Gå til innhold

Hysteriske gravide.........


Anbefalte innlegg

Skrevet

Rakke ned på de hysteriske, sier dere? Hehehe...

Mange her som tydeligvis ikke vet definisjonen på en diskusjon. Rimelig talentløst å gå til direkte personangrep på HI for å startet tråden sier nå jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til deg/dere som sier at HI blir en dårlig mor pga situasjonen hun er i; GÅ Å LEGG DEG/DERE!!

Hva pokker vet dere om det???

Hva gjør at du/dere er en så forferdelig bedre mor????

Har virkelig jobb alt med morsrollen å gjøre? Skjønner det når det kommer til økonomien, men ikke når det kommer til hvordan hun blir som mor!!! Det må da du/dere også skjønne??!!!??

Er du/dere virkelig så TRANGSYNTE???????

Skrevet

Og jeg må legge til det, jeg tror Lunatariel blir en KJEMPE god mor!!!

Mye pga det at hun hiver seg i denne situasjonen UTEN mann, jobb og egen plass å bo, og faktisk GJØR DET BESTE UTAV DET!!!!

 

Tygg på den, dere...

Skrevet

Det er vell ikke alle som har noe bedre argumenter enn å kommentere min livssituasjon da, tenker ja.. Det er lavt..

 

Mm, ZANE: jeg syntes den var god å tygge på den jeg! Smakte litt sånn som sånn derre MUFFINS :D naaam'naaaaam

Skrevet

Jeg vil signere på 13.10 innlegget!

 

Synes også du skal skjerpe.

Vært nok gnåling om dette nå.

 

La de som velger å ta sine forholdsregler VÆRE I FRED.

Du er ikke noe bedre enn dem.

Skrevet

Har så abselutt IKKE sakt at jeg er noe bedre enn noen andre,

dette er jo en diskusjon for svarte'svinende...

 

Å i en diskusjon må man få si sine meninger, du sier dine, jeg sier mine!

 

Å hvis du har problemer med å diskutere her, så hvorfor gidder du?

Skrevet

Har passa på alt, gått etter boka og gjort alt riktig. Fikk allikvel dødfødt barn i uke 31, men barnet var helt perfekt, ingen defekter eller grunn til at det skulle dø.

Skrevet

Du starter ikke en diskusjon med å skrive "serriøst" i hovedinnlegget ditt...

Den må du lenger ut på landet med....

 

Sier som de andre.

LA DET LIGGE NÅ. Vi er drittlei av det evinnelige maset om de såkalte "hysteriske"

Det er flere her inne som blir hysteriske over at folk velger å ta sine forhåndsregler enn det er "hysteriske".

 

Gjør det deg virelig så mye at du må starte ENDA en tråd om det?!?

mas mas mas

 

Få deg en hobby...

Skrevet

Det er jo bare en diskusjon.. Alle som vil får svar, å de som ikke orker å svare trenger ikke det.. Er jo fritt valg! Hvis du har så masse problemer med temaet, hvorfor er du med å diskuterer da?

 

Har ingen hobbe jeg, så.. Hvorfor ikke bruke tiden min her inne?

Hobby nokk for meg det! :X

 

 

Anonyom over: Hoff, det var trist.. Livet er virkelig urettferdi mange ganger:(

Skrevet

Herlig hobby - kalle folk som tar sine forhåndsregler hysteriske og så påstå at du starter en diskusjon...

Får håper du får annet å henge fingrene i etterhvert.

 

Poenget er jo at dette har vært tatt opp her inne nå i evigheter.

Går dere ALDRI lei?!?

 

Bruk en time på å surfe på andre sider enn BiM og se på hvilke skader baby kan få av fx toxo eller listeria.

Eller sjekk abortratene etter for mye kaffe i starten på svangerskapet..

 

Kanskje du forstår hvorfor det er ganske mange som ikke synes det er noe offer å være ekstra forsiktig i 9 mnd av et helt liv.

Skrevet

Kjære kjære kjæææære Anonym, det er en veldig stor forskjell på å ta forhåndsregler og det å være hysterisk........

 

Uansett om man er gravid, ikke gravid så tar man forhåndsregler i livet..

Men alt med måte! Uansett..

 

 

Skrevet

Skreiv ikke du dette da?!?:

 

"Jeg mener det er aaalt for mange som er litt for "overnervøse" ??

Og sier "nei, det kan jeg ikke.. Jeg er gravid!" "

 

Smertestillende går over i placenta. Det er noe alle vet. Hvor skadelig det er vet en ikke nøyaktig - så å være forsiktig med det er ikke hysteri.

 

Hva er det du egentlig sikter til?

 

Å bære tungt?

- Nok av dem som angrer som en hund etter at bekkenløsninga kommer fordi en løfta for tungt.

. De som får syke barn fordi de fikk i seg toxo eller listeria?

- De som drakk på ugunstig tidspunkt i svangerskapet, selv om det var aldri så lite, og som seinere ser at barna sliter med fx læring?

 

Kanskje du kan forklare for alle som tar forhånsregler hvor grensa til hysteri går da?

For vi forstår det nemlig ikke.

Innlegg etter innlegg etter innlegg med det samme hånlige gnålet hver eneste uke.

"Åhh de er så nervøse og hysteriske. hahaha Så dumme de er...."

 

Og når noen tar til motmæle - ja så er det bare en "diskusjon"?

Jaja - å diskutere betyr å argumentere for sitt syn over for andre som ikke nødvendigvis deler dette synet...

 

 

Skrevet

Ja, det er jo faktisk mange som er overnervøse, som ikke kan gjøre enkelte ting bare for at de er gravid.. Er jo ikke slik at du blir dømt til å sitte inne i 9mnd bare for at du e gravid..

 

Hvorfor være så negativ til alt?

Har du noen gang hørd om de som har tatt PARACETAMOL som har fått en unge med skade? NEI, paracetamol kan man ta i de dosene som er anbefalt, det er ikke påvist noe skade hvis man tar paracet hos fostret. Er jo ingen som hiver i seg 5 paracet 5 ganger om dagen heller!!

 

Er ingen gravide som vet at det er en risiko med det å spise enkelt matvarer som sitter seg ned å spiser det hver dag heller!!

 

Uansett, ingen som ser at toget kommer og løper framfor toget!!

 

Det jeg mener, det er faktisk mange som overreagerer på alt,

alt her i livet er det jo en risiko med.. Skal vi gå å tenke og fundere på hva som kan være risikofult her i verden, hvor langt kommer vi da?

 

 

Skrevet

Så slutt å les da når du ser hva innlegget handler om..

 

Herregud, er det så innmari vanskelig å bare bla forbi??

 

Men oppi Verdal er det vel helt normalt å ta seg en karsk selv om man har et lite barn i magen????

 

Jeg hater nemlig de uansvarlige kjærringene som sitter å sutter på en sigarett og mener at et glass rødvin kan ikke skade forsteret?

Hvordan kan man vite det?

 

Er det ikke bedre å være kjempeforsiktig i de 9 månedene??

 

Er så forbanna lei av å lese at de gravide er fanatiske etc etc.

Saken er at mange av oss er veldig ansvarlige og redde for noe skal skje, mens andre gravide får dårlig samvittighet for de ikke gjør det samme. Og da må de rakke ned på alle andre som gjør ting riktig og kjører en forsiktig linje...

 

Graviditet er ingen sykdom -- men det er en jobb som vi må gjøre 24 timer i døgnet i 9 måneder. Og for mange er det en tøff jobb!

 

Skrevet

ute og disse verdalinger? hehe. neida, alle vet at man ikke skal røyke og drikke under et svangerskap. den er grei..men det er mange ting man kanskje kan slappe av litt på?

Skrevet

Solkira!

 

Hva mener du man skal slappe av på når man er gravid??

Skrevet

Du skrive som om de som ikke er hysteriske syns det er helt ok aa röyke og drikke masse alkohol.

 

Det som bekymrer meg med hysteriske fruer, er ikke bare de 9 mnd. som de gaar gravide, men hele resten av livet som de skal leve med barnet! Hva skjer naar barnet blir noen maaneder og begynner aa ta alt i munnen? Naar de begynner aa gaa, og faller og slaar hodet?

 

Det er fullt mulig aa leve normalt, ta det med ro, og likevel passe veldig godt paa babyen i magen. Det finnes nemlig en mellomting.

 

 

Skrevet

Hehe, hallo? Klart det ikke er OK å drikke alkohol å røyke under svangerskapet, er jo ikke snakk om det! Er jo snakk om at det kansje er en del gravide som ja, bør ta det med ro...?!

 

Fortsatt en disuksjon, trenger ikke å gå til angrep på MEG anonym, uansett om det var jeg som starten denne tråden.

 

Etter min erfaring, som jeg har oppfattet av noen andre så er det en del som overreagerer.. Desverre.. Som kansje burde slappet av litt mer, enn å anstrenge seg for å finne ut om hva som kan være farlig..

 

Slapp av folkens, ingen grunn til panikk!!

Hvorfor gå å tenke hele tiden om hva som kan være galt, å farlig...?

Da må man jo bli litt gal selv, eller?

 

Ja, det finnes en mellomting!

Skrevet

Jeg spiser ikke biff som ikke er gjennomstekt, spekeskinke o.l. Jeg drikker ikke alkohol og lite kaffe. Jeg passer på å ikke bære for tungt og sluttet å røyke på dagen når jeg fant ut at jeg var gravid (har røykt siden jeg var tretten og røykte rundt tyve røyk dagen, så det var et helvete og jeg er fremdeles røykesugen!!!).

 

Jeg vet selv at jeg kan være litt hysterisk. Grunnen til at jeg er det, er fordi jeg ville klandret meg selv så sinnsykt hvis noe hadde skjedd med barnet. Jeg er av den typen som må banke i bordet tre ganger hvis jeg tenker på forferdelige ting.

 

At folk ler av meg og blir irritert på meg tar jeg med et smil. Mamma holder på å bli gal (vi bor alene sammen) av alle matvanene mine og hvor godt jeg vasker frukt grønnsaker o.l før jeg spiser det.

 

Men jeg tenker at om jeg er hysterisk er det min sak. Så lenge jeg ikke lar det gå ut over andre. Selv om jeg er sånn, så kan jeg ha full forståelse for jenter som f.eks ikke klarer å slutte å røyke når de blir gravid. Jenter er veldig forskjellig på det området og det må vi bare respektere. Jeg ville blitt bekymret hvis jeg hadde spist en biff som ikke var gjennomstekt. Men ville ikke brydd meg om noen andre gravide hadde spist det.

Skrevet

 

Hva mener du med slappe mere av?

Hva mener DU man ikke skal være så nøye på når man er gravid??

 

Ikke bare skriv : slappe mer av, ikke anstrenge seg for å finne ut hva som kan være farlig.

 

Få høre nå da hva du mener vi gravide burde gi mere faen i???

 

Vet du, av og til kan man faktisk merke at noen her inne er veldig unge i knotten og sier idiotiske ting..

Skrevet

Du, anonym skjønner ikke poenge mitt... Desverre...

 

Er IKKE snakk om å gi faen,

om man "følger boka" er man jo ikke hysterisk!!!

 

Er man hysterisk er når man sitter på "rævva" ikke kan gjøre noe, og forventer at samboer eller noen skal gjøre det for de (de er jo gravide), og for gudskyld ikke kose seg med en kopp kaffe i ny og ne (er jo en liten risiko der også) å vertfall ikke kose seg med en sjokolade med kaffen (man MÅ jo holde seg til det sunne), ut med katten, og helst få vekk katten til naboen, kan jo ikke se på en katte uten at noe galt kan skje (er jo en liten risiko med katter også vet dere)..

Å nei, stemmer.. Sex kan vi ikke ha, kan jo treffe fostret vet dere!

 

 

For'gudskyld, følg boka! Er jo ikke slik at jeg setter meg ned her å tar et glass vin, røyke på sengkanten og spiser muggost!

 

Skrevet

Altså, det er katteBÆSJ som er farlig da, så så lenge man vasker hendene etter man har tatt på bæsjen så er man safe. Hvorfor noen føler trangen til å ta på kattebæsj vites ikke.

Skrevet

Hvorfor er det noen som kaster ut katten da, for man er gravid?

Skrevet

Når man er gravid, tar man jo selvsagt sine forhåndsregler.

Ting som er en selvfølge at man ikke skal spise/drikke, holder man seg unna!

Men så er det også de tingene som kan gi skade i større doser, slik som kaffe, spekemat og slike ting.

Hører nå, at salami kan skade fosteret, noe som jeg ikke visste da jeg var gravid. Jeg levde på det, men har heldigvis en frisk kar!

 

Men uansett, tilbake til tema, tror det er mange som missforstår litt.

Grensen mellom det å være hysterisk og å gi faan, er jo det å passe på og tenke litt over før man gjør forskjellige ting.

I mine øyne er man hysterisk når man sykmelder seg fra jobb med en gang man finner ut at man er gravid og legger seg i senga til baby'en kommer..

Men man skal jo selvfølgelig ikke tenke som så at det bare _kan_ skade fosteret og så drite i det å gjøre det/spise det uansett.

 

Gjør det fornuftige, stol på deg selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...