Gjest Skrevet 17. august 2007 #51 Skrevet 17. august 2007 klipper meg ca. en gang i året jeg... kanskje sjeldnere..
3b@rnsmor-30* Skrevet 17. august 2007 #52 Skrevet 17. august 2007 veeel.... her klippes gutten vår med maskin, som pappan gjør... det er jeg som er frisøren. og mine gutter kler det godt! jenta vår har blitt klippet av en tante av meg som er flink. hun er faktisk utdanna frisør, men det er mange år siden da.... har tenkt på å ta snuppa til frisøren for å få en skikkelig sveis,for jeg får det ikke så bra til selv........ jeg selv går til frisøren ca hver 2-3 mnd... så sant som du sier.. barna mine har også reima-dresser da... og har hatt det siden de kunne gå... men det er bestemor som kjøper de og som bestemte at det måtte de ha (hun jobber i barnehage og er sååå fornøyd med de dressene)
Joikaboll@ Skrevet 17. august 2007 #53 Skrevet 17. august 2007 Jeg var klippet meg sist rett føre 17. mai I FJOR, altså 2006.... hehe..... hvorfor, jeg hater at folk bruker de ekle henda sine oppi hue mitt, usj... så ekkelt. Unga klipper seg når det trengs, det kan gå 3 uker mellom og det kan bli 2 mnd. Vi går til frisør som koster ingenting, dem tar 50,- lappen for barn under 7 år, 100,- lappen for barn opp til 12 år og 150,- for store barn. Mener jeg selv betalte 220,- for full pakke sist.
NoDoubt Skrevet 17. august 2007 Forfatter #54 Skrevet 17. august 2007 Snuppa!mamman til lillesnupp Syns du det er en fryd å bruke fritiden din på å klippe familie? Enten du gjør det gratis eller ikke! Det gjør ikke jeg!
OsloMor Skrevet 17. august 2007 #55 Skrevet 17. august 2007 At noen gidder å bry seg med hvordan andres unger er på håret, hvorvidt de er klippet hos frisør, hjemmehos privatpersoner eller av lærling. Dersom man har lyst til å gå til frisør med barnet sitt så gjør det, hvis ikke la være. Det kan vel hende at de som klipper ungen sin selv, synes barnet blir fin på håret vel? Store-snupp går også til frisør, men det er fordi hun har så mye hår at en frisørsaks og en trent hånd må til, blir penest da synes JEG da. Men kunne ikke drømme om å mene at alle burde gjøre det samme som meg. Bedre med hjemmemekka skamklipp enn all den grusomme blomstrete fleecen fra f.eks. Kappahl,*grøss* :-)
ABC123:-) Skrevet 17. august 2007 #56 Skrevet 17. august 2007 Enig med HI. Men det er nok ikke de samme foreldrene som kjøper Reima-dress og de kuleste merkene til barna, som ikke tar de med til frisøren? Jeg tror at dette utelukkende dreier seg om penger, og at de hjemmeklipte barna er fra hjem hvor det generelt spares litt, av ulike årsaker. Selv ble jeg klippet av moren min i barndommen. Hun var ganske flink, men hun var jo ingen frisør. Jeg klipper IKKE gutten min selv, ønsker han skal se best mulig ut, også på håret!
bente69;) Skrevet 17. august 2007 #57 Skrevet 17. august 2007 Hvor tar de 300 for en barneklipp? Det er da ikke sååå dyrt, vi betaler 50 for lugg og 125 for fasongklipp på snuppa (drøyt 3 år).
trengerikkenick Skrevet 17. august 2007 #58 Skrevet 17. august 2007 ja jeg sparer det jeg kan til barnet mitt blir større og vil kreve mer materiellt sett. Og ja jeg setter av penger hver mnd. Og ja jeg er flink - faktisk så flink at jeg klipper barnet mitt selv så fint at folk tror at h*n har vært til frisør
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 17. august 2007 #59 Skrevet 17. august 2007 Lillegutt har klipt seg hos frisøren 2 ganger allerede, og skal en 3 gang nå. Og vi bruker en erfaren frisør til han. tørr ikke klippe det selv, av redsel for å klippe han. + at det ikke kommer til å bli så fint da;) Selv klipper jeg meg mye skjeldnere enn han har gjort siden han begynte å klippe seg:) Og jeg klipper meg gjerne hos en lærling.
Bettybu Skrevet 17. august 2007 #60 Skrevet 17. august 2007 Poden har kun blitt klippt hos frisør, ca 4-5 ganger, han er 2 år og 3 mnd. Har betalt fra 1oo kr-290 kr, 100 kr var hoe ei som er frisør, men jobber ikke som det nå. Jobber i barnehage, og har mang en gang hatt lyst å ta frem saksen!!! Gutter er som regel kortklippet (maskin eller ikke...) Men de har iallefall IKKE en pannelugg som enhvert voksent menneske hadde irritert seg grenseløst over! Det er BEDRE med skjev lugg, enn å ha luggen ned på nesa!!! Hårstrikk ol sitter ofte dårlig i tynt/glatt hår, og mange møter ikke opp med "stelt" har heller, dvs en hårspenne/strikk i. Tjafser frem i fjeset, blir vått ute i regnvær og fullt av mat ellers. Tok med en "100 pk" med strikk og putta på jentene!! Klipp blir vel drastisk!!
RosaPåBall Skrevet 17. august 2007 #61 Skrevet 17. august 2007 Har tre barn og dårlig økonomi. Klipper av og til selv og av og til hos frisør....Blir ofte til at jeg tar luggen selv. Kan ikke du NoDoubt heller gi oss "hjemmeklippere" noen gode tips for hvordan man får til en proff pannelugg???? Pliiis. Hadde vært interessant å høre hva som er "hemmeligheten"
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 17. august 2007 #62 Skrevet 17. august 2007 Hmm... Jeg er nå 24 år gammel og har vært hos frisøren: * en gang da jeg var 4 år * en gang da jeg var 10 år * en gang da jeg var 12 år * en gang da jeg var 15 år (i England) * en gang nå i juli da jeg fikk satt opp håret til bryllupet vårt:) Jeg er med andre ord kanskje ikke en av dem du sikter til i innlegget ditt siden jeg ikke bruker penger på meg selv hos frisøren..? Men, siden du er frisør, ville jeg spørre deg om noe. Datteren vår er 3 år gammel, og jeg har aldri klippet henne. Hun har langt hår ned til midt på ryggen, og pappa (hennes morfar) tok henne med til frisøren sist da han skulle klippe seg. Da spurte han frisøren om hun kunne kikke på håret til datteren min og se om det burde stusses. Frisøren kikket på håret, og sa at hun ikke hadde sånt "babyhår" som mange 3-åringer har og at det så veldig fint ut.Hun mente at det derfor ikke var nødvendig å klippe det. Men hun presiserte at det kunne hende at det burde klippet om et halvt års tid... Eller kanskje om ett år. Derfor burde vi dra innom en frisør innimellom for å få de til å se på håret hennes. Mitt spørsmål er da; Hvorfor bør hår klippes hver 6.- 8. uke? Og gjelder dette alle?
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 17. august 2007 #63 Skrevet 17. august 2007 gutten min klippes av en flink tante. Jeg tar ikke med han til frisøren, men gjør det nok snart nå. Grunnen er ikke økonomi. Men rett og slett at han er litt skeptisk til fremmede, og hvis han først har sakt seg imot, da er det umulig å få gjort noen ting. Har du et par timer til å bli kjent med han, går det greit... men det anntar jeg at frisører ikke har ;-) men så snart han er klar, så skal han til frisøren. og da blir det hvertfall ikke til noen lærling ;-) men han er jo ikke 2 år enda engang.
NoDoubt Skrevet 17. august 2007 Forfatter #64 Skrevet 17. august 2007 De største hemmelighetene er å ikke gå for langt ut i sidene og ikke helt bak i krona på toppen. Men noe av det verste er når luggene blir tjukke og knall beine. Klipp luggen i den lengden du vil ha. Stå framfor barnet og løft håret litt opp fra pannen med kammen. Sånn at håret ligger i kammen. Ta saksa rett inn ituppene og klipp sånn at det bare dysser hår ned. Da blir panneluggen mye finere og mykere til et lite barneansikt:-)
Snuppa! Skrevet 17. august 2007 #65 Skrevet 17. august 2007 Om det er en fryd? Nei absolutt ikke,er et mas! Det var en stund naboer ringte meg for hårklipp,både som høygravid og når jeg hadde en nyfødt baby. Jeg sa ihvertfall fra da så de har jeg ikke prata med etter det,hehe. Folk er generelt ganske frekke sånn har jeg funnet ut.
RosaPåBall Skrevet 17. august 2007 #66 Skrevet 17. august 2007 hmmm. tuuuusen takk..Jeg snik-kikker på frisøren når hun klipper gutta, for det er så greit liksom å bare kunne ta den luggen av og til selv....
NoDoubt Skrevet 17. august 2007 Forfatter #67 Skrevet 17. august 2007 De fleste som klippes hver 6-8 uke gjør det for å holde frisyren ved like. Jeg klipper barna mine ca. en gang hver 2. måned. Ene gangen tar jeg bare luggen neste gang tar jeg alt. Slipper ut håret på dem og da kan jeg nesten ikke klippe lengdene hver 6. uke da kan det gå mange år før håret blir langt. De som har langt hår anbefaler jeg å klippe det hver 2.-3. måned. Har de lugg så anbefaler jeg de å komme innom å ta den når den blir for lang:-) Jenta di må ha et flott hår siden hun ikke trengte klypp enda. Det er jo bra men jeg hadde nok anbefalt en klypp fordet. Svært mange som sparer til den store gullmedaljen med å få langt hår (voksne) ender opp med å måtte klippe svært mye når de først klipper seg, viss det skal bli fint. Men det er dessverre de som skal ha lengst mulig og bare vil ta av 1 cm i året og da er ikke håret fint! Håret spiser seg opp/klipper seg selv!
katlinka Skrevet 17. august 2007 #68 Skrevet 17. august 2007 Har aldri lagt merke til at barn har vært skeivklipte etc. Det jeg derimot legger merke til er 2-åringer med hanekam og stylingprodukter i håret. Syns det er unødvendig (forstår at man vil at ungene skal ta seg godt ut og at det er moro osv.), men disse små burde slippe å bekymre seg for slikt så tidlig.
Giftmamma med2jenter Skrevet 17. august 2007 #69 Skrevet 17. august 2007 vært hos frisøren 2 ganger med snuppa allerede jeg, og ho er 17 mnd, var der med ca 1.5 mnd mellomrom.. Vokser så fort det håret... Vil at hun skal se ordentlig ut.. Selv har jeg ikke klippet meg på et år snart. så er vel på tide..(ringte faktisk idag,men hadde ikke noe ledig:)
dvaslatkadjeteta :o) Skrevet 17. august 2007 #70 Skrevet 17. august 2007 Jeg er den mora du beskriver der, og klipper ungene mine selv, men må da innrømme at hos frisøren blir de ikke akkurat mye bedre, så jeg er fornøyd med det jeg. Klipper gubben også, og han er også fin på håret! ) Jeg har derimot brukt frisører til ungene i blant, men de har selv sagt at det er vanskelig å klippe barn "det her blir ikke helt perfekt, beklager det altså". Hvorfor skal jeg betale 200-400 kr for det da? Når jeg gjør det greit selv? Og synes ikke barna ser syke ut når de blir klippet med maskinen, men veldig søte faktisk. De fleste av mine venninner her gjør dette med gutta, og de er så fine atte!!! Dessuten bruker jeg ikke masse penger på meg selv hos frisøren heller. Forstår tankegangen din og sammenlikningen, men er ikke helt enig i alt. )
Gjest Skrevet 17. august 2007 #71 Skrevet 17. august 2007 jeg har sånt hår somikke tregs å bli klippet så pfte. kan ha godt 8mnd siden jeg har hvert der og mange ganger har frisøren trodd at jeg gikk jempe ofte til frisøren. får ikke sånne slitte og tørre tupper.....
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 17. august 2007 #72 Skrevet 17. august 2007 Ja, JEG er en av de som IKKE har fint og langt hår;) hehe.. Burde virkelig gått til frisøren selv, men det blir liksom aldri noe av. Har krøller, og derfor også veldig tørt og pistrete hår. *grøsse* I tillegg til at det er ultratynt!! Har fire fjoner oppå der ser det ut som.. Mitt hår fliser seg opp i tuppene, og da sender jeg bud på venninna mi som må klippe av 6 - 7 cm. Hater flisete tupper!! *argh* hehe... Uff.. Jeg er ikke lekker, nei:( Jeg tror ikke datteren min har arvet håret mitt, for hun har både tykkere og lenger hår enn jeg noen gang har hatt. *jippi* Skal ta henne med til en frisør en dag jeg, og høre:) For hun vil ikke klippe seg!! Har spurt om det tidligere nemlig;) hehe.. Og kanskje jeg skal ønske meg frisørtime til jul i samme slengen!! Jah, det tror jeg nok hadde vært lurt =) Takk for svar forresten
Tommage♀♂ Skrevet 17. august 2007 #73 Skrevet 17. august 2007 Dette kunne vært et morsomt og til dels saklig innlegg om ikke HI selv hadde vært frisør og kan klippe egne barn. Eller sender du (HI) barna dine til frisør og betaler for noe du kan gjøre selv??
Diva Muffin Skrevet 17. august 2007 #74 Skrevet 17. august 2007 Jeg hadde frøkna mi med til frisør da hun var 2 måneder gammel Hun har alvorlig mye hår, så jeg ba frisøren ta litt rundt ørene og i nakken før vi dro på ferie.. dette var da samtidig som jeg ble klippet. Jeg anser det kanskje som litt jåleri å ta med små barn til frisøren. Jeg ville aldri kjøpe en genser til 300 kr til et lite barn, som jeg så ble brukt som et argument her. Dyre vogner og dresser er dyre fordi det er god kvalitet. En "amatørklipp" er ikke nødvendigvis av dårligere kvalitet enn en frisørklipp.
bente69;) Skrevet 17. august 2007 #75 Skrevet 17. august 2007 Det er klart at en klipp av en frisør er av bedre kvalitet enn en amatørklipp, det er jo en grunn til at de går på skole + har flere års læretid etterpå eller? Det er jo derfor vi har faglærte i mange forskjellige yrker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå