(S)TinkerBelle <3 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #26 Skrevet 22. desember 2007 Tja, spiller noen rolle og spiller noen rolle. Jeg har lyst å vite grunnen til at folk går rundt å er evighetsforlovet uten å gjøre noe med det... man har jo ikke noen flere rettigheter ovenfor en forloved enn en samboer..
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #27 Skrevet 22. desember 2007 når er man fjortis da? er det en alder eller en tilstand?
Carnivale Skrevet 22. desember 2007 #28 Skrevet 22. desember 2007 Klassisk dib-svar, marsipandronninga. Hahaha! "la folk gjøre som de vil!" "hvorfor bryr du deg??" Knis. Man lar jo folk gjøre som de vil, men kan jo LETT klare å irritere seg over teite ting folk gjør uansett. Jeg tror som Stinkerbelle at folk gjør det for å vise at de har "noen"...
Tante Blås Squaw Skrevet 22. desember 2007 #29 Skrevet 22. desember 2007 Syns det er merkelig at dere orker å hisse dere opp over andre folks valg. Ta ansvar for egne liv istedet.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 22. desember 2007 #30 Skrevet 22. desember 2007 Fjortis betegner jeg som alt fra 12-16 år..
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #31 Skrevet 22. desember 2007 fantasiløs: da er vi enige:) jeg vet ikke når sambo frir men jeg håper ikke det blir før vi har satt av penger til å kunne gifte oss ganske kjapt etter bryllupet...
Tante Blås Squaw Skrevet 22. desember 2007 #32 Skrevet 22. desember 2007 Hvorfor i det hele tatt gidde å spekulere i hvorfor folk velger som de gjør? Hva får noen til å innbille seg at hele verden skylder dem en forklaring på alt mulig?
selfangerkjerringa Skrevet 22. desember 2007 #33 Skrevet 22. desember 2007 du er på dib, kjære.... hva annet forventer du deg? Hvis det plager deg, så slå av pc'n og prat med virkelige mennesker istedet
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #34 Skrevet 22. desember 2007 hahahah... det er så bra når man får beskjed om å ikke henge seg opp i hva andre gjør her, men 90 prosent av dib-damene synes det er ekkelt å amme etter 2 år.. og det er greit. Derimot å blande seg opp i hvorfor folk er forlovet, nej det har jeg da ikke noe med..hahahaha! Carnivale, godt noen er enig med meg ang det å vise frem at man har noen og at ringen fungerer som et slags strømhalsbånd på menn som ikke vil gifte seg.. hehe.
familien kaos- komplett Skrevet 22. desember 2007 #35 Skrevet 22. desember 2007 var selv forlovet i flere år før vi giftet oss, jeg synes det blir et skritt mellom kjærester og giftemål, og at man viser at man har "bundet" seg. Og så koselig med ring på fingeren da, han er min:) Men, ser jo at de fleste her synes det er sååå tåpelig, så kall det noe annet enn forlovet da. Vi hadde vel "kjæresteringer" da, eller noe sånt...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #36 Skrevet 22. desember 2007 skrittet mellom kjærester og eketefolk er vel samboere nå til dags...
Pixie Power Skrevet 22. desember 2007 #37 Skrevet 22. desember 2007 Det er virkelig ikke noe jeg stusser på. Folk har vel sine grunner til at bryllup ikke er tingen, men likevel vil være mer enn kjærester eller samboere. Har da bedre ting i hodet mitt enn tanker om at folk er teite fordi de velger annerledes enn meg eller A4-malen i samfunnet.
Gjest thricane Skrevet 22. desember 2007 #38 Skrevet 22. desember 2007 ja husjamei, det går ikke ann:) noe så teit assa...hehe. hva med å la folk gjøre som de har lyst selv?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #39 Skrevet 22. desember 2007 .. men jeg vil vite hvorfor folk gjør det... hva er poenget?
hit og dit Skrevet 22. desember 2007 #40 Skrevet 22. desember 2007 Eg har alltid meint det samme. Dersom eg skulle forlove meg så var det fordi eg skulle gifte meg året etter. Me har budd saman i sju år, og då eg vart gravid så følte eg for å vera noe meir enn berre sambuarar. Saman så snakka me ein del om det, og så fridde mannen. Me har desverre ikkje økonomi til å gifte oss, på den måten me ynskjer, før etter at eg er ferdig med studiene. Det er meir enn eit år til. Desverre.
Gjest thricane Skrevet 22. desember 2007 #41 Skrevet 22. desember 2007 for å vise at de har funnet personen de vil dele livet sitt med... f esk:)hvorfor man ikke gifter seg med en gang kan jo ha mange grunner.
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #42 Skrevet 22. desember 2007 Digg å se hva du skriver!! Sånt skal vi ikke legge oss opp i liksom? Men å få andres slimpropper og mensintervaller servert til frokost, lunsj og middag- DÈT skal vi liksom måtte tåle fordi vi er på dib.. Ærlig talt, knehøner....... Digg å se Ka-ping komme med innspillet. Hun er en fornuftig dame.. (og kaller meg "kjerringamedtryllestaven" fordi mannen min tryller meg gravid med ...bare ved å vifte med tryllestaven sin/min...)
selfangerkjerringa Skrevet 22. desember 2007 #43 Skrevet 22. desember 2007 vel, hvis man har funnet personen man vil dele livet med så skjønner jeg ganske enkelt ikke hvorfor man ikke gifter seg med? En forlovelse er jo ikke forskjellig fra et samboerskap eller kjæresteri...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #44 Skrevet 22. desember 2007 vise ja.. ja nettopp..
hit og dit Skrevet 22. desember 2007 #45 Skrevet 22. desember 2007 Hehe, las du setninga før du lagra pinnekjøttet? Skal du ikkje gifte deg samtidig som du har bryllup ;-)
Blue Lady Skrevet 22. desember 2007 #46 Skrevet 22. desember 2007 Enig HI! Jeg mener at når man er forlovet skal man sette dato og begynne og forberede bryllup.. Jeg skal hvertfall ikke være forlovet i 4 år for å si det sånn..
Gjest thricane Skrevet 22. desember 2007 #47 Skrevet 22. desember 2007 man gifter seg jo, bare ikke innen et år. det finnes noen som er så gale at de ikke følger boka til enhver til... uææææ...forskjellen mellom forlovet og samboer er at man har lyst til å bli noe mer enn samboer etter hvert:)
selfangerkjerringa Skrevet 22. desember 2007 #48 Skrevet 22. desember 2007 rull inn puppen, beibien til rockestjerne... har aldri sagt at jeg avskyr eller har noe i mot folk som er evighetsforlova. Jeg kom bare med et par fakta rundt begrepet "forlovelse", og min egen mening. Jeg gir jamt over bæng i hva folk gjør (så lenge det ikke skader andre), men jeg tillater meg faktisk noe så hårreisende snodig som å spørre HVORFOR Det er slik man lærer om andre. Av og til opplever man faktisk å bli opplyst - kanskje til og med få endret sin oppfatning om verden rundt seg. Snedig, hva? Husk: kun ved å vite alle sidene ved en sak, står man i en posisjon der man kan med riktighet kan uttale seg om hva som er "riktig" og "galt".
Blue Lady Skrevet 22. desember 2007 #49 Skrevet 22. desember 2007 Dette er et DISKUSJONSforrum, man må da får diskutere ting da )
Gjest thricane Skrevet 22. desember 2007 #50 Skrevet 22. desember 2007 du spurte hvorfor, jeg svarte hvorfor. har aldri sagt du avskyr eller har noe i mot de som er evighetsforlovet, hvor i alle dager får du det fra? har heller ikke dratt inn riktig eller galt. lurer i grunnen på hva du egentlig har lest nå? tror du bør ta deg tid å lese en gang til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå