Gå til innhold

til norlendinger!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe, jævli bra hormonella! bilær å båtær dåm tutær og bråkær....:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på det? Du har i allefall og- og å-feil...

Skrevet

det e bedre å vær norlæning å ikke blir forstått i alt, enn å vær søring å ikke bli hørt i nåkka..

har aldri hørt nån såm syt å bæs så utruli mye såm søringan! svigersan hadde 3 forsjellie familia fra sør her oppe i nor på besøk, å det gikk ikke en eineste dag utn at ikke det va syting om ett eller anna, det e ju ikke t å hold ut!!!!

Skrevet

La nå disse nordlendingene få skrive hva de vil og føle seg litt spesielle. Dere kan jo bare la være med å lese det pisset de kaller at språk. Jeg for min del kan ikke ta nordlendinger seriøst overhodet, mennesker med sånn dialekt er det synd på og de bør egentlig få være i fred og la oss andre slippe deres nærhver.

Basta!!

Skrevet

Enig!! Det går an å skrive riksmål, uansett hvor du er fra.

Kutt ut denne skrivinga på dialekt!! Tragisk!!

Hilsen en med dialekt selv men som skriver bokmål.

Skrevet

Dåkker e jo bære misunnele! Stakkars dåkker søringæ

Skrevet

Er opprinnelig fra sørlandet,men bosatt i nord. Jeg STORTRIVES!!!!!!!!!! :) Her sier folk hva di har på hjertet og ferdig med det! Mye mindre skittkasting og baksnakking enn dær jeg er fra. Dær var det visking og tisking,men aldrig noen som sto fram med det di mente! Sørlendinger har et behov for og hevde seg og føle seg bedre enn andre. Patetisk!!!!

Nei jeg stortrives! Vind og vær er det her i større grad enn hjemme,men det tåler jeg. Faktisk litt sjarmerende :) Og jeg har ingen problemer med å forstå dialekten,hverken muntlig eller skriftlig!

Blir nok bosatt her tror jeg.

Skrevet

Æ synes nu verkelig ikke folk skal dømmes på kordan de snakka :) Å ja æ e enig me dæ rett hær oppe :)

Skrevet

For ein fornuftige og konstruktive krangel c",)

Sånne må me ha fleire av!!

Heia Bømlo...

Skrevet

Nå er det ikke hvordan folk snakker som var diskusjonen her, men at folk absolutt skal skirve på dialekt. Unødvendig. Merker at jeg ofte hopper over innlegg skrevet på dialekt, spesielt de lange innleggene. Orker bare ikke.

Skrevet

Anonym 09:02, hvor i nord-norge bor du??

Jeg kommer fra Stavanger, men bodde 2 år oppe i nord-norge, og jeg skal si deg det at jeg opplevde det stritt motsatte enn at nordlendingene pratet rett i fra levra! Nei dem gikk 30 ganger rundt grøten, og jeg har adri opplevd mer falskhet, patriotisk holdning, sarkasme og DÅRLIG FOLKESKIKK fra noen enn det jeg opplevde fra nordlendingene der jeg bodde.

Og var det en gang der man var uenig, så fikk man konstant den anklagen: Ja men dokk søringa dokker e sånn og sånn og sånn!

Hallo!!?? DOKK SØRINGA?? Var JEG plutselig FLERTALL også nå? tydeligvis.

Og så ler dem av de på sørlandet som ble snødd inne, og mente at "Dokker søringa berre syt og klage, kan dokker faen isje berre se t hælvete å måkke den satans snyen?? "ehh..joda, hadde vi hatt de HÆLVETES SVÆRE BRØYTEBILENE dere har der oppe i NORD! ( noe vi ikke har, fordi her vi"søringer" bor bruker det ikke å være sånnt "SKJITVÆR" som dere har i nord.) så hadde vi klart oss utmerket vi også!

Nei takk Gud for at jeg bor i stavanger! fina vere! beine veien!!! Vi sier det vi mener, og vi står for det!

( Og dermed er vi i følge nordlendingene, frekke i kjeften...O HOOOI)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...