*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Hei jenter, hvordan går det med dere? Noen som har mennene sine hjemme? Jeg gresser fremdeles, men sånn er dette livet. Snart er det min tur! Ha en fin dag! Kanskje noen skal teste idag også?
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Hei! Ja, min er hjemme da.. Kos det.. Men nå fikk jeg mensen 6 dager før tiden, så vet ikke når jeg har EL neste gang eller hvordan syklusen min blir fremover.. FF-charten min ble helt rar også... Jeg er ikke så skuffet for at jeg ikke er gravid da, siden jeg skal begynne på skolen, men håper jeg ikke får ustabil syklus igjen!
Idun<3tosmå<3 Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Hei hei:) Jeg er hjemme alene ja... Men bare 12 dager til min kjære kommer hjem:) Så da har vi tre dager sammen før jeg reiser bort i to uker på kurs... Så tviler på EL kommer på rett tidspunkt denne syklusen... Har i dag meldt meg opp i to fag til høsten, så håper jeg får innpass og tatt dem før jul:) Spennende å vente på svar! Masse å gjøre på jobb denne uka og neste, så blir endel overtid, og det er kjekt når jeg er hjemme alene, tiden går fortere da!! Har også tempet for første gang i mårrest, så får se om jeg klarer å tyde neon EL snart, men blir også å teste om noen dager! Lykke til med skolestart Elisabeth! Ikke lenge igjen!! Skal du gå på Høgskolen i Ålesund? Gikk der jeg og for noen år siden! Studentlivet er herligt!! Var to stykk som fikk baby da jeg gikk der, og de fullførte alle fag! De løste det ved at mannen tok permisjon, og tror de fikk ammepause også! Skolen var i allefall flinke til å legge til rette for dem! Ellers håper jeg alle får en fin fin uke, her regner det..... Men inne er det godt og varmt:)
maya80 Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Mannen har hjemreise dato 15 august han, så må vente litt tålmodig litt til. Ellers har jeg el i dag, testet med el tester. Siden jeg har hatt ma for snart 6 uker siden vil jeg sjekke om kroppen er i rute, ikke att det er så vanskelig å kjenne for di el smertene jeg har nå er ikke til å igronere
Titter Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Jeg er nok alene for tiden jeg også............men sambo var innom her i byen den dagen jeg hadde eggløsning (!), så det ble en "tøm og røm" Derfor venter jeg litt i spenning på IKM, men har ikke de store forhåpningene likevel.....skal godt gjøres at det klaffer sånn med en gang!
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2007 Hehe, Tenkte meg du hadde mannen hjemme Elisabeth, siden du ikke har vært så mye på BIM! hehe. Så heldig du er! Dumt det med at mensen kom før tiden og roter til syklus. Kan det være den tilpasser seg/ forandrer seg pga turnusene til våre kjære? Skjønner jammen ikke mye av min heller. FF fant eggløsning 19. juli, men tempen har steget de siste dagene og da lurte FF på om EL faktisk var 27. juli i stedet, på syklusdag 28! Hm. Jeg trodde jeg skulle ha mensen idag, og har kjent meg øm i puppene og stikkinger i eggstokkene et par dager. Får se hva som skjer i løpet av dagen. Er i allefall ikke gravid! Og denne måneden har jeg vært så bekymra for å ikke finne/ ha EL siden tempen steg så sent, så det kan være det er det som spiller inn. Så spennende at du venter på skolesvar Trulte! Da er vi noen studenter her (Jeg starter på siste året). Jeg må nok satse på å bli forsørget hvis det skal klaffe for oss med en gang (....!), og det er noe jeg egentlig ikke er så begeistret for. Samtidig er alderen inne for å få barn, så jeg vil helst ikke vente for lenge med det. Da får det bli sånn. Håper du hadde eggløsning Maya så kroppen er i rute igjen. Blir mannen din hjemme en stund når han kommer da? Slik at du rekker en eggløsning? Så trist at du har hatt MA. Det må ha vært en skikkelig nedtur. Men du er i allefall sikker på at du kan bli gravid, så må være fint å tenke på?! "Tøm og røm" Hehe. Det er bra du kan være parat når han er inne i havn, Stjernetitter! Og så kommer han snart hjem da. Det blir bra! Fint navn du har forresten! Oj, dette ble langt. Beklager! Ha en fin tirsdag.
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. juli 2007 Siden vi begynte med to tråder, og TauZa hadde fått med alle navnene, så kopierte jeg det inn på denne tråden: Sånn da har jeg laget en uke tråd. Vi er da ejn gjeng med damer som har menn som har jobber slik at det ikke blir prøveperiode hver mnd. (+ en som reiser selv) Foreløpig er vi: musa88 Schnygga Sommerspire08 Stjernetitter Elisabeth77 Miss Misantrop maya80 undrende... Trulte **stjerneklar** Mali83 Venupi TauZa-høstprøver Håper jeg ikke har glemt noen? :/ Ny uke: hva skal dere denne uka? Jeg har som sagt fri men vet ikke helt hva vi skal gjøre. I dag øser det ned som bare det. Siste uka med kjærsten hjemme så jeg skal være mye sammen med han. Han reiser på sjøen på mandag og blir borte ca seks uker. Vi har første dag av min fruktbare periode på mandag så hvis vi har sex da er det en mikroskopisk sjangse for å bli gravid. Han blir borte til ca 12. sept og vi hopper galant over to prøveperioder. TauZa-høstprøver [svar på dette innlegget] Sv: Gressenkene uke 31 NYTT 17:15 30.07.2007 Åj, her var jo enda en ny uketråd... Så kjekt at du fikk opp liste over alle:) Det var flere enn jeg trodde! Du må kose deg masse siste uka før han reiser, og jeg skal krysse fingrene for at det klaffer for deg!!! Husk at hans små kan leve ganske mange dager inni deg, er det ikke fem de sier da? Så det er bare å kjøre på!! Jeg hopper nok over denne perioden, men neste periode er han nok hjemme! Så da håper jeg det klaffer.... Trulte, 2pp [svar på dette innlegget]
Schnygga Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Hei igjen alle sammen Er lite på bim jeg også nå om dagen da min kjære er hjemme hos meg:)) Må inn å få ut litt babygalskap så ikke alt går ut over han stakkar..hehe:) Venter på den dumme tanta!! Kan hun ikke bare komme så vi får kommet igang da? EL var 5 dager senere enn vanlig denne syklusen så etter dag-beregning skal tanta titte innom fredag..huff..slitsomt? Er veldig uttålmodig også jeg da..hehe.. Godt å se det er flere av oss som er vordende studenter da! Gruer meg litt jeg..lenge siden sist jeg gikk på skole:)
Miss Misantrop Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 Stjerneklart undret i et innlegg lengere over om syklusen forandrer seg ettersom mannen er hjemme. Jeg har lurt på det samme.. virker nesten litt som om EL kan holdes tilbake i noen få dager og at syklusene blir mindre når jeg har mann hjemme. Men så er det jo det at jeg aldri før har vært så obs på kroppen og hva den til en hver tid gjør heller. Rar er det uansett. Noen andre som har noen synspunkter på saken?
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 31. juli 2007 #10 Skrevet 31. juli 2007 er hjemme og koser oss i regnværet..reisinga mi begynner ikke før langt uti august, skal ha ikm til helga- men satser på at det har blitt klaff nå, hvis ikke har jeg enda muligheten i august.. tenke gode tanker-fest deg lille spire, fest deg;)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 31. juli 2007 #11 Skrevet 31. juli 2007 Det sies jo at sex kan føre til EL, og antar at EL godt kan bli fremskyndet av sexen som dere har når han er hjemme ja... Og kanskje kroppen er så smart at den sparer på egget så lenge den kan når det ikke er sex i sikte? Det forklarer i allefall lange sykluser når man er hjemme alene, og korte når mannen er hjemme:) Naturen er nok litt på vårt lag også da i såfall!!
maya80 Skrevet 31. juli 2007 #12 Skrevet 31. juli 2007 Stjerneklar Ja han er hjemme i 4 uker, så han skal være hjemme neste syklus. Har en syklus på 28 dager. Håper det går bedre neste gang. Er jo litt engstlig for problemer da, jeg har jo 2 barn fra før men ingen med samboer. Han er så søt, prater masse om prøvinga å vil ha info om ting å tang. Men han trodde liksom han aldri skulle få muligheten til å få prøve engang. Siden han nettopp hadde blitt 40 å di site han har vært sammens med er ferdige med småbarnsperioden å følt seg for gamle til å starte på nytt.
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 31. juli 2007 Førti år er jo ingen alder, Maya! Herlig at han er så interessert! Apropos lange/ korte sykluser: Har aldri hatt så kort syklus som da han var hjemme sist! Skulle egentlig ha mensen når han kom hjem, men fikk den 2 uker på overtid. Så tenkte jeg at vi ikke rakk EL før han skulle dra, men jeg fikk EL veldig tidlig den måndeden (hadde kun 25 dager syklus da, desverre kom den 6 dager etter han dro). Nå har han reist på 10 ukers trip, og jeg er full av PMS nå (tror jeg skal ha den i dag), men tempen forvirrer meg til å lure på om jeg faktisk hadde EL nå på fredag. Det vil si mensen om en drøy uke.. Holder kroppen på å vente på han? Det er i tilfelle større "fare" for at vi rekker en pp likevel da! Andre med erfaring på turnus- syklus??? Dette var jo et interresant funn..!
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 31. juli 2007 Undrende.. Jobber du også i olje/ offshore/ båt bransjen siden du også skal ut? Blir mannen din gresskar da? Hehehe. Så det nevnt et sted, måtte bare bruke det!
Idun<3tosmå<3 Skrevet 31. juli 2007 #15 Skrevet 31. juli 2007 Hehe, gresskar, den var god! Jeg jobber i oljebransjen, Undrende var vel rådgiver om jeg ikke husker helt feil (?) Har fått tilbud om offshorejobbing jeg og, men to som skal jobbe offshore er ikke fristende.... Og så og si umulig med tanke på når barn kommer til verden.... Så jeg holder meg på land jeg:) Fikk spørsmål om å jobbe i Libya for en periode og, HAHA, sa jeg da... Der tørker de seg ikke etter de har vært på do, men har en slange sånn at de bare spyler seg rene..... Så etter de har vært på do går de rundt og er våte i tøyet.... Kan ikke skjønne at det er noe behagelig? Glad i å være hjemme i trygge Norge jeg ja:) Men i kveld kjeder jeg livet av meg..... Har ikke tiltak til å finne på noen verdens ting Vet bare at jeg skal se sessongavslutningen på frustrerte fruer om en times tid....
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 31. juli 2007 Hahaha. Ja bare å bli spylt ren hørtes ikke så behagelig ut.. :-/ Jeg GLEDER meg til frustrerte fruer, fikk ikke med meg forrige episode, men nå har jeg vært på butikken og syndet. Måtte ha meg noe smågodt, selv om jeg IKKE akkurat trenger det! Jajajaa. Trøster meg med at mensen kjennes veldig nær, det stikker som bare det! PS. På grunn av den dumme tempekurven min og de vonde stikkene i stokkene, fikk jeg det plutselig for meg at "tenk om jeg er gravid!" Da hadde jeg vært 2 månder på vei, og jeg tenkte på alt jeg hadde helt i meg i løpet av sommeren. Ble så skremt at jeg måtte ta en CB. Heldigvis (!) negativ! Hører jo om de som ikke tester positivt før lenge, og tenk de bekymringene man får da for livet man har levd! Jaja, det var 100 kroner ut av vinduet, men jeg ble veldig letta - og fikk en bekymring mindre! Alt hva man kan fundere over!
Idun<3tosmå<3 Skrevet 31. juli 2007 #17 Skrevet 31. juli 2007 Åh, sånn hadde jeg og det forrige uke.. Følte meg litt gravid, en uke etter mens... Og jeg testa jo ikke noe da TR dukka opp, så jeg og måtte bare teste da, og heldigvis negativ... Rart hvor mye man kan få seg selv til å tro av og til... Og så masse rart man kjenner og føler når man bare håper nok.... Begynner faktisk å få litt empati for de som er hypokondere...
Miss Misantrop Skrevet 31. juli 2007 #18 Skrevet 31. juli 2007 Det er merkelig hvor mange forskjellige symptomer prøving har gitt.. Altså før jeg begynnte å prøve på noe som helst og før jeg hadde begynnt med p sprøyte hendte det aldri at jeg kjente eggløsning. Nå derimot er det ikke bare noe jeg kjenner men noe som gjør litt små vondt. Dette må jo først og fremst sitte mellom ørene. En annen faktor er at jeg nå er småkvalm før hver menstrasjon.. Noe jeg absolutt ikke kan huske å ha vært før. Dette må jo også kun være en luftspeiling. For meg nå er det nesten litt morsomt. Kan fremdeles le av meg selv og all den forrvirringen jeg på fører meg. Men for et halvt årsiden pleide jeg å være inne på snart gravid. Og der så jeg jo at symptomjakt kan gå over stokk og sten til den grad at det blir nesten manisk. Jeg har virkelig også fått empati for hypokondere. De har jo vondt og er jo redde selv om smertene er hjernen som spiller de et triks.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 31. juli 2007 #19 Skrevet 31. juli 2007 Jeg heller kjente ikke EL før, og hadde heller ikke EL-slim... Men det er jo en fysisk greie da, så rart hvor lite jeg har brydd meg om hvordan kroppen er og oppfører seg.... Og før syntes jeg det var så kort mellom hver mens... Mens nå går jeg jo å venter og venter på at den skal komme/ikke komme... Rare greier ja, jeg har bare ventet på IKM en gang, men da følte jeg at kroppen var annerledes.... Eller... kanskje den var det? Kan tanken våres få kroppen til å endre seg tro?
Miss Misantrop Skrevet 31. juli 2007 #20 Skrevet 31. juli 2007 Bare et lite ps.. Nå har jeg lett å lett rundt på nettet for å prøve å finne ut om man forandrer syklus med menn i nærheten. Finner ingen ting. Derimot fant jeg at menn har økt skjeggvekst hvis det er kvinner i nærheten....
maya80 Skrevet 1. august 2007 #21 Skrevet 1. august 2007 Det er ikke umulig att man forandrer syklus med mannen hjemme. Det er jo ikke så uvanlig att veninner som henger mye sammen får lik syklus heller, noe jeg å min veninne har nå.
maya80 Skrevet 1. august 2007 #22 Skrevet 1. august 2007 Ja jeg hvet 40 år ikke er noe alder, men om det viser seg att vi vil ha problemer med å bli gravide sammen så kan det gå lang tid. Men nå har jo jeg en del år igjen der jeg forhåpentligvis er fruktbar også, siden jeg er 27.
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 1. august 2007 Forfatter #23 Skrevet 1. august 2007 Hahaha, det var et utrolig morsomt funn, Miss! Du er flink til å finne ut av ting. Unnskyld meg, nå er jeg lei av mitt eget EL- snakk, men bare må berette noe...: Tror virkelig FF tok feil av eggløsning og fant den på fredag i stedet, jeg ser også tydelig temphoppet. Hvis FF har rett får jeg en 40 dagers syklus, men det viktigste er vel at man finner EL ikke at den er så regelmessig? Eller?? Siden jeg har hatt ømme pupper siden søndag og kramper i eggstokkene siden 19. juli, så har jeg i allefall erfart at selv om man IKKE er gravid, kan man ha ganske, unormalt sterke PMS tegn! Når vi får mulighet til å prøve på barn, så skal jeg prøve å huske på dette og heller vente til IKM med å begynne å lure.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 1. august 2007 #24 Skrevet 1. august 2007 Hehe, da sier jeg lykke til! For det trenger du tror jeg,.,... Det er jo helt umulig å ikke tenke at man er gravid og lure når man venter på IKM.....
Gina73 (♂ apr 08 + ♂ feb 10) Skrevet 1. august 2007 #25 Skrevet 1. august 2007 Hei. Trenger meg inn her med mine innsikter på området. Er bosatt i Sverige men var hjemme i Norge i fire uker i sommer for å hente litt norske penger:-) Jeg dro fra mannen min på syklusdag 30 uten at jeg hadde hatt eggløsning og tenkte at det var det for den syklusen. Har hatt ganske lange sykluser opp til 43 dager før, så ikke noe "unormalt" i det. Jeg kom tilbake etter fire uker uten å ha hatt el ennå og nå igår, litt over en uke etter hjemkomst kom endelig eggløsningen på dag 68!!! Syklusen kommer til å bli på over 80 dager - nesten tre måneder - og det er ganske sprøtt, men kanskje kroppen min ventet på å bli gjenforent med min kjære før den ville slippe et dyrbart egg :-) Hadde kos ett par dager nå så da er det bare å vente på resultatet. Lykke til til dere som vanligvis må vente lenge og ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå