Gå til innhold

TROMSØJENTENE


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Heia jenter =)

 

Jeg som har ei jente fra før ja, og petrine har også det om jeg ikke husker helt feil...

 

Kjente ikke spark før i uke 19 sist, og det var etter UL.. Passe utolmodig på de sparkene kan man si!

Denne gangen kjenner det er noe som beveger seg nede i magen, og det har jeg kjent en stund... men jeg kan ikke kalle det spark ennå tror jeg.. Men kjenner noe dulting =) Gleder meg til de daglige sparkene kommer... Så godt å kjenne at alt er som det skal!

 

Petrine...

Vi har ganske lik fødsels historie vi da.

Sist tok det 1 time fra 3-10 cm, og ja, man kan si det er heftig!!

Vet du hvorfor det gikk så fort hos deg?

Her gikk det jo ikke akkurat fort da, for det tok 2 dager fra 0-3 cm, med vonde rier... Så jeg håper nesten heller på 1-2 timer med heftig vondt enn en til sånn seig pining i 2 dager =/

Jeg ble satt i gang da, så jeg håper jeg slipper det denne gangen, og får en mer normal fødsel =)

 

 

Men ellers da??

Hvordan går dagene hos dere?

Jeg studerer, og merker det er mye mer å lese dette semesteret enn sist.. Så jeg tilbringer 9 timer på skolen hver dag!!! Før jul, var jeg nesten aldri på skolen....

 

Synes matte plutselig er så vanskelig... Det er jo liksom mitt fag....

Har hørt noe rykter om at amming gjør oss dumme (ammetåka), men trodde ikke det gjaldt graviditet også =P Noen som vet??

 

 

Så er det UL den 4. feb...

Ikke lenge til nå... det går så fort atte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hei...

 

Hehe ja ikje lett å få me sæ alt, men når jeg husker etter va d nurk ja som hadde en jente fra før :)

 

Man ska vell helst ligge rolig før å kunne kjenne de små bevegelsene i magen.. Siden dæm er mer som bobler den første tia, og at man ikje vet helt va man kjenner.. Eller husker jeg feil?

 

Jeg jobber no, er 50% sykemeldt denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei =)

 

NURK: vet du.. jeg har faktisk lurt på det samme.. ja, om " ammetåken" kan komme før en ammer.. hehe. Har enkelte dager der verken jeg eller omgivelsene mine kjenner meg selv igjen=) svirrer rundt, sier mye rart og glemmer ting. Må bare le av meg selv, for dette er SÅ ikke meg.. hehe.. Jeg som trodde dette med hormoner er oppskrytt, må nok sikkert bare bite i det sure eplet hva angår denne " tidlige ammetåken" også.. =) Kanskje vi kan lunsje på uni etter at vi har møttes=) hehe.. så kan vi sitte der begge to med voksene mager:D

 

MZME : Ja, det sies jo at førstegangsfødene ikke vet helt hva de kjenner. Så, har derfor ikke sagt noe til noen at jeg har kjent liv siden forrige uke. Vet at jeg kjenner kroppen min ganske godt, bla som resultat av flere år med menssmerter osv. Så, kjente disse disse smertene som kommer ved at livmora utvider seg godt.. hehe.. Og, da JM spurte om jeg hadde kjent liv, så turte jeg omsider å innrømme det. Har bare innrømmet det til søsteren min, mamma og sambo før.. Kjent det noen dager nå, kanskje 5 dager. Kjente det først bare på kvelden når jeg hadde lagt meg, men nå kommer det i løpet av dagen også =) feks på forelesningen idag.. måtte nå le med meg selv=)

JM sa at vi alle er forskjellige og at det absolutt var bevegelse jeg kjente. ( sikkert standarsvar, men likevel), Forklarte hvor jeg kjente det osv og at det var bølgelignende.. blitt mer de siste dagene=) spennende.. ja, selv om jeg føler at jeg som førstegangs ikke " vet hva jeg kjenner".. hehe=)

 

Flott at du er sykemeldt. Ja, som i at du får slappet av og slikt=) Regner med du skjønner hva jeg mener.. Er litt " kokt " for tiden, så formuleringen min blir deretter.. hehe=)

 

Tvkveld i kveld.. akkurat lagt bort pensumbøkene.. Kos dere, jenter=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk

Jeg ble også satt igang. Vannet gikk, men fikk ikke rier. Så da fikk jeg modningspille. Det holdt med en. Vannet gikk etter noen timer (skikkelig denne gangen) og så haglet det på med rier. 6 timer fra ingen modning eller åpning til hun var ute. Jeg håper også på å slippe igangsetting til sommeren. JM mente at siden jeg allerede hadde hatt en veldig kjapp fødsel, så måtte jeg regne med en til, selv om den første var igangsatt :/

 

Jeg jobber fullt nå..Går egentlig greit, men er veldig trøtt og jeg merker jeg bruker lengere tid til det meste. Jeg kan godt forstå at matte er vanskeligere nå enn til vanlig, jeg er mer ukonsentrert rett og slett. Sikkert fordi man er trøtt og hormonell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jente 24...

 

Nei d e sant, kan jo være mange bevegelser men man veit ikje om d va nurket eller ikje...

 

Har hørt at man kjenner d lettere når man ligger, sikkert før at kroppen slapper mere av da..

 

Å ja vi er jo forskjellige, så noen kan jo kjenne d fortere enn andre!

 

Ja merker at man er mere trøtt og blir fortere sliten, så godt å ha 50% sykemeld så man kan ta d mere me ro.

 

 

God Kveld... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente.24

Klart vi må lunche utover våren =)

marlen84 må å bli med hvis hun vil...

Blir hyggelig!!!

 

-Petrine-

Mi JM sier at det sansynlig vis blir en 'normal' fødsel til sommeren, så lenge jeg slipper å settes i gang...Håper hun har rett og at det gjelder for deg og... Det blir jo litt uten om det vanlige når man provoserer frem fødselen da.. Jeg ble satt i gang 2 uker før termin da, og var ikke moden i det hele tatt. Var du før eller etter termin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så stille det plutselig ble i denne tråden da...

 

Alt bra med dere??

 

Jeg har blitt syk jeg da =(

Hoster og snørrer og har det ganske kjipt....

Orker ikke skolen, og føler jeg taper litt for mye nå!! Hodet jobber jo ikke på "effektivt" om dagen=P

Prøver å få lest litt selv. Men det er så tungt når boka er stor som en telefonkatalog, og den er på engelsk =/

 

Men men... til bake til boka...

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei =)

 

Ja, det er sant som du sier, Nurk.. det ble stille på denne tråden gitt. Folk har vel tatt helg fra nettet -hihi- =) ikke godt å si..

 

Så kjipt at du er syk! En blir jo dessverre helt slått ut av det. Får håpe du blir bedre av å slappe av og holde deg borte fra skolen.

Kjenner meg igjen i det du skriver, mindre pedagogisk at bøkene er så svææære.. Ja, og det hjelper dessverre ikke at boka er på engelsk. Jeg synes iallefall at det er tungvint, men vet jo at mange liker det.

Du skal vite at jeg føler med deg, og sender deg mange " god bedrings-tanker"=)

 

Her går det greit i grunn=) føler at magen er kommet mer fram.. Koselig i grunn, men tenker også at for de som ikke vet at jeg er gravid, så ser det " virkelig ut som om jeg har lagt meg godt ut". hehe.. Jaja.. det får bli dem om det=)

Både jeg og sambo har fri i helga, og det skal bli deilig=) Få litt tid alene, noe det ikke blir mye av i en travel hverdag..

Du får sørge for at du blir frisk i helga=)

 

klem på du=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei Jenter... :)

 

Ja har vært stille hær..

 

Hær syns jeg magen er kommet litt frem, samboern syns også d! Merker at jeg blir fortere sliten :(

 

Hær e d også fri i hælga, ska blir gått!

 

Synd at du e blitt sjuk Nurk, god bedring :)

 

Klæm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) endeli har æ tilgang til nett igjen..har ingen samboer nei..e ganske aleina om dettan:-( men ska klare mæ fint aleina..her goe venna t støtte:-) har fått litt mage no..men ser mest ut som æ bare har spist litt for mye i andre sine øya..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei Marlen=)

 

Ser at jeg ikke har "hilst" på deg, så "heihei"=) hehe.. Koselig at du også slenger deg med her inne=) Når har du termin? Jeg har foreløpig termin 02.07.08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen :-)

 

Her har det vært travle dager med astma, falsk krupp og oppkast. Håper lille gullet mitt er bedre snart. Gleder meg til hun sover i kveld, da skal vi se på film og knaske litt popcorn (har litt dilla på det...)

 

Var på treff på torsdag på Gründer, kjempekoselig det :-) Håper noen flere herifra kommer neste gang :-)

 

Ellers er formen ganske grei, faktisk helt kvitt kvalmen. Bekkenet er ikke bra, men det kunne vært verre også. Skal snart tilbake til manuellterapauten og samboeren min er jo fysioterapaut, så da har jeg god hjelp.

 

God søndagskveld alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei..

Uff ja d hørtes ut som d hadde vært travle daga.. Hær e ikje kvalmen helt bort, e litt sånn opp og ned :(

 

Hehe ja popcorn e godt :)

 

God Søndagskveld :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle sammen :) Da e æ tebake på nett etter ei hektisk uke på TIFF! Har sett til sammen 36 filmer og skal se de to siste ikveld! Var mange bra! Gleder meg til ultralyd på sykehuset tirsdag 29.januar på morgenkvisten! Håper alt fortsatt står bra til der inne i magen min! Vi må få til å treffes på kafè en dag no da! Kom med forslag til tidspunkt... Jeg kan ikke til uka, men uka etter har æ ikke nån avtala tror æ utenom at æ skal jobbe på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 filmer!!!

Ikke småtteri altså =)

Var der noen bra som du vil anbefale oss da kanskje??

 

Angående treff så har jeg noen veldig hektiske uker fremover... Og for min del passer det nesten best å ta det rett etter skolen(4-tiden), å busse rett inn til byen liksom. Ting tar sånn tid hvis jeg må hjemmom å spise og sånn. Men sleng ut et forslag eller så ser vi om det passer =)

 

Tone du er vel første som skal på UL av oss!

Spennede, som jeg gleder meg =)

Tror jeg skal ha gutt... Så får se om jeg har rett!!

 

Har dere begynt å kjenne liv nå??

Jeg har kjent litt bevegelse en stund, men likevell vært usikker på om det var baby eller ikke... Men NÅ kjenner jeg babyen, helt sikkert =) Så utrolig hærlig følelse!! Koselig å sitte på kveldene og kjenne at det beveger seg =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ja, var mange bra! Ikke så mange som kommer på kino da... Varg Veum - Tornerose var den beste synes jeg, men den kommer rett på dvd. Ellers likte jeg No country for old men som kommer på kino i slutten av februar og Kautokeino-opprøret som går nå! Er det "farlig" å se skumle filmer tro? Hehe, lurte på de, alle filmene jeg nevnte var ganske actionfylte! Æ kjenne også liv tror æ da, det e litt artig! Kalle han/ho for sprelle! Glede mæ te ultralyd om en uke ja! :) Hva med å møtes mandag 28.januar klokka fire et sted å spise? Er dere med? Da trenger vi ikke reservere noe bord, bare møtes et sted også finner vi ut hvor vi går?

 

Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprelle!!! Så søtt =)

Snuppa kalte jeg for *bølla* Hun var veldig aktiv i magen... og like aktiv utenfor =P

 

Mandag i 4 tiden passer bra for meg =)

Høres ut som en god plan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jente!

 

E bare inne å les på tråden dokkers. :)

Har sjøl termin 1. august.. så har litt "lov" å lese på juliklubben.

 

Har fått time til jordmor Eva Fredriksen og lure på om nån av dokker har ho? Og om ho e hyggelig?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei Håperaugust08=)

 

Velkommen inn til oss=) Klart du har "lov" til å titte innom juliklubben. For alt du vet, kan det jo være at du blir flyttet tilbake ved UL=)

 

Har dessverre ikke samme jordmor som deg, men er på samme senter da.. Hvor gammel er du? barn fra før?

Blir 25 og sambo 27 før ungen kommer. Første barnet vårt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...