Gå til innhold

En ting som er rart med foreldre og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått to sykt dårlige klipper av utdannede frisører, så hva vet vel jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syns jeg og!

Tror at mange syns at vi bare syns det er kjempe kjekt å klippe! Men det er først og fremst en jobb og vi gjør det hele dagene!

Skrevet

Jeg klipper de selv selvfølgelig:-)

Hadde nok gått til frisør med de om jeg ikke var frisør selv. Jeg husker med gru da tanta mi klipte meg. Hun er frisør selv og jeg ble prøvekanin. Gråt mange ganger da jeg gikk fra henne. Og jeg er ikke kresen når det gjelder håret! Men hun klarte å klippe meg veldig stygt flere ganger!

Men jeg syns absolutt det er saklig selv om jeg er frisør. Det jeg poengterer er at det er rart at foreldre bruker mye penger på klær og utstyr (ikke alt er nødvendig) men at de sparer penger på hårklipp til barna.

Men jeg tror dette er noe som foreldre ikke tenker så mye over fordi det henger litt igjen fra foreldrene vår sin generasjon at man ikke skal bruke penger på frisør til barna. Men jeg som er frisør og møter mange spesielle foreldre i jobbsammenheng ser det!

Har hatt/har b.l.a mange foreldre som absolutt ikke skal bli klipt av lærlinger men skal ha "den beste frisøren" i håret sitt. Men når det kommer til barna så skal det være lærling som klipper til redusert pris. Det beste er ofte viss de har vært i lære i 2 uker og klipper gratis!

Syns det er veldig spesielt!!!

Ingen foreldre som lar være å spise syltetøy som er muglet men heller gir det til barna! De kaster det i bosset! Syns det er rart at barna ofte blir nedprioriterte når det gjelder håret i forhold til hva foreldrene selv har i hår-utgifter!

Skrevet

Alle kan oppleve å få dårlige klipper! Men da er det ofte kommunikasjonen det er noe i veien med og ikke om frisøren kan bruke saksa eller ikke.

Skrevet

Neste gang skal jeg be henne unngå å gi meg en klassisk taper-sveis, eller få meg til å se ut som en potet ;)

Neida. Jeg klipte meg for ikke lenge siden, og det er en god klipp. Fornøyd med den :) Det er vel med frisører som med ambulansesjåfører, de aller fleste er kjempemennesker, men det finnes en og to idioter uten yrkesstolthet som ødelegger for hele næringa :)

Skrevet

Hehehehe;D Er nok kanskje det:-)

Viss du er fornøyd med klippen du har nå så kan det være freit å gå tilbake til frisøren som klipte deg. Da er nok sjansen stor for at du blir fornøyd neste gang og:-)

Skrevet

Jenta mi har ikken noe mexx-genser (ikke at jeg selv vet at det skal være noe spesielt med det) og hun blir ikke klippet hos frisør heller.

Jenta mi blir klippet av meg og luggen hennes er ikke skjeiv :-)

Hun ser så fin ut og jeg kommer til å klippe henne selv i mange år...null problem! Penger spart.

Som ei over her skriver så er det faktisk ikke alle som har råd til slik luksus, vi prioriterer ikke det i alle fall. Må nevne det at hverken jeg eller mannen min klipper oss ofte for det er så dyrt.

Skrevet

Ja, jeg klipper/klippet barna selv...

Jenta mi på 9 år fikk dra til frisøren nå, fordi jeg tenkte hun kanskje skulle være litt fin til skolestart.

Men ærlig talt. Jeg kan virkelig ikke se forskjell på frisørens og mitt eget verk.

Hun har langt hår med lang lugg og det er ikke vanskelig å klippe i det hele tatt.

Sist jeg klippet henne var vel til 17.mai tenker jeg. Og frisøren syntes slettes ikke det var særlig slitt...

Her koster det bare 160 å klippe barn. Jeg har økonomi til det, men jeg gidder da ikke kaste penger ut av vinduet!

Guttungen klippa jeg selv til han var rundt 3.

Ja jeg brukte maskin hihi. Han var riktig så søt med bolleklipp!

Men etterhvert vokser man jo ut av den frisyren . Og kort klipp tør jeg ikke, så da går vi til frisøren :-)

Og jeg kommer nok til å gjøre det samme med minstemann også

Skrevet

Jeg klipper mann og tre unger selv. Da jeg hadde kort hår gikk jeg til frisør med meg selv hver 6-8 uke - nå klipper jeg meg selv - og får hjelp av sambo der jeg ikke når. Vi er en skrekkfamilie for deg antagelig :-D.

Men både ungene og sambo ser bra ut på håret de. Eldstegutten har vært til frisør noen ganger - men det er vel blitt nesten to år siden sist. Jeg har rett og slett ikke vært fornøyd med klippen og syns jeg gjør det vel så bra selv. Sambo vil at jeg skal klippe han fordi han liker det best. Og hva angår maskinklipp så bruker da frisøren maskin også når han klipper både mann og sønn - akkurat som jeg gjør - hver eneste gang! Jeg klipper ikke hele hodet med maskina - men bruker den bak og rundt øret og sånn. Også hjemmeklippere vet at man kan bruke saksa litt også.

Og så helt til slutt. Hvis vi absolutt ville gå til frisør så hadde vi sikkert hatt råd til det. Men om vi - en familie på fem - klipper oss hos frisøren annenhver måned og regner en snittpris på 300 kroner gangen (voksne betaler mer, og unger mindre) så sparer vi 9000 kroner per år på at jeg gjør det selv. Jeg vet om mye jeg heller vi bruke 9000 kroner på enn hos frisøren. Noen fine klær og en Reimadress f.eks....

Skrevet

Tuppa har ikke vært hos frisør enda (er snart 17 mnd) :) men det er fordi jeg synes hun har så nydelig hår da hehe.. Kommer nok aldri til å klippe henne selv, men det er fordi jeg ikke vil at hun skal se like skamklippet ut som jeg så ut da jeg var liten *usj*

Skrevet

Daniel har ikke vært til frisør enda.

Over helga blir hans første gang, og da er han nesten 20mnd.

Nå har han så masse floker.

;)

Skrevet

Jeg er så ujålete at jeg lot datteren min klippe meg. Da hun var 12!

Nå går hun på college for å bli cosmetolog,og er av de flinkeste i klassen.

Klippen den gangen var kanskje ikke så fin og rett, men det ga henne lyst og glede i å fortsette med sånt, og hun husker det enda.

Bra mor har fall i håret,ja ;o)

Jeg synes det er helt fint at folk klipper selv,jeg. Hår er hår =)

Her klippes guttene med maskina bare så håret spretter, og de ser fine ut etterpå. Ikke syke ;o)

Så går vi og koser oss ofte på restaurant, fordi vi sparer mye på klipping..hehe.

Vi ser ikke helt koko ut på håret noen av oss!

Jeg klipper luggen selv. Og ellers går jeg til frisør kanskje hvert 3.år eller deromkring. =)

Skrevet

Gutten min på 3,5 år har alltid klippet seg hos frisøren. Og det skal jenta mi også, men hun har ikke nok hår enda :-) Jeg liker at de er fint klippet.

Skrevet

Her klipper jeg meg en gang i året hos frisøren, og dei 3 guttene hver 6-8 uke hos frisøren!!!!

Skrevet

Jeg klipper gutten min og mannen min selv, med maskin!!! Jeg læret teknikken av en frisør og resultatet blir veldig bra. Det er jo så greit å bruke en ledig stund på klippen hjemme i stedet for å dra dem med til frisøren. Jenta mi som har langt lyst hår, tar jeg med til frisøren. Det er så vanskelig å klippe. Oftest må vi tilbake igjen , da frisørene ikke klarer å klippe det beint.

Jeg får ofte skryt av frisyren til guttene og spørsmål om hvilken frisør jeg brukte. En stund klippet jeg alle barna i nabolaget, men måtte til slutt si stopp. Nå er de andre mødrene opplært og klarer det selv. Selv om en bruker maskin og delvis saks, trenger det ikke bli stygt. Jeg klipper selvfølgelig i ulike lengder, slik at det blir en frisyre. Synes det er stygt når alt er like langt.

Så for meg står det ikke på pengene, men synes det er praktisk å gjøre det selv. Mannen min synes det er helt topp å slippe å gå til frisøren. Selv går jeg til frisøren 4 ganger i året og haaaaaater det. Synes de fleste frisører er masete og hater å sitte i stolen der og høre på maset deres. Guttene mine er heldige som slipper det.

Skrevet

Har ikke klippet eller farget hos frisør på flere år. Det har jeg rett og slett ikke råd til! Har heldigvis mange "tanter som er flinke til å klippe"

Frisør er latterlig dyrt. Skjønner at frisøren skal ha betalt, men med mitt hår MÅ jeg regne med 1000kr eller mer, altså 1/4 av det vi har å leve for på en mnd.

Skrevet

Morsomt innlegg, NoDoubt :)

Men jeg syns ikke parallellene du trekker, blir helt riktige.

Selv klipper jeg ungene mine selv av og til, og innimellom tar jeg de med meg til frisør.

Jeg syns det er dyrt å ta med meg hele familien til frisøren, de pengene bruker jeg heller på gode klær til ungene.

Og med gode klær mener jeg ikke dyre inneklær. Men hvis valget står mellom å kjøpe gode, vanntette, varme vintersko til ungene, eller å ta de med til frisøren, så blir valget enkelt.

Da klipper jeg de heller selv, og de pengene jeg sparer på det, kan jeg investere i gode sko.

Og en vinterdress er dyrt, ja visst, men hvis det er de dyre plaggene som holder ungene gode, varme og tørre på vinteren, så velger jeg det,i stedet for å kjøpe en billigere dress (som ikke er like god) og ta ungene ofte til frisøren.

Hadde jeg kunne sydd en knallgod dress til ungene selv, og spart penger på det, hadde jeg gjort det også, på samme måte som jeg sparer penger på å klippe de selv.

Helt til slutt, må jeg bare legge til:

I 70% av tilfellene hvor jeg eller ungene har vært hos frisøren, går jeg misfornøyd ut derfra (og jeg er av den typen som sier i fra, så det er ikke der problemet ligger) Jeg må ofte ta frem saksen selv, når unger eller gubben kommer hjem fra frisøren, for å ta vekk hår de har oversett o.l.

Det er vel i grunnen hovedgrunnen til at jeg klipper familien selv, jeg syns det blir minst like bra med hjemmeklippen, som det blir hos frisøren!

Skrevet

Hjelpes, for en uvitende overpriveligert snobb du fremstår som HI!

Sier du må le av utsagn som "ikke alle har råd til slik luksus", hvilken verden er det du lever i?

Ser du er veldig opphengt i mexx-gensere (hva i alle dager er så spesielt med det?), det er da vel ikke noe "alle" barn har..?

Her i gården bruker vi hvertfall ikke 300 kr på en genser som barnet snart vokser ut av, og nei, jeg kan absolutt ikke svi av 300 kr på 5 min uten å tenke noe mer over det..

Det er heller ikke alle voksne som klipper seg så ofte som du sier, og det er absolutt ikke alle som går til den dyreste de vet, med "jo dyrere, jo bedre" i tankene.

Du snakker om prioriteringer, ja det er mange langt viktigere ting som prioriteres før barna sendes til en overpriset frisør annenhver mnd!

Men jeg synes nå de fleste barn er fine på håret og mener små gutter blir tøffere med en maskinklipp en de fancy graderingsklippene deres, så hva vet vel jeg..?

Da er det er jammen godt jeg har bekymringfrie snobber som deg til å fortelle meg hvordan det skal være!

Skrevet

Men det er jo noen av oss "ufaglærte" som klarer å klippe pent.

;o)

Ja, jeg har tro på min egen evne som "frisør"! hehe

Nekter å betale i dyre dommer for en jobb jeg fint klarer selv.

Far til 9-åringen tok han med til frisør en eneste gang,da han var hos han. Og jeg måtte klippe og rette på jobben etterpå!

hrmf...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...