Gå til innhold

Til deg som hysjet på ungen min.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he he, dette var faktisk utrolig komisk å lese... Du og hysje-dama er nok i samme kategori- overhysteriske!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel..fint du har din mening om det..men som jeg har skrevet i tidligere innlegg her...

Jeg burde få lov te å blåse ut min aggresjon..da jeg ser at det er såå mange andre her som også gjør det...med mindre det er et hiearki jeg ikke har fått med meg her..

Og ja.. det er ikke så mye jeg bryr meg om dere skulle mislike min reaksjon....

Skrevet

Der er faktisk guffent å se noen irettesette din egne ivrige, uskyldige og blide unge.

Reagerer selv, og synes ikke H.I.reagerer i det hele tatt!!!!!!

Skrevet

Her inne ja:o) Som sagt hadde reagert jeg også!!!

Hehe, tenkte på den der hvis du treffer henne igjen så skal hun få høre det.... Det var der jeg synes du overragerte.

Hehe, ser for meg at du går rundt i gatene å "jakter" på henne i håp om å få treffe henne igjen så du kan skjelle henne ut:o) (vet godt at det ikke er tilfellet altså)!

På en måte ser jeg at du ikke overreagerte, fordi du sa jo faktisk ingen ting til henne da episoden inntraff. Men, treffer du henne tilfeldig på gaten igjen og da begynner å rope og kjefte på henne pga hysjeepisoden - da synes jeg at du overreagerer;o)

You see?

Skrevet

He he.. å nei.. ikke sånn jeg mente.. hvis hun ter seg på samme måte igjen vil jeg ta ibruk hissigheten som følger med mitt røde hår og virkelig synge ut.. :)

Skrevet

man hysjer ikke på andres unger,det er foreldrenes oppgave.

men man kaller heller ikke andres unger for krek. null respekt for den der altså...

Skrevet

Jepp :)

Og sånn er det bare..

Deal with it :)

Skrevet

Synes du overreagerer, men det er vel ikke akkurat fremmede sin oppgave å hysje på barn - spesielt ikke når de ikke bråker en gang...

Skrevet

Unnskyld meg

meg&løveungen23.7.06

Når du er sinna og blåser ut aggresjon .. sier du alt "riktig" du da eller?? Eller kommer det til tider ut på en måte som ikke høres bra ut når en har roet seg?? Virker ikke slik ifølge svaret ditt her....

Må være sååååå greit å kunne få ut alt riktig uansett humør og sit.

Skrevet

Jeg synes det er foreldrenes oppgave å holde styr på ungene sine..

Vesla var ikke spes høylytt engang, men jeg bøyde meg over og snakket til henne alikevel..og da jeg tittet opp hysjet dama på henne...

Skrevet

Synes det var frekt jeg. Stakkars jenta di da, som bare sa det i begeistring. Huff, mye spesielle folk i verden ja...

Skrevet

jeg har såpass selvkontroll at jeg ikke synker så lavt å kaller andres barn for krek eller andre lite velvalgte ord. ;)

Skrevet

Fint for deg.. men.. så er det slik at der jeg er fra (dialekt) er ikke ordet "krek" nødvendigvis et negativt ladet ord da.....

Skrevet

begynner du å forsvare deg nå ;)

da vet du nok innerst inne at det var teit å kalle ungen "krek".

De fleste forbinder krek med noe negativt, og det er du nok klar over.

Skrevet

Jeg siterer Føttaskjært(?)

Nå vet jeg itte hvordan det er ellers på dialekter, men her jeg bor er ikke krek et negativt "kjælenavn". Men brukes ofte på noe som er lite, uansett om det er snakk om valper, kalver eller oss mennesker.

Grunnen til at jeg "forsvarer" meg som du så pent kaller det i en innbildt "seiersrus" er fordi mange reagerte sterkt på ordet krek og der jeg kommer fra er det ikke negativt ladet..derfor tenker jeg ikke stort over at mange ser på det som negativt ord...

derfor følte jeg at jeg måtte si at der jeg kommer fra er det ikke krek negativt...

Gjest MammaTil3
Skrevet

1,5 åringen min er med meg overalt, heldigvis møter vi stort sett bare hyggelige mennesker som - i likhet med meg - synes hun er søt, blid, sjarmerende, ja.. Og hun snakker ganske høyt, handler jo ikke om roping. Ikke mener hun noe vondt med det, og ikke snakker hun for å plage noen - så dersom noen faktisk hadde blitt sinna og hysjet på henne fordi hun snakket, hadde jeg blitt ganske satt ut :)

Tåler man ikke lyder, får man vel holde seg unna offentlige steder - eller kanskje ta seg en tur på biblioteket istedenfor.

Forresten, dette er et forum - ikke real life, HI har tydeligvis fått oppdragelse hjemme, for noen mennesker ville sprunget rett i strupen på "hysj"dama istedenfor å bare klage på internett.

Skrevet

hun var vel sliten da...høres ikke så ille ut spør du meg. om ungen har grått lenge er det vanskelig å tenke på noe annet enn at den ikke skal våkne igjen..

og datteren din har nok ikke fått varige men

Gjest thricane
Skrevet

kanskje hun og blåste ut litt aggresjon etter en våkennatt eller noe, og ikke fikk det ut helt riktig selv? ikke ta så på vei da, det var jo ikke verdens undergang:) ta det med et smil, for egentlig så var det jo litt komisk.

Skrevet

Jøss....tror ikke koseklumpen har opplevd kolikkbarn eller babyer som ikke vil sove.

Jeg har gjort begge deler og kan love at dersom jeg endelig hadde fått babyen til å sovne i vogna, etter 5-6 timer med skriking og bæring og vugging og trilling, da ville jeg jaggu sagt hysj til hvem det nå skulle være som laget høye lyder i nærheten av vogna mi.

Slik jeg forstod det så var dette i en fredelig park i Oslo (dvs dit man går i byen når man ønsker litt fred og stillhet fra trafikk og ståk) ikke på en lekeplass.

Nå har jeg blitt velsignet med en sovebaby som nr. 2 - men likevel hender det rett som det er at jeg gjør både voksne og barn oppmerksomme på at det er en liten tass som sover, ved å si "hysj, babyen sover i vogna" - og jeg synes ikke selv og har heller aldri fått noen reaksjoner på at det er uhøflig å si ifra om !

Jeg hadde jo selv blitt glad for å få beskjed slik at jeg ikke forårsaket at en liten baby våknet og skrek.

Stakkars deg hvis du ikke tåler at noen snakker til gullklumpen din, du har noen tøffe år fremfor deg i så fall...

Lykke til - og pass på blodtrykket ditt ;-)

Skrevet

Ganske lett å si slikt når du ikke kjenner meg el hvordan jeg hadde det da snupp var baby ikke sant??

Dette skjedde ikke i oslo.

Dette skjedde i en annen by.

Er park med lekeplass hvor det akkurat var en hel barnehage og lekte på og med en sterk traffikert vei som går forbi (parken er IKKE stor bare for å si det).

Jenta mi er snart 20 mnd og det er først den siste mnd jeg faktisk har kunne fått sove mer eller mindre ordentlig siden hun ble født. Hun var/er high need og nattesøvn har det vært dårlig med, og hun hadde ikke kolikk, men mer enn nok probl med magen som baby så mye surv og styr har jeg vært borti... flere ganger jeg var så sliten at jeg så dobbelt..

Men jeg derimot holdt meg hjemme ELLER gikk turer hvor det var passe med ro når hun ENDELIG sovnet.. Og jeg unngikk faktisk å gå der jeg så det var unger da jeg vet de er høylytte..MEN så skadet det ikke om det plutselig var litt lyd rundt oss heller da vesla hadde lært å kunne sove med lyd rundt seg...

Skrevet

Kanskje hadde denne mammaen en ungen som skriker 18 timer i døgnet, og nå sov endelig ungen? Og det må være opp til folk som de vil ha din unges involvering eller ikke.

Ja til retten til å hysje når man vil!

Skrevet

eg hadde ikke tenkt å skrive noe her.. men må alikavela..

-eg hysjer på andres unger hver dag eg...

men det er litt forskjellig på måten man hysjer på da..

ken hende denne damen me vognen var streng i stemmen..

då hadde eg ogso reagert..(liksom, viss det såg ut som om hun helst kunna tenkt å kakke jenta mi i hodet)

men eg sier til andres barn som kommer bort og roper (og då mener eg ROPE, (mer hyling) ikke bere et uskyldig bebi ord. el fikler med beibin..

"sssjj,beibin sover?"

"nneeeii, nå blir beibin skitten"

el noe sånt.

eg kviskrer liksom, og så lar eg barna som er nysjerrige få se på beibin.. og de morsomme er at da beg barna å kviskre..

men eg hysjer ikke viss det er på et kjøpesenter el..

tror ikke eg hadde reagert noe særlig om andre hysjet på mitt barn.. for slik er det jo.. syns eg må tåle at naboer el andre kan si ifra når barna mine gjør noe de ikke liker..

eg vil at mine barn skal lære å ta hensyn til andre og forstå at mennesker har forskjellige måter å reagere på, ogso når det gjelder en og samme situasjon.

-hjemme så sier mamma ja, mens pappa sier nei.. :)

Skrevet

Selvfølgelig er jeg opptatt av at vesla skal lære å ta hensyn..

Det er noe jeg tar alvorligt..

Men så ropte hun heller ikke da..sa bare med en litt høy stemme "der"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...