Gå til innhold

HJELP... jeg ber på mine knær............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gi meg navnet på sykehuset faren din skal opereres,og navnet på faren din,så skal jeg se hva jeg kan gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lukter skikkelig humbug...Må si jeg synes veldig trist nå er meget frekk når hun skriver et slikt innlegg og indirekte sier at " alle kan bidra litt..." tjue kroner er mye hvis alle her skal gi litt..Mener på som flere her har påpekt, at du heller kan legge ut linken på tingene dine som du skal selge..Uansett er det naivt av deg å tro at du kan legge ut et slikt tiggeinnlegg uten å få pes for det! Synd hvis dette er sandt, men jeg tror deg ikke basert på det grunnlaget du har lagt ut her...

Skrevet

så har du ikke noe å si, så la vær? jøss jeg har da masse å si jeg, og akter ikke la vær. Hæhæ!

Skrevet

Ja, for OM det er sant og reelt har jo ikke HI noe å tape på å være mer ærli og åpen.

Skrevet

Jeg kan fortelle litt om dette, bare for at dere skal tru meg... ikke for å få penger- for som sagt ca. 3 ganger før i innleget: vil jeg ikke ta imot.

Operasjonen finner sted i Szpital Akademi medycznej w Gdansku.

Billig? 30 000 er masse penger i Polen.

Skrevet

Tror ingen av oss ville ha hatt problemer med å finne navnet på et sykehus i polen.

Legg ut linker til det du selger på finn da vel?

Det lukter jo mer og mer humbugg jo mer du skriver her..

Skrevet

Vi avslutter her trur jeg...

Tusen takk for alle råd.

Jeg skal kontakte banken og sosialkontoret.

Skal også fortelle dere hvordan det har gått.

Skrevet

Hvilken operasjon ville leger ventet med når det er akutt lever OG nyresvikt? Og hva skal de gjøre med det?

Jeg har dessverre hørt så mye humbug rundt folk som spiller på sykdom og nød,tilogmed barns kreft,som ikke finnes, at jeg har vondt for å tro dette her.

Spesielt mange går fra dør til dør i Norge og tigger penger,med en lapp som at de er døv,eller at de har et barn som ligger dødssyk på et ellerannet sykehus i Polen,til at jeg tror på dette her.

Dessverre,HI.Intuisjonen min sier meg at dette her ikke er ærlig.

Og var den det, så er ikke dib stedet å tigge pengene på.

Gå til VG! Kommer du på forsiden i morgen, strømmer nok hjelpa til skal du se.

Men da må du ha dokumentasjonen i orden på at alt er sant!

Skrevet

Det var det beste tipset Northern! Tips vg ja og du vil få dekket oprasjonen 5 min etter at avisa er i salg.

Et eller annet sier meg at vi aldri får se det i avis.

Skrevet

Tok en titt på finn etter de annonsene som skal ha blitt lagt ut der.

Og det er ikke blitt lagt ut gullkjede og klær fra samme person. Hverken i en og samme annonse eller to separate.

Så med mindre det kommer en link som motbeviser det så vet iallfall jeg hva jeg tror om hele saken.

Skrevet

Enda bedre tips; Si fra til VG hvor du skal sitte og selge kaffe og vafler,og HVORFOR!

Ja,da gjenstår det bare og vente på morgendagens VG.

Skrevet

Mmmmm Skeptisk.........

Hvor er linken til finn.no da?

Skrevet

Jeg blir skeptisk, det lyser igjennom at hun ber om penger og da blir jeg sleptisk med en gang. Ingen her vet om dette er sant eller ikke sant en gang. Beklager hovedinnlegger hvis det er sant men det vet ikke vi andre her. jeg gir ikke penger til noen her inne. Gir jeg penger gir jeg det til noe jeg vet hva er og hva pengene går til

Skrevet

Mannen min kan bli lam i begge beina dersom det blir flere skader i nakken.

Skal jeg da tigge fra dibberne tusener av dollars,fordi ingen her vil betale for operasjonen han trenger?

Nei,uff...synes det blir sååå feil å tigge mødre på dib,-hvor mange faktisk selv har dårlig råd!

Selv om alt var helt sant.

Er man desperat går man til aviser og TV.

Skrevet

Men som mange andre sier her så klarer jeg ikke tro deg jeg heller.

Skrevet

Det er jo helt klart at dette ikke er sant. Hvorfor kan hun ikke legge ut den linken til finn?

Og dere som var snare med å hjelpe henne? Har dere fått konto nr?

Gjest marie-s
Skrevet

Beklager men dette blir for dumt, men jeg vet nå hva jeg skal gjøre når sommeren nærmer seg og jeg ikke har nok penger til å ligge på en strand i syden.

Ærlig talt så er ikke 7000 mye å ta opp i et kredittlån dersom dette er sant. Det er snakk om å betale 250 kroner i mnd og det kan man fint klare, er dette altfor vanskelig så er det mulig å kanskje passe noen andre sitt barn en dag mnd så vil man kunne ha dekt opp det lånet og kanskje enda litt til. Eventuelt om dette er sant så kan jo brødrene dine hjelpe deg med å betale det ned eller de kan få et lån i hjemlandet deres, men et brev fra en arbeidsgiver i Norge så ville vel de fleste banker vært fornøyd.

Skrevet

Ikke for å ta fra deg motet, men jeg tror kanskje det er mer effektivt å få tak i penger på annet vis enn å selge vafler. Det er et godt alternativ, men tvilsomt at du får inn 7000.-. Har du ikke en svigerfamilie du kan henvende deg til (siden du har barn)? Hva med mannen din? Brødrene dine kan kanskje ta ut forskudd på lønn? Hvis begge tar ut litt blir det fort 7000, spesielt hvis du finner en bra plass å selge vafler. Har de jobbkontrakt har de rett på å få ut forskudd også.

Evt. kan du låne litt av mange; venner, bekjente i forsamlingen din (hvis du er medlem i noe), andre foreningsvenner, gode naboer, etc. En 500-lapp her og en 200-lapp der gir jo litt.

Kan du slege noe barneutstyr? Vogn, sprinkelseng, bilsete, stellebord, eller andre litt store ting som du får litt penger for.

Håper virkelig det ordner seg for dere og at faren di blir frisk igjen!

Skrevet

OG; brødre fra denne kulturen kunne aldri funnet på og spurt søsteren sin om pengehjelp.

Dette går på ÆREN til en sønn og bror!

Skrevet

Jeg forstår ihvertfall hvorfor hun ikke har svart på de siste inlegga, tydelig at hun har forstått at hun ikke fikk noe stor pengesum herifra...Men har dere som ville tilby henne noe hjelp fått mer informasjon fra henne? Kontonr o.l?

Skrevet

ja, for her var det mange som var godtroende?!! 2 eller 3 av 60 svar...

Skrevet

ærlig talt jenter!! man kan tro og mene hva man vil om inlegget og jeg vet mange er skeptiske siden det finnes mye rart her, men om innlegget stemmer så sitter dere akkurat nå å er temmelig kyniske og kalde!

hva med uskyldig til det motsatte er bevist?

man kan heller gi noen varme tanker og håpe ting ordner seg for damen og om man spekulerer so be it, men er vi blitt så kalde at vi ikke har noen gode råd eller noe varme å gi?

Skrevet

Er jo flere her som har forslag om å gå i banken, sosialkontoret, ta opp lån, at brødrene kan hjelpe osv..Tror ærlig talt ikke det er så mye flere gode råd å gi....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...