Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er oppriktig talt litt forbløffet over reaksjonene på en av trådene her idag. Virker som om mange synes det er greit å klikke bare ungen er umulig nok, eller man bare er sliten eller frustrert nok. Selv mener jeg det ikke er det. Jeg mener det er et alvorlig overtramp på det barnets integritet. Var en Anonym som skrev at hun ved en anledning "klikket helt og tok tak i armene hennes, slengte henne på stellebordet og skrek, holdt kjeft din jævla drittunge for faen!!" (Ettersom vedkommende jo var anonym, mener jeg det er uproblematisk å bruke dette som eksempel.)

Selv fikk jeg helt vondt inne i meg da jeg leste dette; ingen barn bør bli behandlet slik, ikke en eneste gang. Mange som skrev at barnet ikke tar skade av én slik episode. Hvordan kan dere vite det?

Jeg mener det ikke er store forskjellen på eksempelet jeg siterte ovenfor og det å klabbe til barnet. Barnet blir like krenket uansett, og får like vondt. Skal det liksom være greit da? Så lenge barnet er "slitsomt" nok? Jeg mener det ikke er det. Ikke under noen omstendighet. Og skulle det skje, så vær så snill; lær av det. Vi voksne har faktisk et valg. Vi kan velge å eksplodere. Eller vi kan gå et annet sted til vi har roet oss. Plasser barnet trygt på gulvet eller i en lekegrind imens. Vold er vold uansett, og lærer du barnet ditt at det er greit å ty til vold så lenge du blir presset nok, får du garantert et voldelig barn. Et skadet barn.

Vi voksne har det hele og fulle ansvaret i vår relasjon med barna. Vi setter premissene og temperaturen. Jeg mener vi bør behandle barna med samme oppføresel som vi selv vil bli møtt med. Vil jeg bli forstått og bli behandlet vennlig selv, bør jeg også behandle barna mine sånn, uansett. Er det for mye forlangt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg!

Skrevet

Det var jeg som skrev det innlegget.

OND er du som siterer meg gang på gang på gang...JA, jeg sa "hold kjeft din jævla drittunge for faen!!!!" ok??

Jeg er ikke stolt av det men du trenger ikke bruke meg som eksemp og sitere mine ord!!

Jeg hadde det veldig vondt i dag, og det var godt å høre at andre hadde gjort det samme..men du er jo en perfekt mor du! pøh.

JA jeg skammer meg over det jeg sa, men jeg var totalt sliten og trøtt da jeg sa det og jeg mener ikke jeg er en barnemishandler for det om!!!

Vet du hva en barnemishandler er??!

Slutt og døm meg eller så vil jeg få fjernet dette innlegget!!

Hilsen jenta og lille jenta!!!

Skrevet

hvorfor skriver du hilsen jenta og lille jenta, men stiller deg som anonym i signaturen? stiller meg litt skeptisk til om du har tatt noen andres nick jeg da....

synes absoluttt det er et stort overtramp uansett hvor sliten du er å gjøre noe slikt mot et barn. det er ikke barnets feil at du er slik.

hadde jeg sett noen gjøre sånnt mot barnet sitt hadde jeg hvertfall reagert kraftig.

Skrevet

Ok, på tide å roe seg litt her. Jeg er ikke forbløffet over deg, men over alle de andre som hadde reaksjoner på ditt innlegg. Du har ingen grunn til å skamme deg, du gjør så godt du kan. Dette har egentlig ingenting med deg og ditt forhold til datteren din å gjøre, alle kan vi formulere oss feil, og da kommer det ut av sammenheng. Skjønner at du reagerer som du gjør på det jeg skrev, men det er ikke meningen å henge deg ut. Er mer interessert i hva alle de andre mener, for der ble jeg virkelig skremt. Fortsett å gjøre så godt du kan, det gjør vi alle, og vi har alle muligheten til å lære og gjøre klokere valg hver eneste dag.

Tenkte heller vi kunne ha en diskusjon angående hva som er greit ift barna våre, og da var dette et naturlig utgangspunkt. Jeg har vel gjort det rimelig klart hvor jeg står, og er fortsatt interessert i hva andre der ute mener om saken. For hvis det er slik at så mange mener det er greit å klikke innimellom, synes jeg virkelig det er foruroligende.

Skrevet

Eg tviler ikkje på at du har det vondt i dag som gjorde dette her mot barnet ditt...

Kan bare tenke med gru på korleis jenta di må ha reagert.. Heilt grusomt og tenke på..

Har vore både sliten og trøtt eg også men aldri verden gjort noe slikt..

Og for å være heilt ærlig... Trodde du virkelig at du kunne legge ut et slikt innlegg uten og få slike reaksjoner... Og stenge denne tråden no må du bare gjøre..

Eg har sjølv sendt melding om at dei bør prøve finne ut hvem du er for du trenger virkelig hjelp...og det stakkars barnet ditt trenger også hjelp ...

Skrevet

Dere kan mene hva dere vil.

Jeg er ferdig med dette nå.

I enden så vet jeg hvilken mor jeg er:-)

bruker andre sitt nick?? er du fjern eller.?

jeg skrev hilsen jenta og lille jenta , som betyr meg og baby jenta mi:-)

det betyr ikke et annet nick i allefall!!!!

Skrevet

Jeg er enig med deg Mikaelle7...synes heller det ikke er OK å klikke en gang i blant.

Likte bare ikke at du siterte meg for hundrene gang...jeg er nemlig ikke stolt av de ordene.

Skrevet

hmmm...jeg skal finne ut hvem du er nå, siden du "hetser" meg og sier at jeg trenger hjelp og at barnet mitt trenger hjelp!

Du kjenner ikke oss, så du kan ikke si vi trenger hjelp.

Nei, deg skal jeg rapportere nå.....

Skrevet

Fine greier...

Da er vi enig om å rapporter hverandre da...

Skrevet

jepp, truer meg. Det er ikke lovt her inne.

Skrevet

Nei, det skjønner jeg og respekterer. Lover deg herved at jeg ikke skal gjøre det mer.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg i at det er ikke greit å reagere slik overfor ungen sin.Gjør en det en gang,vel da har en lettere for å gjøre det en gang og når en har gjort det to ganger,så kommer antakelig tredje,osv.Så er en inne i en vond sirkel.

Uansett om en er trett eller har det vondt,så kan en ikke la det gå utover barnet.Barnet merker på oss,hvis vi har det vondt og lar vi det gå utover barnet,vel da får barnet det bare enda verre og kanskje det begynner å lure på om det er deres skyld at vi voksne ikke er helt på topp til enhver tid.

Skrevet

Det er no slett ikkje noen trussel dette her...

Eg har faktisk alt skrevet en mail eg og lagt fram mitt syn på saken...

Skrevet

i alle dager hva er det for no mennesker her inne? skriv her å du kommer til å få reaksjoner. dattera di blei sikkert livredd, å det hjelper lite å angre da.

rapporter hverandre dere, å bli voksen.

håper ikke jeg blir like paranoid når jeg får barn...

Skrevet

Enig med Mikala7. Er lov å bli frustrert, sint etc...men en sånn oppførsel overfor et lite barn? Ja, overtramp. Barnet har null sjanse til å forsvare seg mot en slik oppførsel

så sier jeg: Har det skjedd en gang....så skjer det igjen!! og har kanskje skjedd før også?`

Lov å bli sint, frusrert, sliten og alt det der...vi har alle babyer...men ikke la det gå utover en liten baby...

Skrevet

Et godt innlegg og det hun gjorde er helt uakseptabelt,men man må kunne få lov til og bli sint ,frustrert,lei seg,sliten en gang i blant og barna har ikke noe vondt av det. vi lever i en ganske hard verden og det må barna lære seg og de kan ikke forvente at at man blir møtt med vennlighet og forståerlse hele tiden,fordi det er ikke sånn samfunnet fungerer.Det finnes mange måter og oppdra et barn på og hver enkelt må finne sin egen måte.Vi har alle gjort ting vi angrer på,alle prøver og feiler noen ganger ,men livet går videre enten vi vill eller ikke.

Ønsker alle en fin søndags kveld.

Skrevet

Mikaelle7: Jeg er helt enig med deg! Jeg synes det er grusomt og ett stooort overtramp å behandle barna sine på den måten det ble referert til i HI ditt.....

Jeg fatter ikke jeg, hvordan noen kan kalle seg en god mor når man har skriki, sleng dritt og tatt ungen i armene.... Hva skjedde med det å ha RESPEKT tenker jeg da....???? Skulle likt å se en slik mamma bli løfta opp av samboeren, slengt inn til veggen, og fått skriki opp i trynet at "hold kjeft din jævla hore for faan", for så å etterpå mene at han var en god kjæreste...!!!!???? Nei mest sannsynlig ville man ikke synes det, jeg fatter derfor ikke hvorfor en mamma skal kunne te seg på den måten ovenfor sine egne barn.

Skrevet

Kan ikke folk bare ta vare på sine egne barn så godt som mulig? Å slutte å kritisere andre? Hvorfor er der alltid noen som har behov for å henge ut andre, kun for å føle seg selv bedre ? Vi gjør alle feil, og den største feilen er å glemme at vi er alle mennesker, med sine feil og mangler ! INGEN er perfekt !! Å som mor så må man få prøve å feile, jeg er sikker på at kjære anonym aldri kommer til å skrike på den måten til barnet sitt igjen =) hun har lært.....

Skrevet

Hvem i svarte synes at det er greit å "klikke" på ungene sine da?? Men sånt skjer.. kan ikke være så blåøyd.. Hun stakkars jenta hadde det jo kjempevondt med seg selv etterpå. Dei aller fleste har eller kommer til å oppleve liknende saker. Litt dumt innlegg dette.. bare for å lage enda et innlegg å krangle på liksom.

Skrevet

Så man er ikke en god mor på grunn av ETT feilgrep??? Pga at hun gjorde dette, så har hun fått stempelet som dårlig mor? Skjerp deg!!!

Skrevet

Hun sier hun har dårlig samvittighet...neppe!! Hun gjør det igjen..og får en utrygg unge... Ja, jeg kaller det mishandling!

Skrevet

Tærteluska, er akkurat det jeg mener også!

Vil gjerne presisere at jeg IKKE har eller kan ha noen mening om Anonym som jeg refererte til er en god mor eller ikke. Hun har sagt massevis av ganger at hun ikke er stolt av det, og det er lov å gjøre en feil dersom man lærer av den. Jeg tror heller ikke at et barn tar skade for livet at ETT slikt tilfelle, hvis det er omgitt av kjærlighet og trygghet ellers (selv om man kan jo aldri vite...).

Det jeg mener er at det er så lett for oss som voksne å slippe å ta ansvar for våre egne handlinger overfor de helt små; de kan jo ikke ta igjen. VI har faktisk ansvaret for hele relasjonen.

Og dersom bare noen få her inne tenker seg om en gang ekstra før hun mister besinnelsen overfor barna sine, uansett hvor god grunn hun mener hun har eller hvor sliten hun er, er jeg fornøyd. Dette er noe jeg virkelig brenner for; Behandle barnet ditt som det fullverdige mennesket det faktisk er og med den respekten det fortjener!

Skrevet

Går det ikke an å vise at man er sliten og frustrert osv..uten å ta babyen å slenge den på stellebordet og bruke de ordene denne mora gjorde....skremmende!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...