke nødvendigvis!

Kan man litt over gjennomsnittet om kropp, kost og helse så er det ikke farlig å gå ned i vekt. Det gjelder å ta det gradvis, maks 1 kg i uken, ha et sundt og variert kosthold og trene regelmessig.

Selvfølgelig skal man ikke hoppe på hurtigdietter, eller gå i ketose mens man ammer. Det burde da enhver oppegående person vite.

Men sunt kosthold med lav GI rikelig med vann og trening tar faktisk ingen skade av det. Men da skal man nok vite hva man gjør. Det er ingen hurtigdiett det er en livsstil.

Nå er jo gjennomsnitt brukeren på DIB langt fra å ha nok kunnskap om emnet, det ser man jo daglig når alle hopper på de sykeste diettene som blir skrevet om.

Skrevet

Litt hårsår på emnet eller??

Det er vel ganske vanlig at man skylder på at man er big boned not fat om man veier litt mer en normalen!!

HAHAHA!!!

Skrevet

Nei, for jeg vet nemlig at jeg er kraftig/tjukk på 80 kg, men jeg kjenner flere som ikke er det.

Synes det er tåpelig å uttale seg så bastant om noe man tydelig ikke har peiling på. Du skriver nedenfor her om at oppegående mennesker burde vite at man kan gå ned i vekt da man ammer. VEL, det er vel ikke noe av de du skriver som tilsier at du er speiselt oppegående..!

Skrevet

Du burde nok ta deg en prat med trenere og leger som har fordypning på området. For du vet nok ikke hva du snakker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...