Gå til innhold

Kan rasister kan bli gode mødre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis noen bevisst lærer ungene sine at mørkhuda folk er dummere enn hvite og at alle muslimer er svin, kan de likevel kalles en god mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

offa, du måtte svare deg selv to ganger!

Skrevet

jeg synes når man bevisst lærer barnet sitt å bli trangsynt &

dømmende er det ikke et godt utgangspunkt til å bli en god forelder..

Skrevet

lær deg og/å regelen før du uttaler deg om hva man ikke skal lære ungene sine...

Skrevet

Er ikke rart at det er krig i verden sier jeg bare. Virker som endel her inne rett og slett er rasister. Stakkars barn som skal vokse opp med foreldre som lærer dem å dømme andre mennesker på denne måten.

Skrevet

Det er vel egentlig ikke en og/å feil, siden hun faktisk mente å skrive og. Litt voldsomt å pirke på en så uskyldig "feil".

Skrevet

Uskyldig og uskyldig fru Blom. "&" brukes så og si aldri i det norske språk.

Skrevet

Signerer Mama B! Det blir for dumt at voksne mennesker ikke kan lære barna sine til å ikke dømme på forhånd! faren til mitt kommende barn har en stygg uvane å feks kalle pakistanere for beige. Noe jeg NEKTER han å gjøre når barnet blir stort nok til å forstå at bare en "uskyldig" ting som det er sårende og vondt å høre. Blir det samme som å kalle overvektige mennesker feite. Å dømme etter utseende er umodent, og skal vi som foreldre lære barna våre å mobbe og dømme hverandre etter det?

Skrevet

Da var det altså ikke en og/å feil heller da. Eller mente du at hun skulle bruke å i den sammenhengen? For hvis hun da hadde tatt feil -noe hun ikke hadde- ville det vært en å/og feil. Så da kan du slutte å leke smart.

Skrevet

Nei. Jeg synes heller ikke at en rasist er en god mor. Jeg så i et innlegg her inne at ei dame skrev at hu skulle lære ungene sine at muslimer er dårlige mennesker, eller noe sånt. Det syns jeg faktisk er barnemishandling. Skremmende at folk tenker sånn.

Skrevet

Syns ikke man har rett til å dømme noen til hvilken grad av kvalifikasjon man har til å bli forelder, hverken pga syn på raser, meninger, utdannelse, alder eller relasjonstatus...

Syns rett og slett dere er motbydelige, som klarer å prestere å si noe så dumt, som i denne tråden her, at man blir en dårlig mor på grun v ditten og datten.

Mener dere virkelig, at dere er så godt kvalifiserte selv?

Virker som dere er litt usikre på deres egen rolle, siden dere absolutt MÅ finne et eller annet å bruke mot hverandre.

Skjerp dere da.

Dont worry, be happy!=) Alle blir en god mor, på hver sin måte=)

Skrevet

babygullz.

Nå blei jeg skuffa over deg. Mener du virkelig at folk som lærer ungene sine å hate andre pga utseende eller rase blir gode foreldre? Don't worry, be happy? Så Hitler ville blitt en god og trygg pappa? Nå håper jeg virkelig at jeg har misforstått deg her.

Skrevet

Nå nevnte jeg aldri noe om å lære opp barna sine til å hate andre raser i mitt innlegg over her, jeg skrev at jeg syns d er tåpelig å sitte her inne på bim å dømme andres evner til å bli mor i nord og sør, opp og ned i mente, hytt og kanin.

Verden er ikke sort/hvitt.

Skrevet

Jeg er bare driiiiitlei mennesker som skal dømme hvem som blir en god mor, og hvem som blir en dårlig mor, på vegne av utdannelse, meninger og uttalelser.

Personlig er jeg antirasist, vil bare si d siden mitt innlegg over her gjerne kan tolkes som d motsatte.

Jeg har masse venner fra Lebanon, Irak, Iran, Pakistan, Tyrkia, Hellas, Chile, Argentina, India og Thailand. Alle har forskjellig bakgrunn og religion!

i mine øyner er de mennesker, og mine venner.

Skrevet

Hva tror du rasister gjør da? Tror du de lærer ungene sine at alle er like på innsiden? Neppe.

Du synes ikke man skal dømme noens evner til å bli mor uansett, men jeg synes faktisk at folk som mishandler ungene sine ved å fortelle dem at svarte er dummere enn hvite fortjener det. Synes du ikke man skal dømme noens morsevner om de slår ungene sine heller? Eller synes du ikke det kan sammenlignes?

Skrevet

Altså, om et barn har en rasistisk mor vil jo den påvirkningen være veldig negativ på barnet. Barnet vil bli lært en hel masse fordommer og holdninger som vil være -meget- uheldige i ganske mange sammenhenger i møte med samfunnet. Et samfunn som nå har blitt ganske så multikulturellt og blandet.

Men, har barnet blitt utsatt for barnemisshandling om den har vokst opp med en eller begge foreldre som rasist? Om denne moren/faren/familien er flinke til det meste utenom..følger alle normer og regler som de fleste ser på som vanlig eller god barneoppdragelse, barnet mangler hverken kjærlighet, omsorg eller stabilitet.. Det er bare(og vær så snill, forstå at jeg ikke bagatelliserer når jeg sier bare..jeg mener ikke dette er en filleting) denne rasistiske og fordommsfulle læren som er noe å sette fingeren på...så er rett og slett barnet missbrukt?!

Man overfører mye av sine subjektive holdninger til samfunnet og rett og galt til sine barn, hver enkelt tolker mye selv ,og er selv produkter av hva de har lært som barn(religion er en stor del her). Det er ikke kapasitet i samfunnet å ta all etisk og moralsk lære et barn skal ha igjennom et offentlig godkjent opplegg(nærmeste vi kommer er skolen), foreldre har størsteparten av ansvaret for dette. Det gjør det på ingen måte greit, eller for den del rett, å lære barna sine at rasisme er forsvarlig på noe plan, tvert imot gir det et større ansvar til foreldre å skulle lære opp et velfungerende individ..men alikevel syntes jeg det blir voldsomt å kalle det for barnemisshandling. Og også voldsomt å kalle noen for en dårlig mor pga dette...Dårlig -mor- er ganske omfattende. Moralsk et ganske så dårlig forbilde..Ja.

Skrevet

Så dere har lov til å dømme?

Dere dømmer folk for at de har forskjellige meninger,dere setter det som blir sagt til det ytterste for at dere selv skal virke så forbanna bra.

Dere overdriver.

Det finnes folk som er rasister mot farge osv, og så finnes det folk som er skeptiske til hvordan samfunnet utvikler seg i forhold til kriminalitet og utlendinger.

Det er INGEN ut ifra det jeg har lest, som har sagt at de ikke liker diverse mennesker ut ifra hudfarge.

Dere skal få lov til å dømme folk som har annerledes oppfatning/mening av ting å tang enn det dere selv har.

Dere som er "rasister", om man skal kalle noen som helst her inne rasister.

Dere er så forbanna usaklig..

Enn og ha så lite innholdsrikt liv at dere må gå til angrep mot folk som har en annen mening enn det dere selv har...patetisk.

Kanskje dere er så usikker på dere selv angående rollen til å bli mor,at dere må tråkke på andre mødre/vordende mødre, så dere kan heve egoet deres.

Hehehe..må seriøst le av hvor idiotisk denne tråden er.

Skrevet

Skjønner ikke hva som er logisk med denne debatten i det heletatt.

FRP er en av de største partiene her i landet, grunnen til det ER fordi at 84% av nordmenn synes innvandringspolitikken her i landet er for snill, og de vil at regjeringa skal stoppe inntaket. Til og med Innvandere i Norge vil at Norge skal stoppe å ta inn så mange innvandrere.

FORDI vi ikke har ressurser til å intigrere alle. Og alle vet at statistikker i Norge og generelt i hele Norden er uheldige iforhold til innvandrere.

Prosentmessig har de flere folk på sosialhjelp, trygdehjelp, flere arbeidsledige, OG ikke minst, de er overrepresentert i det kriminelle her til lands.

14 % av etniske Nordmenn har gjort en kriminell handling i løpet av livet sitt mot 42 % innvandrere.

Dette har ført til at alle nordmenn er skeptiske til innvandrere, derfor er FRP størst her til lands.

Dette kaller dere rasisme, DETTE ER IKKE RASISME. dette er realisme, såklart mennesker er skeptiske når utviklinga går helt feil vei og kriminaliteten øker med anntall innvandrere som blir tatt inn.

Skrevet

først og fremst burde HI definert hva hun legger i begrepet rasist..Jeg er sikkert rasist fordi jeg ikke liker at "Hassan" min nabo ALDRI tar trappevasken i vår blokk.

Skrevet

Nå handlet jo ikke akkurat denne debatten om innvandring og definisjonen på rasisme. Spørsmålet er jo "kan rasister bli gode mødre?".

Tror ikke rasisme og morsrolle har så stor sammenheng, annet enn at en påfører barnet sitt verdiløse meninger. Morsrollen handler jo ikke om hvilke syn du har på andre mennesker, men at du klarer å ta vare på barnet ditt. Om disse mødrene gjør barnet sitt paranoid og redd er et annet spørsmål, hvor svaret er ganske klart.

Og nei, det er vel ingen som er rasist fordi de irriterer seg over at Hassan ikke gidder å vaske trappen. Du er rasist hvis det irriterer deg at han faktisk vasker den.

Skrevet

Blir fort rasisme når mor sitter å sier alle er like, bare ikke få muslimske venner for de er kvinnemishandlere,skurker og terrorister.....

Eller alle er like,så sitter hun og slenger vitser og styggligheter forran barnet om muslimer...det er nok dette HI mente med å spørre....

For den vil jeg gjerne vite svaret på selv.

Jeg er egentlig litt av den oppfatning at hvis mor ytrer seg negativt i forhold til en ting gang på gang, vil barnet (selv om mor ikke nødvendigvis mener det sånn, og kanskje har god personlig grunn til å mislike muslimer) oppfatte dette også som negativt....

Dette kan komme veldig uheldig ut senere når barnet begynner på skole eller barnehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...