Mamma til verdens beste barn Skrevet 17. august 2007 #26 Skrevet 17. august 2007 Ha-ha, ser poenget ditt ja!!
NoDoubt Skrevet 17. august 2007 Forfatter #27 Skrevet 17. august 2007 Det er ikke alltid helt forferdelig at de klipper barna selv MEN det er svært få som får det fint! Og ja, jeg kan ikke forstå hvorfor folk er så gjerrige når det gjelder å betale for å klippe barna, Ikke så lenge alt annet til barna skal være tøft og dyrt! Klipper du sønnen din hos frisøren i familien bare fordi det er gratis? Da syns jeg synd på hun som klipper. Det syns jeg er utnytting! Det er faktisk jobben hennes, hun gjør det hver dag og har sikkert ikke lyst å bruke fritiden på å klippe gratis! Ingen som har en elektriker venn som kommer hver 2. måned og fikser det elektriske uten å få betaling. Eller ihvertfall bli tilbudt betaling! Jeg klipte selv familien gratis før men når det er gratis så utnytter folk det mer. Det er sikkert ubevisst, men irriterende. Jeg reduserte nettopp stillingen min og ga da beskjed om at jeg ikke ville redusere stillingen for å stå hjemme å klippe gratis. Så nå må de baetale 200 kr for klipp, 100 kr for at jeg skal smøre i fag\rge + det som fargen koster. Skal si deg en ting: Alle klarer fint å vente både 1, 2 og 3 uker lenger mellom hver klipp! Jeg begynte ikke å ta betaling for å få penger men for å få slutt på maset! Ville du likt å jobd flere timer i måneden gratis? Jeg tror nok at jeg kan se det på 80% av de som blir klipte av ufaglærte. Men poenget mitt er som jeg sa: Jeg forstår ikke hvorfor det skal spikkes å spares på!
bente69;) Skrevet 17. august 2007 #28 Skrevet 17. august 2007 Jeg er helt enig med deg NoDoubt:) Snuppa har gått gjevnlig til min frisør fra hun var 7-8 mnd (nå drøyt 3 år). Nå går jeg til frisøren fast hver 6 lørdag, da er snuppa med. Siden snuppa har pannelugg, klippes den hver 6 uke, 6 uker etter det får hun full klipp (har litt kort bob frisyre). Annen hver gang jeg er hos frisøren farver jeg håret(har kort hår), så ja jeg legger igjen endel penger hos min frisør. Noe jeg syns er helt greit, for ser en jævlig ut på hue er det ikke noe poeng å se fin ut ellers. En god klipp gir meg mye mer en en genser eller en bukse. Å til dere som ikke har tid til å gå til frisøren pga at dere er småbarnsforeldre, hvordan er det mulig da? Her er det snakk om å prioritere. Klipp og farge til meg + fullklipp på snuppa tar max 1 time og 15 min. De fleste frisører bruker nok ikke mer en 30 min på en dameklipp. Det har nok ALLE som vil tid til:) På en måte er det godt vi er uenige, ellers hadde vi ikke hatt noe å diskutere. Er også enig at det er mange alt for brede økonomi pannlugger, eller de som har lugg som begynner like langt bak som de som har hente hår fra nakken ca. (litt overdrevet). At snuppa er fin på håret betyr mer for meg enn et merkeplagg. Jeg vil heller klippe henne fast hos frisøren og kjøpe klær på hm, kapphal og lindex, gjerne til halv pris.
Beama Skrevet 17. august 2007 #30 Skrevet 17. august 2007 Har vært oftere til frisøren med snuppa enn med meg selv... hehe.. Syntes det er altfor dyrt egentlig... jeg må jo som oftest betale 1000 kr hver gang jeg går til frisøren.. og til dags dato har jeg bare gått fornøyd utfra frisørsalongen 1 gang i hele mitt liv... Men syntes det er godt å få klippet snuppa innimellom.. da blir håret så mye lettere å ha med å gjøre.... betaler nesten ingenting for det heller... 90 kr gangen.. hun har ikke så mye hår så de kaller det klipp av lugg hver gang=)
er det muuulig Skrevet 17. august 2007 #31 Skrevet 17. august 2007 hehehe her ser jeg hvor motsatt jeg er av din oppfattning da.... vi går alle til frisøren.....jeg skjeldnere enn de andre...for jeg er hysterisk redd at frisøren ikke skal klippe det som jeg vil....... og dyre klær, vogner osv.....ja det kjøper jeg på salg...hehehe gjerne brukt også..... er ikke dyrt å klippe barn i det hele tatt hos frisør....men synes det er dyrt for meg å betale 500+ - for å bli missfornøyd...
Gjest Skrevet 17. august 2007 #32 Skrevet 17. august 2007 Er forsåvidt enig med deg. Betaler heller enn å la gutten se ut som en tulling. Jeg kan ikke klippe, og maskinklipp ser grusomt ut!
NoDoubt Skrevet 17. august 2007 Forfatter #33 Skrevet 17. august 2007 Hehehehe;D Er det bare litt overdrevet? *ler* Hehehehe;D Sorry, men den var morsom:-)
trengerikkenick Skrevet 17. august 2007 #34 Skrevet 17. august 2007 Barnet mitt er fin på håret selv om det ikke blir klippet hos en frisør som tar 280 kroner. Den tid kommer tidsnok når barnet selv krever å gå til frisør og bare gå med sånn og sånn merke av klær und so weiter. Jeg prøver bare å spare mens jeg kan Jeg går heller ikke til frisør for å klippe meg. Det prioriteres rett og slett ikke. Kall meg gnien og kall meg en dårlig mor - men syns HI skal være forsiktig med å dra alle under den samme (frisør)kammen. Det er ikke alle som har råd til å unne seg et frisørbesøk med jevne mellomrom.
fleXibel Skrevet 17. august 2007 #35 Skrevet 17. august 2007 Klipper meg ca 1 gang i året jeg.. utenom det tar jeg bare å samler håret i strikk/strikker (ettersom jeg ønsker gradering eller ikke) og håper på det beste.. Har heldigvis fall i håret så det synes ikke sååååå ille om jeg skulle ha klipt skeivt.. Snuppa tok jeg panneluggen te for litt tilbake.. slik at den ble rett. Om en lærling klipper meg eller ikke er meg reven likegyldig
Sjonkel Rolf Skrevet 17. august 2007 #36 Skrevet 17. august 2007 Nå er det faktisk hun som spør om å klippe han da. Så nei, jeg hadde ikke klippet han der bare fordi det var gratis, hadde hun ikke selv tilbudt seg, hadde jeg klippet han selv. Så enkelt og greit. OG det er også grunnen til at jeg ikke pleier spørre henne om å klippe meg, fordi jeg ikke vil utnytte henne. Men nå har vi det faktisk slik her hos oss at vi hjelper hverandre med det vi kan. Hun klipper sønnen min på håret, jeg passer hennes barn. f.eks. (Men hun har klippet han 2 ganger, så er ikke akkurat en månedlig event) Vår elektrikervenn hjelper med noe elektrisk arbeide, vi hjelper med f.eks malearbeid. Det kalles å hjelpe venner. Det er aldri snakk om å utnytte noen! Men du bør kanskje tenke på før du roper så høyt om at det spikkes og spares så veldig, at langt i fra alle har råd til å gå til frisøren, hverken med barna eller seg selv. OG det er da langt i fra alle barna som har dyre mexxklær osv, jeg kjennes knapt noen der barna går i dyre klær, her går det stort sett i cubus, h&m osv. Men er kanskje bare jeg som kommer fra en fattig landsdel, da. Men det må jo være fint å leve i en verden der alle har god råd og kan kaste bort 300 kr på fem minutt uten å tenke noe særlig over det, som du sier. Men dette ble tydeligvis en kampsak for deg, du får klippe barna dine 6. hver uke, og godte deg over at dine barn er fine på håret når du ser noen stakkars skamklipte barn. De foreldrene gjør nok så godt de kan de også...
NoDoubt Skrevet 17. august 2007 Forfatter #37 Skrevet 17. august 2007 Forstår godt at du ikke liker å bruke penger på å bli misfornøyd. Mange som aldri blir fornøyde. Men allikevel foretrekker de at en frisør gjør dem misfornøyde enn en vennine. Med andre ord så hadde du nok ikke likt alternativet! Er noen som er sånn som du sier. Jeg har klipt en kjempe koselig dame i 5 år. Hver gang hun kommer så spør jeg hvordasn det har gått, og hun svarer alsri at det har gått kjempe bra. Hun er bare av typen som aøldri blir helt fornøyd og hun vet det selv. Når jeg har gått ut i permisjoner så syns hun det er helt forferdelig fordi at ingen får til håret hennes som meg:-) Hehehe:-) Rart det der. Møtte henne faktisk etter å ha vært i perm i 6 måneder og dama så ikke ut på håret men hun klarte ikke å gå til andre enn meg, det til tross for at hun liksom aldri ble helt fornøyd! Så enkelte mennesker er bare sånn og det er faktisk bare søtt og komisk til tider:-)
Mamma´n til A og F Skrevet 17. august 2007 #38 Skrevet 17. august 2007 He he, skjønner poenget ditt! Ser enkelte grelle eksempel. Ikke pent når panneluggen starter ved ørene og er kuttet ved hårfestet. Praktisk tenker kanskje foreldrene:)))) Når det er sagt har aldri datteren min vært hos frisør, hun har hår til rumpa i en alder av 3.5 år. Luggen er lang, så jeg stusser tuppene. Blir noe annet med de med fasong( eller mangelen på det...)
Anna Nym :o) Skrevet 17. august 2007 #39 Skrevet 17. august 2007 Sikkert bare frisører som legger merke til om barna er hjemmeklipte eller ei. Jobber i barnehage og ser ca 60 barn hver dag. Sjelden jeg ser noen som er stygt klipt. Og de er sikkert hjemmeklipte mange av dem. Mine barn blir klipt hos frisør, men det er fordi jeg ikke får det til selv. Syns det er er en litt merkelig ting å kritisere foreldre for.....
NoDoubt Skrevet 17. august 2007 Forfatter #40 Skrevet 17. august 2007 Viss hun tilbyr seg så blir det annerledes. Jeg klipper og gratis til de som gjør tjenester for meg. Eks så sitter svigerinna mi barnevakt de få gangene vi trenger det og jeg klipper henne alltid gratis. Gjør det faktisk med glede:-) Min oppfatning etter 3 år på DB er at de aller fleste har råd til å kjøpe dyre klær, dyre dresser, dyre vogner, dyre barnestoler + + + Men det er klart at jeg forstår at absolutt ikke alle har råd! Men jeg tror at 90% har råd til å klippe barna viss de vil. Går an å legge av 30 kr i uka til klipp til barna og da kan de bli klipte jevnlig. Selv har vi god nok og romslig nok økonomi. Men jeg handler mye på salg (nesten alt), har "bare" reflex dress" til barna (billig og best i test), har kjøpt sportsvogn på finn, handler stort sett på H&M, lindex og KappAhl, reflex. Så jeg må ikke ha det beste til barna mine. Men jeg syns det er greit at barna er velstelte på håret. Selvfølgelig blir de jo klipte ofte så lenge jeg er frisør. Men de hadde nok blitt klipte hos frisør uansett. Jeg husker med gru da tanta mi som er frisør klipte oss som barn! Likte det ikke i det hele tatt! Som sagt: Forstår ikke hvorfor håret til barna ikke er like viktig som klær o.l.
er det muuulig Skrevet 17. august 2007 #42 Skrevet 17. august 2007 har funnet ett par innimellom som har vert skikkelig flinke...men har klart å slutta iløpete av kort tid......sørgelig det der...skulle nesten vert dems plikt å fortelle om nye arbeidsplassen så man kan følge etter....hihihi er mer viktig for meg hvordan håret ser ut....enn at klærne ikke er siste skrik..... jeg synes håret sier mye om hvordan en peron er....mens klær er noe man putter på for å skjule seg/fremheve seg....har ikke god råd....så valget faller på håret..... vet ikke om jeg må si at jeg SKAL bli frisør??? hehehe
NoDoubt Skrevet 17. august 2007 Forfatter #43 Skrevet 17. august 2007 Det er da ikke snakk om at de som ikke klipper barna hos frisøren er dårlige mødre!!! Det har jeg aldri sagt og kommer aldri til å si det. Du prøver å spare mens du kan? Setter du av penger hver måned som skal gå til klær og håret til barna når de blir mer bevisste? Isåfall er du flink! Jeg drar heller ikke alle under samme kam. Men jeg forstår ikke hvorfor dette ikke blir prioritert! Selv hadde jeg heller kjøpt en "reflex" dress til 500 kr enn 1 "reima" dress til 1000 kr. Søstera mi jobber i butikk og selger begge deler og hun anbefaler faktisk frelex-dressen. Da hadde jeg "spart" 500 kr som jeg heller kunne brukt på noe annet, for eksempel hårklipp:-)
*Rutletutt* Skrevet 17. august 2007 #44 Skrevet 17. august 2007 Har stusset luggen til Tobias et par ganger - ikke skjev den;o) Ellers har han ikke klippet seg enda - har så fine lyse krøller atte;o) Jeg selv går vel til frisøren to ganger i året og går fast til en lærling - syns hun er flinkest av alle frisører jeg har gått til, faktisk:o)
Gjest Skrevet 17. august 2007 #45 Skrevet 17. august 2007 men i alle dager ås opptatt du var av klipping da;) skjønner delvis hva du mener- er ikke alle osm klarer å klippe det like fint, MEN.... om folk vil bruke penger på å klippe barna sine annen hver mnd eller ikke er jo virkelig deres eget valg. og hvertfall om folk vil bruke en i familien til å klippe. tror ikke du er rette til å uttale deg i forhold til om man utnytter "tante frisør" eller annet "famile/venne frisør", noen tilbyr seg det jo.... så din erfaring er at du ble utnyttet, men ikke alle føler det sånn. dette er jo noe man må få velge på samme måten som om man vil kjøpe reimadress eller mexxgenser. jeg for min del ble ikke klippet så ofte hos frisør da jeg var liten- tror faktisk jeg hadde første klipp da jeg var tre år ( fikk hår litt sent og mamma ville la det vokse litt), og ser ikke stygg ut på bilder av den grunn. greit at innlegg bare synes du drar det litt langt....... og alt alle andre er ikke alltid feil:)
NoDoubt Skrevet 17. august 2007 Forfatter #46 Skrevet 17. august 2007 kritiserer ikke foreldren men drar paralleler. Barna sitt hår i forhold til foreldrene sitt hår. Barna sitt hår i forhold til hva som blir kjøpt av klær og utstyr! Og tro meg alt av klær og utstyr er ikke super nødvendig!
Twintipp og himmelblå Skrevet 17. august 2007 #47 Skrevet 17. august 2007 He he, det var jo ett artig poeng det der:o) Har klippet mini selv et par ganger, og de i bhg igår spurte om han hadde vært hos frisøren.. Jeg holdt på å tippe over, ble såå kryy!:-) Hehe, men i den gamle bhg til lillemann kom det en frisør til bhg og klipte barna, slik at foreldrene slapp det.. VELDIG flott synes jeg! Synd han ikke hadde hår da..*ler*
Snuppa! Skrevet 17. august 2007 #48 Skrevet 17. august 2007 Jeg skjønner godt hva du mener. Men så er jeg frisør selv også da.
NoDoubt Skrevet 17. august 2007 Forfatter #49 Skrevet 17. august 2007 Klart at folk bestemmer selv hva de vil bruke penge på MEN jeg forstår ikke hvorfor håret ofte blir nedprioritert i forhold til mange andre ting som visst nok er et "must" for barna.' Jeg kjenner MANGE frisører men jeg kjenner ingen som syns det er kjempe gøy å klippe på frtiden. Enten de får penger eller gjør det gratis!
Gjest Skrevet 17. august 2007 #50 Skrevet 17. august 2007 det blir jo nesten litt sånn da: hvis barnet ditt trenger en ny bukse eller et par votter, og samtidlig kunne vi gått til frisøren(uten at jeg synes de alltid trenger det annen hvert mnd da), så er det kanksje lettere å velge en bukse eller votter i stedet for 300kr hos frisøren...... blir nok lett nedproritert da- fordi jeg og sikkert mange andre ikke mener det er nødvendig så ofte. vet ikk evor ofte jeg kommer til å ta mie med til frisøren ( gidder ikke å gjøre det selv), men vet at det ikke blir annen hver mnd:) men kommer jo selvsagt an på håret hennes og hvor fort det vokser osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå