Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #26 Skrevet 6. september 2007 ha! Ikke hvis jeg skremmer reinsdyra deres så de beinflyr tilbake til Kautokeino med alle dere tullinger på slep.
Serial mom Skrevet 6. september 2007 #27 Skrevet 6. september 2007 Ups,da har du funnet vår kryptonitt! Søre au,da får vi vel bare pakke teltet og komme oss oppover igjen.... Har du sett en halt rein rundt forbi,forresten? Han ble borte for meg da vi gikk tur istad:-(
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #28 Skrevet 7. september 2007 Hvorfor dukker denne diskusjonen opp hver 14. dag da?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #29 Skrevet 7. september 2007 Hjelper ikke å fjerne en "n", det blir ikke mer riktig av den grunn. Prøv igjen!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #30 Skrevet 7. september 2007 Etter 35 år i Nord-Norge har jeg enda til gode å høre "torskefitte". Hvor var dette?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #31 Skrevet 7. september 2007 Hei ! Jeg er nordlending og tror ikke vi er slik. De som jeg kjenner her fra sør trives godt her. Jeg kan jo skjære alle under en kam jeg også å si at hvis østlendingene får - 5 c eller litt regn i håret, syter de som små barn. Dere som er slik kan jo bare flytte til syden, det er så latterlig å høre på dette sytet. Hver eneste sommer er det krise på nyhetene hvis det har vært regn i mer en to dager eller på høsten når snøen har overasket dere da er det kaos i gatene, Hallo vi bor i Norge. Kanskjer du burde lære litt av nordlendingene, det hjelper med et smil. Du i fra Bergen, har ikke inntrykk at folk her har noe imot bergensere, de tåler jo en støyt, og det kommer en masse flinke folk derfra.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #32 Skrevet 7. september 2007 Været??? Hallo! Nå er det ikke været vi diskuterer her, men nordlendingers dårliger humor. Kan ikke si at du gjør noe for å rette opp på det inntrykket der, nei.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #33 Skrevet 7. september 2007 Hallo igjen! Nei det var det jeg tenkte, du tåler ikke kritikk men er flink til å gi det. Humor he he, det er noe du fullstendig mangler. Håper du får utløp for det sinne du sitter inne med, for noe må det være du er sint for men det nytter ikke ta andre for det. Stakkars deg du har det ikke enkelt, men her i nord har vi det fint vi syter ikke og kritiserer ikke mennesker uten grunn. Bare kom igjen med fustrasjonen din det tåler vi, vi er da tross alt nordlendinger og vi står for en støyt. Vi er da også utrolig stolte av å være nordlendinger!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #34 Skrevet 7. september 2007 Den siste setningen din var overflødig. Dette vet vi. Forøvrig er det åpenbart at det er deg selv du beskriver, og at det er deg selv du prøver å overbevise om idyllen i nord. Det er dessuten tragisk om du ikke er i stand til å se selvmotsigelsene i ditt eget innlegg.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #35 Skrevet 7. september 2007 Nei det er det ikke, det er bare i ditt lille sure bitre hode det er slik. Jeg er lykelig som nordlending og liker de fleste andre også, men slike grinebitere som deg burde ha fått bedre dager. Du høres ut som en gameljomfru, og det du er en selvhøytidlig sølending. Bra at de fleste ikke er slik, da hadde det vært krig i Norge. Tenk å dømme alle under en kam, du er ikke helt på net.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #36 Skrevet 7. september 2007 Her i sør har vi noe som heter grunnskole. Der lærer vi rettskriving. Kos deg.
Pimienta Skrevet 7. september 2007 #37 Skrevet 7. september 2007 Enig med deg HI, humor er skikkelig sikklig teit. Mye bedre å være sur, generaliserende og irritere seg over folk fra andre landsdeler.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #38 Skrevet 7. september 2007 Nei sier du det, da må du få rettet opp de skrivefeilene som du har på denne siden. Nå var du morsom he he. Jeg sitter ikke å nileser for å se om jeg har har tastet feil, men rettskriving kan jeg ho ho. Vet du hva, jeg er faktisk lærer med topp karakterer. I tillegg har jeg tatt utdannelse i sør, møtte heldigvis ikke noen som deg der. Men kan tenke meg at dine karakterer ikke er på topp, for dine sosiale antenner er ikke på tilstede. Har du hørt om atferdsteorien og om Skinner ( nei kan tenkle meg det), slike mennesker som deg kan ikke få det bra før de lærer seg å oppføre seg i forhold til andre, du får som du gir hi hi. Blir bare så forbanna på en slik drittslenger som du. Du klarte ikke svare på siste innlegg, det er vel noe med ordforrådet. Vi sitter her noen nordlendinger å vi ler av deg og dine idiotiske uttalelser. Stakkars de som må omgås en slik sur kjærring som deg. Nå gidder vi ikke å skrive noe mere her inne, for vi forstår jo at du får en syk tilfredsstillelse av å få tilbakemelding på dine syke og barnslige uttalelser.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #39 Skrevet 7. september 2007 Helt enig med 08:21 7.09.2007 Dessuten klarer ikke sørlendinger å kjøre bil når det regner eller snør. Eksempel: Det kommer regn i Oslo. 10 minutter etter høres det sirener over hele byen. Det tenkte jeg ikke over før min samboer fra nord i landet, påpekte det.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #40 Skrevet 8. september 2007 Å ÅÅÅÅÅ for et idiotisk innlegg. Jeg er gled jeg liker mennesker over hele landet. Og det er vel bare en fin egenskap det at vi kan le litt av oss selv, vi trenger da ikke være så selvhøytidlig. Vi skal være stolt av å være fra Norge!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #41 Skrevet 10. september 2007 Stakkars folk sei e bærre!!!! Sku ha fått tak i dæ HI...Det her e førr teit!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #42 Skrevet 10. september 2007 Jeg må bare si noe her! Det er så teit at folk begynner å bemerke skrivefeilene til andre når de ikke har noe bedre å skrive om.... Er det ikke bedre å droppe innlegget i stedet for???? Uansett, denne tråden har jeg virkelig kost meg med å lese....
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #43 Skrevet 10. september 2007 "Nu må staten se til å komme med nåkken subsidia".. hahaha, jeg bare elsker nordlendingene.. de er herlige folk.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #44 Skrevet 10. september 2007 Snakk om å sette folk i bås! Hvor er du fra da om jeg tør spørre? Mente du noen fra Nordland eller Nord-Norge?
theafranord Skrevet 10. september 2007 #45 Skrevet 10. september 2007 Jeg er sjokkert!!!!!!!! Stakkar anonym....ikke kan du stave og ikke vet du vel forskjellen på nord-norge og nordland, altså elendig i geografi også... ja ja... Men torskefitte hadde du fått med deg. Selv er jeg NORDLENDING og er stolt av det. Aldri har jeg hørt det ordet her oppe.....kanskje har du hørt det i kaurokeino...som forøvrig ligger i Finnmark...du vet vel hvor Finnmark er?? Vel, sikkert mange NORDLENDINGER som har dårlig humor, men det er sikkert mange trøndere, vestlendinger og østlendinger som også har det. Ikke vær så opptatt av alle andre du, pass heller på deg selv, lille venn. Og til elli-karamelli...kult navn forresten....du har mange gode kommentarer, her sett deg skrive flere plasser...virker som ei kuuuul jente. Du er vel ikke NORDLENDING????? .....he...he....
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #46 Skrevet 10. september 2007 Da har vi i utelukket NORDLAND(nordlending).....og jeg er fra Finnmark(finnmarking) og har heller ikke hørt det ordet før:-) Må kanskje være noen fra Troms da?? Eller kanskje ikke NORD-NORGE i det hele tatt... hehe...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #47 Skrevet 10. september 2007 Er fra Bodø.. aldri hørt "torskfitte" før...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #48 Skrevet 10. september 2007 Eg trudd Kautokeino va i Finnmark eg? En Nordlending e fra Nordland....
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #49 Skrevet 10. september 2007 Ikke har de humor, og ikke har de selvironi der oppe i nord. Synes denne tråden taler for seg selv, jeg.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #50 Skrevet 11. september 2007 Ikke er jeg fra nord, og ikke har jeg noen i min nærmeste omgangskrets som er nordlending, men de jeg har møtt i mitt liv har vært rasende festlig og veldig trivelige personer. ELSKER den syngende dialekten!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå