Mille** Skrevet 22. desember 2007 #51 Skrevet 22. desember 2007 Vi forlovet oss da jeg var 20 år og nygravert. Gifta oss når ungen var over 6 år, og vi er fortsatt sammen etter 11 år. Gidder ikke forsvare eller forklare hvorfor vi ikke gifta oss før, men vi forlova oss ikke for å vise at vi hadde noen, hadde hatt hverandre like mye om vi ikke var forlovet. Haha....for en setning den siste der ble! ;o)
selfangerkjerringa Skrevet 22. desember 2007 #52 Skrevet 22. desember 2007 sitat: "ja husjamei, det går ikke ann:) noe så teit assa...hehe. hva med å la folk gjøre som de har lyst selv?" "man gifter seg jo, bare ikke innen et år. det finnes noen som er så gale at de ikke følger boka til enhver til... uææææ..." Det ligger mellom linjene at du syns blant andre jeg og Stinkerbelle har noe imot evigetsforlovelser... nå ordlegger nok jeg og Stinkerbelle oss litt forskjellig, men hovedpoenget til begge var (så vidt jeg vet) at vi syns det er litt selvmotsigende å være forlovet når en ikke har tenkt å gifte seg. Når du skriver "hva med å la folk gjøre som de har lyst selv" indikerer du jo at vi har noe imot det de gjør... beklager semantikken her, men du begynte ps. det med riktig og galt var ikke direkte linket til denne tråden, mer en generell betraktning fra min side om at jeg er av den typen som gjerne vil høre flere sider av en sak før jeg gjør meg opp en mening. Og hvordan gjøre det bedre enn å faktisk spørre folk hvorfor de gjør som de gjør?
selfangerkjerringa Skrevet 22. desember 2007 #53 Skrevet 22. desember 2007 fin setning hihi... vel, poenget fra min side er egentlig ikke om det går 1 eller 5 år fra forlovelse til bryllup - det kan være ting som skjer underveis som rokker ved planene. Det jeg mener er at en forlovelse er en kunngjøring om et bryllup. Det vil si man sier gjennom forlovelsen at man har funnet den man vil gifte seg med, og at dette faktisk er målet med forlovelsen. Dermed faller du og JoSoNissePapsen godt inn under den kategorien, selv om det tok noen år før selve løftene ble inngått
ana baroma Skrevet 22. desember 2007 #54 Skrevet 22. desember 2007 Vi kommer vel til å være forlovet en stund før vi gifter oss (har vært forlova i 4 mnd). Iallefall er ingen dato satt, så får vi se hvordan det bærer avsted. Hvorfor vi er forlovet uten en bryllupsdato? rett og slett fordi mannen fridde, og jeg sa ja:) Og jeg synes i grunnen det er en fin ting, vi viser for allverden at vi er opptatte gjennom symbolet ringen er. Og vi har lovet hverandre at vi vil gifte oss med hverandre før eller siden. Jeg henger meg ikke opp i hva andre tenker om den saken, det får folk gjøre som de vil med. men jeg er meget lykkelig selv om bryllupsdatoen ikke er satt enda:)
Cat.68 Skrevet 22. desember 2007 #55 Skrevet 22. desember 2007 Jeg er egentlig enig med deg (S)TinkerBelle<3, men mannen min fridde faktisk aldrig, men vi ble enige om å forlove oss nyttårsaften 2000. Jeg trudde nok det ville bety at et bryllup var nært forestående, men nei hva jeg tok feil, hehehe. Det hadde visst ikke han. Jeg ville nok gjerne gifte meg jeg, men kunne ju ikke akkurat tvinge mannen min heller da. Det tok 5 år før Bryllupet stod. Han trengte den tiden tydligvis. Vi er ikke alle like.
Ioren Skrevet 22. desember 2007 #56 Skrevet 22. desember 2007 Jeg vil ikke bli fridd til før vi vet omtrent når vi skal gidte oss, om det er et eller to år fra når vi forlover oss er irrelevant, men dato skal settes ganske raskt Siden vi ikke vet helt hvordan de to-tre neste årene blir med skole, jobb, bosted osv er vi "bare" kjærester og samboere enda:) Men har forståelse for at ting ikke alltid blir som man tror. Mye kan komme i "veien" for det bryllupet man vil ha, og da er det naturlig å utsette.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #57 Skrevet 22. desember 2007 jeg syens jo det er greit så lenge planen er å gifte seg, men at man må vente av en eller annen grunn. alikevel synes jeg det er snålt å bare inngå forlovelse uten å snakke om når bryllupet skal være...
Gjest thricane Skrevet 22. desember 2007 #58 Skrevet 22. desember 2007 wow, du overanalyserer noe helt vannvittig... var nå engang HI som brukte ordet teit da, så da brukte jeg også det når jeg svarte på hennes innlegg.. og ja, jeg synes folk skal gjøre som de vil uten å bli kalt teite bare fordi de ikke følger en eller annen regel som noen andre synes var veldig stas.
Adalis Skrevet 22. desember 2007 #59 Skrevet 22. desember 2007 Helt enig! Synes det er helt tåpelig når jeg hører folk fortelle at "han spurte om vi skulle forlove oss". Det skal jo være ett spørsmål om å GIFTE seg, ikke forlove seg, det ligger jo i ordet. Man loverat man skal gifte seg. Syns derimot at den nye "trenden" med allianseringer er fin! Slik jeg tolker det blir det som de som er evighets-forlovet, bare at man faktisk kaller en spade for en spade, altså man lager en partneralianse, istedet for å si man er forlovet uten planer om giftemål.
selfangerkjerringa Skrevet 22. desember 2007 #60 Skrevet 22. desember 2007 Desserre er det vanskelig å få fram sin egenlige mening på et forum uten at det blir misforstått eller overfortolket på et eller annet vis... var aldri min mening å starte noen diskusjon med deg, rockestjernebebis! Kan jeg til mitt forsvar kanskje nevne at jeg har vært syk i over et døgn og egentlig babler litt i ørska her? Trodde nemlig begge tilsvarene jeg siterte var til meg Ser nå i etterkant at kun det andre tilsvaret var til meg jarra, nå går jeg og legger meg... men jeg greier ikke la være vettu: poenget mitt med hele denne diskusjonen med deg som jeg aldri egentlig var ute etter i utgangspunktet var at dette er DIB. Det kommer aldri til å bli "fred" her inne... men underholdende er det! Altså: jeg velger å ta det hele som underholdning
Gjest thricane Skrevet 22. desember 2007 #61 Skrevet 22. desember 2007 hehe, da er det lov å skrive litt for kjapt på tastaturet.. sov godt:) jeg gikk gjennom hele diskusjonen med et stort smil, så ingen skade skjedd. muligheten for at jeg er litt i ørskeland selv er stor med tanke på at jeg på trass ikke vil ha på briller selv om øyebetennelsen nekter meg å bruke linser, så jeg ser halvparten av hva jeg skriver.... kanskje vi begge svarte på en masse som ingen hadde skrevet... *ler*
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #62 Skrevet 22. desember 2007 hoho... endelig greide jeg å lage en litt lang tråd her.. fnis..trodde jeg skulle få enda flere sure innlegg asso! hoho!!
selfangerkjerringa Skrevet 22. desember 2007 #63 Skrevet 22. desember 2007 hahaha det ser sånn ut ja men godt å "gjøre opp" før vi går hver til vårt... hihi... vi prates nok igjen, rockebeibi! god natt, sol og måne god natt, vind og vann god natt mine venner i fremmede land (eller rundt om i dib-land)
Thunderstruck Skrevet 22. desember 2007 #64 Skrevet 22. desember 2007 Vi forlova oss etter 1 år,og gifta oss etter 10 år.Vi bestemte oss for og ha giftedatoen så og si samtidig med forlovelsesdatoen,og da passa det slik:-)
solstråle69 Skrevet 22. desember 2007 #65 Skrevet 22. desember 2007 Vi er forlovet på 7. året, vi! :-) Har absolutt planer om å gifte oss, men har bare ikke blitt sånn enda. Men han HAR fridd, og tom spurt pappa om lov. Synes uansett det er mer forpliktende å være forlovet enn å ikke være det. Siden det er så "populært" å ikke dømme her inne - du dømmer vel ingen for deres valg, Stinkerbelle? ;-)
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 22. desember 2007 #66 Skrevet 22. desember 2007 Er enig ja. Vi forlovet oss i januar i år, satte dato til januar neste år. Av ulike grunner ble datoen flyttet, til september i år. Fikk endel uventede ting i fanget, ble utsatt. Ny dato i mai 08, nå SKAL vi bli gift =) Hadde en eks som ville forlove seg, men ikke gifte seg..? Han skulle bare være forlovet.. poenget med å være forlovet er vel å til slutt gifte seg? Sånn opprinnelig?
wirre;o) Skrevet 22. desember 2007 #67 Skrevet 22. desember 2007 Bare for å gjøre tråden din bittelitt lenger. Jeg tenker jeg tar den videre. Jeg "ser" *lille speil på veggen der* at du aldri vil komme opp i denne problemstillingen selv. Du vil slippe problematikken med evighetsforlovelse. Og vips! Der har du litt mindre å bekymre deg for i fremtiden. Som dib-ere flest er mine innlegg fulle av tullball!
Frk. Vable Skrevet 22. desember 2007 #68 Skrevet 22. desember 2007 Vi har vært forlovet i 5,5 år! VI skal gifte oss en gang, det er vi enige om, men vi satte ikke dato den gangen vi forlovet oss. Vi har heller ikke begynt å planglegge noe bryllup, men vi lever begge i den troen om at vi begge vil gifte oss med hverandre Jeg ser på forlovelsen som ett ekstra tegn på at vi er veldig glad i hverandre og at det er meningen med oss to, selv om vi ikke har giftet oss. Og om jeg vil vise hele verden at jeg har noen, hva så??? Det var ikke derfor vi forlovet oss, men om så var?? Hvis det er teit og nå, så kan man likesågodt gifte seg uten gifteringer også! Man ser jo de like godt!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #69 Skrevet 22. desember 2007 mohahahahaha! nej, du kan ha rett... jeg er nemmelig så storforlangende at mannen jeg evt skal gifte meg med skal gi meg en diger diamantring når han frir..og da skal datoen være klar uka etter ja!! moahahaha... blir ikke noe stusselig gullring som forlovelsesring her nej!!
wirre;o) Skrevet 22. desember 2007 #70 Skrevet 22. desember 2007 Kan høres ut som om vi skal gifte oss med samme mannen. Med mindre det finnes to av dem som blar opp digre, for ikke å si enorme, diamantringer og allerede har bestilt vielsestid..... Og; gullringer har jeg nok av fra før*man kommer da fra ett møblert hjem*
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #71 Skrevet 22. desember 2007 best det finnes to da!! hahaah.. jeg har min allerede jeg.. men vi har ikke vært sammen så lenge så jeg får vel vente litt tolmodig da.. hehe..
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #72 Skrevet 22. desember 2007 Hva er vitsen med å forlove seg da, vi hoppa rett over den biten vi, og gikk rett på giftemålet;)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 23. desember 2007 Forfatter #73 Skrevet 23. desember 2007 ja, nej..for meg er det bare ringen..den ekstra ringen..i tillegg til gifteringen smekk full av diamanter! hehe.
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #74 Skrevet 23. desember 2007 Ser ikke helt poenget jeg heller når jeg forlover meg så skal vi gifte oss innen 1-2 år ja (alt etter hvor lang tid vi må planlegge og spare) Men det blir nok noen tiår til uansett hehe
Twintipp og himmelblå Skrevet 23. desember 2007 #75 Skrevet 23. desember 2007 Ingen point?? Du får en gullring da:o) Og er du forlovet lenge nok er den så slitt at du jaggu får en ny en når bryllupet står. Vi skulle på "forlovelses" ferie vi. Hadde da planer om å gifte oss året etter. 3 dager før avreise får jeg positiv gravidtest ah gitt. Og underveis i svangerskapet skjønner jeg at med mindre jeg utvikler anoreksi vil neppe noen ordinær brudekjole passe den pærekroppen min:-p Så blir mamma syk, så dør hun.. Og jeg har nå mistet lysten på å gifte meg, og har nå da vært forlovet i 2 1\2 år. Livet blir ikke alltid som en planlegger, så her går jeg med min fjortis forlovelse:-p *ha ha* Men, det er en jækla fin ring da:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå