Gjest ->>- Skrevet 27. juli 2007 #26 Skrevet 27. juli 2007 Nei, jeg har ingen venner som stemmer FrP det jeg vet om. Men jeg har bekjente. Og at de er intelligente er ikke synonymt med at jeg synes de er sympatiske. Dersom mennesker er smarte nok til å forstå fullt ut hva FrP står for, og likevel stemmer på partiet, så har de et verdisett jeg i så stor grad finner uforenlig med mitt at det er svært liten sannsynlighet for noe vennskap der. Fordommen min er altså ikke at FrP-velgere nødvendigvis er dumme, men at de enten er dumme nok til ikke å skjønne hva de velger, eller har verdier jeg forakter.
Ikkelektuell Skrevet 27. juli 2007 #27 Skrevet 27. juli 2007 Fordommer mot utlendinger og muslimer er som regel forankret i fremmedfrykt og en idé om at disse menneskene er farlige, skumle, ekle, annerledes etc. Mens fordommer mot folk som hamstrer på salg er forankret i...at klærne som kjøpes skal ut av kolleksjonene, og det er så "tragisk og middelmådig". Førstnevnte er kanskje ikke "bedre" fordommer, men de er nok lettere å forstå...
Ikkelektuell Skrevet 27. juli 2007 #28 Skrevet 27. juli 2007 Men hva slags fordommer er det du har mot disse menneskene, da? Å synes at noe er tragisk er ikke det samme som å være fordomsfull.
Patetica fåkksi Skrevet 27. juli 2007 #29 Skrevet 27. juli 2007 Jeg har fordommer mot de som er fordomsfulle. Og katolikker.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #31 Skrevet 27. juli 2007 Jeg har fordommer mot dem som om de er white trash og virkelig ikke vet hvordan de kan kle seg... At de er gjerrigknarker som hamstrer med en gang de får noe billig.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #32 Skrevet 27. juli 2007 Jeg har fordommer mot: -Jenter med påtegnede øyenbryn -Folk som er over 30 år og aldri har jobbet en dag i hele sitt liv -De som røyker og drikker i svangerskapet -Er late - Som har kjøpemani -De som er kresne og ikke liker noenting, bare pizza og taco ol -de som er opphengt i healing, astrologi ol
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #33 Skrevet 27. juli 2007 Søringa!!!!Æsj,alle e jo like ekkel.Hilsen ei fra nord uten feil.Dåkker ane ikkje kor godt d e å være så fantastisk som meg.
Happy Ignorant Skrevet 27. juli 2007 #34 Skrevet 27. juli 2007 - Folk som stoler blindt på helsevesenet! - Rasister - Homofobe - Pyser - Snobber - Ekstremt trangsynte folk... he he...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #35 Skrevet 27. juli 2007 Og homser og lesber.... Fysj! Noe mer kvalmende og unaturlig skal du lete lenge etter. Jævla griser. Ellers er jeg enig med ->>- (nicket). Med unntak av FrP. Go, go, go!
Dotten Skrevet 27. juli 2007 #36 Skrevet 27. juli 2007 Silkerotte..... Når du skriver amerikanere. Hater du alle fra Colombia, Brasil, osv også da?? De er også amerikanere. Men om du mener USA, skal jeg være enig med deg. Ev. Nord-Amerika....!! Minus Canada.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #37 Skrevet 27. juli 2007 Signerer flere over her. Vet ikke om alle kan kalles fordommer, men i hvertfall ting som irriterer meg voldsomt! -Utlendinger (spesielt de muslimske landene + Øst-Europa), tatere, sigøynere. Høylytte, respektløse, slitsomme! -Folk som konsekvent går med en størrelse for liten på klærne sine. Man ser feitere ut når klærne er små!!!! -Folk som hamstrer som gærne på salg. Eller bare shopper på salg. ENIG!!! Jobber sel vi butikk og man ser det lyser ut av øynene når de er på salg! Og enkelte kjøper den toppen på 70% i stedet for den på 30%, selv om de liker den siste best. -jeg driter i hva tykke folk spiser, men irriterende at de alltid må prate om mat, undskylde seg når de spiser usunt ol. Slank deg eller hold kjeft! -Bimbojenter som vanker på Oslo City eller Byporten fra morgen til kveld sammen med utlendinger. -Jenter og gutter som legger bilder av seg selv ut på deiligst.no and such... -Jehovas Vitner og alle andre sekter og ekstremister. Tro på hva du vil, men ikke prakk det på meg! -KRF as well as FRP-folk... -kresne folk!! -de som røyker og drikker generelt, og spesielt i svangerskapet! -aerobic- og spinninsinstruktører uten takt, makan!!! Og ikke minst: Folk som bare syter og klager hele tiden, alltid ser det negative og ALDRI noe positivt - utrolig slitsomt!
Gjest ->>- Skrevet 27. juli 2007 #39 Skrevet 27. juli 2007 Mener du å si at du hater alle fra USA? Hvorfor det?
Dotten Skrevet 27. juli 2007 #40 Skrevet 27. juli 2007 Nei, kom ut litt feil. Hater absolutt ikke alle fra USA.... Har en svigerbror derfra, pluss ei venninne som er gift med en derfra. Det jeg ikke liker er hvordan USA ser på seg selv som world leader osv. Skal rydde opp overalt, men selv råtner de opp innenfra. Det er noe som heter å rydde opp i egen bakgård, og det burde USA gjøre, før de skal ut å "redde verden".
Gjest ->>- Skrevet 27. juli 2007 #41 Skrevet 27. juli 2007 Sjarmerende, annie. Godt gjort å rekke og seg enig med meg før kvalmen tar aldeles overhånd.
KatrineS Skrevet 27. juli 2007 #42 Skrevet 27. juli 2007 De "rydder opp" i egen bakgård, dvs. Latinamerika. Fjerner stadig demokratiske ledere som truer med å ta kontroll over eget land.
Gjest ->>- Skrevet 27. juli 2007 #43 Skrevet 27. juli 2007 Tja. Nå sitter jo både Castro, Chavez og Morales ganske stødig ennå. Se, ikke en gang dét får de til. =)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #44 Skrevet 27. juli 2007 ""De "rydder opp" i egen bakgård, dvs. Latinamerika."" Hvor har du geografikunnskapene dine fra? USA bør kanskje begynne å tenke på og betale ulands gjelda si?
KatrineS Skrevet 27. juli 2007 #45 Skrevet 27. juli 2007 Chavez ble fjernet i 2002, men folket krevde han tilbake, og militære gjorde opprør.. Ikke så lett som før, men gjør sitt beste med feilinformasjon i media (f.eks "stenging av kanal", "ikkedemokratiske" lover osv). Ok, det var ikke det vi snakket om. Mannen min er fra Venezuela.
Dotten Skrevet 27. juli 2007 #46 Skrevet 27. juli 2007 Nå tenker jeg på dere egen bakgård som USA, og ikke Sør-Amerika. Dette er landet i verden med mest kriminalitet osv. Sosialhjelp (eller ikke kanskje) osv. Slutt å bruk så mye penger på våpen, militæret osv. men heller å hjelpe sitt eget folk. Men, det sitter for mange maktpersoner der borte å styrer. Det er jo helt klart at Bush kun er ei nikkedukke (en dum sådan), mens den som virkelig styrer USA er "gjemt" i gardinene.......! Om du skjønner. Vel, vel.....!
Gjest ->>- Skrevet 27. juli 2007 #47 Skrevet 27. juli 2007 Hehe, det er jo en kjent sak at USA anser Latin-Amerika som egen bakgård. En ting er at det er skummelt med rødinger i Asia og slikt, men i Latin-Amerika blir de direkte akuttskumle - jf. amerikanskstøttede kupp- og kuppforsøk i Cuba, Chile, Guatemala, Nicaragua osv.
Gjest ->>- Skrevet 27. juli 2007 #48 Skrevet 27. juli 2007 Digresjoner er hyggelig. Ja, jeg kjenner litt til Chavez, men poenget var jo at de ikke fikk det til. Han sitter, til og med forholdsvis trygt enn så lenge.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #50 Skrevet 27. juli 2007 Føler du deg truffet?? (Og mener ikke da av ev. spy). Du må ikke ta ting så bokstavlig vet du!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå