Gå til innhold

forlovet uten dato for giftemål?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som ikke skjønner poenget med å gå rundt å være forlovet uten å sette av en dato der man skal gifte seg? Jeg synes det er så teit å være sånn "evighetsforlovet". Kan noen være så snill å forklare meg poenget? Om jeg noen gang blir forlovet så skal bryllupsdatoen være innen 1 år av den datoen..

Er det noen der iute som er enig med meg?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg, når en forloves bør det settes en dato for bryllupet ganske snart etter. Om det er et eller to år frem i tid avhenger jo litt av livssituasjon, det er ikke alltid det passer innen et år=) Men jeg ser heller ikke poenget i å gå rundt og være forlovet men ikke å vite når en skal gifte seg

Skrevet

Jeg er nesten enig med deg :) Ser ikke poenget med å giftes innen 1 år, det tar nå litt tid med både planlegging og sparing av penger... Men jeg skal sette dato rimelig kjapt etter en forlovelse ja :) Men om det er 1 eller 2 år etter forlovelsesdatoen betyr ikke så mye.

Kjenner de som har vært forlova i årevis, og det forstår jeg ikke helt... Det virker ikke som de tenker bryllup en gang, og hva er da vitsen med å være forlovet?!

Skrevet

Fra gammelt av skal man gifte seg innen et år. Vi giftet oss 9 mnd etter.

Om det er et - to - eller -treår etter synes jeg ikke er så viktig hvis det er en grunn til å vente. MEN dato bør settes i løpet av de første ukene etter forlovelsen

Skrevet

Jeg kunne ikke vært mer enig. Er jo gjort sport i å forlove seg. Mener det skal være et år, og fastsette datoen veldig snart etter :P Mange som spør "Skal ikke dere forlove dere snart da siden dere har fått en liten en og alt". Hva er det for et spm?

Skrevet

Jeg ble fridd til i juni og da var den opprinnelige tanken å gifte seg til neste sommer...men pga av husbygging og diverse blir det utsatt til året etter...men vi har jo et noe lunde tidspunkt for giftemålet da selv om ikke datoen er klar. Ikke alltid det passer innen ett år fra forlovelsesdato;o)

Enig med deg i at å være "evighetsforlovet" er litt rart, men syns det er stor forskjell på det og å ikke nødvendigvis gifte seg innen ett år da...

Skrevet

Helt enig med deg.

Enn hva med de som sier de er "forlovet" men venter på at han de er "forlovet" med skal fri? Da er de jo ikke forlovet siden dette er ventetiden før bryllupet.

Skrevet

jeg er også enig i at man bør ha en plan for bryllup når man forlover seg..

om man ikke har dato med en gang bør man finne den ganske fort..

Skrevet

Helt enig... Er forsåvidt forlovet uten bryllupsdato selv, men kun fordi det ble bebis istedet for. Hadde dato og alt klart egentlig.

Skrevet

Bare for å legge til - vi SKAL gifte oss og planlegger bryllup, men i og med at vi skal gifte oss i utlandet er det en del ting som må være på plass før vi kan sette en dato...er litt annerledes når en gifter som i Norge på vanlig vis vil jeg tro.

Skrevet

Helt enig med deg, det er en grunn til at sambo ikke har fridd. Han får nemlig ikke lov før vi faktisk har råd til å gifte oss. Den dagen han frir skal bryllupet planlegges og dato settes innen ca 1 år ja :o)

Skrevet

Enig med HI :) Vi har palner om å gifte oss om et par års tid, men er ikke forlovet enda.Snakker om bryllup ogsånt da, så vet at min tid kommer ;) Når jeg får ring på finger`n, da skal vi sette dato, og det skal være innen et års tid.

Skrevet

Jeg er helt enig, men må innrømme at vi ikke satte en dato med en gang vi forlovet oss. Dette var en uke før termin og jeg følte meg feit og jævlig og ville ikke bestemme meg helt med engang, men satte dato og bestilte kirken ca 2 mnd etterpå: ) Så det kan jo være mange grunner til at man kanskje ikke bestemmer seg helt med en gang.

Skrevet

Er enig med flere her. Det er blitt tradisjon i å forlove seg, men ikke forplikte seg.. Da er vel den ringen på fingeren ikke vært gullet den er lagd av engang??

husker Ka-ping engang (ooops-for over et år siden) hadde en bra beskrivelse på dette... Håper hun stikker innom og deler den med oss....

Skrevet

Jeg lar stort sett folk gjøre som de vil uten å mene så alt for mye om det. Hvis noen vil forlove seg for å få et synlig bevis for omverdenen at de hører sammen uten å planelgge bryllup, så dem om det.

Skrevet

Jeg er forsåvidt enig, selv om vi har gjort det motsatte selv. Samboeren min fridde for 2 år siden, og jeg sa ja. Men vi var begge studenter på det tispunktet, og dermed ikke god råd. Vi er ferdig studert nå begge to, med fast jobb. Men så kom babyen. Og en del annet som jeg ikke har tenkt å skrive inn her om. Men vi er enige om at vi skal gifte oss, og sånn som det ser ut nå blir det vel i løpet av 2009. På den måten får vi spart opp en slump penger også før den tid kommer.

Skrevet

Damamedtryllestaven eller hvadetnåvar etterlyste meg... vet ikke helt om jeg kan få sagt noe som ikke allerede er sagt - men fra gammelt av er en forlovelse ganske enkelt en kunngjøring om et bryllup. En forlovelse uten dette vil egentlig være verdiløs i henhold til ordets betydning... Tradisjonelt bruker det å være en tidsramme på ca 1 år fra forlovselse til bryllup.

Skrevet

Enig med HI. Syns det er så tåpelig å¨"forlove" seg, om man ikke har satt end ato for bryllupet. Hva er vitsen med det liksom?

Skrevet

Ha,ha....her føler jeg meg litt truffet da.....har vært forlovet i 13 år, og vi har IKKE tenkt å gifte oss!:)

Skrevet

ah, godt det er noen som er enig med meg!!!

jeg er nærmest sikker på at det kun er fordi man skal vise frem at man har noen, og det gjøres ved hjelp av ringene.. det ligger jo ikke noe i det om man ikke har en dato. sukk.

jaja. skjønner godt at folk utsetter bryllup pga baby eller skole, men så lenge det faktisk er et frieri som ligger bak forlovelsesringen så er det ok. Forresten kan man fint spare penger til bryllup uten å være forlovet også...

At man går å venter på at typen skal fri etter man har fått ring på fingeren høres jo helt utrolig ut.

Skrevet

Spiller det noen rolle for deg hvordan andre mennesker legger opp samlivet sitt da?

Det eneste viktige er vel at paret er enige, så får alle andre syns hva de vil :o)

Skrevet

mamma 73, men hvorfor er dere forlovet da?! hadde det ikke holdt å bare være samboer? Hva når du presentere han for noen, sier du da.. dette er min samboer og forlovede eller bare samboer? snålt.

Skrevet

Er enig til en viss grad..

Synes det er forskjell på fjortisser som forlover seg, og de som er eldre!

Skrevet

He,he....vi forlovet oss med det i tankene at vi skulle gifte oss, men så kom det alltid noe i veien - og nå etter 3 barn og 14 år sammen ser jeg ikke poenget lenger......vfor meg er det å ha barn sammen ett sterkere bånd enn et giftemål:):) Jeg presenterer han som kjæresten min, jeg:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...