Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg er ikke en av de som ber om hjelp... Ingen. Denne gangen ser jeg meg nødt til det. Jeg har måtte svelge min stolthet _jeg_klarer_meg_ og be alle jeg kjenner om hjelp. Imorgen skal jeg ut på gata og selge vafler og kaffe for å samle penger til min veldig syke pappa.. Fikk beskjed på mandag, at pappa ligger på sykehuset og må oppereres så for de får penger til operasjonen. Akutt nyre og lever svikt. Alt ser desverre dårlig ut. Min pappa bor ikke i Norge, og det er her alle er. Mine brødre og resten av familien. Vi må skaffe 30000 norske kr. Mine brødre har jobb, så de skal jobbe overtid hver dag for å skaffe penger til pappa innen mandag. Jeg har ingen jobb. Jeg er student og har barn. De ber meg skaffe 7000kr til mandag. HVORDAN?? Jeg har 1000kr på kontoen, kanskje jeg tjener noe imorgen, på vaflene. Har noen, noe ideer på hvordan tjene penger fort? Jeg har også lagt annonse på finn.no på å selge gullkjedet mitt og eldre klær. Noen som har noen forslag? Varme tanker tas også imot...
*dum&deiLig*™ Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Huff, så trist! Eneste rådet jeg har for raske penger er kredittkort. En kortsiktig og dyr løsning, men må man så må man...
balsam Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 huff... jeg sender deg masse gode varme tanker... har du ikke venner som har venner som kanskje kan bidra med en liten 100 lapp hver så er det ikke lenge til du har oppimot 7000!! tror jeg ville ha bedt alle jeg kjenner om å hjelpe meg.... klemmer sendes herfra!!
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Har desverre ikke andre forslag enn å låne penger? Vil i hvertfall sende deg en stor klem! Så trist..
Libido- Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Hvorfor kan ikke en av brødrene dine bare ta opp et lån? alle med jobb får 30 000 i lån.
~sjiraff~ Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 Kredittkort er fint i sånne tilfeller. Og som hun over sier hvorfor tar ikke brødrene dine opp et lån?
mammantilverdensbestebarn Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 Enig med de andre over... kredittkort er raske penger! Blir dyrt, men er jo verdt det! Og brødrene dine som har jobb bør jo kunne få lån. Spør venner om å få låne litt.. er ikke så mye som skal til fra hver av dem før det er nok. Har dessverre ikke andre råd... Håper alt vil gå bra med pappa'n din, dette var veldig trist å lese!
C.S.I :) Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 VELDIG TRIST NÅ. Send meg ett kontonr. så skal jeg bidra med enn 100 lapp..... Noen flere som er med?
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #9 Skrevet 10. oktober 2007 Mine brødre får ikke tatt opp lån, fordi de ikke er norske statsborgere.. Kreditt, blir veldig dyrt for meg.. og jeg har ikke jobb, så ikke sikkert jeg får det heller... Takk for råd, tar flere imot...
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #10 Skrevet 10. oktober 2007 Herrlighet... nå triller tårene. Det ville vært super snilt.. men dere trenger ikke å sende så mye.. hvis alle sender 20 kr.. vil det hjelpe i massevis og jeg lover å sende takkekort via internett.. for det blir litt dyrt med post.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. oktober 2007 #11 Skrevet 10. oktober 2007 Dere er spik spenna gæærne om dere gir penger.. jaja... Nå synes sikkert folk jeg er både frekk og uten empati... Det er helt greit.
~sjiraff~ Skrevet 10. oktober 2007 #12 Skrevet 10. oktober 2007 Men hvis brødrene dine har jobb her så får de fort et kredittlån..
~sjiraff~ Skrevet 10. oktober 2007 #14 Skrevet 10. oktober 2007 Nei, det er jeg ikke med på. Sånne innlegger jeg nok såpass skepitisk til. Sannsyneligheten for at historien stemmer er ikke spes. stor spør du meg...
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. oktober 2007 #15 Skrevet 10. oktober 2007 Hvordan kan brødrene dine jobbe og tjene skatt til staten om de ikke er norske statsborgere egentlig?? (mulig jeg er dum). Om du har visa kort får du sikkert kredittgrense på opptil 20.000,- Det fikk jeg da jeg var student.
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #16 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg synes ikke du er frekk og uten empati. Jeg hadde vært skeptisk selv.. Men man skjønner det når det rammer en selv.
~sjiraff~ Skrevet 10. oktober 2007 #17 Skrevet 10. oktober 2007 Man må ikke være norsk statborger for å jobbe i Norge, Men så lenge man har inntekt så får man hvertfall et kredittlån..
*Molly mus* Skrevet 10. oktober 2007 #18 Skrevet 10. oktober 2007 Enig med sjiraff. Det er jo veldig trist hvis dette innlegge er sant. Lykke til iallefall å håper det går fint.
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. oktober 2007 #19 Skrevet 10. oktober 2007 Ok, takk Sjiraff. Ja, og hun kan be om kreditt selv på bankkortet. Fikk som sagt dette selv som student, ble nærmest prakket på det, så tror ikke det skal være noe problem.
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #20 Skrevet 10. oktober 2007 Det er fult mulig. Sesongarbeidere. har arbeidtilatelse, mer trenger du ikke... Jeg kunne tatt kreditt, men siden jeg ikke har jobb, blir det veldig vanskelig å betale...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 10. oktober 2007 #21 Skrevet 10. oktober 2007 Lykke til sier jeg bare.. Smule frekt å be alle sende 20 kr synes jeg..
snurkle Skrevet 10. oktober 2007 #22 Skrevet 10. oktober 2007 Hehe, jeg venta på at forslaget skulle komme. "Dere trenger ikke gi så mye, men om alle gir litt.." Hvor naiv er det mulig å være? Beklager om dette skulle være reellt 'Veldig trist nå', men dette er kanskje den minst sannsynlige historien jeg noen gang har sett her inne!
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 10. oktober 2007 #23 Skrevet 10. oktober 2007 Trist å høre om faren din! hvis du legger ut link til de tingene du skal selge på finn, kan det jo hende folk hjelper deg ved å kjøpe ting av deg isteden....
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. oktober 2007 #24 Skrevet 10. oktober 2007 Men, det er jo ikke mye du betaler i mnd. på det. Kun rentene. Så kan du betale tilbake litt etter litt etter som du kan ta småjobber mener jeg. Alt går når man er desperat nok. Ta deg en tur i banken, de hjelper deg helt sikkert.
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #25 Skrevet 10. oktober 2007 Hvis du er student, så kommer lån og stipend på mandag - rundt 7000kr. (Det får i allefall jeg). Så da ordner det seg nok:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå