fleXibel Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Om min datter hadde lyst til det kunne hun ha sunget fra Placido Domingos største hits....da parken er en offentlig plass.. Men nei..var ikke det hun gjorde..hun bare pekte på barnevognen din i det du gikk forbi og sa "deer".. liiiiiiit høyt..men barn på 1,5år er gjerne litt høylydte.. Og du...HYSJET på henne???? Hadde du hatt litt vett i den lille skolten din frøken, hadde du ikke gått forbi og rundt der det er unger hvis du er så helvetes redd for at det lille kreket i vognen skulle våkne.. Tar jeg deg i å så mye som å se skrått på ungen min neste gang vi skulle være så uheldig på å møte deg igjen så skal du få høre... Og ja.. jeg driter lang masj i om du nå vet hvem jeg er eller skulle uffe og akke deg og ha ett eller anna meninger om min reaksjon.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 ?????? Man hysjer vel ikke å ukjente barn????
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 eh? Kan jo være enig med deg at det er litt teit å gå et sted med lekende barn hvis man er redd ungen skal våkne. Men din reaksjon er jo helt hinsides, da. Tenk at noen fikk seg til å si hysj til ungen din, nei det der jo krise. Hvordan går det den dagen datteren din blir større, skal ikke andre mennesker få snakke til henne om hun gjør noe galt? (Ikke at det var galt å peke og si der, altså!) Hun tenkte seg sikkert ikke om, og så datt det ut av henne? Fort gjort det, i ammetåke o.l.
Expat Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Kanskje hun ikke hadde sovet i hele natt for at kolikkungen ikke ville sove bare skrek og nå hadde ungen sovna for to min siden. Da hadde jeg også sagt hyyyyysj, baby sover. Man vet aldri...
Gemini77 Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Tror du alle som har barn bruker dette forumet, og sitter her til enhver tid??
fleXibel Skrevet 6. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2007 Jo.. tydeligvis.. Datteren min ble ivrig da hun så vognen.. "bebe" sa hun først.. visste at der oppi var det en baby.. men dama bare så ned på snuppa og hysjet på henne. Jeg ble så paff at jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre.....
er det muuulig Skrevet 6. september 2007 #8 Skrevet 6. september 2007 yezz!!!!!!!!! uten tvil er jeg virkelig enig med deg!!!!!!!!!!! go girl!!!!!!
Gjest Skrevet 6. september 2007 #10 Skrevet 6. september 2007 Oi, hysjet hun på ungen din?!? Jøss... Man får holde seg inne da dersom man er redd babyen skal våkne. Jeg har riktignok sagt nei til fremmede barn et par ganger når de kommer bort til vognen og begynner å klatre på den eller prøver å ta hendene oppi uten at foreldrene har sagt noe, men det noe annet da.
goldie Skrevet 6. september 2007 #12 Skrevet 6. september 2007 Skjønner reaksjonen din... hadde garantert blitt irritert akkurat idet hun sa det jeg også. Men når en får roet seg ned litt tenker en ikke så mye over det. Synes du overreagerer litt vel mye.Det kan skje værre ting.
fleXibel Skrevet 6. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 6. september 2007 Ha ha.. hadde jeg hatt en kolikkunge hadde jeg prøvd å få ungen min til å sove HJEMME enn å vandre rundt i parken (som ligger midt i byen vel å merke) hvor det da er stoore sjanser for at en vil møte på bråk... Særlig hvis en ikke har lært ungen å tåle bråk..
Gjest Skrevet 6. september 2007 #14 Skrevet 6. september 2007 Men å kalle babyen hennes for 'kreket' da.. Huff sier jeg bare..
OsloMor Skrevet 6. september 2007 #15 Skrevet 6. september 2007 Frekke kjerring, man hysjer IKKE på andres unger!!!
Expat Skrevet 6. september 2007 #16 Skrevet 6. september 2007 Vel, problemet er vel at 1) mange kolikkbarn bare sover ute i humpete underlag og ikke inne 2) at man ikke er så rasjonell etter en natt uten søvn. Sett irritasjonen på kontoen for dårlige dager, nå er du i karma pluss!
fleXibel Skrevet 6. september 2007 Forfatter #17 Skrevet 6. september 2007 Klatre på vognen og å grafse oppi vognen skjønner jeg så absolutt at en skal kunne si i fra.. Jeg selv har også sagt ifra da..
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 6. september 2007 #18 Skrevet 6. september 2007 ja huff, det må jo jammen meg være noe av det værste/frekkeste de kan gjøre mot våre unger...... nei fy a meien altså..... herregud..... ro dere ned litt.....
Plutselig_gravid Skrevet 6. september 2007 #19 Skrevet 6. september 2007 Synes du overreagerer veeeeeeeeeeldig! Når det er sagt så forstår jeg godt at du ble paff. Det hadde jeg også blitt. Så hadde jeg nok tenkt litt på det for meg selv, fortalt opplevelsen min med et par venner - ristet på hodet av oppgitthet - og ikke tenkt noe mer på det. Skulle jeg ha brukt så mye tid, tanker og krefter på å irritere meg over sånne bagateller så tror jeg at jeg hadde blitt gal til slutt.
Miss Foster Skrevet 6. september 2007 #20 Skrevet 6. september 2007 Ikke rart det er krig i verden. Neste gang du ser henne med vogna sá fár du lópe bort til henne og ta et skikkelig Tina Turner hyl - sá fóler du deg sikkert bedre tenker jeg... ... gudbedre....
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 6. september 2007 #21 Skrevet 6. september 2007 Nå vet jeg itte hvordan det er ellers på dialekter, men her jeg bor er ikke krek et negativt "kjælenavn". Men brukes ofte på noe som er lite, uansett om det er snakk om valper, kalver eller oss mennesker.
Gjest Skrevet 6. september 2007 #22 Skrevet 6. september 2007 Kan jo hende det bare var en refleks da, var neppe noe sjakktrekk å ta med et sovende barn på en lekeplass nei, men kan jo hende hun hadde et større barn der som lekte mens hun prøvde å få den lille til å sove i vognen? Å hysje strengt på noen adres barn synes jeg nok var litt strengt ja, men synes du overreagerer litt også da Jeg "kjefter! titt og ofte på andres unger på lekeplassen o.l. Noen unger er bare SÅ gode på å overkjøre andre, så hvis foreldrene ikke kan passe på barna sine selv så sier jeg fra at de må stå i kø for å få ski, huske, ikke ta fra andre barn leker, ikke dytte o.l. Har faktisk opplevd at en gutt på 4-5 år dyttet snuppa mi hardt ned i gulvet bort fra en leke når hun var 9 mnd,, hadde akkurat lært seg å gå å stabbet bort til en leke, når denne gutten så at hun var på vei mot leken så kastet han seg over den å dyttet henne bort. Foreldrene så det hele å SMILTE til gutten sin!! Jeg ble så forbannet at jeg hadde nok lekset de opp og ned i mente hadde det ikke vært for at min kjære dro meg bort derfra *ARRGH*
*Molly mus* Skrevet 6. september 2007 #23 Skrevet 6. september 2007 Synes ikke du er så mye bedre når du kaller hennes unge for "kreket" Må si du overreagerer litt...
fleXibel Skrevet 6. september 2007 Forfatter #24 Skrevet 6. september 2007 Jeg pleier å bruke dette forumet til å blåse ut irritasjon.. Bor et godt stykke unna vennene mine (fløtta fra hembygda og te byen te gubben).... Før kunne folk kjøre over meg og jeg bare godtok det og holdt det inni meg, men etter jeg fikk vesla har jeg innsett at jeg må kunne få bite i fra meg litt jeg og.. I alle år har jeg fått mine tanker og meninger bagatellisert og latterliggjort, men nå har jeg sagt stopp... Om folk synes jeg overreagerer eller hva de måtte synes om min reaksjon te at den dama hysja på snupp..vel...det er ikke så mye jeg bryr meg med det.. jeg synes det bare er en ufin handling fra hennes side..vesla satt pent i vogna og sa "der" mens hun pekte på vogna og dama bare hysjet og hadde en "brysom unge" mine i ansiktet..nei da burde jeg få lov te å reagere selvom de fleste her inne skulle synes det bare er dust å reagere slik jeg gjør.. Blåse ut aggresjonen burde jeg få lov te..sånn som mange andre her inne gjør..
solstråle69 Skrevet 6. september 2007 #25 Skrevet 6. september 2007 Det kunne jeg også gjort, det kan jo hende at hun hadde et litt annet syn på situasjonen enn deg. Og for å være helt ærlig, med dette innlegget ditt synes jeg ikke du er et spor bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå