Gå til innhold

Flere fra fredrikstad/Sarpsborg?

Anbefalte innlegg

Heisan alle sammen:)

8 uker igjen idag.... her flyr tiden:) Er litt føre var jeg da siden jeg fødte 6,5 uke før tiden sist. Så her er egentlig det meste klart. Pakket baggen igår pluss til guttungen og hunden, de må jo også ha det...

Mangler bare ammebh'er, lampe på barnerommet og litt smått som egentlig ikke er noe hast.

Formen er bra,men er begynt å bli skikkelig sliten, har en del mensmurringer i magen og det er ikke noe godt, skal ringe jordmor idag hvis det ikke avtar. Regner med det er siden jeg har flydd i helgen og har gått 3 dager i Disneyland(det var helt fantastisk foresten:)).

Thea: Nå er jenten din blitt stor:) Blir deilig for dere å komme hjem, selv om hun er på sykehuset. Tror jeg venter med besøk til da. Er faktisk framdeles syk, så jeg vil jo ikke smitte henne:( Har hatt bihulebetennelse pluss masse hoste.

Håper dere får henne hjem rundt termin, det er vel det som er vanlig, tipper at dere gleder dere:)

Sarp: Snart klar for en liten shopping runde ja, men som du ser ovenfor så er jeg syk ennå. Var egentlig i bra form forrige uke, men så ble det verre igjen etter turen til Paris i helgen. Det slår ikke feil. Hver gang jeg flyr blir jeg syk, tror det er aircondition på flyet som gjør det:(

Håper det går bedre med bekkenløsningen din:)

Fortsetter under...

hei!

Tenk at det bare er 8 uker igjen ja,oj oj det begynner å nærme seg nå!

Her er også det meste kjøpt inn og gjort klart, bare noen ting igjen som trengs, digg å ha alt i orden i god tid.

Samboeren min har pusset opp et rom nede som skal bli gjesterom/datarom, så får lille jenta vår et eget rom, er gøy å ordne!

Kjenner at tiden nærmer seg for ferie og permisjon, har underkant av 2 uker igjen å jobbe og det ska bli så digg med ferie nå!!!

Ellers er formen strålende, og fysioterapi hjelper virkelig på bekkenløsninga, er faktisk litt bedre jeg.

Fikk forresten lappen i går, det var på tide i en alder av 28 år, hehe!

Så nå er det ut å cruise..

Thea: Blir alltid så glad når du skriver om hvordan det går, og jeg gleder meg masse til å besøke dere. Blir jo litt enklere nå som dere blir overflytta til Fr-stad.

Det blir godt for dere å komme litt hjem også tenker jeg!

Jeaant: Disneyland høres kjempegøy ut!!!

Så kjipt at du er syk enda, du får roe ned så du blir fort frisk.

Kan ikke du sende en mail/melding når du er bedre a?Så kan vi finne på no da?

Sarp m lappen, hehe!

Grattis med lappen sarp!!!!

Hadde første møte med føden igår.... Har hatt sterke mensmurringer i noen dager nå og igår ble det bare verre og verre. Så jeg fikk beskjed om å komme ned på sykehuset. De tok UL og prøver og alt var heldigvis helt bra. Men de sa at livmoren mest sannsynlig var valdig øm og sår, at det var det som gjorde at jeg hadde så vondt. Litt bedre idag, men tror nok jeg skal ta det litt med ro framover.

Ikke noe moro opplevelse nei... Så det lønner seg iallefall å ringe, må jo si at jeg er litt roligere idag når jeg vet at alt er bra selv om jeg har vondt.

Jeaant: Skjønner at du var bekymra, er lurt å ta en tur for mye enn for lite til sykehuset. Så godt å høre at alt var bra, da kan du roe ned å slappe av.

Merker det strekker mye i magen om dagen, vokser nok tenker jeg. Er så mye som skjer inni der at det er jammen ikke alltid lett å vite hva alt er!

• 2 uker senere...

Nå jenter?! Begynner dere å bli slitne? Ser det er lite aktivitet her inne om dagen...

Fult forståelig. Men det er ikke noe særlig bedre å følge "graviditeten" utenfor heller! Blir dønn sliten, HVER dag!

Lotte er idag 1190gr. Det går stadig fremover. Men legene sliter med å få henne av respiratoren, men denne uken skal de prøve mer eller mindre alt, for å få det til:) Vi er fortsatt på Ullevål da...drøyer enda litt til, før vi blir overflyttet pga det med respiratoren/lungene hennes...

(Hun har lungesykdommen BPD, hvis dere googler det, finner dere ut hva det er).

Klemmer

Heisan.

Så fint at lille fighteren din vokser. Googlet BPD, håper virkelig det går seg til og:) Nå unner jeg dere å komme hjem snart, vi får jo bare håpe på det nå, så kanskje du treffer oss alle en etter en på sykehuset...

Jeg er 34 uker imorgen, men tror ikke hun holder ut hele veien. Har fått streng beskjed om å holde meg i ro for tiden. Har hatt stor økning av kynnere de siste ukene, og tror de er gått over i maserier. Vondt gjør det iallefall... Så har fått forbud mot det meste kan man si...... Legen vil jo at hun skal holde seg der inne litt til, men de sier at fra over neste helg er det ikke noe krise lengre, da er jeg 36 uker.

lykke til videre:)

Annonse

Jeaant: Off, det der hørtes vondt ut! Er så glad jeg slapp unna det denne gang, men sikkert ikke neste gang. For man skal jo ha flere barn. Kan ikke la seg stoppe av dette:)

Hold ut så lenge som mulig:) Det er til det beste for alle.

Håper vi kommer oss til Fstad innen dere alle skal føde! Hadde vært kjempe koselig.

klemmer

Thea: Det er sant som du sier, vi kan ikke la oss stoppe. Er bare glad at jeg har hatt et lengre svangerskap denne gangen, foreløpig bare 3 dager..... men alt teller.....

Ellers, hvordan går det med alle?? Ikke lenge igjen nå. Det går sinnsykt fort synes jeg, det hadde jeg ikke trodd...

HEI ALLE SAMMEN!

Ja enig med deg Jeaant, tida bare flyr avgårde!

Får håpe hun holder seg i magen din litt til da, det går nok så bra så!

I dag var min siste dag på jobb, litt rart men så utrolig deilig, nå skal jeg bare gå hjemme å vaske babyklær og ordne til nurket kommer.

Thea: Gleder meg til å møte lille fighteren deres, og er så glad for at alt går framover!

Hei igjen

Vi er i Oslo enda vi vettu! Lotte fikk 2infeskjoner på rappen, og da flyttes man ikke. Og godt er egentlig det. Men hun ligger fortsatt på respirator pga mye slim...da blir det veldig tungt å puste selv. Legene har gitt henne 1sjanse(med Cpap), og da var det tilbake på respirator etter 1døgn. Litt slitsomt for alle, egentlig...Så nå skal hun få et slikt hull i halsen, slik at legene lett kan "switche" mellom repirator og denne andre pustemaskinen(Cpap-hvor hunpuster selv men med litt hjelp). Og det skal bli så deilig, for hun klarer ikke så lenge av gangen. Men med avvenning, kommer dette til å gå strålende... Men da må vi jo være her da.

Men jeg skal hjem til neste helg...noen som har tid og mulighet til et lite BIm treff på fredagskveld??? Vet det er fredag og helg...men det hadde vært så koslig å sett dere igjen, med de store magene deres:)

Tenk på det ihvertfall. Vi kan treffes hjemme hos meg igjen altså...

Hilsen

Thea

Hei igjen...

Så koselig at dere kunne. Men nå har det blitt forandringer igjen...sukk...er det ikke det ene så er det det andre. Nå skal Lotte mulig oprere torsdag/fredag så da blir jeg her! Sorry, men får meg ikke til å dra fra henne da... hun skal mulig få hull i halsen, slik at hun slipper den respirator tuben i ansiktet. Og da må mor være "der".

Håper vi kanskje kan treffes en annen dag...

klems

Annonse

Ingen operasjon!!!! MEN Lotte ligger nå på Cpap igjen:) :) og jeg er igjen overlykkelig! Legene syntes hun virket så klar for det nå, så de ga henne en sjanse! Og det går så bra! Hun klarer seg heroisk bra-synes selvfølgelig mor da! Men det skjedde på fredagen dette også da, så jeg ble her! Godt å kunne trøste ei lita tulle sm blir styra så mye med...:)

Vi heier på Lotte og Cpap:) :)

Er dere klare for enda flere oppdateringer fra Lotte??!

For til torsdagen blir vi flyttet til Fredrikstad:) JIPPI! Det skal bli så deilig...for da kan vi sove hjemme...hjemme i sin egen seng:) Og Lotte er så tabil og fin på Cpap'en, og nå har hun begynt med måltider igjennom sonden. Hun fikk til og med smake på flaske istad, og hun ble skikkelig overrasket over at det kom noe ut av smokken! Men hun synes det var godt da...endelig få smake litt på melken...

Og da er vi på sykehuset når dere skal føde vettu! Så da sees vi nok...

Vi kan godt ta en BIM kveld dersom noen av dere har lyst? Litt enklere når jeg kommer hjem...hvis dere ikke er for slitne da?

Hvordan går det med dere?

stoor klem fra en overlykkelig mamma

Så utrolig flott da! Så godt for dere å få komme hjemmover, og da ses vi nok på sykehuset ja!

Ja hadde vært koselig med et bim treff.

Formen er så bra se, bekkenløsning og hovne ben, men det må en jo regne med. Bare gleder oss til prinsessa vår kommer, 4 uker til termin i morgen!

Da ble lille Emeline julibarn... 8. juli kom hun til verden med stumpen først:) 2530 gram og 47-48 cm lang.

Jeg skjønte at hun måtte komme snart, har hatt maserier i 5 uker og slimproppen var gått for lenge siden.

Vi er allerede hjemme igjen, og er i topp form begge to:)

Thea: Så moro!!!!! Jeg skal på sykehuset imorgen for å ta føllingsprøve, kanskje vi sees:)

Gratulerer så mye!!!

Så godt at alt gikk bra!

Nå må dere kose dere masse med lille Emeline,

blir nok noen uker til lille nurket kommer her enda tenker jeg,

men kan jeg spørre deg hvordan de maseriene kjennes ut?

Har siste dagene hatt mens smerter, i tilegg så presser hun veldig på blæra mi sånn at det gjør vondt. Kommer som regel på kvelden når jeg er sliten.

Jeg har ille lyst til å se lille Emeline, om en stund når dere har kommet dere litt? Hadde vært ille koselig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...