Gå til innhold

GRESSENKENE, ny tråd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var veldig trist å høre Elisabeth. Håper at du kan få han på litt bedre tanker. La han få litt tid.(lett å si, vanskelig å gjennomføre) Klem til deg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jess! Da ser det ut som vi kan prøve bittelitt denne mnd allikevel. Jeg har fruktbar periode fra mandag til lørdag med eggløsnig torsdag. Sambo reiser tirsdag. Håper jeg har ett gjestfritt miljø nedentil og at det kan bli noe av det:) Skal prøve å ikke håpe for mye. Skal ikke kalle det en prøveperiode. Spennede!

Skrevet

Kjære Elisabeth.

Det var ordentlig leit å høre at du må velge mellom en karriere og et barn. Og at noen du har kjær ber deg om å gjøre det valget. Du er en flott humørspreder her inne og jeg har sett på andre fora at du kjemper den lilles sak. Slik regner jeg også at du er i det virkelige liv. Du fortjener allt godt. Litt tid til å tilpasse seg den nye hverdagen er det kanskje verdt å gi din partner. Men å ta tilbake et så høytidelig løfte som det å skulle lage barn sammen er vanskelig å skyve under teppet. Hva om du allt hadde hatt barn, hadde du da ikke kunnet ta utdannelse ? Hva om du tar sykepleien på deltid over 4 år, så du kan jobbe mer ved siden av? Her må det kunne finnes løsninger. Hva med en familie samtale på et familie vernskontor, kanskje det er hjelp å få der ute les ; en som kan prate litt sunn fornuft inn i samboern din sitt hode. Tenk så tåpelig han er som er villig til å riskikere deg.....

Skrevet

Gratulerer med status som prøver TauZa! Ordentlig prøving vil jeg kalle det når man har stein kontroll på el og ikm. Masse lykke til. Det har du virkelig fortjent etter å ha ventet så lenge.

Skrevet

Forresten...ser ut til at det blir ny ipp (ikke prøve periode), denne neste pp er det ikke sjans i havet for å få sneket seg til en liten spire... Dessverre.. så neste sjans blir i september...

Skrevet

Det var leit å høre elisabeth, men er det ingen sjangse. Mange som får barn selv om dem studerer. Jeg hadde ikke tatt det noe særlig om sambo kom nå å fortalte att jeg måtte vente, for man får så mye forhåpninger å drømmer å ikke minst gleden over å det å skulle få barn eller lage det også. Håper dere tar en skikkelig prat om dette, så det ikke bare blir bestemt å ferdig med det. Legg frem hvordan du vil føle det, er viktig att han skjønner hvor viktig dette er for deg i stedenfor att du velger å gå.

Skrevet

Takk for støtten, jenter.. :) Jeg tok vel litt hardt i da jeg sa at jeg vurderte å gå fra han, for det er han jeg vil være sammen med. Men hvis han ikke vil ha barn på tre år, så gir han meg ikke noe valg, for så lenge skal jeg ikke vente. Men håper som sagt at det ikke ender slik... Jeg har ikke fått pratet med han, for jeg var på jobb i dag, så klubb i kveld.

Men han var veldig spak og forsiktigi dag, virket som han skjønte at det han sa falt i meget dårlig jord, så jeg er ikke helt pessimistisk.

Men som det ble sagt lenger oppe; å trekke tilbake en slik avtale går ikke an.

Min plan er å prate med han i morgen, og forklare han hvor viktig dette er for meg, og få han til å skjønne at en utdanning ikke betyr noe i sammenheng med det å få barn. Jeg vil heller stå på en fiskebu resten av livet, enn å ofre barn for en karriere.

Hans argument var at 3 år går fort, og at hvis jeg skal få en baby midt i studiene blir det bare tull, og tar lang tid. Men nå når jeg har fått tenke på det, så er det opp til meg når jeg velger å ta pause for en evt graviditet. Så etter masse grining spurte jeg om han ikke ville pga tidspunktet, eller om han ikke ville ha barn med meg. Han var rask å svare at det var tidspunktet, så det er et godt tegn da...

Jeg ser ikke så mørkt på det nå på en måte.. Må bare få pratet med han i morgen, så vet jeg mer hva som skjer...

Skrevet

Godt du ser sånn på det Elisabeth. Godt det var tidspunktet og ikke deg.. men jeg mener som deg at et løfte er et løfte og 3 år virker lenge når man er 30. Håper det kommer masse godt ut av samtalen i morgen. Nå er jeg i pp 17.. dessverre... men tar det ikke like tungt som sist. Vet du. Jeg har tro på at det ordner seg for deg.

Skrevet

Ja, håper det... :) Frustrenende å bruke den lille tiden han er hjemme på å være uenig om slikt. Mister også veldig lysten på å gå på skole, fått veldig negativ vibber til hele skolen nå, og hvis den koster meg muligheten til å få barn kommer jeg aldri til å klare å gjennomføre den. Men får satse på at det kommer noe positivt ut av samtalen vi skal ha i dag...

Kedlig at du gikk over i 17 pp'er da, det begynner å bli lenge.. Men tenk så glad vi blir når det enedelig skjer noe når vi går gjennom så mye og så mange pp'er.. :) Er mannen din hjemme eller?

Jeg fant ut nå at jeg har 3 sykluser på 26 dager, så en på 19-20, så 3 på 26 igjen.. Kan det rett og slett være et slikt mønster jeg har..? Pussige greier...

Skrevet

Elisabeth, er det på Høgskolen i Ålesund du skal gå?

I så fall, der gikk jeg, og to i klassen min fikk barn i løpet av de tre årene. Hun ene hadde eksamen tre dager etter fødselen faktisk....

Og skolen var veldig flink til å tilrettelgge for dem!

Begge to hadde menn/samboere som tok permisjonen, så de fullførte utdannelsen sin begge to, uten problem!

Av og til ble babyene med i forelesningen, og det var jo kos for oss andre, og de fikk fri for å amme!

Og vi andre hadde null problem med å forstå at de ikke klarte å bidra like fullt på gruppearbeid osv hele tiden!

Så samboen din trenger kanskje bare å vite at andre har klart det fint!

Håper dere kommer til en god løsning!

Vi hadde en lignende prat her også for fire måneder siden, for jeg har jo lyst å ta fag ved siden av jobb. Og da var sambo bekymret for om at jeg skulle få tid til det og det å få barn...

men vi fant ut at uansett hvor mye man planlegger passer det aldri å få barn.... Så vi ble enige om å løse de utfordringene som kommer om og når de kommer i stede for å ta sorgene på forskudd!!

Håper inderlig dere blir enige Elisabeth!!

Skrevet

Skikkelig trist at dere må bruke verdifull tid når han er hjemme på konfrontasjoner. Men det er vel ingen vei utenom. Hold oss oppdaterte... håper for min del ikke at dere kommer til enighet, men at han innser at han er direkte urimelig og går på med friskt mot for neste pp.

Skrevet

Hei Miss Misantrop,

Takk for svar på innlegget. Jeg har ikke värt här de siste dagene fordi dataen er på verksted.

Jeg har faktisk ikke kommet over noen lignende nettside i Sverige - og vet ikke om jeg hadde brydd meg heller. Det er jo liksom mer personlig å chatte på norsk! Det som kunne värt interessant var jo å höre andres erfaringer med helsevesenet i Sverige og forhold på föden i byen der jeg bor etc. Det blir jo födsel i Sverige når det blir aktuelt. Kanskje jeg skulle sjekke litt rundt på svenske sider tross alt. Takk for tipset.

Skal pröve å komme tilbake mandag om en uke for å fortelle hvordan det gikk. Er jo alltid spennende å höre - ikke sant jenter?

Ha en bra uke!

Skrevet

Hvordan gikk samtalen i dag, Elisabeth? Tenkt på deg mange ganger i løpet av dagen. Syklusen din er litt pussig, ja,,, nesten som om det skulle henge igjen prevensjon... men uansett. 26 dager er lang nok syklus til å bli gravid på. 20 dager regnes som et minimum. Fikk du noen gang kjøpt pergo? Åhhhh, jeg er så irritert på TG, (Skal heretter forkorte mensen med det siden min tante riktig nok er rød, men først og fremst er hun GRUSOM.) Tror nesten ikke det er mulig at en test blir positiv jeg.. tok meg selv i å stå med CBn i hånda å tenke, kanskje du ikke kan bli positiv. Har ikke testet siden mars, er så lei av negativt resultat. Har stort sett 25 dagers sykluser, men i mars ble den 31 og da testet jeg. 2 timer etter kom TG- da ble jeg så skuffa som jeg aldri har blitt før tror jeg. Derfor testes det ikke lenger her i huset. Skal teste hvis jeg noen gang går en uke over.

Er ikke med mannen min nå, er på jobb trening i varmere strøk. Ser han om 6 uker ... det kan faktisk klaffe perfekt med EL,,, håpe,, håpe..

Ps Er så glad for at dette fora ikke har anonym knapp som slemme mennesker kan gjemme seg bak!

Skrevet

Det ordner seg for snille jenter, og det gjorde det jaggu for meg også! :) I går var jeg bare deppa, så ville jeg at han skulle starte samtalen. Men ingen ting skjedde, så ut på kvelden gikk jeg å la meg. Så kom han inn så sa han at vi skulle ta en tur ilag, bare oss to. Det har vi også prata om å gjøre nå når jeg hadde fri. Så sa jeg at det er ikke turen som plager meg. Jeg forklarte hvor viktig det var for meg å få barn nå og at det er uvesentlig for meg om jeg bruker 3, 5 eller 7 år på utdanningen. Han var så spak og trist at jeg fikk dårlig samvittighet, men måtte si det til han. Så da slapp han løs og forklarte at det er ikke skolen han er bekymret for, men at det ikke skal ordne seg med oss, at vi får et barn, så blir det slutt. Det hendte med han en gang før,hun som har barn med han bare flyttet uten videre da sønnen var 2 år... Skjønner veldig godt at menn er redd for slikt, spes når det har skjedd en gang før! Jeg sa til han at jeg var veldig sikker på forholdet vårt og at jeg kom aldri til å forlate han. Han sa også at han skjønte at dette var viktig for meg, og han ville at vi skulle bare fortsette som før! :) Så nå skal vi prøve videre og bli flinkere å kommunisere.. :) Jeg føler at dette har styrket forholdet vårt, han er ikke så lett å få til å være så ærlig som han var i natt, vi er begge to redd for at det vi sier skal føre til at forholdet ryker eller noe, litt sånn katastrofetenking! :) Men nå har vi det supert, hadde digg makeup-sex og greier.. ;))

Tusen takk for støtta, jenter! :) Ja, er på høyskolen i Ålesund jeg skal gå.. :) Hadde vært fint å bli gravid litt ut i året, slik at jeg fikk om sommeren da.. :) Skolen bekymrer meg ikke i det hele tatt i grunn, om jeg må ta meg 2 års pause, så er det greit.. :)

Misunner ikke deg, Miss,som må være alene i seks uker.. Det er jaggu lenge! Men håper det klaffer med EL da! :) Jeg tar heller ikke G-tester, kun hvis jeg går over IKM, men det har jeg ikke gjort ennå, så... Og absolutt enig med den anonym-knappen... Bare pjasker som bruker den!

Nå skal vi bake rundstykker i lag.. :)

Håper dere får en fin dag, jenter! :)

PS: Har ei venninne som dro inn på føden for noen timer siden... IKKE misunnelig, nei! Det har jeg IKKE vært! ;P

Skrevet

Så godt å høre elisabeth. Att dere fikk pratet om dette, kjenner igjen litt katastrofe tenkinga. Men nå ordnet det seg jo, å kommunikasjon er viktig.

Skrevet

HURRA!!! Det ordnet seg. Han virker jo på mange måter som en kjærne kar! Make up sex, bake, også tur, bare dere to... Godt det bare var en midlertidig sinnsforvirring (veldig skremmende, men raskt over). Skjønner godt at han er skremmt jeg etter en sånn grusom opplevelse i forrige forhold. Sånne dype mellommenneskelige tragedier som han har opplevd må jo nødvendigvis sette spor. Håper han lærer å stole fullt og fast på deg, nå vet du jo mer om hvor mye dette plager han og kan hjelpe han på en konstruktiv måte for deres felles beste.

Skrevet

Ja, han er en skikkelig bra type! :) Men som Missen sier, veldig skremt av det som skjedde sist også. Og det har jeg bare all forståelse for... Tenk om det var slik at menn fikk automatisk foreldrerett etter et brudd? Da hadde nok vi kvinner hatt noia også!

Men nå ser jeg lyst på oss fremover.. :) Jeg har faktisk vært helt skikker på forholdet vårt helt fra starten.. :) Helt spesielt, ikke hatt det slik før.. :) Nå skal jeg bare prøve å si det til han når jeg føler sånn katastrofetenking, så kanskje han begynner å gjøre detmed meg også..?

Godt å ha dette forumet, og dere andre gressenkene! :)

Hvordan går det med TauZa da?? Sikkert ikke mye her inne siden typen drar på tirsdag..:) Men lykke til uansett! :)

Trulte: Bra å høre at skolen legger godt til rette.. :) Jeg er litt sånn at jeg klarer å gjennomføre det jeg vil, så bare jeg holder meg frisk og ting går ok, så skal jeg nok klare meg med ett friår.. :) Hvis ikke nr to dukker opp like etter da!! ;P

Skrevet

Jeg tror også at det å vite om man har et godt forhold eller ikke, stort sett ikke krever så mye tid. Selv om jeg er forelska kan jeg lett se om forholdet har fremtid eller ikke. Derfor tror jeg heller ikke at det er så kjempe viktig at man har kjent hverandre lenge før man får barn. Nok av eksempler på par som har vært sammen kjempe lenge, har god økonomi og er ferdig med sin utdannelse får barn, også skiller lag like etter på. Det er greit å ha yttre ting i orden, men vi er generellt, meg selv inkludert, veldig matrialistiske.

Skrevet

ÅÅ! Elisabeth så fint at det ordna seg!

Ja, jeg er bare innom en liten stund. Vi koser oss de siste dagene men stemningen kan bli litt spent.I dag har vi vert på Orient å spist. Nammis!

Nå slapper vi av på sofaen og koser oss!

Ha en super søndag alle sammen.

Skrevet

Bra dere nyter dagene sammen. Når reiser han igjen?

Skrevet

Ja, det der med forhold er rart.. Jeg har vært i flere lange, seriøse forhold, men jeg har følt innerst inne at det ikke var mannen i mitt liv.. Det er første gang jeg kan si det nå.. :) Og det er veldig behaglig! :)

Jeg tror ikke det er noe vits i å vente så lenge, kanskje ett års tid til den stormende, blindende forelskelsen er over, så vet en i grunn hva en har, og om det er noe å stase på. Forhold og personer forandrer seg hele tiden uansett. Så da gjelder det å være bevisst på å ta vare på hverandre, mener jeg da.. :)

Skrevet

Jeg vil bare skrive at jeg er så glad for å ha denne tråden med alle gressenkene. Blir ikke så ensom da...

Klem også regner jeg med at om en halvtime starter vi en ny tråd, for igjen er det mandag...

Skrevet

Jeg protesterer mot å lage ny tråd! :) Jeg mener at vi bør gå for å lage den lengste tråden her inne! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...