Stratos med 3 barn Skrevet 27. oktober 2007 #76 Skrevet 27. oktober 2007 Herre min! Her var det mange "kloke" svar.... *rister på hode* Bilen min er plaget av sauer og kuer når jeg er på fjellet, men det nytter da ikke kjøre på de, irritere seg over de eller kjefte på bonden..... Fint du engasjerer deg uansett HI, jeg er sikker på du kommer til enighet med naboen!!!! Tips: alt ettersom hvor bilen står. Man får bokser som avgir lyd kun kattene hører og gjør at de skygger området. Det kan hende at en slik boks inni bilen vil hjelpe. Har man carport etc kan den sikkert stå utenfor, men da ikke så kattene skygger hjemmet sitt også sef. Man får også divesre sprayer etc, men da må bilen stå under tak om du ikke bor et sted uten regn/snø.... Går i tilfelle masse av det Himmel! Det er da slik det er å bo på jordkloden! Noen har irriterendes katter, andre irriterendes unger, andre igjen er irriterende selv, spiller irriterende musikk, har ei gneldrebikkje... you name it! Jeg er sikker på at det finnes noe irriterendes ved samtlige av dere, men det er liksom i orden å ta det utover ei katte...? Skjerpings!!!
Stratos med 3 barn Skrevet 27. oktober 2007 #77 Skrevet 27. oktober 2007 Ellers er hun Minni over her smart! Lag en skikkelig fin varm og lun plass til de ute Den var ikke dum!
lego Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #78 Skrevet 27. oktober 2007 Hehe. Må bare le jeg. Hadde ikke trodd at dette skulle bli en så lang tråd, og så mye diskusjoner ut av dette. Tusen takk til dere som har svart på det jeg spurte om på en skikkelig måte. Jeg og sambo har snakket sammen og blitt enige om å tilby oss å kjøpe ett trekk til bilen hans, hvis han godtar det. Var også inne på tanken om en sann boks med lyd, men problemet er at vi deler gårdsplass, så da er jeg redd at de hverken vil ut eller inn... Men er selvfølgelig villig til å prøve. Bilen hans står i en carport. Forslaget om å bygge en soveplass ute var ikke dum. Vi har så mye materialer liggende etter oppussing, så da får sambo snekre sammen ett eller annet. Har ikke sett noe til naboen i dag, tror ikke han er hjemme faktisk, men skal snakke med han så fort vi ser han.
Sara Rompompei Skrevet 27. oktober 2007 #79 Skrevet 27. oktober 2007 Av mann 45, gubben til undertegnede. Katter lager IKKE riper i billakken. Jeg har har hatt katter hele livet og irriterer meg når de lager fotspor på min nyvaskede bil, men riper har de ikke klart å lage. Det har derimot begge mine to eldste barn ved å tegne med småstein. Jeg er spent på om minstemann skal følge opp denne vakre tradisjonen ;-) Det må være et annet dyr fx en større fugl som har laget ripene. Moderne billakker er mindre motstandsdyktige mot riper, men de er ikke så dårlig. Da er det heller noe galt med lakken så klag til bilforhandleren i stedet.
Kirsebæra Skrevet 27. oktober 2007 #80 Skrevet 27. oktober 2007 Har ikke lest alle innlegene, men irriterer meg over de som sier at de irriterer seg over de som ikke tar ansvar for dyrene sine....hva pokker mener dere vi skal gjøre da? gå ute sammen med dem? løpe etter dem og se nøyaktig hvor de går? Greit vi skaffet og ett dyr som er selvstendig, men en katt er ikke en hund. vi kan ikke gå tur med dem når det er en ute katt... og i min mening er det naboens oppgave å dekke til bilen dersom han ikke vilh a kattespor på den. naboen må da være såpass oppegående at han skjønner at en katt vet ikke forkjskjell mellom rett og galt ute på en bil.....og dere som sier ''jeg hadde kjørt på katta'' logg av igjen. vi vil ikke ha dere her inne når dere antyder til dyremishandling og dyredrap
Solbollatilmamma Skrevet 27. oktober 2007 #81 Skrevet 27. oktober 2007 Har aldri vært borti at kattene har ødelagt lakken på bilen, må vel isåfall være litt av noen tungvektere da Synes slettes ikke du skal få lakkert panseret, slik som noen hevder her, for småriper i lakken kommer like gjerne av steinsprang og uheldige møter med kostene i automatiske vaskehaller som av kattene dine. Dersom naboen ikke vil bruke tophat på bilen, ikke vil parkere den i garasjen og ikke vil ha kattene dine der, får han anmelde deg og ta det til forliksrådet. Tror ikke han kommer noen vei på det. Er fint lite du kan gjøre utover å avlive kattene eller holde dem innendørs - og da dukker det vel gjerne opp andre katter istedenfor uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå