Gå til innhold

ang barnevakt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa6 jeg sier ikke at barna mine ikke skal bli kjent med andre og bli trygge med andre,det har den store jenta mi blitt og gullgutten også,men jeg kaster dem ikke i fra meg som en uansvarlig mor bare fordi jeg vil feste og herje som jeg ikke skulle hatt barn

jeg lurer på når en slenger barna fra seg slik du har gjort,hva røre det seg i hode ditt,hva slags følelser har du for barnet ditt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud!! Jeg svarer på hennes spm fordi jeg prøver å forsvare henne!

Er det mulig? Dib på sitt beste. "Er det samme person?" Hehe, jeg må le:)

Skrevet

Javel.. Om dette var en rar sammenlikning er vel ikke nødvendig å diskutere. Jeg syns den var rar. Du syns ikke det. Greit:)

Skrevet

nå var ikke dette ment som et krangle-innlegg da men....

flott for dere yara og mamman... at dere vil være sammen med barna deres 24-7, og at dere ikke trenger litt tid for dere selv, men ikke belær oss andre som har litt behov utenom det å være foreldre om hvor skadelig det kan være, og hvor dårlige foreldre vi er!

jeg personlig mener både foreldre og barn har godt av litt andre impulser, og at det utrolig fint at barna kan vokse opp med mange ressurs personer rundt seg. det har jeg selv gjort og husker barne åra med en stor fryd, med masse spennende som skjedde nettop fordi jeg hadde så mange rundt meg!

jeg føler meg absolutt ikke som noen dårlig mor, og det er sikkert ikke dere heller...

Skrevet

Det er ikke snakk om å belære! Hvor finner du det at jeg belærer? I såfall belærer du å.

Går det ikke an å diskutere og får frem flere sider av saken uten å belære?

Skrevet

herre.... nei beklager da, da får du/dere mene ditt og så mener vi andre vårt, ferdig me det!!!!!!!!

ps:hva jeg/ vi gjør når vi har barnevakt har ikke noe med saken å gjøre nei...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Jasså, så jeg er plutselig liten i hodet når jeg kommer med et innlegg du ikke kan gi noe svar på. Det er liksom helt greit at du nevner risikoen å ha barnevakt til små barn utover en angitt tid, og du ser det som en selvfølge at folk skal ta hensyn til dette med engang, mens når jeg nevner risikoen andre ting innebærer da er jeg bare ute for å provosere, og ligger på et lavere nivå enn deg. Rart...

Skrevet

Hva er poenget med å svare sånn? Jeg svarte da helt normalt på det du sa. Vi kan godt diskutere mere. Men på en saklig måte. Jeg prøvde bare å få frem at jeg diskuterte, ikke belærte.

Skrevet

mamma til stor og liten...

det hadde vært litt lettere å ta deg alvorlig hvis du ikke brukte ord som "kaste fra seg" og "slenge fra seg" babyen...ingen som gjør det. Og grunnen til barnevakt kan da for all del være av helt andre grunner enn fest og herje som du sier?? Kan det ikke være det? Jeg hadde barnevakt for min lille da hun var ganske så liten en natt fordi jeg måtte ta opp en eksamen for å få de nødvendige papirer....barnevakt natten før eksamen for at jeg skulle få den søvnen som er greit å ha før en skal ha lang eksamen....du se så svart hvitt....jeg hverken kastet eller slengte barnet fra meg...mormor kom og hentet....

så hvis jeg skal referere til fjortisprat...synes jeg du holder koken der du og.

Skrevet

utrolig fasinerende å lese:) spm til dere: jeg har en sønn på 2mnd. har ikke lyst å gå fra han i det hele tatt. er alene mamma. min mor har passet han litt mens jeg går tur med hunden min(synes det er færlt å være borte fra han). pappaen har besøkt han her hos oss 1 gang i uken ca 5 timer pr gang, mener dere det er uforsvarelig at han da er hos pappaen helt alene ca 3 timer en kveld vist jeg vil ut??? jeg vet han passer godt på han.og det er ikke det at jeg har lyst på fri, men jeg har en venninne som skal feires.

Skrevet

alle må jo gjøre som de føler for selv, du og... men når du veit at gullet har det bra hos pappa, hvorfor ikke benytte seg av det med god samvittighet og gå ut med venner, eller pleie deg selv litt?...

Skrevet

Jeg føler at HI kaster og slenger i fra seg babyen.På 3 månder sier hun at hun har levert i fra seg barnet 5-6 ganger og nå skal hun levere det i fra seg igjen,da ser jeg på det som å kaste i fra seg barnet.

lurer veldig på hva slags følelser hun har for barnet sitt.

Skrevet

Jeg ser ingenting galt i å være borte fra han i 3 timer. Men det jeg syns er litt synd er at han ikke kjenner pappan sin bedre. Er han trygg på pappan? Hva med å møte pappaen litt hyppigere en periode før du skal ut?

Skrevet

Har litt lyst å svare.

Jeg sliter veldig med fødselsdepresjon og panikkangst etter at min lille ble født. Jeg er uendelig mye glad i gutten, men noen ganger klarer jeg ikke mer. Med en pappa som er fysisk tilstede, men ikke stiller opp så mye, hva skal jeg gjøre når jeg møter veggen da..? Da må han sove borte så jeg får hentet meg inn litt.. Helsesøster sier til meg "bruk den hjelpen du har med good samvittighet, han tar ikke skade av det".. Lyver hun?

Spørsmål: Hva har barnet mest skade av? Å sove hos kjærlige farmor der han storkoser seg? Eller hjemme med mamma som akkurat da har vanskelig for å ta seg av han pga panikkangstanfall..?

Svaret sier seg selv, For barnet mitt sin skyld trenger jeg avlastning. Han er 3 ,5 mnd gammel og har sovet hos farmor 4-5 ganger. Og hun avlaster ofte på ettermiddager også..

Skrevet

hmm egentlig litt gla jeg ikke veit hvem mamman til.... er, kan tenkes jeg hadde fått lyst til å være slem da altså!!!!!!!!!

så du mener da at jeg ikke har noen følelser for barnet mitt du da? makan... frekke f...

og så burde du fulgt litt bedre med, eller er kanskje ville fantasier varemerket ditt?....så det på siste innlegget ditt at påstandene dine om meg overhodet ikke stemte overns med hva jeg faktisk skrev i hoved-innlegget mitt....

get a life!!!!!!!!!

Skrevet

signerer denne...blir skikkelig provosert jeg..har bestemt meg for å ikke lese trådene lenger og innleggene....lar det heller være..

Skrevet

jepp....... var visst grådig dumt av meg å starte denne tråden, for det måtte jo komme noen stakkarer med et ynkelig liv og lage kvalme......

men keep on smiling! mange flinke mammaer her som ikke er skrudde ihodet.........

Skrevet

Du mener ikke meg vel snuppa? Hvis jeg har fått deg til å følt deg fårlig så beklager jeg! Det var aldri min intensjon. Du er nok en kjempe god mamma du! Men det må jo være lov å diskutere.

Jeg ville bare få frem at såkalte eksperter er uenig jeg, slik at jeg, du og andre kan ta avgjørelsen ut fra det.

Poenget mitt har hele tiden vært at det er umulig å være bastant i denne saken. Man vet jo ikke...

At jeg har valgt å ikke ha barnevakt mere enn ett par timer intill nylig er jo bare et personlig valg.

Skrevet

Skjønner:)

Jeg har forresten sluttet å lese bam jeg. Liker ikke fremtoningen i bladet..

Skrevet

Dessuten må jeg si at du godt kan holde deg litt mere saklig. Du dømmer dem som velger anderledes enn deg når du skriver slik.

Jeg forstår ikke problemet med å diskutere på et saklig nivå...

Skrevet

niks mente ikke deg med akkurat det, men mamman til.... og har holdt meg saklig helt til nå da jeg syns det gikk litt langt! hver om sitt og sine valg....

Skrevet

Ja:) Jeg føler meg egentlig helt missforstått i denne debatten, så jeg tror ikke jeg vil ta den særlig lenger...

Du får ha en fin kveld! Kos deg med jenta di!

Skrevet

Må nesten le litt av deg Yara... Først skal du være så tøff å diskutere, støtte mamma til en stor og en liten. Men når du merker at de fleste er imot deg og uenig med det du skriver blir du helt merkelig og "trekker tilbake" meningene dine. Plutselig begynner du å smiske deg innpå HI, og føler deg misforstått... HAHA! Klarer du ikke stå for det du mener?? Redd for å bli mislikt?

Skrevet

Dårlig argument. Du kan da gjøre barn trygge uten å sette dem bort for å få voksentid. Holder med mammaosv med mye selv om hun formulerer seg klønete til tider, men jeg går etter "gut feeling" ikke ekspertråd. Tror ikke så små barn har godt av det, og da tenker jeg mest på de som er under 6 mnd.

Skrevet

Du snuppa6, om du ikke vil ha andre synspunkter, må du vel la være å skrive slike innlegg? Jeg har tid uten babyen, men er pappaen hennes sammen med henne, ville ikke satt henne bort til moren min en måned gammel, nei. Det får du bare godta at andre mener er merkelig og kanskje ikke helt bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...