Gå til innhold

Livet er ikke så greit for tiden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så utrolig trist.. Føler så med dere

Jeg har tenkt så utrolig mye på deg/dere de siste dagen. Du må ha det helt forferdelig..

Sender over mange varme klemmer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal skrive, for dette høres bare helt for jævlig ut!

Har medfølelse med deg, har tenkt en del på deg og lille mimmi din. Ta godt vare på deg selv, snakk med noen, få ut litt "gørr" og husk det er lov å være sint! Ikke steng inn følelsene dine, kan tenke meg det føles "tomt" nå, men når du føler for det håper jeg du har noen å snakke med.

Ønsker deg alt godt og lykke til med fødsel og ny baby. Barna dine har en sterk mamma, du kommer til å greie deg, når alt kaoset har lagt seg! Ta imot hjelp der du kan, men la også tankene få spinne når du er alene.

En haug med klemmer sendes nedover til deg, hotte Charlotte!

Skrevet

huff.. så grusomt gjort.Noen mennesker eier ikke samvittighet..

Husk at du fortjener bedre.Jeg håper du får støtte av familie og avlastning i denne tiden.Gled deg over barnet (snart barna ) dine,de er det viktigste!

Lykke til med fødselen! Stor klem

Skrevet

Vil bare si at jeg føler masse med deg!!!! Den mannen er jo ikke god!! Du får sende en pm dersom du trenger noen å snakke med.. Prøv for all del å få litt avlastning før minste kommer og få noen til å hjelpe deg (broren din?) I ukene etter fødsel... har selv to tette unger og vet det i seg selv kan være knalltøft dersom du i tillegg har en nedtur.. Bare ei time fri innimellom kan hjelpe mye!!

Skrevet

Høres helt ufattelig ut...

Ønsker deg og dine små alt godt!

Skrevet

Kjære deg... Er helt stum nå..

Støtter også de andre her som foreslo at det kan være en god ide å kontakte psykolog for å få hjelp til å sortere følelsene og få veiledning ut av jungelen av tanker og reaksjoner som du har nå og muligens ettervirkninger av dette som kan komme senere. Dette ville få de fleste personer til å få en skikkelig knekk så glem alt som heter stolthet og få litt hjelp til å komme deg igjennom dette. I det minste åpne deg opp for en god venninde som du vet kan støtte deg og være der for deg igjennom de tunge stundene.

Altså må bare gjøre det krystal klart. DET ER INGENTING GALT MED DEG !!!!! Det er jo bare naturlig å stole på den personen man er i forhold med og spesiellt når man har barn sammen, å selvfølgelig kunne du ikke ane at denne mannen kunne finne på å gjøre noe slikt!

Det er klart han må ha seriøse problemer når han kan føre deg bak lyset i så lang tid, at han kan være så god skuespiller... grøsser helt av tanken på at noen virkelig kan påføre en annen så stor smerte...

Du er nok i sjokktilstand nå, det kan være at du får andre reaksjoner etterhvert. Syns det er flott at du nå fokuserer på fødselen og kommer deg igjennom den først det høres fornuftig ut.

Nå må du lege sårene og når tiden er inne så klarer du å se at

Du er en flott person og en god mamma, som ikke har gjort noe for å fortjene å bli behandlet slik. Du kunne ikke ha visst dette, du kunne ikke ha gjort noe anderledes. Skylden ligger kun på en person. Og det er HAN !

Du kommer helt sikkert til å klare deg alene med barna, heldigvis så finnes det stønader som hjelper aleneforsørgere å klare seg noenlunde økonomiskt. Når du føler at du er klar for det, så ta kontakt med trygdekontoret og sett papirmølla igang slik at du får noen penger for at du skal kunne klare deg økonomisk. Spørr om ekstra barnetrygd, bidrag, muligheter for barnetilsynstøtte hvis du har mimmi i barnehage/dagmamma, bostøtte. Hør om du ikke har krav på disse...

Det finnes mange flotte skikkelige mannfolk der ute som ikke har noe imot å være reservepappa for to flotte unger. Og som aldri i verden kunne tenke seg noen annen kvinne en akkurat deg, og vil behandle deg som du fortjener. Som en dronning :)

Nå er tiden inne å finne din indre styrke, og bruke den til å komme igjennom den nærmeste tiden. Det kommer til å være tøfft til tider, men dette skal du komme deg igjennom *KLEM*

Og de to flotte barna dine, de kommer til å ha det fint fordi de har en sånn flott mamma til å ta vare på de. Og selvom pappa'n ikke er et godt forbilde så har de mamma som veier opp i mot ;)

Om noen år når denne idioten av en mann har modnes litt så kommer han forhåpentligvis til å skjønne hvor stor tabbe han har gjort. Og hva han har gjort imot deg og barna sine. Håper at moren til det andre barnet også vet hvilken dust han er, tviler at hun vet noe som helst.

Hev hodet høyt hotte charlotte !!!! Dont get sad, get MAD :)

Skrevet

Hei, lille venn!

Hadde egentlig tenkt å sende deg en PM, men det går visst ikke siden du ikke har noen profil.

Men du er ikke hverken dum eller naiv eller lettlurt - og du er ikke hverken den første eller den siste som blir lurt og sveket på det groveste, dessverre - så du må ikke klandre deg selv for å ha hatt tillitt til og stolt på den du var glad i. Det er jo det vi gjør alle sammen - men noen er uheldige og får en partner som er skrudd uforståelig sammen...

Jeg tenkte jeg skulle fortelle deg en historie(den er lang...), men jeg må endre detaljene og tid/sted:

I jobbsammenheng på et større sykehus et sted i landet fikk jeg for mange år siden en alvorlig syk pasient, og skulle ta i mot kona som var blitt tilkalt fra et annet sted i landet(flyreise på flere timer).

Tilfeldighetene ville at kona kom inn samtidig med en kvinne som var samboer med den samme mannen, og begge henvendte seg til meg samtidig med sitt ærend....Katten var dermed ute av sekken.

Det viste seg at han over flere år hadde hatt konen i en større by i en landsdel, og samboeren i en annen landsdel - og i forbindelse med jobb pendlet slik at han var hos konen i helgene og hos samboeren i uken. Samboeren hadde et barn fra før, og de planla bryllup(!) som skulle gå av stabelen i utlandet noen måneder senere.

Ingen av dem hadde hatt noen som helst mistanke om at noe var galt fatt. Man regner jo ikke med i utgangspunktet at man blir lurt; da villle jo ikke noe forhold være liv laga.

Denne mannen hadde i tillegg to kjærester, som begge ringte for å høre hvordan det sto til...

Det jeg egentlig vil frem til, er at du har ingen grunn til å klandre deg selv for ikke å ha forstått hva samboeren din drev med. Han må være totalt samvittighetsløs, og ditt sterkeste kort er nå å kutte all kontakt så langt det er mulig. Det er ingen vits i å ha samtaler eller be om forklaringer, han vil uansett lyve og i den grad han ber om unnskyldning er det bare for å redde sitt eget skinn. Han skal være helt uten betydning, og hans ønsker er helt uinteressante for deg.

Det du nå skal gjøre, er å klemme vannet ut av ham så langt du greier, slik at han betaler det han skal.

Få hjelp av Trygdekontor/NAV/Familievernkontor, evt advokat. Fortell alt til familien - både din egen og hans, og la ham stå igjen uten ære. Du har ingenting å skamme deg over.

Og be om hjelp og avlastning til den lille jenta di, det trenger dere nok begge to nå.

Skrevet

Først av alt-STOOOR trøsteklem til deg! Jeg har tenkt på deg mange ganger etter at du fortalte historien din her for noen dager siden. Håpte at det ville gå bra og at alt berodde på en stor misforståelse. Men når jeg leste utfallet av dette må jeg si at jeg fikk gåsehud. Jeg fikk helt vondt i hjertet av å lese hva som hadde skjedd. At et menneske kan være så ondt? Jeg vet ikke helt hva jeg skal si annet enn at jeg håper inderlig at du klarer deg bra gjennom denne krisen. At du har mange gode venner og en familie som gir deg og jenta di den støtten og omsorgen dere trenger. Og om du skulle trenge noen herfra å snakke med så er det bare å sende meg en pm :) Synes det er imponerende av deg å fokusere på det viktigste nå- nemlig det barnet som snart skal komme. Så får resten komme siden. Stor klem- kommer nok til å tenke på deg framover også. Jeg håper du klarer å se hvem som er taperen her-nemlig mannen din! Du vil garantert klare deg igjennom dette selv om det sikkert virker fryktelig tungt. Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...