Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 20 og har gått opp 5,5kg. I forrige svangerskap la jeg på meg 22kg, men når jeg var i uke 20 da hadde jeg bare lagt på meg 3. Er livredd for å gå opp like mye denne gangen. Spiser sunt og ikke mer enn vanlig, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg går så mye opp ivekt. Har normalvekt på 58 kg og er 170cm høy, så jeg er normalvektig til vanlig.

Hvor mye har dere gått opp? Noen som vet normalfordelingen av kg i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 15 +4, gått opp 3 kg. Spiser normalt og er i aktivtet. Spiste mye for å unngå kvalme tidlig i svangerskapet. Det ligger en tabell et sted blant innleggene. Det står 10-15 kg i materiell fra jordmor.

Skrevet

har gått mye opp og ned i vekt siden kvalmen kommer og går like mye som matlysten. er nå i min 25 uke å har godt opp 1,5 kg fra normalvekt, men gikk ned veldig mye de 3 første månedene. Er min første så har ingen andre svangerskap å sammenligne meg med, så vi får se hva sluttvekta ender på:)

Skrevet

Jeg er 26 uker og har gått opp 5 kg totalt....føler nå at det virkelig røyner på, de 3 siste kg har kommet på den siste mnd. Urgh, så går det i denne farta så skal det bli morro, hehe!

Skrevet

Jeg tok av ca 5 kilo de første månedene.. Og nå har jeg lagt på meg igjen. Totalt har jeg nå lagt på meg over 10 kg.. Er nå i uke 27, så jeg kommer nok til å legge på en del til jah..

Skrevet

Jeg er i uke 25 og har lagt på meg 11 kg..Er bare glad til. Veide 49 kg før svangerskapet..Så håper jeg ikke mister alt når hun kommer :o)

Skrevet

Er 13 uker og har lagt på meg 2-2,5 kg. Har ikke vært noe særlig plaget med kvalme, men har vært veldig sulten! Skylder litt på at det er ferie også. Hehe.

Skrevet

er ikke helt sikker, men i uke 17 hadde jeg lagt på meg 1 kg til sammen nå er jeg i uke 24 og regner med et sted mellom 2-4kg til sammen!

Skrevet

Er i uke 25 og har gått opp 5 kg. Men jeg er redd det bare er starten..!

Skrevet

Kariannekva

tror ikke du skal bekymre deg alt for mye, for jeg ser av BMI at den er på 20 og under 20 er undervekt..så jeg ville bare vært glad at du fikk litt på kroppen din..kan jo hende du har vann i kroppen og det forsvinner etter fødselen

med førstemann så gikk jeg opp 20 kg! med ødem 3 på slutten...

denne gangen har jeg gått opp 1 kg og er i min 24 uke.i uke 22 med førstemann så hadde jeg gått opp 8,1!

legger ved denne lista her...og du ligger under med 1,2 kg....

håper du ikke tar det ille opp det jeg skrev over her....

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

Skrevet

Tusen takk! Nå ble jeg litt beroligget. I forrige svangerskap gikk jeg ned igjen 18kg på 2 uker, så det var nok mye vann, selvom legen min mente at jeg ikke hadde vann i kroppen i det hele tatt.

Skrevet

Jeg er 20+4 og har lagt på meg 5.8 kg, men jeg tror de første mnd så gikk jeg ned 2-3 kg pga bekymringer og psykisk belastning på å bli gravid i 1 pp etter MA og styrtbldninger og diagnose truende abort så nå er jeg bare 1-2 kg over vekten jeg hadde hatt det siste året. Er slank og har alltid hatt problemer med å legge på meg, har stort sett ligget rundt 62 kg.

Skrevet

jeg kastet opp endel i begynnelsen og gikk da ned noen kilo. så nå når jeg er 18+6 er jeg fortsatt -1 kilo fra startvekten. men jeg har jo lagt på meg litt da, men ikke kommet til startvekten enda.

Skrevet

er 19+3 og har gåttt opp 0,5kg..men d kommer nok fremover nå...;)

Skrevet

Hei!

Jeg er 175 høy og veier normalt 60 kilo, vekten min er unormalt stabil og har vært 60 kilo noen år nå..

Nå er jeg i uke 23 og veier nesten 70 kilo..er glad for det:-)

Skrevet

Har lagt på meg 3 kilo er 20 uker... klager ikke for det, synes det er helt greit:)

Skrevet

er 23+4 og har gått opp 2 kg...

Skrevet

Er 17+5 og har ikke gått opp noe enda

Skrevet

Det var godt å lese at du heller ikke har gått opp så mye. trodde jeg var veldig "unormal". jeg er 26+4 og har bare gått opp 3 kg...synest det er lite...

Skrevet

uke 21, gått ned 4 kilo (men har litt å ta av :-) )

Skrevet

Har foreløpig gått ned 3 kg. Gikk opp fra 68 til 84 kg sist (16 kg), men har ikke greid å komme meg helt ned i normalvekt igjen, (dvs gikk ned til 68 kg igjen etter 4 uker, men la så på meg 1 kg i mnd til jeg stagnerte på 76 kg :( ) så når jeg nå ble gravid var jeg 76 kg. Håper at jeg går opp til ca 84 kg på slutten av dette svangerskapet også, så er sannsynligheten litt større for at jeg greier å gå ned til normalvekt igjen etterpå!

Normalfordelingen vet jeg ikke så mye om, men vet at det er normalt å legge på seg alt fra 10-20 kg uten at man nødvendigvis har lagt på seg så mye i seg selv!

Skrevet

Har ikke gått opp noe, men med graviditeten ble det brått et litt mer stillere liv, spesielt nå i ferien. Jeg antar at de musklene jeg hadde etter et ganske aktivt liv før graviditeten nå har blitt til dvasne fiskeboller. Uh. Muskler veier mer enn fett. Føler meg ganske så lubbete. Men men... Spiren i magen er mer verdt og en stund etter graviditeten får jeg nok trent meg skikkelig opp igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...