*Mamma'n* OVERTID Skrevet 11. september 2007 #51 Skrevet 11. september 2007 ka d e før at du såm disse nordlænningan undreskriv deg anonymt??
*Mamma'n* OVERTID Skrevet 11. september 2007 #52 Skrevet 11. september 2007 wei wei... trur ikje du vejt ka snakke om..!!! næste gång nån her skal påpeike ka såm e så galt me åss fra nord.. ja så kåm me nåkka fakta da!!!!!!!!!!!! å ja.. eg har en masse skrive feil..!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #53 Skrevet 11. september 2007 Hadde jeg skjønt et kvekk av hva du skrev, kunne jeg sikkert gitt deg et svar.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #54 Skrevet 11. september 2007 For å gjøre det enda klarere: Påstand: Nordlendinger har dårlig humor og mangler selvironi. Underbygges av/fakta: Innleggene fra nordlendinger i denne tråden viser at nordlendinger mangler både humor og selvironi. Så du kan jo fortsette å underbygge mine påstander, eller du kan komme med noe som overbeviser meg om at du har humor.
*Mamma'n* OVERTID Skrevet 11. september 2007 #55 Skrevet 11. september 2007 har du så go humor å selvironi da?? btw.. di såm e fra nord e faktisk dæm såm har mæst selvironi!!! så den dærrane faktoriseringa di.. stæmme bra dåli!!!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #56 Skrevet 11. september 2007 Javel, siden du bruker tre utropstegn så har du sikkert rett.
*Mamma'n* OVERTID Skrevet 11. september 2007 #57 Skrevet 11. september 2007 ja før d hadde jo så mykje å sej.. mn eg har rætt..
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #58 Skrevet 11. september 2007 Jeg bor sammen med en nordlending, og jeg har bodd tre år i nord. Dessverre har jeg ikke den samme oppfatningen. Nordlendinger med humor er det langt imellom, men selvsagt finnes det mange trivelige personer. De hadde nok uansett vært tjent med en langt mindre brautende fremferd, og kanske litt ydmykhet...
*Mamma'n* OVERTID Skrevet 11. september 2007 #60 Skrevet 11. september 2007 vi bli aldri eni dær uansett så...
turbo30 Skrevet 11. september 2007 #61 Skrevet 11. september 2007 æ gir mæ nu fan i ka dåkker syns om nordlæniga eller ei, vi e hær og blir hær til dåkker fårhåpentlig vis daua av rein irritasjon over oss, får vi har jo sett mange ganga at folk dær sør ikke tåler vårres ordspråk og bruk ta oluf f eks måtte slutte å sende han pga en forfinet peron der sør som fan ikke forsto bokmål en gang,
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #62 Skrevet 16. september 2007 nordlendinger er noe for seg selv!! har et ganske dårlig rykte.. og en forferdelig stygg dialekt! og dessuten er dere så brautete! grøss&gru
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #63 Skrevet 16. september 2007 Alle som bor nord for sinsen krysset er vell nordlendinger?? Til informasjon så består nord-norge av nordlendinger (Nordland), tromsøværinger (Tromsø) og finnmarkinger (Finnmark). Så har du alle innimellom, stedsværinger. Går absolutt ikke ann å si at alle har stygg dialekt, for alle har forskjellig dialekt. Brautende? Hvem er det som tror de er noe? Som aldri har lært seg å stå i kø? Går ikke ann å skjære alle over en kam.
twoboys & a girl Skrevet 16. september 2007 #64 Skrevet 16. september 2007 Kautokeino ligger i Finnmark, men man trenger vell ikke egentlig ha peiling på noe for man uttaler seg.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #65 Skrevet 16. september 2007 stå i kø? HA HA HA.. var det det beste du kunne komme med? da kan jeg overleve innlegget ditt altså! NORDLENNINGER er og vil alltid forbli BRAUTENDE!! sånn er det bare.. de er så sjølgode at det er ekkelt. snakker så høyt og tror de er noe..*grøss* jeg gikk på skole med mange nordlenninger så jeg vet hva jeg snakker om!!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #66 Skrevet 17. september 2007 vi har god grunn til å være sjølgode i forhold til de fleste fisefine prippne søringer..!!! og BRAUTENDE som du skriver?! da kan du i det minste gi meg et eksempel da?!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #67 Skrevet 17. september 2007 Du gikk på skole med mange nordleninger så du vet hva du snakker om? Siden jeg kjenner et par bergensere som er sinnsykt høylytte av seg (dvs ler høyest, snakker høyest osv), så er alle det da?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #68 Skrevet 17. september 2007 dere tar dere selv så høytidelig at dere tåler ingen verdens ting som ikke gjør dere godt!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #69 Skrevet 18. september 2007 ...noe denne tråden viser veldig godt!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #70 Skrevet 18. september 2007 har du fallt og slått deg i hode??
Lisbeth_ Skrevet 18. september 2007 #71 Skrevet 18. september 2007 Forskjell på nordlendinger og f.eks østlendinger er at de nordpå er folkelige av seg og ofte tar seg en prat med f.eks en nabo. Noe de sliter med å i det hele tatt klare å gjøre sørpå (kjenner da folk sørpå som bekrefter dette). Ja vi har en annen kultur enn sørpå og heldigvis for det. Vi kan fleipe av alt og det meste og bruker MYE ironi som vi faktisk skjønner. Ironi og humor er ofte fremmedord sørpå, og der ler man gjerne kun ved en feiltakelse. JA, det er mye bannskap og tillagede ord her nord, i ironi og humor, mens det f.eks i Oslo heller fokuseres på finere øst og vestkants ord som "Fy fillern" i stedet for "Faen steike". Ja det er mye råere ordbruk nordpå men ingen har dødd av det hittil. En god latter forlenger livet sies det og vi bor heller nordpå og er glade og kan dra en fleip som alle skjønner enn å bo i Oslo (eksempel) og ikke kan kommunisrer med en nabo engang. Er farlig å bare skal omjenge seg selv, for da kommer man ikke i kontakt med folk med forskjellig kultur og ordlag. Da er det ikke så rart man ikke liker f.eks nordlendinger når man ikke er vant til dem. Ære være bannskapen og andre morsomme ting, i humoristisk og ironisk sammenheng.
Lisbeth_ Skrevet 18. september 2007 #72 Skrevet 18. september 2007 Hvorfor være anonym egentlig når man ligger under en stein og skal være så vittig??? Bare lurer.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #74 Skrevet 18. september 2007 "ære være bannskapen" HAHA.. jauda!! nordlenninger er så ekkle!!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #75 Skrevet 19. september 2007 lurer du på det du, lisbeth! du skjønner, lille venn, signerer man med nicket sitt her så blir man jo bannlyst! det er jo ingen som tåler noe som helst.. lurer du mer nå...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå