Gå til innhold

Kan rasister kan bli gode mødre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Figa:

Spørsmålet fra HI var ikke "kan rasister bli gode mødre?"

Dette er det HI la ut :

"Hvis noen bevisst lærer ungene sine at mørkhuda folk er dummere enn hvite og at alle muslimer er svin, kan de likevel kalles en god mor?"

Hva har farge noe med saken å gjøre?

Det finnes faktisk utlendinger/innvandrere som er fra bosnia,columbia,russland osv osv...de er da ikke alle sotrør!

Uansett så betyr farge null i forhold til hvordan man utvikler seg som menneske og hva slags menneskesyn man får.

MEN kultur,ære og religion derimot ..vil avgjøre om du kommer til å være en kriminell eller ei.

Dette er bevist gang på gang på gang på gang på gang på gang.

Hvis jeg irriterer meg over at Hassan vasker trappa,så kan det hende at han ikke vasker den ordentlig.

Uffa meg, nå er jeg rasist:(

Hva med de barna som blir opplært til å springe når en blir tilbudt godteri fra en ukjent person da?

Er foreldrene der også rasister,eller er de skeptiske?...siden det er et faktum at slik skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det finnes ei mor her til lands som sier at muslimer er skumle, og at de må holde seg unna dem.

Men når du ser hvordan utviklingen har blitt, og du ser all djevelskapen som skjer rundt om i Norge. Og at man hører at majoriteten av disse handlingene skyldes "en mann av utenlandsk opprinnelse". Så skaper dette fremmedfrykt. dette er ikke snakk om rasisme, men sunn skepsis.

I oslo sliter de med Jugoslavisk, somalsk og albansk mafia, og en stadig veksende russisk mafia. Det ser du veldig klart i Oslo nå. På 80-tallet kunne folk la være å låse døra si om natta, fordi det var ingen som kom inn å stjal. Men nå må jeg låse døra mi om natta, fordi folk fra asylmottaket 3 km unna kommer å kjenner på dørene om natta. Det går eller ikke å la være å låse sykkelen om natta, for da kan du ta F--- på at denne er borte dagen etterpå. Hvordan vet jeg det? for jeg har jaga dem vekk fra nabolaget mang en gang.

Dette er ikke rasisme, slutt å kall det rasisme, så lenge ting er som de er så er folk skeptiske, vis oss noe som motsier og motbeviser det jeg ser utenfor døra mi. Jeg er ikke naiv, jeg er ikke korttenkt, jeg stemmer ikke FRP. Men jeg er en vanlig norsk statsborger som er redd for utviklingen her til lands, og ja, jeg kommer til å spre min skepsis til mitt barn, for at det barnet skal forstå at ting er ikke bare rosenrødt.

Og du Figa, du er den mest uvitende personen jeg noensinne har hørt om, dine argumenter er uten kilde, du tror du legger inn et saklig innlegg, men du bommer og skriver bare svada som ikke har noe med saken og gjøre.. nå tenker jeg først og fremst på den "muslimske menn" debatten.

Skrevet

Får jeg en datter kommer jeg til å lære henne opp til å være forsiktig med menn sjenerelt. Aldri gå alene, ikke bli med menn hjem, at hun må bli godt kjent med dem, osv. De er faktisk fysisk sterkere og KAN finne på fæle ting. Om de er norsk eller ikke. Men jeg kommer også til å opplyse henne om andre kulturer og hvordan menn drefra KAN ha et vrengt kvinnesyn.

Så får hun velge selv hvem hun vil være sammen med. Heldigvis har jeg en stor og sterk mann som kan ta knekken på hvem det nå skulle være som hadde vært stygg mot datteren min. Enten han var norsk svensk eller iransk

Skrevet

Sharlis, vær så snill og les innlegget mitt om igjen og svar deretter.

Og rasisme handler ikke om farge. Rasisme er når man mener at et folkeslag er mindre verdt enn andre.

Skrevet

Det er vel nesten å ta som et kompliment fra deg at jeg er den mest uvitende personen du har hørt om. Jeg kan jo si akkurat det samme om deg. Og nei, jeg er ikke så dum at jeg motsier statistikk, men jeg klarer vel å forstå at 17% betyr 17% og ikke 100%. Så har jo altså denne debatten ingenting med "muslimske menn" debatten å gjøre. Neste gang du snakker om et saklige innlegg, så hold deg selv til saken som blir diskutert.

Skrevet

Det er nettopp det som har blitt sagt i hele debatten.

Jeg tror denne tråden assosieres med tråden "muslimske menn"

Og de som har skrevet i den tråden er IKKE RASISTER. det er bare enkelte mennesker som ikke kan å lese, så derfor blir det kverulering på ting som aldri har vært et tema.

Sunn skepsis er tingen. Men siden det handla om muslimer, så leste jeg en artikkel for litt siden om hvordan muslimer ser på kvinner.

De skal ikke snakke, bare når de blir snakket til av en mann. De skal gjøre alt mannen sier, og de skal lage mat, og oppfostre unger. osv.

Jeg tar bare et lite utdrag her, men kan folk forstå skepsisen man får av slikt? og atpåtil, når mange har dårlige erfaringer og opplevelser.

Dette er fortsatt ikke rasisme, rasisme er et missbrukt ord.

Er det ikke rasisme at av etniske nordmenn, at et innvandrer kommer og gjør kriminelle handlinger, når den personen har kommet til Norge for å få en ny sjanse og et bedre liv?

Skrevet

Figa din sjøpølse, jeg legger inn en referanse til temaet "muslimske menn" fordi folk legger ut tråden her som en videre utgreing av "muslimske menn" tråden. Såklart det er sammenheng.

Hvordan kan du nekte du har jo gang på gang motsagt statistikker, og du feiltolker jo alt som blir skrevet overalt. Jeg setter meg på deg å fiser din uvitende naive 19 åring. (ja jeg mobber alder, HAH, saklig)

Skrevet

Så vær så snill og kopier en setning hvor jeg har motsagt statistikk.

"Jeg setter meg på deg å fiser din uvitende naive 19 åring."

Selvfølgelig skal du få lov til å "mobbe" alderen min. Når du blir litt mer voksen i hodet, kommer du til å skjønne at det er noe man ikke kommer så veldig langt med. Jeg er jo sprek, klok og flott. Hvorfor skulle det plage meg;-) ? At det plager deg er en annen ting. Men det skal jo ikke jeg bry meg om.

Så selv om jeg ikke vet din egentlige alder, er det helt unødvendig. Det er bare å lese innleggene dine, så finner man ut hvilket aldersnivå du er på.

Skrevet

Figa, forstå ironi.

"Så selv om jeg ikke vet din egentlige alder, er det helt unødvendig. Det er bare å lese innleggene dine, så finner man ut hvilket aldersnivå du er på."

Av alle de saklige tingene jeg har tatt opp om "muslimske menn" og "kan rasister bli gode mødre". Fortell meg hva som backer opp det du sier der.

Du må lese det som står. Deretter må du reflektere over det som står, og så danne deg en mening. Du er så sneversynt, LES det som står, SÅ argumenter for dine ting.

Eneste du henger deg opp i er at jeg slenger noen vell fortjente skjellsord til deg. di ku

Skrevet

Du kan vel heller bare lese innleggene dine om igjen, så slipper jeg å kopiere det ned hit, det er bare å scrolle litt opp på siden.

Også kan du jo svare på spørsmålet mitt, om du kan finne en setning hvor jeg motsier statistikk?

Henger meg ikke opp i at du kaller meg ku og geit, det er for så vidt bare morsomt å se at du oppfører deg som om du er så veldig mye eldre enn meg. "Din ku". Faen! Hun kalte meg en ku! Og dette kom fra selveste Prompepute promkjerring!!

Skrevet

FIGA, svar på en av mine innlegg, og si hva som kan assosieres med hitler!

S V A R

Skrevet

Figa:

Oi,oi,oi...er det flere som mener du ikke svarer saklig på innleggene??

Du er som en politiker...du får et spørsmål,og du ror rundt det..hehe

Morsomt å se at du ikke greier å svare.

Du blir spist levendes i debattene her inne av prompepute promkjærring.

Skrevet

Jøder kan assossieres med Hitler, konsentrasjonsleirer kan assossieres med Hitler, gestapo kan assossieres med Hitler, gasskamre kan assossieres med Hitler, Bush kan assossieres med Hitler, du kan assossieres med Hitler. Og da mener jeg ikke at du er rasist, som du sikkert tenker. Da mener jeg at du setter folk i bås. Akkurat det samme gjorde han skjønner du. Presset masse jøder inn i en bås. Hitler mislikte jøder. Det gjør ikke du. Du skulle vel ønske det var muslimene han tok den gangen.

Skrevet

Jeg fordømmer alt hitler står for.

copy/paste det jeg har skrevet som støtter noe som helst som kan assosieres med nazisme og hitler Figa!!

Skrevet

Så kan jo du svare på det jeg spurte deg om Prompeputa? Vis meg en statistikk jeg har motsagt, siden vi tross alt skal være saklig her.

Sharlis, man blir ikke spist levendes. Man blir spist levende.

Skrevet

Og igjen Figa, hva har Sharlis sin lille skrivefeil noe med saken og gjøre? det har ingenting med debatten og gjøre.

Skrevet

Jeg har da ikke sagt at du står for det samme som han. Tvert i mot. Copy noe hvor det står at dere står for det samme. Annet enn at dere begge setter folk i bås.

Skrevet

Hva har Sharlis sitt utsagn med denne debatten å gjøre?

Man må få lov til å kunne rette på folk. Kanskje hun husker på det til neste gang;-)

Skrevet

Du snakker veldig mye om hitler Figa, om du ikke assosierer noe jeg sier med hitler, hvorfor i alle dager snakker du om han i det hele tatt?

Du snakker om ting som ikke har noe med saken og gjøre i det hele tatt. Si meg, hva er det du egentlig står for, og hva er du så fryktelig uenig med? Eneste du gjør er å raute og knegge på innlegg som kommer, men du sier ingenting. Og når du får et konkret spørsmål, så svarer du på spørmålet med et spørmål.

Si noe konkret, eller gå å legg deg, leggetid for små jenter vettu:)

Skrevet

Nå har ikke jeg snakket så veldig mye om Hitler her da. Det er du som vil høre hva jeg asossierer med navnet.

Jeg skal si deg hva jeg er uenig i. Jeg er uenig når folk sier "de fleste utlendinger har gjort en kriminell handling" og "mesteparten av innvandrerne er i Norge pga økonimo"

Så, i neste innlegget ditt, kan du tilføye en setning hvor jeg har motsagt statistikk. Vær så snill? Jeg har ikke funnet noen skjønner du.

Skrevet

Hvorfor gidder dere å svare Figa? Hvorfor senkere dere dere ned på hennes absolutte nullpunkt? La nå drittunger få sin egen side der de kan diskutere skrivefeil og hvor forferdelige holdninger oss voksne har til de er blitt tørr bak ørene og kan være litt saklig. Vi må ikke glemme hvordan det var å være tenåring. Vi kunne vel alle "redde" verden og fordømme andres meninger fordi vi trodde vi visste best. Det der vil komme seg med alderen og mer livserfaring.

Skrevet

Nei, det ligger ihvertfall ikke innenfor definisjonen jeg har på en god mor.

Skrevet

Figa:

Her i Norge har vi noe vi gjerne kaller dialekt...men du har vel ikke hørt om det..du har vel bare hørt "dialekten" fra utlendingene ..do suge min kukk nå din kjering fite.

Men som sagt på trøndersk så går dette fullt an å skrive levendes!

Skrevet

Legg merke til en liten ting din store bæsjklump. DU har snakket mye om hitler. ingen andre.

Og du motsier alle statistikker med å motsi at de fleste innvandrere har gjort en kriminell handling, så jeg trenger ikke se lenger enn det du nettopp skrev for å vise deg at du motsier statistikk.

14% av etniske nordmenn har gjort en kriminell handling, mot innvandrere som ligger rett under 50%.

Det er 400.000 innvandrere i Norge, mot 3.8 mil nordmenn.

UANSETT, så er innvandrere overrep. på kriminalitetsstatistikken.

Kjære Figa, dette er en sannhet, har INGENTING med rasisme og gjøre.

Om en folke gruppe som er 1/10 av norge er overrep. iforhold til etniske nordmenn som er 9/10 av norges befolkning. Utgjør ikke det en UTROLIG stygg og uheldig statistikk for innvandrere? forstår du nå hvor skepsisen kommer fra?

Det er DETTE som er tema, og det her har ingenting med rasisme og gjøre din tomatklump.

Og dette vil jo si det du benekter.

Skrevet

Min ekskjæreste forkynte for meg at når datteren min ble i "passende alder", så var det hans jobb å fortelle henne hvilke visse etniske miljøer i Oslo hun burde holde seg unna.

For å si det sånn... Jeg ville ikke blitt begeistret dersom snuppa kom hjem med en pakistanser i BMW om noen år, men jeg vil at hun skal finne ut av dette selv. Jeg vil ikke plante meninger i hodet hennes slik at hun får forutinntatte holdninger til enkelte folkeslag. Jeg synes det er galt og ja, rasisme.

Dette er vel en grunn til at det ble slutt mellom oss ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...