Gå til innhold

Til deg som hysjet på ungen min.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spar meg da!!

Og du selv synes det er greit å omtale ett annett barn for KREK?

Dette blir for dumt, rett og slett..

Du kommer til å måtte takle mye hysjinger, neier, osv fra andre voksne fremover i årene..

Er vel ingenting og ta sån på vei for det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver igjen...

Jeg siterer Føttaskjært(?)

Nå vet jeg itte hvordan det er ellers på dialekter, men her jeg bor er ikke krek et negativt "kjælenavn". Men brukes ofte på noe som er lite, uansett om det er snakk om valper, kalver eller oss mennesker.

Sånn er det der jeg kommer fra og.. ordet "krek" er IKKE negavtiv...er et ord som blir brukt mye der jeg kommer fra...så DU kan spare meg...

Les igjennom før du svarer.

Skrevet

Beklager for den der..

Men bare det at du skriver:

Tar jeg deg i å så mye som å se skrått på ungen min neste gang vi skulle være så uheldig på å møte deg igjen så skal du få høre...

wæææ, skummel dame.

Skrevet

Jeg er egentlig ei halvlubben pusekatt..freser mer enn jeg viser klørne..

Måtte bare få ut aggresjonen min da jeg kom hjem fra gåturen...

Er litt/mye/ overbeskyttende ang lillesnupp.. var ikke bare bare å få spiren til å sitte...så når noen er hva jeg kaller ufine blir jeg veeeeldig gira... da er dib god å kunne blåse ut aggresjonen på..men ikke alltid det er så bra heller har jeg merket.. men er bedre enn å bite i seg aggresjonen..

Skrevet

Litt nærtagende i dag?

Det er ikke pent å hysje på andres barn, men er det så pent å kalle en baby for " det lille kreket"....

Ta deg sammen, kvinne.

Skrevet

Hjelper HI litt her

Jeg siterer Føttaskjært(?)

Nå vet jeg itte hvordan det er ellers på dialekter, men her jeg bor er ikke krek et negativt "kjælenavn". Men brukes ofte på noe som er lite, uansett om det er snakk om valper, kalver eller oss mennesker.

Hva med å lese alt innen dere svarer

Skrevet

Tror du bare må innfinne deg i at slike episoder vil dukke opp titt og ofte.

Men prøv og ikke ta det til deg. Det vinner du selv også på:)

Skrevet

Jeg er egentlig nokså streng mot vesla, er nøye på at hun skal ta hensyn og ikke buse frem med hyl og skrik.. og i dag snakket jeg til henne og skulle til å si at hun skulle dempe seg, men dama kom i forkjøpet.

Jeg er veldig for at foreldre skal passe på unga sine og ikke stå og smile av det søte lille nurket som nettop vekket en halv by med den høye c-tonen

Skrevet

Men på offentlige plasser må man regne med litt uro.. det var det jeg mente med at hun kunne synge Placido Domingos greatest Hits..satte litt på spissen...

Skrevet

Hahah..

Helt latterlig å påstå at det ikke var noe negativt ment med det. Spør du meg, så tror jeg HI ble veldig glad for en unnskyldning til å vri seg unna det hun nettopp hadde skrevet når Føttaskjært skrev det der. Dritfeigt å ikke kunne stå for det du har sagt. Det er vel heller begrensede områder i vårt langstrakte land at ordet "krek" kan brukes uten negativ ladning, og det virker temmelig usannsynlig at dere to tilfeldigvis skulle være fra samme sted. Yea right.

"Hadde du hatt litt vett i den lille skolten din frøken, hadde du ikke gått forbi og rundt der det er unger hvis du er så helvetes redd for at det lille kreket i vognen skulle våkne.."

Krek var sikkert ikke brukt i negativ forstand her, nei. Ærru gærn.

Når det kommer til hysjinga, så skjønner jeg dama kjempegodt. Verden dreier seg ikke om ungen din, vettu. Finnes andre barn i verden. Og det kan godt tenkes at den fæle hysjedama har slitt med kolikkbaby i 3mnd, og sorry- men, da synes jeg faktisk ikke gullungen din tar skade av å holde seg til dere runder hjørnet.

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

Hehe så tåpelig.. Skjønner godt at hun ble sur.. tenk om ungen sov og de bare var p åvei hjem og ikke kunne gå en annen vei..

Skjønner ikke folk her inne, dere tåler jo faen meg ingenting.

Skrevet

Bare til informasjon, her vi bor koseprater vi med babyer, og kaller krek vi...

"Næmmin er det lille kreket?" Slike ting sier alle, og det er da aldri vondt ment fra noen!!!

Skrevet

Sånn er det her og..

"Sjå på detta lille kreket der a" osv :)

Men skjønner i ettertid folk får spader hvis de ikke er vant te dette ordet i annen sammenheng enn negativt..og særlig når jeg skriver det ordet i en setning med nokså hissig undertone...men hallo.. :) anyway :)

Skrevet

OMG! Er det ikke lov å hysje på andres unger?? Ble jenten din fornærmet da eller?? Jeg hysjer på andre sine unger dersom jeg finner det for godt!! Kanskje det er du som burde holdt deg borte fra lekeplassen siden du ikke tåler at ungen din blir hysjet på!!Hun kommer nok til å oppleve verre ting enn det på lekeplassen fremover!!!

Skrevet

Hallo.... VIL du at ungen din skal sove går du IKKE i en park med en lekeplass som er full av barnehage unger og med en meget traffikert vei ved siden av som bråker en del....

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

enda et bevis på at mange tror verden snurrer kun rundt enselv og ens unge..

ja til hysjing, selv på MIN unge

Skrevet

Ja, tanten min sa det første gang hun så vesla "men helledussen for et lite krek da", og det sier de fleste, bare de yngre generasjoenen hvor dialekten er hvisket ut som ikke bruker der her vi bor.

Skrevet

hehe..her tok det godt av!

HI;hvis dette gjorde deg so eitrandes sinna, da lurer jeg på hvor lav grensen til irritasjon går hos deg.

;o)

Greit nok at man kan bli litt irritert.Eller føle det sårt om andre hysjer på barnet ditt, når hun er sååå lita.Det kan jeg skjønne,faktisk. Men å si at neste gang du ser henne,skal hun få høre det??

Det var nå ikke så big en deal, da..

Sant som noen lengre oppe sier det;ikke rart det er krig i verden....

Mora var sikkert bare kjempeglad for å endelig fått barnet sitt til å sove.

Jeg skjønner henne isåfall godt,for jeg har en gutt på snart 2,som enda våkner 2-3 ganger hver natt.

Det er en sann velsignelse når han endelig sovner,gitt.

Ute på tur i vogn, eller inne ;o)

Jeg hysjer på de andre 2 barna, OG gubben, dersom minsten sover,og de er for høylydte.

Men det kan jo ikke sammenlignes med det du opplevde,selvsagt.

Skrevet

Det er ikke det som er poenget her! Ihvertfall ikke mitt! Mitt poeng var at jeg synes du overreagerer en smule!!!

Skrevet

...noen her på dib synes ordet "ungen" høres grusomt ut, men det er jo også dialekt.

Ungen er koselig, det ;o)

Bruker ikke "kreket" selv,da....

Men noen ganger blir han kalt en "little brat"!

Skrevet

Oi, her var det mange sinte damer!

Jeg tror jeg forstår hva HI mener. Det er ikke noe hyggelig når andre mennesker møter en blid og nysgjerrig liten unge på en sur og irritert måte. Godt mulig denne moren var livredd for at babyen skulle våkne, men jeg er enig med de som sier at da er det lite lurt å gå på lekeplassen.

Jeg er ikke enig i med de som sier at man selvsagt ikke hysjer på andres barn, det synes jeg absolutt man kan gjøre hvis foreldrene ikke gjør det selv. Da gutten min var nyfødt og sov på rommet sitt, lekte naboungene en lek som gikk ut på å hyle himmelhøyt i falsett mens de løp rundt foran vinduet vårt. Jeg gikk ut og forklarte at babyen min sov, og lurte på om de kunne slutte å hyle. Gikk helt fint, det. Det meste kan sies, bare det sies på en ordentlig måte.

Når man er sint er det fort gjort å blåse ting opp til å bli større enn de er, og bruke ord som kanskje ikke er så gjennomtenkte.

Jeg tror det er sunt å få blåst ut litt damp i et forum som dette, der man kan bruke litt krassere ord og formuleringer enn man ville ha gjort i virkeligheten, rase fra seg og bli ferdig med det. Ikke få krangler har nok blitt avverget på denne måten!

Skrevet

Jeg svarte ei som skrev lignende som deg lenger oppe...

HVIS hun skulle te seg på samme måte neste gang jeg skulle råke på henne..DA vil jeg gjerne reagere..evt spørre henne hvorfor osv.. OG at jeg freser mer enn jeg klorer...

Og en annen ting.. HVIS hun ville at ungen skulle sove så går man ikke rundt en park med unger, bhg-unger traffikert vei osv..

Og enda en ting.. jeg vet inderlig godt hva mangel på søvn er.. er den siste mnd her vesla på 19mnd har mer eller mindre sovet i ett fra kl 12 til 6-7 og er jeg som har vært oppe med henne om natta når hun har våknet og ikke vil sove men bare skrike om natta, vært syk, våkner gry-tidligt om mårran, alle dager tilogmed helger og når jeg er syk osv slik at gubben skal få sove ut siden det er jeg som er hjemme og han som jobber.. Og de gangene jeg har fått vesla te å sove har jeg prøvd å unnlatt bråk o.l.

Skrevet

Det er en ting det at du synnest det var unødvendig at hun hysjet på ungen din, men sånn er livet, og barnet ditt blir nok hysjet på flere ganger, men det koker i meg når du kaller et barn for krek. Bli voksen jente, sånt sier du ikke om andre barn. Du går da absolutt ned på et nivå lavere enn hun moren gjorde med å kalle en liten uskyldig bab for krek.

Skrevet

Les innleggene før du svarer, det er ikka lalle dialekter krek er et negativt ladet ord

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...