Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Er det flere her inne som har avtale med kjæreste/mann om at det lov å ha sex med andre? Vi har det, men har også en avtale om at vi ikke ønsker at den andre skal vite det.. Men skulle man allikevel få vite det, så er det greit. Flere med slike avtaler?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Nei, men det hadde vært veldig interessant å vite hvordan det er å ha det. Funker det, liksom? Ingen blir sjalu, alt er greit, selv når noen finner ut at det har skjedd noe?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 hvis ikke kjæresten kan gi det man vil ha.. så er man ikke noe brukanes forhold. hvorfor ty til andre når man kan få det man vil ha i hjemmet??
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Hvis du vil kritisere folk som velger å leve slik så kan du vel lage din egen tråd! Denne tråden er for folk som har slike avtaler og vil fortelle om det.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Funker bra hittil; ingen som har funnet ut at noe har skjedd enda;-) hehe. Jeg vet ikke om han har benyttet seg av "avtalen" vår, og for å være helt ærlig, så bryr jeg meg heller ikke så lenge han ikke tar med seg noen sykdommer hjem.. Vi har et veldig godt forhold og er veldig trygge på hverandre, men begge to har et forhold til sex som tilsier at ikke sex og kjærlighet alltid henger sammen. Spesielt i tider den den ene er "utilgjeligelig" (feks når jeg var 8-9 mnd gravid.. hehe.. ) har vi begge en stor forståelse for at man kanskje ønsker å få tilfredsstilt sine behov på andre måter. Vi snakker også ofte om å prøve sex med flere osv, så vi er nok ikke helt som de fleste andre her:-) regner med jeg får en del kjeft her nå.. hehe..
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Jeg prøver å få samme avtale hos oss, men neida...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 Det er helt opp til hver enkelt hvordan de vil arrangere sexlivene sine. Jeg ser ingen grunn til å kjefte på folk bare fordi de velger annerledes enn flertallet, så lenge de ikke volder skade for andre (og det gjør jo ikke dere). Det er fascinerende å høre om dette. Hva er det som gjør at dere synes det er greit å ha sex med andre?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #8 Skrevet 25. januar 2008 Regnet med det kom et slikt svar ja:-) Kanskje du har den perfekte kjæresten som gir deg aboslutt alt du ønsker på alle mulige måter, men vi er såpass ærlige med hverandre at vi innser at selv om vi har et veldig godt sexliv, så blir vi fristet av andre også. Feks så har jeg fantasier han ikke deler og omvendt, og det gjør jo meg bare glad at han skal ha muligheten til å få leve ut sine fantasier selv om jeg ikke kan/vil delta.. Og omvendt selvsagt:-) Før jeg traff mannen min mente jeg det samme som deg, men vi har snakket veldig mye om dette og er veldig enige om at livet er for kort til at man skal bli sjalu for noe som er så fysisk som sex!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 Tror det er rett og slett fordi vi begge ser på sex som noe fysisk, og at det at noen andre skal kunne gi den andre nytelser ikke er noe negativt, heller tvert i mot. At mannen min har det deilig når jeg ikke er tilgjengelig eller når det er ting som jeg ikke tenner på, er helt greit for meg. Men samtidig vil vi ikke ha det "gnidd inn", så vi har ikke "skriftestunder":-) Nå skal det sies at begge to nok mangler sjalusigenet og at vi er veldig "realister", så jeg forstår godt at dette ikke passer for alle andre..Men for oss funker det veldig bra!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 Mener dere virkelig at sex bare er noe fysisk? Jeg syns det er noe meget intimt med det at man er inne i kroppen til en annen person. Det er personlig, rett og slett. Hva med kyssing? Er det ikke vanlig at man kysser noen før man hopper til sengs med dem? Kyssing er iallfall intimt, tegn på kjærlighet. Hva syns dere om dette, er det lov å kline? Jeg spør om kyssing fordi jeg vet at mange prostituerte nekter å kysse. De vil ikke utføre dette fordi det er tegn på kjærlighet. De er ikke avstumpede mennesker, tydeligvis.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #11 Skrevet 25. januar 2008 Hvis dere ikke har sjalusigenet og ikke ser det som noe negativt at partneren har sex med andre, så ser jeg overhodet ingen grunn til å at dere ikke skal informere hverandre om det? Hva er da grunnen til at det skal holdes skjult? Dette henger ikke på greip. Og hvis dere begge ser på sex kun som noe fysisk, så har ingen av dere møtt den rette - og dere har gått glipp av noe veldig fint. Stakkars dere. Åpne forhold er full av patetiske unnskyldninger for at man egentlig er på jakt etter en annen og bedre partner. Unnskyld meg, men dette er bullshit som jeg mistenker å være skrevet kun for diskusjonens skyld.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #12 Skrevet 25. januar 2008 Du "vet at mange prostituerte nekter å kysse"... Noen som har sett Pretty Woman litt for mange ganger? I virkeligheten har de ikke så mye valg. Og hvem i huleste har sagt at prostituerte er avstumpede? Huff, for en fordomsfull påstand.
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #13 Skrevet 25. januar 2008 Hva gjør dere om du blir gravid med en annen eller han gjør ei anna gravid? Hva da? Er jo ikke altid prevensjonen funker vettu!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #14 Skrevet 25. januar 2008 Litt vanskelig å forklare dette:-) Det er derfor vi har snakket såpass mye sammen om det også før vi "inngikk avtalen".. Sex er nok ikke BARE fysisk, men vi mener at det er mulig å ha følelser for andre, uten at det betyr at man har mindre følelser for hverandre. Man hopper jo ikke til køys med noen uten at det er NOE følelser involvert, man må jo nødvendigvis tenne på personen. Men for min del er det to vidt forskjellige følelser å ha lyst til å ha sex med en person og leve resten av livet med en person. Når det er sagt kunne jeg ALDRI ha levd et liv sammen med en person uten at jeg veldig ofte har lyst til å ha sex med han også.. hehe.. Men det er nå en gang slik at ting kan blir "rutine" og at man har ting man kanskje ønsker å prøve ut som partneren ikke tenner på, og da får vi i allefall muligheten til det.. Når det gjelder kyssing forstår jeg godt de som er prostituerte, for det er jo intimt, og de har jo ikke sex med noen fordi at de tenner på dem heller. Jeg er imidlertid ikke enig i at kyssing er mer intimt enn sex, for meg står de to tingene likt.. Folk er forskjellige:-))
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #15 Skrevet 25. januar 2008 Jeg bryr meg ikke akkurat så mye om hva du mener om min påstand om prostituerte. Poenget var at prostituerte ikke kan involvere seg følelsesmessig med alle de har sex med. De tar betalt for det, det er en jobb. Hva med vanlige folk i parforhold som går ut for å finne noen å pule fordi dama/mannen hjemme ikke er spennende nok akkurat den kvelden? De må vel kanskje kysse personen før de går til sengs?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #16 Skrevet 25. januar 2008 Dessverre, anonym over meg. Det fins drøssevis med par som har denne avtalen. Jeg fatter ikke at det går an å ha et så avstumpet følelsesliv, men avtalene fins, og sånn er det.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #17 Skrevet 25. januar 2008 Jeg syns det er fint at du forteller om dette, for jeg ser at både jeg og andre her er nysgjerrige på dette. Jeg skjønner hva du skriver, men jeg ville blitt tullete dersom jeg skulle se for meg mannen min kysse og ha sex med en annen dame. Og jeg ville sett det for meg, tro meg! Men hva med barna deres? For dere har vel barn? Ser ikke for meg å skulle svare barnet mitt når hun spør hvor pappa er ikveld: "Pappa er på besøk hos en snill dame". Haha.... Nei, huff!!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #18 Skrevet 25. januar 2008 Benekter ikke at det finnes par som har den avtalen, og har inegn problemer med akseptere det. Det er ikke poenget. Poenget er at de er i dårlige forhold og lurer seg sjøl når de sier at det er greit at partneren har sex med andre, men samtidig ikke tåler å høre om det - eller få det "gnidd inn" som HI formulerer seg. Hvis man ikke bryr seg, så er det vel ikke så farlig å få det gnidd inn, eller hva? Har ennå ikke fått et godt svar på det. Ergo: Dette er bare sprøyt og symptomer på et dårlig forhold. Folk må gjerne behandle seg sjøl så dårlig at de velger å være i et forhold der partneren foretrekker å ha sex med andre. Men ikke kom her å si at det er helt greit og ukomplisert. Det blir for dumt. Tipper HI og sambo er unge personer som ennå ikke er ferdige med eksperimenteringen som de fleste av oss bedrev på videregående.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #19 Skrevet 25. januar 2008 Vi snakket mye om det med å fortelle det til hverandre. Som sagt er det ikke noe krise om vi vil få vite om det, men ser heller ikke vitsen med å fortelle det. Regner med at de aller fleste en eller flere ganger i løpet av et forhold får følelser, svake eller sterke, for en person uten at man gjør noe mer med det, men man forteller det da ikke til partneren nødvendigvis for det? Ser at det ble litt kløente forklart det med at sex kun er fysisk; sex er fysisk, men blandet med de følelsene jeg har for min mann blir det selvsagt noe helt spesielt som ingen andre kan gi med. Vi har fantastisk, nydelig sex og det er slett ikke synd på oss:-) Det andre partnere kan gi meg er en seksuell opplevelse, nye erfaringer som jeg kanskje kan bruke sammen med mannen min og tilfredsstillelse av behov jeg har som ikke samsvarer med de behovene mannen min har. At vi har "unnskyldninger" får stå for din regning, men det er i allefall ikke slik det fungerer for oss. Vi er rett og slett nysjerrige på livet og hva det har å tilby og innser at det faktisk er ting på andre siden av gjerdet også, selv om det ikke er grønnere. Som sagt så forstår jeg at dette kan være vanskelig å forstå; i mine to tidligere forhold ville jeg slett ikke ha følt meg trygg nok hverken på meg selv eller partneren til å være med på en sånn avtale, men nå føles det helt greit:-))
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #20 Skrevet 25. januar 2008 Jeg tror nok de kan ha funnet den rette personen de vil leve sammen med. Jeg tror bare de er avstumpet følelsesmessig. Ingen personer på jord vil kunne få slike menneskene til å være monogame. De er sikkert glade i hverandre, men det er det. Noen høyere form kan umulig finnes for dem. Ingen grenseløs kjærlighet. Tilfeldig sex er jo viktigere enn å være sammen og dele alt med den de liksom skal elske. Jeg er glad i sex, men jeg lar det ikk styre livet mitt slik at jeg må gå ut av huset for å få meg et nyp.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #21 Skrevet 25. januar 2008 Æsj. "Slike mennesker", skulle det være.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #22 Skrevet 25. januar 2008 Hehe, nei det er ikke slik det fungerer:-) Etter at vi fikk barn er det klart at vi skal være EKSTREMT forsiktige.. Livssituasjonen forandrer seg jammen når man får barn:-) Jeg har selv ikke hatt sex med andre etterpå og vet ikke om han har hatt det heller, men dersom det skulle oppstå en slik situasjon igjen, skulle det vært 100% (ja, jeg vet, ingenting er 100% sikkert...) sikkert at ingen vi kjenner skulle fått vite om det. Så det er jo slett ikke sikkert at avtalen blir brukt igjen, men den "er" der fortsatt..
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #23 Skrevet 25. januar 2008 Høres nå litt rart ut at mannen din uten snev av dårlig samvittighet kan gå ut og pule 50 damer i måneden, hvis han skulle føle for det, men han kan ikke være med på de behovene du har. Det må andre menn hjelp deg med. Ville ikke følt meg så veldig mandig dersom jeg ikke kunne oppfylle behovene til kona mi, men det er så.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #24 Skrevet 25. januar 2008 OK. Jeg tror nok iallfall jeg ville sett annerledes på dette nå når jeg har barn. Ser ikke for meg at jeg kommer hjem etter en runde i høyet med en annen mann, og så kommer mann og barn og hilser på meg, klemmer meg og er glade for å se meg. Med spermen til en annen mann i trusa, uff da... Ville følt meg som en kriminell. Sier ikke at du burde føle det sånn da, men sånn ville jeg sett på meg selv.
Ikkelektuell Skrevet 25. januar 2008 #25 Skrevet 25. januar 2008 Det er merkelig at andres harmløse sexliv kan virke så provoserende på enkelte, jfr dere som antyder ting om HIs kjærlighetsforhold som dere umulig kan vite noe om. Er det så vanskelig å godta at folk lever ut kjærligheten sin på forskjellige måter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå