Gjest ->>- Skrevet 27. juli 2007 #51 Skrevet 27. juli 2007 Om jeg føler meg truffet av "homser og lesber er jævla kvalme"? Selvsagt gjør jeg det. Hvilken del av det bør jeg ikke ta bokstavelig? Føler ikke du deg truffet av "Alle kvinner er pulehøl som hører hjemme ved kjøkkenbenken"?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #52 Skrevet 27. juli 2007 Har fordommer mot: - feite folk (tenker at de er for tiltaksløse til å gjøre noe med det) - Religiøse (uavhengig av hva slags religion) sånn er det...
prekæs Skrevet 27. juli 2007 #53 Skrevet 27. juli 2007 Fælt å si det, men har nok noe fordommer mot disse guttegjengene, muligens av utenlandsk opprinnelse (ser sånn ut) som omtaler de fleste jenter som horer. Har også fordommer mot "nauta" (les jenter)som henger med dem. Spesielt hvis de er etnisk norske. Håper jentungen holder seg unna slike gjenger.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. juli 2007 #54 Skrevet 27. juli 2007 mente 50/50 omsorg eller delt bosted om du vil, for små barn/spebarn. de foreldrene må enten være utrolig lite opplyst (noe som er ganske bra og være når man skal ta store viktige avgjørelser for barna sine), egoistiske eller svake.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #55 Skrevet 27. juli 2007 Fordommer mot homofile par med barn som leker mor og far.En dame kan aldri bli mann,og en mann kan aldri bli dame. De presser seg frem og skal bestemme at alt er likt uansett kjønn. Jeg har fordommer mot kvinner som konverterer og blir muslimer bare fordi de er gift med en eller annen muslim som har sneket seg inn til landet vårt på falske grunnlag. Jeg har fordommer mot UFFA-folkene.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #56 Skrevet 27. juli 2007 Har fordommer mot folk som hater amerikanere men som skriver på amerikansk i annenhver setning. ;-)
Gjest ->>- Skrevet 27. juli 2007 #57 Skrevet 27. juli 2007 Kjenner flere damer som har blitt menn, og omvendt, jeg. =)
leiavåblilurt Skrevet 27. juli 2007 #58 Skrevet 27. juli 2007 jehovas vitner..de ringer stadig på døra vår og skal frelse oss fra helvete. Klarer ikke forstå det med blodoverføring og nekt av det. Forteller dem at jeg ikke hadde levd om jeg skulle fulgt deres regler.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 27. juli 2007 #59 Skrevet 27. juli 2007 - skinn-hellige dibdamer - egentlig de aller fleste dib-damene - NORSK ungdom med pakkis-sleng (jeg ingen fordommer mot pakistanere) - jehovas vitner - somaliere er en gjen kath-tyggende, late, konebankende gjeng. (menn)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 27. juli 2007 #60 Skrevet 27. juli 2007 - foreldre som lærer ungene sine at det er jente/gutte ting/leke/farger - og foreldre som kommer med utsagn som: du vet jo hvordan barn kan være. PSSSJ. Måten de er på har de lært hjemmenfra. - homofile som vil ha barn som sier: Skal jeg ikke kunne få barn BARE fordi jeg ikke har en livmor!! Jeeezes. Jeg synes ikke det er BARE å ha en livmor jeg altså. JEG HAR INGEN FORDOMMER MOT AT HOMOFILE FÅR BARN SAMMEN VED HJELP AV ADOPSJON OG SURROGATMOR. Det er bare den nedsettende tonen de snakker om livmor og damer på jeg får dilla av.
MiniMe&Dr.Evil Skrevet 27. juli 2007 #61 Skrevet 27. juli 2007 -Mennesker som har fordommer mot andre raser (f.eks arabere, sigøynere, tatere, samer???). Og ja, jeg er tater selv. -Mennesker som setter seg selv på en pidestall, ser ned på andre og mener de er så mye bedre. - Mennesker som ikke kan passe på seg selv i stedet for å blande seg i andre folks saker ( oi, hun har mye sminke på seg, hun har for lite...ser sjuskete ut...osv)
Northernlights Skrevet 27. juli 2007 #62 Skrevet 27. juli 2007 Jeg har faktisk fordommer mot mine egne fordommer, og tar meg selv i at jeg ikke tenker mere på personen bak hver enkelt situasjon. Der må jeg virkelig bli MYYYE flinkere!
lenej :o) Skrevet 28. juli 2007 #63 Skrevet 28. juli 2007 merkelige folk fra sørlandet, som ikke klarer å holde seg borte fra bilen sin, med sommerdekk, under det første snøfallet.... iq? mangler? jah... etter noen år nå, så har jeg utviklet en sterk fordom mot det kristne samfunn. spesielt det læsdadianske... oh my gud... og dess, så syns eg d e dårlig gjort at ikke lesbiske og homofile skal ha samme rettigheter som oss hetero, med tanke på barn og giftemål. eg vil jo i bryllup for pokker!!! dess er de ekstreme muslima og de ekstreme saman skummel.. dem er eg mest redd for.. syns i ordet fordom, ligger det litt hat også så...
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #65 Skrevet 28. juli 2007 Hmmm. Nå kan du jo umulig være både homofil og lesbisk, så da er du vel en av delene da? (Og ja, jeg vet at man kan omtale jenter også som homofile på en måte). Og nei, jeg føler meg ikke truffet av ditt siste utsagn. Da er jo du også ei sånn kjerring. Ha, ha, ha. Og ellers, jeg er ingen feminist eller rødstrømpe... så sånne usakligheter preller av som vannet på gåsa... Ha, ha, ha. Jasså, så du ER lesbisk du!
PintSizedDictator Skrevet 28. juli 2007 #67 Skrevet 28. juli 2007 Har fordommer mot relegiøse fanatikere...noe eg mener e berettiget.. Har også fordommer mot jenter med platinablondt hår hehe:P Noe eg VET e feil å ha, men kan bare ikke noe for det. samme gjelder gutter med rosa pannebånd og bling bling i øret. Har fordommer mot kvinnegruppen OTTAR, USA, anonyme på krangle og folk som tar onlinespill som f.eks worldof warcraft på blodig alvor...(å eller o i det ordet...nå ble eg usikker pga. grammatikkpolitiet her inne:P)
Gjest ->>- Skrevet 28. juli 2007 #68 Skrevet 28. juli 2007 Selvsagt kan jeg være både homofil og lesbisk. Hvorfor mener du det er en umulighet om du vet at man kan omtale også jenter som homofile? Usakligheten er selvsagt en usaklighet, men du innser at den er rettet mot deg dersom du er kvinne? Akkurat som utsagn om homofile er rettet mot meg dersom jeg er homo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå