Gå til innhold

GRESSENKENE, ny tråd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Gina, takk for innlegget! Så underlig at du skulle få eggløsning så raskt etter du kom tilbake igjen! Men 3 måneder var jo veldig lenge! Det kan være at kroppen "holder" på egget hvis du flytter deg mye. I perioder der jeg reiser mye kan jeg også få forstyrrelser i syklusen. Håper det klaffet for dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære Gina.

Litt nygjerrig. Har du vært inne på noen svenske fora som ligner på dette?

Noen andre her inne som har erfaringer med andre nettsider? Var selv inne på snart gravid forrige vinter. Dette fordi BIM krever en raskere nettforbindelse en jeg da hadde. (Bodde på en liten øde øy) Likte det ok. Syntes siden var litt mer uoversiktelig, men til gjengjeld handlet jo hele siden om kampen for å bli gravid. Kanskje litt mer personlig...

Jeg likte hun som skrev hun hadde Gresskar!!

Skrevet

gresskar hahaha! las ikke det som" frukten" eller noe før nå. Ett blondt øyeblikk. Tenkte bare gressmann.

Skrevet

Ingen her inne som skulle hatt sin kjære hjem i dag men ikke fikk det? Ser ikke sånn ut, var mannskap bytte på båten til min kjære i dag, men helikoptret fant ikke båten pga tåke så da måtte den snu. Min kjære kommer om 14 dager han.

Skrevet

Uff så kjipt det er når de skal komme, men ikke kommer likevel...

Min er på rigg denne gangen....

Så da tror jeg nok det er ganske sikkert at han kommer når han skal komme....

Men været kan jo ingen gjøre noe med....

Og her pøøøøøsregner det!! :(

Skrevet

Solveig går å venter både vinter og vår på Per... han har sagt han skal komme.... Den ene pp må ha avløst den andre, der hun gikk og gresset for seg selv til seters.

Og hvordan ligger vi ann i løypa når det kommer til den store symptom jakten? Eller El jakten, alt etter som?

Nærmer meg ikm og har derfor allerede fått den store ikm manien... ja den som pleier å gå over i en TR depresjon. (Tror kanskje jeg bør ha litium, lol) Her kjøpes det ikke inn bind og tamponger, forventer nemlig ikke mens på ca 1 år, så det er jo bare tull å gå til stor innkjøp av slike ting.

Skrevet

Hei Elisabeth. Fant du EL denne måneden med El test? Jeg mener er det lutealfasen som denne gangen var 6 dager kortere enn normalt?! Skjønner godt at det passer bedre litte bitte granne senere og x fingrene for at det skjer. Ustabile sykluser er noe dritt. Særlig hvis de blir kortet av i feil ende. Uansett, ha en fin dag.... det gjelder alle dere andre jentene her inne også.

Skrevet

Noen som har kommet så langt som å tenke på alternative fødselsmetoder?

Skrevet

hehe..er nok ikke i offshore nei.. er rådgiver, men med hele landet som arbeidsområde, så det blir en del reising...gubben må vel heretter tituleres som gresskar- den første og eneste;)

Skrevet

Jeg skal være gla om jeg rekker frem til sykehuset jeg neste gang.

Skrevet

ÅÅÅ hva skjedde fortell, fortell!! Ps var mannen din hjemme? Har selv planer om å føde i norge, uten min mann,,, men jeg vet jo ikke helt da.. Litt av grunnen er økonomisk.

Skrevet

fødselesmetoder har jeg ikke tenkt på men har tenkt på at ejg må jo ha en backup person som kan være med på fødselen hvis ikke sambo er hjemme. Han får jo sikkert bytta seg til sånn at han kommer til å være hjemme rundt en termin men ungen kan jo komme før. Har ingen bestevenninne. Men mange nære venner. Har ikke akkurat noen som faller i hodet på meg som en som er selvsagt å spørre.

har dere tenkt på noe sånt?

Skrevet

Nei det var att fødselene mine går rimlig kjapt da, førstemann 4 timer den site kom ut på en halvtime kom inn på sykehuset med 2 cm 30 min etter var han ute.

Dem to barna har jeg fra ett tidligere forhold, så han var hjemme.

Begge er født rundt termin, så håper det skjer neste gang også siden mannen får være hjemme 14 dager før termin. Koster det mye å føde ute? hørte enn som sa att hun måtte betale 50 000 kr dette var i kina da.

Skrevet

Ja har tenkt å ta med mammaen hans regner jeg med. Hun vil ihvertfall, å jeg kunne veldig gjerne ha med henne.

Skrevet

Jeg skal ha KS så for meg blir det uforholdsmessig dyrt å føde i usa. Vi snakker i overkant av 100.000.. Har ingen forsikring som dekker dette så det er uaktuellt. Er resident så det finnes noen offentlige ordninger her for fødsel, men de dekker kun vaginal fødsel. Å føde i kina virker kjempe spennende. Litt vel spennende kanskje, men det er jo tryggt å godt å ha mannen sin der da....

Deilig at det går så fort for deg! Håper virkelig at din mann er hjemme og at du klarer å komme deg til et sykehus. Man blir vel rimelig godt kjent med kroppen sin etter mange fødseler også kan jeg tenke meg..

Skrevet

såpass ja, det var dyrt. Ja man skulle tro man kjenner kroppen sin, men jeg tuller i flere uker så når det først starter er det vanskelig å vite att nå er det liksom.

Skrevet

Ikke noe dårlig ide å ta med svigemor. Tenk for en flott opplevelse det vil bli for henne. Håper selvfølgelig at det blir din mann da.

Skrevet

Åj, har vi kommet til fødselen nå? Så spennende...

Jeg leker med tanken på å føde uten smertestillende...

Litt pga bivirkningene og virkningene disse har på mor og barn...

Og litt fordi jeg tror kroppen lager sine egne smertelindrende homoner...

Vondt er det vel uansett. Men jeg har hatt et trøblete bekken fra da jeg var yngre, så kan godt hende jeg ender opp med å ikke få lov å fø vaginalt, noe jeg håper jeg kan, så vi får se!!

Vi bor jo i Stavanger, og begges familie bor milevis unna, så backup om samboen ikke er hjemme har jeg ikke tenkt på faktisk...

Har ingen veldig nære her, men er ikke i tvil om hvem jeg ville spurt om jeg måtte spørre noen. Problemet er at hun også jobber offshore... Så da burde jeg ha backup til backupen og da....uff, satser på at samboen er her, synd om man ikke får mulighet til å oppleve dette sammen med den man har startet dette med.....

Hmm, jeg har ikke engang spurt sambo om han vil være med på fødselen jeg, tar det bare som en selvfølge.... Noen som har spurt dem?

Skrevet

Miss Misantrop?

Hvor i USA er det du holder til?

Skal kanskje over dammen på kurs i oktober/november.

En plass som heter Duncan, aner ikke hvor det er da:)

Skrevet

Dere har kanskje rett i at å planlegge fødsel er å foregripe begivenhetenes gang.... men nå er det jo bestemt at vi skal bli gravide så BASTA! Håper virkelig du får sjans til å føde vaginalt hvis det er et stort ønske. Det er nok litt lurt å finne en alternativ fødepartner som er hjemme der den skal være ja...

Duncan, Oklahoma?

Aldri vært der. Flytter litt rundt for tiden. Akkurat nå sitter jeg å skriver fra Kentucky, men bor egentlig i karribien og skal tilbake dit den 12. Min mann bor i Boston, så jeg skal en liten tur opp dit, men det vil ikke stemme med el dessverre.

Skrevet

Aner ikke hvor det er....

Tror ikke akkurat at det er en kul turistplass...

Hele byen er bygd opp rundt firmaet jeg jobber for...

Så regner med det er en kjip plass....

Men men, drar gjerne til USA når jeg får betalt for det jeg:)

Skrevet

Ja, jøss, flott å ha en jobb du får reise i !!!

Dere som har ikm til uken, noen spesielle symptomer? Sulten jeg, veldig sulten, håper det er et godt tegn...

Skrevet

Hei...

I går fortalte samboeren min at han ikke ville prøve mer fordi jeg skal på skole.

For meg er det mye viktigere å få barn enn å gå på skole, så nå må jeg bare finne ut hva som skjer... Er bare rådvill og trist, ikke sikker på om jeg vil være sammen med han lenger.

Skrevet

Uff så trist når slike ting blir en konflikt!

Trøste-klem sendes til deg....

Håper dere får snakket ut og finner den beste løsningen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...