Gå til innhold

Hjelp! Naboen er så forbanna!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at vi har to katter, og desverre så klatrer de på bilen hans!

Ja, jeg skjønner at det er irriterende, og muligens kan ødelegge lakken. Full forståelse for det. MEN hva kan jeg gjøre for å unngå at de går på bilen hans???

Finnes det noe jeg i det hele tatt kan gjøre???

Å holde kattene inne er uaktuelt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry altså, men da hadde jeg blitt forbanna også!!

Skrevet

Ja jeg skjønner godt at han blir forbanna. VET veldig godt hvor irriterende det er. Men spørsmålet er; HVA kan jeg gjøre med det????

Skrevet

sånn er det bare....de liker varmen på panseret etter at den har kjørt. har katter selv og biler som blir gått på :) aldri ødelagt noe lakk her i gården. de klorer seg jo ikke fast! han får begynne å ha på sånn presenning da hvis det plager ham så fælt, er jo dessverre ikke noe du kan gjøre...

Skrevet

Skjønner ikke problemet med at to katter sitter litt på panseret på en bil jeg, så har ingen forslag til hva du kan gjøre. Be naboen å kjøpe seg en sånn top-hat-sak til bilen kanskje? Bygge seg garasje?

Skrevet

Det er det jeg mener også. Er jo ikke noe jeg egentlig kan gjøre.

Har sagt det til han at jeg skulle ha gjort noe hvis det var noe jeg kunne ha gjort.

Godt å høre at det er flere som er enige med meg... :)

Skrevet

Vet at du ønsker svar på hva du kan gjøre, men det kan jeg ikke hjelpe deg med...

Men det er ihvertfall ikke naboen som skal dekke til bilen hver eneste dag for å slippe katten.

Har selv en nabokatt som har ripet opp panseret på begge bilene vår.

For når de hopper opp så bruker de klørne for å få bedre feste og det ser ikke pent ut.

Jeg blir også skikkelig forbanna av slike ting, så nåde om jeg faktisk ser katta og får tak i den når den gjør det.

Du synes det er uaktuelt å holde kattene inne, og jeg synes det er uaktuelt at du skal ha gleden av å ha kjæledyr, mens vi må betale for det!!!!!

Skrevet

Vet ikke helt hvor enig jeg er, men skjønner jo godt at naboen irriterer seg. Irriterer meg selv de gangene jeg har fotspor over hele bilen enda kattekreket bor i vårt hus. Men det er så typisk katteiere å si at det ikke er noe man kan gjøre med hverken kattebæsj overalt eller andre ting.

Skrevet

å hva hadde du gjort med katten om du fikk tak i den?

Tror ikke akkurat katten skjønner at den gjør noe galt.

Tåpelig

Skrevet

Herregud! Hvis ikke dine katter hopper på bilen hans så gjør sikkert noen andres katter det... Jeg liker ikke så godt katter, men jeg liker i allefall ikke dustete naboer som blir forbanna for ting man ikke kan kontrollere. Han må ha en veldig dyr og ny bil og lite å irritere seg over ellers. (Og hvis han er så fryktelig redd for riper i lakken bør ikke bilen stå utenfor garasjen)

Skrevet

Han har tatt kattene våre flere ganger, og det er helt greit det. Jeg har aldri tatt de på fersken, hverken på hans eller noen andre sine biler, men hadde jeg sett de på en bil så hadde jeg tatt de jeg også.

Jeg vet hvor irriterende det er med en bil full av kattespor og sand og dritt!

Beste løsningen er jo at han dekker til bilen sin, og det koster jo ikke all verden heller...

Skrevet

Hadde jeg vært naboen deres hadde jeg nok kjørt på katten, hvertfall skremt livet av den hvis det hadde blitt riper i lakken, og dere ikke hadde dekket lakkeringen!

Enkelt og greit.

Irriterer meg over katteeiere som aldri tar ansvar!

Skrevet

Kanskje ikke alle som har garasje..

Skulle gjerne likt å sett om du ikke hadde blitt irritert hvis nabokattene hadde ript opp bilen.

Du ville vel tenkt at dette var kjekt! Håper det skjer flere gang, for det er jo så billig å reparere disse tingene.............

Skrevet

"Kjørt på.."

Kan ikke du bare logge ut igjen? Innleggene dine er så komplett idiotiske. Solgt noen kjøleskap i det siste?

Skrevet

Det er jo nettopp ansvar vi prøver å ta. Det er derfor jeg spør her om noen har noen råd til hva jeg kan gjøre.

Men det er jo umulig å fotfølge en katt til enhver tid også da.

De har ikke lagd riper i bilen hans, ennå. Men det har tråkket den full med fotspor noen ganger da. Har jo sett sporene selv.

Skrevet

Jo, jeg tror faktisk vi skal gjøre det.

Skal diskutere det litt med gubben først.

Skrevet

uff, for en kjip situasjon. :(

Men riper i lakken, mamma og pappa har 2 katter, det har deres nærmeste naboer også, og det har aldri kommet en eneste ripe på mammas splitter nye bil. Og kattene elsker å klatre på bilen.

Hva om dere foreslår at dere kjøper et trekk til bilen hans? Kanskje det blir fred da?

Skrevet

Som du selv sier så koster det ikke så mye og dekke til bilen.

Hva med om du foreslår til naboen din at du kjøper sånn bil pressening til han? Da er jo problemet løst. Og han slipper og betale for at du har katt. =)

Enkelt og greit. Sånn hadde hvertfall jeg løst det. =)

Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg blitt irritert. Og jeg har også skrevet det flere ganger her at jeg forstår han.

Skrevet

Bebbisjenta, hadde du vært naboen min ville jeg sikkert ha kjørt på deg *usj*. ville ikke likt å ha ei sånn drittkjærring som deg til nabo.

Åhh!!

Skrevet

Sitronspray er en mulighet.

Vi har brukt både vannspray og sitronspray på våre puser under "opplæring".

Puser liker ikke sitruslukt, og dersom han/dere sprayer bilen med sitrus vil dere (mest sannsynlig) ha løst problemet.

Men da igjen, ingenting er sikkert, men det er jo et billig forsøk i allefall!

Skrevet

Ja det er sant. Så jeg tror nok at det blir til at vi kjøper en pressening til han. Får snakke med han i morgen og høre om han godtar det da.

Skrevet

Jeg skjønner godt at naboen din blir sint, jeg!

Det er jo ditt ansvar som dyreeier å passe på dyrene dine, og JO, du KAN holde dem inne for å hindre at de er til plage for naboene dine!

MEN samtidig vet jo alle som bosetter seg i boligfelt at det vil komme til å være både hunder og katter som kan være til irritasjon - så naboen din kan jo også ta sine forholdsregler og dekke til bilen sin....:-)))

J

eg har ikke noe problemer med at nabokattene går på bilen min, men når de renner ned døra og driter beddene mine fulle blir jeg forbannet! Så det jeg gjør for å hindre det, er å strø beddene med chili. (kanskje et tips for naboen din...?:-)

Super effektivt; nå er beddene mine rene og pene og jeg har ingen katter rekende rundt huset:-))

OG jeg holder vår egen katt inne, for jeg vil ikke han skal plage naboene og gjøre fra seg i andres hager. Burk!! :-)

Skrevet

Kommer litt ann på bilen! Er det en bil til 500.000 kroner, så hadde disse kattene åkt et vist sted... Er det en gammel bil som har en del skavanker fra før, så spiller det ingern trille... Men, at naboen må bruke sin tid på og sette på trekk på bilen sin, syntes jeg er uaktuellt! Det er ikke hans/dems katter... Dette er ditt ansvar, ikke naboens! Finn en løsning med naboen som alle er "happy" med....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...