NoDoubt Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Kom på det da jeg leste kjøp/salg av brukte ting. Jeg jobber som frisør og det slår meg ofte hvor spesielle flere foreldre er når det gjelder å klippe barna. Mange klipper dem selv! Guttene tar de med maskinen, grøss og gru! Det er ikke mange barn som kler det! De fleste ser syke ut! Luggen på jentene tar de selv. Skeiv og alt for kort itillegg til at den går alt for langt ut i sidene. Noen klipper alt selv eller går til en tante eller mor som er så "flink til å klippe"! Jentene blir somregel klippet til 17.mai og jul, det må da være mer enn godt nok! Om det er lærlinger som klipper så gjør ikke det noe! Billig og bra!!! (de fleste lærlinger er flinke) Men når de voksne skal klippes så er det aldri lærling som kan gjøre det! De ødelegger jo hele håret! Det er faktisk lettere å klippe en voksen som sitter i ro enn et barn som hyler eller ser på alt! De voksne klipper seg gjerne hver 6-8 uke. Luggen skal ihvertfall ikke klippes til svoren for å slippe å komme igjen med det første! Ingen hadde blitt klipt av en "flink" tante eller mor. Kun det beste er godt nok for de voksne. Til dyrere det er til bedre er det;-) Syns disse parallelene er veldig spesielle! Reima- dresser, kuleste/beste vognene, mexx klær, ja alt av utstyr skal være av beste og dyreste merke! T.o.m barn som sitter i vogn hele vinteren må ha Reima-dress! Det er veldig viktig! en om barna går med skjeiv lugg og slitt hår så må de vel det! Alt for dyrt å gå til frisøren! Det koster ca. 200-400 kr å klippe barna, alt etter hvor i landet det er. Her som jeg bor koster en barneklipp somregel +/- 200 kr. Stuss av bare lugg 50-100 kr. Regner med mange her inne inkludert meg kan blåse bort 300 kr på 5 min uten å tenke videre over det. Så hvorfor så gnien når det gjelder å la barna være fine på håret?
mayaya Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Jeg klipte meg sist den 31 august jeg! :-D I fjor altså.. hihi
Sånn kan det gå Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Her i huset klippes alle, både voksne og barn hjemme, og alle er fornøyde med det. :-)
Økologisk_knekkebrød Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Sist jeg klipte meg var det 4 mnd siden sist. Synes frisør er rådyt, og klipper meg gjerne hos lærling. Kommer ikke til å kaste bort flere hundre kr på frisør til guttungen, når vi heller kan klippe ham selv. -Med maskin ja, grøss og gru.
solastråler Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Godt poeng det! Men det er ikke alle som har råd til og ta ungene til frisør hele tiden. Til flere barn til vanskligere blir det og komme seg til frisør. Jeg skulle sårt klipt meg selv, er nå 9 mnd siden jeg klippte meg. Så jeg treng en klipp, men har ikke råd denne mnd heller. Guttene mine har jeg tatt med maskin et par ganger også vært til frisøren med de! Så her er det guttene som klippest oftest.
Lille Kolibri Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Mamma klippar både voksne og barn her i huset til vanleg. Men så har vi ikkje dei kulaste vognene, mexx klær og alt av beste slag, heller... Har forresten forsøkt lærling sjølv og det var ein evigvarande prosess med dårlig resultat!!! Men det kan jo godt vere eg var uheldig. Og av og til er det deilig å skjemme seg bort med frisørklipp, veldig deilig det :-)
1kar&1møy&meg™ Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 skulle gjerne tatt gutten min oftere til frisøren jeg. Jeg gjør det ca hver 4 mnd når håret begynner og se langt ut. Han sitter pent og er ikke til bra og frisøren bruker bare 10-15 min på ham. Synes da kanskje prisen blir litt stiv når en nermer seg 300 kr for dette jeg.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Rådyrt, skulle det selvfølgelig stå.
NoDoubt Skrevet 17. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 17. august 2007 Hehehehe:-) Akkurat det jeg vil fram til! Alt for dyrt syns alle! Et klipp på 300 kr hver 4. måned koster 18.75 øre i uka! Det er ikke dyrt! Og at det går fort er bare en fordel fordi barna blir leie! Jeg setter alltid på turboen når jeg klipper små barn! En genser til 300 kr til en 1-åring varer og gjerne i 4 uker!
Jerrys jente Skrevet 17. august 2007 #12 Skrevet 17. august 2007 Jenta mi er kjempefin på håret hun, selv om det er jeg som har klippet henne. Hun er 2 år og jeg ser ikke behovet for å betale 2-300 for en klipp på henne. Har klippet henne 3 ganger. Jeg selv går til frisøren cirka 3 ganger i året og betaler da 400. Er ikke alle som har penger til å bruke på slik "luksus". Jeg vil heller at jenta mi skal være tørr hele dagen i barnehagen med gode regnklær i steden for å bruke pengene til frisør.
prekæs Skrevet 17. august 2007 #13 Skrevet 17. august 2007 Mannen min og min lille gutt har flere ganger klippet seg hos en innvandrerfrisør. Kjapt og effektivt, flott vanlig klipp, uten stæsj som gele osv. 100 kr gangen og hver 6 gang gratis. Anbefales:)
~sjiraff~ Skrevet 17. august 2007 #14 Skrevet 17. august 2007 Hehe.. jeg klipper meg vel 2-3 ganger i året selv, og gjerne hos lærling ) Snuppa klippes av tante som er frisør, også 2-3 ganger i året, i følge tante frisør er det ikke nødvendig å gjøre det oftere.
NoDoubt Skrevet 17. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. august 2007 Det er rart dette her allså! "ikke alle har råd til sånn luksus". Jeg må faktisk le. Når barna blir gamle og ser i fotoalbumen sin så ser de ikke om de har mexx-genser eller ikke. De skriker nok heller ut i skrekk når de ser den skjeive luggen mora klipte på dem -)
Gjest Skrevet 17. august 2007 #16 Skrevet 17. august 2007 Jeg tror faktisk du tar feil:) De fleste småbarnsmødre jeg kjenner har verken tid eller penger til frisørbesøk til seg selv (selv er det snart 3 år siden jeg ble klipt..Huff, ser ut som huldra nå ) Maskinklipp på gutter og null klipp på jenter er antageligvis mer på grunn av manglende fantasi enn pengesparing.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 17. august 2007 #17 Skrevet 17. august 2007 Eneste gangen sønnen min har vært hos frisør(forøvrig svigermor som tok han med!) blei luggen kjempeskeiv! Enda jeg fikk beskjed om at ungen hadde sitti helt fint og stille. Sist jeg var hos frisøren er snart ett år siden...=P Burde nok vært flinkere! Har ikke noe imot å betale for å få ungen klipt, men når jeg kan klare det like bra sjøl med klippern(innstilt på ulike lengder) ser jeg ikke vitsen =)
Gjest Skrevet 17. august 2007 #18 Skrevet 17. august 2007 Mine barn går til frisøren ca 3 ganger i året, jeg klipper meg 4-5 ganger og striper det 2 ganger i året hos frisøren. Tror jeg betaler ca 200 pr barn og 490 for meg i Stavanger.
NoDoubt Skrevet 17. august 2007 Forfatter #19 Skrevet 17. august 2007 Ok. Jeg er da ikke enig med tanta de. Her klippes barna ca. hver 6-8 uke. Ene gangen bare luggen, neste gang klippes alt. Og de har fint stelt hår. Tanta mi er og frisør så hun klipte meg når jeg var liten. Husker jeg var så glad når jeg fikk slippe å gå til henne. Hun var/er ikke akkurat den som følger mest med i motebildet. Men det var jo 1000 ganger bedre enn de gangene mor gjorde det! Har et bilde som er tatt hos fotograf av meg og de 2 søstrene mine. Jeg er 2 år på det bildet. Mor klipte luggen min selv rett før hun skulle til fotografen fordi hun fikk ikke tid til å reise til tanta mi som bodde 1 1/2 time kjøring fra oss. Hun hadde visst ringt å spurt på salonger i nærheten men de hadde ikke tid så da gjorde hun det selv. Bildet er egentlig knall fint men den luggen lyser ganske godt opp! Den ødelegger rett og slett bildet litt!
Sjonkel Rolf Skrevet 17. august 2007 #20 Skrevet 17. august 2007 Jeg synes det er litt rart at du setter et spørsmålstegn ved at noen klipper barna selv.. Som om det er helt forferdelig at noen klipper sine egne barn på håret.. Her går faktisk min sønn til frisør, men det er fordi vi har frisør i familien, slik at det da blir gratis. Selv klipper jeg meg sjelden hos henne, rett og slett fordi jeg synes hun har nok bry med alle de andre som hun må klippe. Vanligvis klipper jeg min søster, og hun klipper meg. Bare fordi man ikke er frisør, betyr ikke at man ikke kan klare å klippe noen på håret! Jada, en frisør er selvfølgelig flinkere, og vil lettere se hva slags frisyre forskjellige folk passer, men når man klipper noen man kjenner godt, tror jeg nok de fleste kan klare å se hva slags frisyrer de passer. Personlig ville jeg ALDRI giddet betale for å gå til frisør... Og jeg hadde heller aldri klart å blåse vekk 300 kr på 5 minutt uten å tenke videre over det. Men det er godt folk er forskjellige, men ikke gi folk som klipper egne barn dårlig samvittighet. Jeg tror neppe du kan skille ut alle barna som har blitt klippet av foreldre kontra frisør. Men forøvrig er jeg enig i at maskinklipp er stygt...
UnePune äntligen hemma! Skrevet 17. august 2007 #21 Skrevet 17. august 2007 JEg ble klippet av mora mi da jeg var liten...hu var ikke alltid like flink, hehe! Men det er jo bare hysterisk morsomt i etterkant da! Og da jeg var liten var jeg visst ike så opptatt av sånt, hehe! Ikke da heller =P
~sjiraff~ Skrevet 17. august 2007 #22 Skrevet 17. august 2007 Altså det er ikke min tante, men tante til snuppa. Snuppa mi har tynt hår også så jeg vet ikke om det kan ha noe å si på hvor ofte det burde klippes? Ikke har hun lugg heller. Vi bruker en mild frisør shampoo (fått av tante frisør) og balsam spray innimellom. Vasker heller ikke håret til snuppa mer enn 1-2 ganger i mnd. Håret er jo like fint uansett )
Gjest Skrevet 17. august 2007 #23 Skrevet 17. august 2007 Her er guttene til frisør annenhver måned, de klippes ikke av lærlinger og er fin på håret. Selv er jeg bare til frisør 1-2 ganger i året...
NoDoubt Skrevet 17. august 2007 Forfatter #24 Skrevet 17. august 2007 Da er det jo prioritering da! Hvorfor ikke legge inn et hårklipp i ny og ne. Da står håret i stil til de kule klærne og skoene:-) Som sagt når barna blir gamle så skjems de nok mer når de ser at de er kjempe stygge på håret eller av klærne de har på bildet:-)
Gjest Skrevet 17. august 2007 #25 Skrevet 17. august 2007 Og ps, det ER for dyrt syne jeg! Har 3 gutter nå og eldste og antagelig minste (han er bare 2 mnd nå, men ser ut til å få make hårtype til eldste) har ekstremt hurtigvoksende hår som MÅ klippes ofte og da blir det når minste vokser opp snakk om 1000 kr annenhver måned for alle tre, synes ikke det kan kalles billig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå