Gå til innhold

Ting som irriterer.... uavhengig av graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

He, he alle gjør vel det inni mellom. Men nå har du kanskje ikke vært på et personalrom i en barnehage det det stort sette er flest kvinner som slanker seg året rundt. He, he det må bare oppleves!!!

Gid og kjære vene er deilige ord!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Syklister (Garantert skriveleif) som sykler MIDT i veien slik at man må nesten kjøre de ned for å komme forbi, og ikke gidder de å legge seg nærmere fortauet heller (skjedde oss i går -.-)

- Folk med barnevogn/handlevogn som brauter seg fremover i butikken og tror de kan bare kjøre ned oss andre, og ikke har lært seg det at dersom man setter fra seg barnevogna/handlevogna midt på gulvet et sted så kommer ikke andre seg forbi.

- Folk som ammer offentlig (vet kanskje dette er feil sted å skrive det >.< men sorry, jeg liker det ikke og ikke redd for å innrømme det)

- Svigermor som mener man skal stå opp kl. 06:00 om morningen bare for å smøre matpakke til samboeren sin!! Makan.. han er gammel nok til å smøre matpakka si selv!

Skrevet

Oktober mamma: Hvordan kan du irritere deg over offentlig amming? Skal ikke den lille babyen få mat, fordi du synes det er ekkelt å se litt av en pupp? (man ser jo nesten ingenting)

Jeg irriterer meg mer over menn i 50 åra som sitter på kafé og slafser så mye at halvparten av det dem stappa i kjeften detter ut igjen...

Amming av barn derimot er helt naturlig. Det er min mening!

Skrevet

Folk som løper in i heisen (selv om de kan ta rulletrappa) når de ser at jeg står der med barnevogn.

Folk som på død og liv skal forran deg i rullatrappa/båndet for så å stå helt stille (jævla viktig å stå forran meg da liksom).

bedrevitere, som hele tian skal fortelle folk at de skal gjøre det og sånn.. Jeg gjør ting på min måte andre gjør ting på sin..

Skrevet

Visste jeg ville få det spørsmålet :P

Jo, det er helt greit at kvinner ammer offentlig dersom de gjør det litt skjult, under en sånn eh.. sjal-opplegg (husker absolutt ikke hva de heter), eller at de setter seg litt vekk fra alle og hver mann. Men jeg har opplevd x-antall ganger damer som seriøst bretter ut brystet uten å skjule noe og ammer midt i et kjøpesenter eller på restaurant/kafe. Jeg kan ikke noe for det, men jeg synes ikke det passer seg. Kan jo heller bare pumpe og ha med i flaske dersom man skal være ute en stund, og man ikke har interesse av å dekke seg litt eller sette seg et sted der folk ikke spiser eller hvor det er masse mengder av folk?

Amming er naturlig ja, men det er mangel på folkeskikk å brette ut brystet forann vilt fremmende som sitter å spiser f.eks. Ikke alle er så diskre med brystene sine.. ikke de jeg har sett i allefall.

Skrevet

Mye som er naturlig som man ikke må (eller bør, eller har lov til å) gjøre på offentlige steder...

-lar det være opp til den enkelte å finne ut hva det kan være - og uten at jeg legger meg opp i ammedebatten i det hele tatt

:)

Skrevet

Kommentar til Oktobermamma:

Du har akkurat ammet ungen din for dere skal ut. Puppen er ganske så tom og så skal du pumpe deg for at du skal ha med mat også? Det blir tre dråper til babyen det?

Nei, gå rett til MME når babyen kommer ut du, så slipper du slike pinlige episoder.

Jeg irriterer meg over folk (damer) som når vi er i selskap el lignende og spiser mat/kaker/dessert spør om hva retten inneholder og så gjerne har en liten monolog om hvordan en kan gjøre retten sunnere slik at en kan spise den med god samvittighet når en slanker seg. Hallo, et kaka di og vær fornøyd da! Hvilket liv er det en har hvis en ikke engang kan spise kake av og til?!

Skrevet

Folk som snyter seg høylytt ved nabobordet når du er på restaurant...

Folk som bruker lommetørklær

Telefonselgere som ringer meg, enda det er 7 mndr. siden jeg reserverte meg mot akkurat det...

Skrevet

DETTE irriterer Balooa (og det er en del ting, rekkefölgen er ubetydelig)

-Folk som tygger tyggis som om de kommer til aa dö om de slutter aa tygge, eller tygger litt langsommere.

-Folk som spiser som kuer, med andre ord at kjeven liksom gaar rundt i sirkel.

-Folk som drikker vann med Big Mac menyen fordi de slanker seg.

-Spanjolene i dette landet jeg bor i... som SKRIKER saa jaevelig höyt naar de snakker sammen, to av dem lager faen meg samme braaket som hele 17 mai toget vi har i Fuengirola hvert aar.

-Folk som kommer 45 min. for sent til avtale, og igjen, dette har mye med det landet jeg bor i aa gjöre. Tid her er liksom... helt ubetydelig.

-Naar de kommer til butikken min og sier "Hvor mye koster capsene?" "10 euro" (OG FORRESTEN ER DET PRISER OOOOOOVER ALT I HELE JAEVLA BUTIKKEN) og de sier "Ja men jeg er spansk, hvor mye koster det for oss som er herfra?" og de mener det virkelig... at de som er herfra skal faa det billigere. Da ber jeg dem dra til helvete.

-Eller som naar det er kö i butikken vaar, og de griper tak i armen min og sier "Jeg er spansk, kan jeg komme forbi alle de i köen?"

-"Hvor er du fra?" "Jeg er fra Norge" "Ja, det er i Tyskland ikkesant?"

...eller "Har dere biler i Norge?"

...eller "Ho ho hooo!! Norge!! Ha haaaa, der er det jo IIIIISKADT!!"

-Folk som sykler midt i veien og det er umulig aa kjöre forbi dem.

-Folk som tuter 0,3 sek. etter at det röde lyset ble grönt (her i Spania gaar det rett fra rödt til grönt, ikke via oransj)

-Folk som kjörer forbi meg naar jeg kjörer i 80 i en 80 sone, for saa aa kjöre i 60 mens de leser kart, blinke til höyre, bremse ned, finne ut at nei, det var sannelig ikke her vi skulle til höyre nei, opp til 60 igjen, bremse igjen ved neste kryss.. men lar deg faen ikke kjöre forbi dem.

-En ting som irriterer meg veldig er musikkvideoer fulle av "deilige damer" som liksom spiller trompet og andre instrumenter mens de staar der og vrir seg i miniskjört og puppene lyser mot deg. De har ikke minste peiling paa hva det instrumentet brukes til engang, men de er liksom et "band". Det irriterer meg fordi jeg spiller ganske mange instrumenter selv og ser saa tydelig alle feilene de gjör.

-Men sist og ikke minst, faktisk maa det vaere en av de tinga som irriterer meg mest i hele verden, er naar folk snakker til meg som om jeg er 3 aar gammel. Bare fordi 99,9% av de som er fra dette landet jeg har slaatt meg ned i, bor hjemme til de er 35 aar gamle og de aner ikke hva vaskepulver heter engang, og de lar mamma bestemme hva de skal ha paa seg hver dag, lar mamma pakke nista si og fortelle dem hva de skal gjöre, tar med mamma til legen naar man er over 30 aar gammel, og til slutt ber Gud om raad om det er rett eller galt aa gjöre ditt og datt, og om de gjorde noe slemt er det ok fordi de ba om tilgivelse etterpaa, bare fordi mange er saann betyr det for faen ikke at siden jeg "bare" er 25 saa kan jeg ikke tenke selv.

Takk for meg :-)

Skrevet

Balooa.. skjønner deg godt, selv om jeg ikke opplever alt det der daglig så må det jo bare irritere vettet av deg

håper du har noen lyspunkter også :)

Skrevet

He he!!! Her var det mye jeg var enig i, ja!!!

Ang. Hurtigruta+ mobilreklamen: Jeg har også irritert meg grenseløst over denne reklamen. Hva hvis brannalarmen går, eller skipet synker?? Sorry, vi er dessverre ikke ved en politihavn?

Irriterer meg også over syklister. MÅ de sykle midt i veien?

Skrevet

-Fremmede folk på nettby som sender den meget intelligente og konversasjonsinbydende meldinga: "Hva gjør du?" "skjer'a?"

Er det ikke ganske innlysende hva jeg gjør? Jeg er på nett!!!!!

-Folk som plystrer/nynner

-Syklister i veien,med fin.fine gangstien rett ved siden av

-Dører som står vidåpne

-Folk som insisterer på at deres hanhund kan hilse på min hanhund,selv om jeg poengterer,gang på gang,at han eter sånne som deres hund til frokost! Og så blir de sure når helvettet er løs....

-De som spør meg hva jeg skal gjøre med alle tattoveringene mine når jeg blir gammel..

Hva i huleste KAN jeg gjøre!?!?

-De som tror at jeg,etter over 5 mnd med svangerskapskvalme,ikke har prøvd å spise regelmessig eller testet ingefær... *sukk* Jo,takk,DET skal jeg prøve du!

-De små brusflaskene som KUN eksisterer på restaurant,til femdobbel pris!

-Folk som legger bussetet heeeelt bak når de sitter foran meg,til tross for at nabosetet dems er ledig!

Uff,kunne ført på myyyye mer,men kjenner jeg begynner å bli sinna nå...

Skrevet

Barn som spenner i seteryggen, på timesvis når jeg tar fly og buss... Da blir jeg forbanna, og ber foreldrene å snakke til barnet sitt.

Mannen som jobber på rema, som har deeeen rørleggersprekka. Fysj, mister matlysten. (men bra for slankinga da, hehe)

Barn som stjeler jordbær av den lille åkeren min (25 planter). I fjor fikk jeg ikke spist en eneste en selv... drittunger

Folk som sier "påenmåteliksom" 70 ganger i en samtale.

At butikker(bomtibom) skriver med gaffel på regningen din. Det du fikk anbud på koster plutselig 50 000 mer AAAAAAAAAAArg

Støvet som legger seg på persiennene mine

Turister som ikke kan engelsk

Turister som kommer inn på sanitæren og skal "bare" på do når jeg vasker, endatil det henger skilt på døra på alle språk...

Blomsterbutikker som blir fri for blomster, akkurat den dagen du skal sende gave til din far...

Hyttetyver

Den sure hyttenaboen som nekter oss å bruke veien, uten å betale 10 000 for det... Reis til pule jævna nabo !!!!!

At butikker(bomtibom) skriver med gaffel på regningen din. Det du fikk anbud på koster plutselig 50 000 mer AAAAAAAAAAArg.. (men bare vent, jeg har tatt advokat, og har forsikring Moahahahaha)

Skrevet

Maxbo eller? (hørtes litt abompibomp ut)

Skrevet

Argh - det er jo Byggmakker jeg mener...

Skrevet

Noe av det som irriterer meg mest er flypassasjerer. Det sies klart fra om at man ikke skal åpne setebeltet før lampen er slukket, men allikevel må noen bare ta det av i det flyet har landet. I tillegg skal dem på død og liv også reise seg i det flyet akkurat har stoppet. Da skal de stå å trykke og pese i kø for å komme først ut. Når de endelig har kommet ut løper de til bagasjebrettet, for det er selvsagt deres bagasje som kommer først på brettet, og da står de der og trykker uten å slippe andre frem. Bagasjebrettet begynner aldri å gå før lenge etter at alle pasasjerene er kommet til ankomsthallen. Det verste av alt er at vi aldri lærer, men kommer til å gjøre dette også i all fremtid.

Skrevet

Syklister på tur som på død og liv MÅ sykle vedsidenav hverandre... "det er jo så koselig" *grrrrr* sååå mye vanskeligere å komme seg forbi!!!!

sykkelritt der det er tjukt med syklister på veien JEG kjører på

Køsnikere!!!! *koke* får helt abstinenser

råkjørere som setter på langlysene for å komme seg forbi deg om kvelden.... og blinker og tuter... Da setter jeg tåkelysa rett tilbake... DRITTFOLK!!!

Folk som ikke kan vente på neste heis... er det stappfult i den, får vi plass til to til , ikke sant?? NOOOOT

Utenlandske venner som snakker utenlandsk når jeg er sammen med dem... jeg skjønner jo ikke hva de sier, og de prater jo perfekt norsk!

eksperdiser som ikke ser at jeg var først i køen, og ekspederer gjerne 3 andre før de utbryter:" ja nå var det din tur ja" bohus...grrrrrrr.......... egon !!!!!grrrrr

mye mer men kommer ikke på noe mer akkurat nå... godt å få d ut!!!

Skrevet

Hehhe - supersant dette med flyplasser og passasjerer...

Jeg kom da på en gang jeg skulle av flyet. Jeg satt nesten bakerst og ei som satt rett bak meg neste dytta meg over ende og nærmest løp ned midtgangen uten hensyn til andre passasjerer. Hun var vel nesten kommet 6-7 rader frem og det var tjukt av folk bak henne også da de åpnet utgangen bak.. HAHA - jeg lo meg kvekk ihjel nesten. Hu tapte maaaaaaaange dyrebare minutter på de stuntene hun foretok der

muhahahaha

Skrevet

Gamle sure damer som sitter bak meg, og nekter meg å legge bak ryggen på setet mitt hele den 4-7timers lange flyturen, fordi de trenger å strekke på beina! Akkurat som jeg ikke trenger å strekke på ryggen???

Skrevet

Syklister er superirriterende, de som sykler midt i ditt felt uten så mye som å legge seg inn mot siden. Argh

Skrevet

Folk som blinker inn i en rundkjöring, og ikke ut.

Skrevet

Et par ting som irriterer meg:

* Idioter og/eller eldgamle kjerringer som bruker E6 som arena for å bevise at de ikke på noe vilkår skulle hatt sertifikatet for bil, nå eller noen gang.

* Sportsjournalister.

* Butikkansatte som ikke skjønner hva salg går ut på. Når jeg kommer til disken med en vare jeg vil ha, så har dere allerede solgt den til meg. Da kan dere drite i å komme med "ja, den toppen er superfin altså. Virkelig" eller "ja guri, den buksa har jeg også, den er bare SÅÅ lekker, bare sitter SÅÅ bra lissom" eller "den har vi solgt utrolig mye av asså! Ble bare revet bort på entotre!". Og alle sammen, uten unntak!!!, serverer standard-dritten i et tonefall som om det var nettopp det som kom ut av kjeften deres; dritt. Helvetes bimboer.

* Damer jeg aldri har møtt før og som finner det naturlig å stille spørsmål som dreier seg om hvorvidt brystene mine klarer å produsere nok mat til barnet mitt eller ikke.

* Nysgjerrige nabodamer som ringer på i tide og utide og beklager forstyrrelsen, mens de stiller seg i døråpningen og fortsetter å forstyrre.

* Dumme folk. Jeg er ingen intellekt-snobb, men dumhet har jeg lite tålmodighet til overs for.

Skrevet

Det irriterer meg naar prompemaskinen vaar ikke funker i verdens beste öyeblikk!!

Vi har en prompemaskin med fjernkontroll i den ene butikken vaar, og det er saa utrolig typisk at fjernkontrollen ikke funker akkurat naar jeg kunne produsert aarets beste.

Skrevet

Balooa: Åssen spennende jobb er det DU har? Prompemaskin og greier! Ser jo jeg har valgt feil utdannelse,hi-hi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...