Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #26 Skrevet 26. oktober 2007 Klippe neglene til kattene? Lære dem til å gå i bånd?
lego Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #27 Skrevet 26. oktober 2007 Kattene våre var innekatter til vi flyttet hit. En av grunnene til at vi falt for det huset her var jo at det var så fint for kattene å være ute. Han har en helt vanlig bil. Hverken ny eller gammel... Ikke er han spesielt nøye med den bilen heller.... Men det er krise at kattene går på bilen. Skjønner jo irritasjonen. Men er det noe særlig å spraye bilen full av sitron da? Det kan vel umulig være noe særlig bra for lakken eller??? Chili kom også opp her ett sted.... Vil det hjelpe å legge chili rundt bilen f.eks?
mam <3 Skrevet 26. oktober 2007 #28 Skrevet 26. oktober 2007 Forøvrig mener jeg at om man bosetter seg i områder der det bor andre folk, og der dyrehold er lovlig må man tolerere at det er dyr som kan være irriterende på den ene eller andre måten. Hvis man ikke aksepterer det må man rett og slett bosette seg i huttaheiti der man slipper naboer. Vedder på at alle som en gjør ting som kan irritere andre. Get real! Man lever faktisk ikke alene her i verden.
Butterfly_Flip Skrevet 26. oktober 2007 #29 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har katt selv, og jeg liker heller ikke at den går på bilen, så jeg forstår han godt. Men prøv å komme i dialog med han. Diskuter problemet sammen med han. Jeg er kjempe glad i dyr, men av og til må det drastiske tiltak til får å få ordnet opp i slike håpløse problemer. Jeg har et tips. Kansje ikke så snilt mot kattene, men det FUNKER. Sett strøm på bilen. Da må en bruke et slikt strøm apparat som en bruker for å holde dyr innenfor gjerene.
mam <3 Skrevet 26. oktober 2007 #30 Skrevet 26. oktober 2007 Og en ting til. Vet dere hva fugledritt gjør med lakken på biler? Det er faktisk en større fare for lakken enn katter. Og fuglene har ingen av oss kontroll over.
Butterfly_Flip Skrevet 26. oktober 2007 #31 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har katt selv, og jeg liker heller ikke at den går på bilen, så jeg forstår han godt. Men prøv å komme i dialog med han. Diskuter problemet sammen med han. Jeg er kjempe glad i dyr, men av og til må det drastiske tiltak til får å få ordnet opp i slike håpløse problemer. Jeg har et tips. Kansje ikke så snilt mot kattene, men det FUNKER. Sett strøm på bilen. Da må en bruke et slikt strøm apparat som en bruker for å holde dyr innenfor gjerene.
lego Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #32 Skrevet 26. oktober 2007 Hehe. En annen nabo har ett sant gjerde pga at hun har hester... Kanskje vi kan gjerde inn bilen hans... hihi
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #33 Skrevet 26. oktober 2007 Lego: Jeg synes du prøver å ta ansvar og tenke konstruktivt jeg. Og hvis du virkelig prøver å få til en løsning i samarbeid med naboen, så kanskje dere får det til. Når det er sagt har jeg full forståelse for naboen. Selv om du har rett til å ha katt, skaper du elendighet og plage for ham ved å velge å benytte deg av denne retten. Og da er vi over på noe viktig, nemlig å ta hensyn til hverandre. Jeg tror dere finner ut av det. Lykke til!
Butterfly_Flip Skrevet 26. oktober 2007 #35 Skrevet 26. oktober 2007 Hvis kattene skal skjønne poenget, må det nesten settes strøm på bilen.
~~DoraDora~~ Skrevet 26. oktober 2007 #36 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg forstår naboen din utrolig godt. Kanskje du i det minste kan ta regningen for å reparere lakkskadene? Så slipper han det i tillegg. Egentlig litt rart å tenke på at det er helt tillatt at katter kan gjøre hva som helst, uten at det får noen konsekvenser for eierne. Mens hundeeiere må holde hundene i bånd, passe på at de ikke gjør når de står i bånd ute, og i tillegg må de ta opp skiten etter dem. (overholder de feks ikke båndtvang, får de bot...eller dyret kan bli avlivet). Mens katter kan hoppe på biler og skrape opp lakken, de kan grave i beddene til folk, skite overalt etc og det blir til og med reaksjoner på at naboene sliter med dette.... da er det naboene som er sure og sære... hmmm
MamiMaribel Skrevet 26. oktober 2007 #37 Skrevet 26. oktober 2007 Hehe, du kan jo på diskret vis snike deg rundt på kveldstid og strø litt chili rundt bilen, ja... - verdt å prøve!! :-)) Jeg skjønner godt at du unner kattene dine å være ute hvis dere har flyttet litt landlig - men når man har naboer rundt seg vil det alltid være en eller annen som irriterer seg over noe.... Vi hadde forresten et fryktelig problem med at naboens hund ulte seg inn i de små timer mens eierne var borte eller på nattevakt. Mannen trodde oss ikke da vi endelig tok mot til oss og klaget. Han hadde aldri hørt noe, og han hadde spurt ALLE de andre naboene, og de hadde heller ikke hørt noe. (hehe, sånn kan det være her på sørlandet - man klager og klager innenfor husets fire vegger, og når man mæter naboen stryker man dem med hårene eller til og med slikker føttene deres........:-) Etter å ha klaget to ganger, ble naboen RASENDE på oss, og kom busende på døra og skjelte oss ut etter noter! Sukk, noen ble bare født med nattlua trukket altfor langt nedover hodet.....:-)
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. oktober 2007 #38 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg mener ærlig talt at folk må ta høyde for at det faktisk bor dyr i nabolaget som ikke har forståelse for konsekvenssnakk. Kjøre over de???? Herregud, hva folk får seg til å si. Nei, men siden mannen som er garasjeløs og kalesjeløs ikke klarer å skaffe seg dette selv, hadde jeg tilbudt meg å kjøpe en slik til ham.. Så får dere nesten håpe han klarer å se kattespor på den da.)
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #39 Skrevet 26. oktober 2007 Kan ikke den hyggelige naboen din 1) parkere i en garasje 2) ta en presenning over bilen? Og dessuten, det er nok ikke bare din katt som spankulerer over bilen hans:-)
lego Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #40 Skrevet 26. oktober 2007 Hehe skulle likt å sett ansiktet hans hvis en geit hadde tråkket på bilen.. hihi... Etter hva han sier så er det vist bare våre katter.... Ennå det er MINST to katter til i nærheten her, og jeg har sett en av de andre hoppe ned fra bilen hans... Men problemet oppstod etter at vi flyttet hit se.. Egentlig så tror jeg at den andre katten ikke fløy her nede hvor vi bor før den fikk noen lekekamerater...
zadine Skrevet 26. oktober 2007 #41 Skrevet 26. oktober 2007 jeg blir så provosert. Vi har mindre og mindre toleranse overfor dyreverden. Vi er ikke alene i verden. Hvorfor skal ikke mennesker ta hensyn til dyra noen gang? Vi er satt på denne jord for å ta vare på dyr og menneskeverd. En j...la bil??? Joda, jeg forstår at enkelte ting kan være irriterende. Hva med at han spruter vann på dem når han tar dem på fersken? Da lærer de å holde avstand. Spre chilli eller hel pepper i bedet så slipper man dem i bedet. Men man kan ikke gjøre som min nabo gjør. Den ene dagen lokker han dem til seg fordi han er ensom og vil kose med dem, og neste dag freser han over fordi de gjør fra seg i bedet hans, eller går over hagen hans. Burde vi utrydde alle fugler fordi de driter på bilene???? Burde alle katter i boligfelt være innekatter fordi vi ikke eier toleranse??? hva med de hundeeierene som ikke gidder å plukke opp dritten etter hunden som den legger fra seg rett nedenfor trappa mi flere ganger i uka?? Hva med nabohunden som sliter seg og kommer inn i min hage og driter UTEN å grave den ned som kattene gjør? Joda, det irriterer meg, men jeg ville ikke vært foruten dyra i nærområdet. Jeg vil ikke at mine barn skal vokse opp i et samfunn der det ikke finnes toleranse overfor dyra. Jeg vil at mine barn skal lære å ta vare på dyra og ta hensyn til dem. jeg vil helst at mine barn skal lære at det finnes andre ting i verden enn materielle goder. Noe som forøvrig ser ut til å bli vanskelig med de holdningene som rår i samfunnet. Det er forunderlig, jeg så et program på tv fra Anchorage, som forøvrig er en stor by. Der bor de side om side med bjørn f.eks. De har ikke hatt bjørneangrep på mennesker der, fordi de har lært å leve ved siden av dyra. Men her til lands, skriker vi og hyler fordi det er noen stakkars bjørn i fylket. Vi har mye å lære av andre. Prøv å se litt lengre enn til dere selv. Forsøk litt toleranse i stedet for å kjøre over naboens katt fordi den sitter på panseret ditt. Tenk igjennom hva er en bil????????? ble langt dette...
Etaner Skrevet 26. oktober 2007 #42 Skrevet 26. oktober 2007 He he jeg må le av ett par svar innpå her... "hvis det hadde vært en bil til 500 000,- hadde jeg blitt forbanna, men er det et kjip bil så er det greit" JA for DET VET jo katten!!! Hvis man ikke har garasje og har en dyr bil man er redd for, ja da tar man pressening over. Hvis vi skal ha dyr i dette landet her så må det nok dessverre være sånn Eller vi kan jo egentlig bare skyte hele hurven, eller som en annen foreslo "kjøre dem ned" så slipper dere alle disse problemene......hjelpes..
Thunderstruck Skrevet 26. oktober 2007 #43 Skrevet 26. oktober 2007 Det er uaktuelt og ha kattene inne??Javel..Hva er kosen med kattene da? Hadde blitt forbanna sjøl jeg hvis jeg har fått kattespor på bilen min!!
ABC123:-) Skrevet 26. oktober 2007 #44 Skrevet 26. oktober 2007 For en dustenabo du har! Synes du er mer enn hensynsfull. Helt enig med en over her, som sier at bosetter man seg i et nabolag hvor dyrehold er lov, så må man finne seg i slike ting. Vi hadde katt før, og av og til gikk den på bilen og etterlot seg spor. BIG DEAL!
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #45 Skrevet 26. oktober 2007 Ærlig talt!!!!! Kattene har klorene inne når de går, ligger, sitter etc Klorene kommer kun ut dersom de blir redd, sint... Så om de hopper på bilen, går på panseret og legger seg ned, vil det ikke ødelegge lakken !!!!!!! Men om man prøver å skremme dem vekk fra bilen, vet man jo aldri....
Mmmmmammman Skrevet 26. oktober 2007 #46 Skrevet 26. oktober 2007 Nettopp slikt som dette som er drit med katter. Det går utover alle andre enn dem som eier dyret. Litt enklere med innedyr og dyr i bånd da. Jeg flyttet fra et borettslag engang pga alle kattene der. Skjønner ikke katteeiere at dette kun bidrar til at flere og flere HATER katter? Hadde man slippet katter på bilen, oppi barnevogna, kattedrit på trappa, på plenen, på verandaen, kattehår overalt og til og med å finne fremmede katter i sin egen sofa -ja, så hadde kanskje jeg også likt katter.
M&Ms.. Skrevet 26. oktober 2007 #47 Skrevet 26. oktober 2007 Hadde jeg vært naboen din HI, hadde jeg ALDRI giddi å brukt ett minutt av min tid på å legge på en jævla pressenning for at kattene dine ikke skal ødelegge bilen min!!! Nei vet du hva!! Kvitt deg med dem eller hold dem inne!!
RajaPia Skrevet 26. oktober 2007 #48 Skrevet 26. oktober 2007 Du må jo være noe spesiell... Eller mindre god. Kom med et fornuftig og vettugt svar til hvordan hindre katter å hoppe opp på bilpanser !!! Hvordan kan du påstå at katteeiere som ikke får kattene fra å gå på bilpanser ikke tar ansvar. Herregud så lite intelligent sagt !! Vil gjerne ha gode råd jeg , av noen som klarer bruke hjernecellene sine. Denne var til Bebisjenta....... i tilfelle den havner under feil innlegg
St.Sunniva Skrevet 26. oktober 2007 #49 Skrevet 26. oktober 2007 Kattene våre har alltid klatret opp på en varm bil (dvs våre egne biler), og da spesielt når det blir kalder og kaldere ute. Vi har ALDRI fått riper i lakken, så det tror jeg ikke naboen bør bekymre seg så veldig for, men de setter jo gjerne fotspor da, og DET kan jeg jo skjønne er irriterende. Men er jo ikke mye man kan gjøre dersom bilen hans står ute i all offentlighet. Er det ikke dine katter, så kan det være andres katter... Men hva kan man gjøre liksom....Kan jo ikke kreve at noen skal ta livet av kattene sine fordi de klatrer på en bil...
77modell Skrevet 26. oktober 2007 #50 Skrevet 26. oktober 2007 Værste en gjør om en ser katta på bilen er jo å skremme den!!! Da bli det jo garantert riper i lakken!! Må heller sitte på lur med en spruteflaske å sprute på kattene når de er tenkt seg opp! Ellers kan du jo prøve å strø litt katt deg vekk på bilen, lukter jo helt jævli, så kanskje de ikke gidder mer? Du kan jo kjøpe det til naboen så han kan strø hver gang han parkerer? Kjøp engangs hansker til han også, fordi lukten setter seg på fingrene.............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå