Gå til innhold

Hjelp! Naboen er så forbanna!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt spruteflaske med vann da hannkatten var liten , da han herpet det meste av inventar. Han bare blunket litt som reaksjon... :o)

Men det pleier hjelpe mot katter når man tar de på fersken når de gjør noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei ikke ta livet av de, men man kan kreve at de ligger unna bilen!!

Skrevet

Så heretter må alle katter holdes inne pga at de kan hoppe opp på en bil? Og det tror dere lar seg gjennomføre?

Hvor logisk tenker noen her egentlig? Dvs at alle må holde alle katter innendørs,for katter beveger seg over store områder!

.

Skrevet

Da synes ikke jeg du burde ha dyr mamimaribel, om det er grunnen til at du holder den inne.

Jeg har naboer som lar hunden skite i hagen min , og opplever at folk kaster skitposer etter hunden dit også.

Skal jeg kreve det samme hundeeierene da?

Noen har hundene løse og lar de løpe inne på min gårdsplass, hvor det er både barn og katter. Hva skal jeg gjøre med de eierne og dyrene deres??

Skrevet

Hehe ja veldig lett å si det til kattene! Det blir jo som å fortelle en bebi at den ikke må tisse i bleia!

Skrevet

Det er faktisk ikke så lett tror jeg...Man kan prøve mange triks, men katter kan jo hoppe...med mindre man kliner inn hele bilen med noe guffe da..

Katter er ikke akkurat som hunder, så vi kan innprente dem med hva som er riktig og galt på samme måte, men OM denne naboen bor i ett tettbebygd strøk, så vil jeg vel si at anskaffelse av en presenning på bilen ville vært lurt. Som noen sier her, så er faktisk sjansen for at lakken blir ødelagt av fuglemøkk større enn av riper i lakken fra en katt. Katter hopper nemlig aldri, eller går med klørne ute, det er kun om de blir skremt av gårde at de sparker fra med klør, eller at de blir dratt ned fra ett sted o.l...

Men potespor blir det jo sikkert i mange tilfeller....

Skrevet

*fnis* sorry ass men da hadde jeg blitt sinna. For hva??? fordi kattene gikk på bilen min? Da fikk jeg vel ha den i garasje da eller?

Skrevet

det finnes et middel som heter "katt deg vekk". men jeg husker ikke om det er spray eller ikke. de hadde det på plantasjen før :)

Skrevet

Hallo!!!!

Hvordan vil du gjennomføre det at du krever at kattene holder seg unna bilen???

Jeg har katter , men med bilen i garasjen er det ingen fotspor.

Skrevet

Hvorfor ikke: Kjøpe en pressening til han??

Da har du gjort det som står i DIN makt.

Da kan ikke du gjøre mer..

Skrevet

Med å kreve at kattene ligger unna bilen mener jeg at det er eierens ansvar!

Samma for meg hva de gjør bare de ikke går på bilen liksom..

Syns ikke det er rett at naboen må legge over pressenning el hva det måtte være for at kattene til hi skal få kose seg ute!

Skrevet

Nei, HI fpr snakke alvorlig med dem, og sørge for at de har forstått hva de skal klatre på eller ikke.

Hi. Kjøp mannen en sånn presennigsak for å ha over bilen.

Skrevet

M&Ms..

Håper du ikke seriøst mener det du skriver..?

Da regner jeg med du aldri har hatt katt....

Skrevet

Sindervevet...haha nei har aldri hatt katt og kommer aldri til å skaffe meg en!

Halleluja!

Skrevet

Men du har gode annlegg for å starte en forbedringsanstalt for vanskelige katter.

Skrevet

Kan ikke alle dere med sånne irriterende katter flytte i ett nabolag da..?

Så slipper vi andre no problemer også!

Skrevet

JA!!! og så kan vi si til kattene at de ikke får lov til å gå utenfor nabolaget og iallefall ikke etter kl 23 !!!!!

Skrevet

hehe! katten til naboen sover i bilen vår:D ( men den er LITT herpa)

Skrevet

Skal vi ikke bare gå hen og kultivere hele jævla planeten, slik at den ikke er til sjenanse for dem som synes at materielle verdier er de virkelige verdier!!!!!!!!!!!!??????

Hva foreslår dere kattehatere?? at vi holder dem innedørs til enhver tid.

Vi har tatt ansvar for våre katter, de er både steriliserte og kastrerte.

Og vi har gitt naboen de tips og råd vi vet om for å holde kattene borte fra hans hage. Vi kjøper hel pepper til ham og sprer langs eiendommen, "katt deg vekk" har vi prøvd.

Vi har instruert ham i hvordan han skal spyle dem bort fra eiendommen.

Men plutselig så passer det ham ikke å ha dem borte da lokker han dem til seg igjen.

Da er naboen vår så ustabil at kattene ikke kan lastes, men han.....

Jeg mener at HI virker ansvarlig, hun tar tak i problemet, og vil løse det på et konstruktivt vis. Men da blir hun overkjørt av alle dere som mener at det er uansvarlige katteeiere som henne og andre som gjør at det blit flere og flere kattehatere?

Vil han ikke legge på den presenningen hun vil gi ham, så er han heller ikke interessert i å holde bilen sin "ripefri".

For fulgemøkka er farligere enn en myk kattepote.

Jeg er sjokkert over holdningene til enkelte....

Skrevet

Mykje har blitt skrive allereie her, både fornuftig og mindre fornuftig. Ville berre sei at du lego verkar som ein flott nabo, som tar dette alvorleg og vil løyse det på ein måte som vert god for alle parter.

Eg er sjølv ingen dyrevenn på nokon måte, men synes det verkar som om enkelte her helst hadde sett jordkloden fri for dyr av alle rasar.. Lite reflektert!

Lukke til med nabo-konflikta.

Skrevet

Så lenge dere betaler når kattene har laget ripe i lakken så må det være greit..

Men jo.. det er irriterende..

Det er irriterende med katter på bilen og katter som tisser i sandkassen til småen og katter som hopper opp li lillemor sin vogn og gnur den full av kattehår mens vi bare er inne en svingom for å bytte bleie.

Hadde nok ikke irritert meg om katteeierne kom og byttet sanden i sandkassen til småen og demonterte og vasket vognen til lillemor.

(og ja, vi hadde nett på vognen så katten ikke skulle komme oppi etter at det skjedde første gangen, men katten ødela det og kom seg oppi likevel :-/ ).

Kan ikke ha lillemor sovende ute på verandaen pga. kattene nedi veien.

Litt synd, for hun sover veldig godt ute.

Men som jeg sa.. om dere betaler for skadene og vasker kattespor av naboens bil så kan han vel ikke klage.

Skrevet

en jeg kjenner hadde en katt som nabone påsto dreit utenfor døra dems.. det ble MYE klager og frem og tilbake, tilslutt måtte de desverre avlive katten også viste det seg hadde det var ikke den katten som dreit utenfor døra...

jeg har også fått spor etter katter på bilen men har ikke irritert meg over det, sånn er det bare, plager det folk så legg over trekk på bilen!!

Skrevet

Må bare få si at sitrus safter etser på billakken. Sitron ol.

Skrevet

Kjip situasjon!

Har selv to katter som bruker våre biler som rasteplass,

spesielt når det er litt lunk i panseret.

Hva kan vi si med sikkerhet?

Katter liker steder det er litt varmt, og sitte i høyden.

Tror ikke problemet vil være løst før dere eventuelt

bygger noe som likner på en bil med lunk i som er

hakket mer attraktivt for kattene å sitte på enn bilen

til naboen når de er ute.

Avvente kattene våre med samme taktikk. De likte å

sove i reisesengen til sneipen.Vi forsøkte simpelthet

alt for å få de til å slutte. De gav seg ikke med

det før jeg hadde laget en fin soveplass til dem som

var litt finere enn de gamle plassene deres.

Ønsker deg lykke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...