Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Jeg må innrømme at jeg har fordommer mot muslimer. Det vil si arabiske muslimer. Jeg syns de virker så aggressive, både i måten de ter seg og måten de tolker Islam på. (Sånn hvis man generaliserer - som man da ofte gjør når det gjelder fordommer..) Jeg er faktisk halvredd dem, men samtidig veldig fascinert av samfunn som er veldig ulike vårt eget. Jeg skjemmes av mine fordommer og snakker sjelden om dette til andre enn venner jeg stoler fullt og helt på. Like fullt har jeg dem.. Hjelp meg den som kan. Og nå må jeg være
blond Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Da er det opp til deg om du vil bekjempe fordommene dine eller ikke. Det er verre med de fordommene en ikke er bevisst.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Jeg hadde også mest fordommer mot arabiske muslimer, men så var jeg i tyrkia, og traff tyrkiske muslimer. Ved ett punkt var jeg redd de skulle ta livet av oss. Vi var i en butikk og skulle handle, men hatet lyste ut av dem etter en stund, og de hatet USA og vesten så mye at vi måtte skynde oss ut derfra. Det var fælt.....
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Det må være mot utlendinger...Jeg vet at ikke alle er like fæl og at noen er helt kurant,men jeg har sett og hørt for mye.Og derfor klarer jeg ikke la være å ikke like utlendinger..Gidder ikke å utdype det noe mer,får pes for det alikavel.Selvom mange er enig med meg..
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 "Utlendinger"? Mener du alle utenfor Norges grenser? Jeg kjenner forresten et par skikkelig teite nordmenn også, så du bør nok inkludere det norske folk óg..
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Liker ikke norske prester... fengslene er snart fyllt opp av slike kristenpuddinger som prater guds språk:-)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Som nevnt over her,muslimer og andre (menn),fra landene med et idiotisk kvinne-og menneskesyn.De som ikke eier empati eller "menneskelige" følelser.De som er oppvokst med et helt annet syn på livet enn det vi er.De som kommer hit og oppfører seg som bavianer og tilbakestående individer,og lever i den troen at de kan gjøre som de vil og slippe unna med det.Som kan krenke kvinner fordi de er opplært til det og blir unskyldt for det.Jeg kan fortsette,men du tar vel tegningen... De har jeg fordommer mot!
Gjest ->>- Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Mine verste er mot menn fra Nord-Afrika og Midtøsten. Ikke grunnet religionen deres, og slett ikke uten unntak, men likevel. Og mot de norske kvinnene som er gift med dem og har konvertert til islam og har bleket hår stikkende ut av hijaben der de sleper fire unger under skolealder rundt i Oslo sentrum. Ja, og FrP-velgere. Og religiøse konvertitter. Og folk som teller vekslemynt. Og samer. Ikke holder jeg nevneverdig kjeft om fordommene mine heller, men jeg innser jo stort sett at de er nettopp det.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 fordommer.. hm.. det må vel være mot foreldre som har 50% for små barn/spebarn.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #11 Skrevet 27. juli 2007 Har omtrent de samme fordommene som ->>- (var det riktig vei, tro?)... Men jeg skjønner ikke hvordan hun kan ha fordommer mot FrP-velgere, når hun nettopp sa at hun kjente høyt intelligente mennesker som stemmer dette partiet? Er det ikke venner av deg, dette da? Eller bare noen du vet om?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #12 Skrevet 27. juli 2007 Mine værste fordommer tror jeg er mot "pyntedukker". Damer som legger stor vekt på klær og sminke og som bruker mye tid og penger på å følge moten regner jeg automatisk med må være midre inteligente.
KatrineS Skrevet 27. juli 2007 #13 Skrevet 27. juli 2007 Det må være mot damer som drømmer om at far følger dem opp kirkegulvet, for å overekke dem til sin nye Herre, ektemannen. Og elsker at menn åpner dører, drar ut stoler, og synes feminisme er "innmari teit". Jeg er selv gift med en utenlansk mann, men har fordommer mot norske. De fleste jeg kjenner er mannsjåvinister, og nekter for det selv.
♥Prinzessin♥ Skrevet 27. juli 2007 #14 Skrevet 27. juli 2007 Hehe... Jeg ble fulgt opp kirkegulvet av min far, og jeg syns det er kjemperomantisk dersom mannen min åpner dører og drar ut stolen for meg. Men det er ikke ensbetydende med at jeg er mot feminisme! Jeg har kanskje fordommer mot dem som ser alt i sort/hvitt? ;-)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #15 Skrevet 27. juli 2007 Pinsevenner Somaliere Resursvake foreldre med ADHD barn (mener mange av de ikke har adhd bare dårlig oppdragelse) ME (ME og Fibromyalgi i samme boks. Folk som er arbeidsky, oppmerksomhetsyke, late hypokondere)
KatrineS Skrevet 27. juli 2007 #16 Skrevet 27. juli 2007 Eh, gjelder ikke det samme for de andre gruppene det er snakk om her? FrP-velgere og utlendinger kan vel være ok mennesker de også (selv om det er vanskelig å forstå med FrP-velgere). Alt er jo ikke svart/hvitt uansett, men nå snakker vi om fordommer.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #17 Skrevet 27. juli 2007 Dessverre har jeg fordommer mot arabiske muslimer. Hadde ikke det før, men etter dårlige erfaringer har det desverre blitt sånn at jeg drar alle under en kan. Mange av dem er sikkert hyggelige, om jeg hadde gitt dem en sjans.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #18 Skrevet 27. juli 2007 Det er mange... -Utlendinger (spesielt de muslimske landene + Øst-Europa) -Folk som ikke er det grann interessert i klær og moter. -Bygdefolk -Folk fra Nord-Norge... -Samer/Tatere/Sigøynere... -Folk som hamstrer som gærne på salg. Eller bare shopper på salg. -Folk som spiser McDonalds eller Burger King eller lignende mat. -Tykke folk som spiser masse godteri. -Folk som ikke har utdannelse og ikke har videre planer om å skaffe seg en. -Bimbojenter som vanker på Oslo City eller Byporten fra morgen til kveld sammen med utlendinger. -Jenter og gutter som legger bilder av seg selv ut på deiligst.no and such... -Jehovas Vitner -Amerikanere -Folk som vandrer rundt som et levende BikBok ikon -KRF as well as FRP-folk... Ja.... For å nevne noen få av de mange....
Ikkelektuell Skrevet 27. juli 2007 #19 Skrevet 27. juli 2007 Fordommer mot muslimer og utlendinger, - ja vel, OK. Men mot folk som handler når det er salg, eller har for mange (!?) klær fra BikBok...? *klør seg i hodet*
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #20 Skrevet 27. juli 2007 Hva betyr 50 % for små barn\spebarn? Forsto ikke helt det jeg.
Ikkelektuell Skrevet 27. juli 2007 #21 Skrevet 27. juli 2007 50/50-fordeling av omsorg for småbarn, går jeg ut fra.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #22 Skrevet 27. juli 2007 Ja, for det som er på salg er det som skal ut av kolleksjoner.... (most of the time at least...) og jeg har sett de som hamstrer som gærninger når det er salg... Og jeg synes det er tragisk... Og jeg har fordommer til slike folk. Ser på den som middelmådige..... Og ja, jeg liker ikke de jentene som vandrer rundt som BikBok ikoner... Jeg synes det ser dumt ut... Meg om mine fordommer, og du om dine;-)
KatrineS Skrevet 27. juli 2007 #23 Skrevet 27. juli 2007 "Fordommer mot utlendinger og muslimer" ok. Hvorfor er det bedre enn folk som hamstrer på salg?
Ikkelektuell Skrevet 27. juli 2007 #24 Skrevet 27. juli 2007 Åh, ut av kolleksjonene? Ja, DA skjønner jeg! Skikkelig tragisk å ha klær som er ute av kolleksjonene!
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #25 Skrevet 27. juli 2007 Kanskje jeg synes det;-) Spm. er jo trossalt hva DINE fordommer er.... Derfor svarer jeg hva MINE fordommer er.... Ergo, ikke noe for meg å diskutere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå