Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #26 Skrevet 21. april 2008 Ja, og kristne er liksom så jævla mye bedre dem eller? Du har virkelig ikke peiling må jeg si. Hvilken religion er dem som misbruker små barn? Hvem religion hører pedofile til?? Jo Kristendommen, psycho people ass, blir kvalm av folk som skal hele tiden prøve å rakke ned på andre, MEN VET DERE HVA?? SKAL DERE PRØVE Å LEGGE SKYLDA PÅ NOEN, SÅ BEGYNN MED DERE SELV! FOR NOEN UVITENDE IDIOTER! Vi har alle en og samme Gud!!!!!!!!! Allah ---------------------->> Betyr -------------------->> GUD!!! Og for all del ikke kom her med sånne dårlig eksempler som fanatikere gjør, som tror at å drepe uskyldige så kommer dem til himmelen, ikke sammenlign dem me alle muslimer, Husk på at verden er stor!! Og tvangsekteskap og omskjæring er gamle tradisjoner ) TIL info til deg som nevner det!!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #27 Skrevet 21. april 2008 Ja, og kristne er liksom så jævla mye bedre dem eller? Du har virkelig ikke peiling må jeg si. Hvilken religion er dem som misbruker små barn? Hvem religion hører pedofile til?? Jo Kristendommen, psycho people ass, blir kvalm av folk som skal hele tiden prøve å rakke ned på andre, MEN VET DERE HVA?? SKAL DERE PRØVE Å LEGGE SKYLDA PÅ NOEN, SÅ BEGYNN MED DERE SELV! FOR NOEN UVITENDE IDIOTER! Vi har alle en og samme Gud!!!!!!!!! Allah ---------------------->> Betyr -------------------->> GUD!!! Og for all del ikke kom her med sånne dårlig eksempler som fanatikere gjør, som tror at å drepe uskyldige så kommer dem til himmelen, ikke sammenlign dem me alle muslimer, Husk på at verden er stor!! Og tvangsekteskap og omskjæring er gamle tradisjoner ) TIL info til deg som nevner det!!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #28 Skrevet 21. april 2008 genc-kadin Bravoo, Veldig bra sagt og sååååååååååå sant! Takk skal du ha.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #29 Skrevet 26. april 2008 Gud må jo bare sitte og riste på hodet over all denne kranglingen barna hans imellom. Kanskje dere skal legge ned lekepistolene og begynne å leke pent med hverandre?
Gjest Zima *PP?* Skrevet 9. juni 2008 #30 Skrevet 9. juni 2008 For et utrolig unyansert innlegg HI.. Bifaller din gud de kristne prestene som voldtar korgutter? Eller har de også en annen gud? Gud bifaller ikke det onde. Det er menneskene som velger å utføre det "onde".
Lillemus&mamma'n Skrevet 30. august 2008 #31 Skrevet 30. august 2008 Må bare kommentere hun som sier at det bare er muslimer som er terrorister, fordi ingen av dem heter Ole Pettersen o.l.. Flere av dem heter Sean O'Connor eller Alejandro Serrano og er irske/baskiske katolikker... Kristendom, jødedom og islam har alle sitt opphav i de samme stammereliggionene og tar alle like feil. Jorda er flere milliarder år gammel og dinosaur-fossilene er ikke plantet av satan for å forvirre menneskene.
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 30. august 2008 #32 Skrevet 30. august 2008 Er det rart det er krig i verden??!! Jeg er og kristen- tror det finnes en større kraft utenfor oss, men om man velger å kalle den karma, kjærligheten, gud eller whatever, så er det en skaperkraft. De kristne deler historikken sin med jøder og muslimer. Historikken i andre land er anderledes. Noen tror det ene, andre tror noe annet er rett. Men en ting er sikkert: Jeg eller noen andre kan ikke stå å hevde at "ædda bædda, jeg har rett, du tar feil og havner i helvete".,.. Om det er en slik kraft som jeg tror er jeg overbevist om at den er lik for alle. Kan ikke være slik at "en god kristen" får komme tilhimlen, men huff disse mulimene går til evig fortapelse. På tide å åpne skylappene fra øynene dine og erkjenne at vi lever i en verden med mangfold der toleranse er viktig for å skap e en god verden. Om vi er uenig om ting, betyr da ikke det at noen er bedre enn andre!!! Får fnatt av sånne som setter seg høyere enn andre mennesker pga egen sneversynthet!!!!
Lillemus&mamma'n Skrevet 5. september 2008 #33 Skrevet 5. september 2008 DEt finnes tre typer løgn: svart, hvit og statistikk...
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #34 Skrevet 22. september 2008 Derfor det heter "å tro"?........Bekymringsfull tone her må jeg si..... Nestekjærlighet da??
babyboom_right_now Skrevet 11. oktober 2008 #35 Skrevet 11. oktober 2008 ikke samme gud? men hvis det finnes en gud da må den jo være den samme guden. Islam og kristendommen er to historier med samme utgangspunkt. Dvs. en gud som har skapt denne verden. Ikke en tilbedt stein eller solgud o.l Og islam har f.eks. jesus(heter isa på arabisk)(som profet (sendt av gud til maria(mariam) ned til jorda)som gjorde gode gjerninger(noe som faktisk stemmer overens med bibelen også) + andre profeter(som bare islam har) og det er Mohammed som er den siste profeten. Kristendommen har derimot ikke tatt med Mohammed fordi "historien" bare stoppet opp der islam fortsatte(islam er den siste religionen) Det står i bibelen at d skal komme en "overtaker"(muslimer som har studert bibelen skjønner at d er mohammed d er snakk om).... (Sorry, jeg har ikke tenkt å holde et foredrag om islam...) Du skrev at den guden muslimer tilber ikke er en levende gud, men d er jo d samme som å si at "din" gud ikke er levende heller. Det finnes egentlig ikke noen "min" og "din" gud. Det finnes bare EN FELLES GUD!!! kanskje d finnes millioner av solsystem og galakser med andre oppfatninger av hva som er gud, men her på jorda har vi ikke hørt om dem enda. Det eneste jeg bryr meg om er at NOEN har skapt DETTE!!! alle er enige om at det ikke er skapt av flere guder på en gang....eller hur??
babyboom_right_now Skrevet 11. oktober 2008 #36 Skrevet 11. oktober 2008 Hei jeg er fra vest og jeg har ikke tenkt å forlate vest(jeg er norsk som deg....men forresten ikke som deg....du er jo en idiot) du er en sånn jeg hadde "drept" brutalt i "the sims 2" men d er jo bare et spill jeg er hektet på for tiden (høygravid som jeg er, er d ikke mye annet å finne på) har ikke noe i mot å reise laaaaaaangt vekk fra sånne som deg da... du virker jo helt tragisk med stor T. Litt enig i at alt for mange heter Mohammed eller Mohammad da. Men utrolig mange som heter mange andre navn også. Terrorister finns i alt. Ikke bare religion. Desverre viser de bare sånn skit på TV...andre terrorister blir bare oversett.... hvorfor får ikke dem komme på TV? Ja sånne som deg.
babyboom_right_now Skrevet 11. oktober 2008 #37 Skrevet 11. oktober 2008 DET BESTE INNLEGGET HITTIL ->>- !!!!! Vesten var jo helt mongo på den tida!! Araberne var jo bare jo bare SÅ SMARTE!!!! vesten begynte å bli sjalu på dem rett og slett. Og derfor begynte dem å krige med dem b.l.a pga. at de syntes d var så rart at de hevdet at jorda var rundt og ikke flat som dem trodde. Vesten hadde bare en bunch med losers i forhold....
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #38 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg vet hvem som sto bak angrepet på World Trade Center jeg. Bare det i seg selv er mer enn nok til at jeg HATER muslimer og den tragiske folkrasen der!!!!!!!!! Eller folk kan man ikke kalle dem!!! Idioter hele gjengen!! Samle alle sammen der dem hører hjemme, slipp en bombe nedi der, så blir vi kvitt dritten!!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #39 Skrevet 14. oktober 2008 Muslimene regner seg som Abrahams barn. De er etterkommere etter Abraham og slavekvinnen Hagar (Sara oppfordret Abraham til å lage barn med Hagar, fordi hun trodde at hun selv ikke kom til å få barn) Jødene, muslimene og kristne har den samme Gud, spørsmålet er hvem som har "helt rett" Jødene venter på at Messias skal komme og ordne opp. Kristne sier at Jesus er Messias Muslimer sier at Jesus var en profet. Ateister sier at "Jesus helt sikkert var en god og klok mann" Hvem som har rett, er et spørsmål om tro og overbevisning.' Jeg tror ikke alle muslimer tror på teorien "evig liv til selvmordsbombere" - jeg tror kyniske bakmenn bruker dette løftet for å få unge, fortvilte og kanskje naive gutter til å gjøre drittjobben for seg. Jeg tviler på at de selv hadde tatt på seg bombebeltet for å sprenge seg i lufta. (er kristen selv)
mortilgutt Skrevet 23. oktober 2008 #40 Skrevet 23. oktober 2008 "Jesus seier: Eg er Vegen, Sanninga og Livet! Ingen kjem til Faderen utan gjennom meg." Joh. 14.6 Altså: Kven er det som forkynner evangeliet om Jesus? Bibelen! Kven taler om Jesus som sant menneske og sann Gud? Bibelen! Kven taler om nåde for synd? Bibelen! Kven taler om å koma slik ein er utan å fortena eit evig liv? Bibelen! Kven taler om at eige strev ikkje er nyttig? Bibelen! Kven taler om at ein annan tok all vår skuld og døydde på korset? Bibelen! Kva seier Koranen om alt dette??? Kva må ein muslim GJERA for å nå den himmelen dei trur på, viss dei trur på ein himmel då? Det er det som skil kristendom frå all anna religion; tru i staden for gjerningar. Korleis kan ein vita at ein gjer NOK? Det veit ein ikkje, men eg VEIT at Jesus har gjort ALT som trengs for at alle som vi tru på han skal kunna koma til Himmelen. Gud ofra sin eigen son for at alle skulle verta frelste. Ein slik gud har ikkje muslimar eller andre religionar!
Bellinda Skrevet 23. oktober 2008 #41 Skrevet 23. oktober 2008 Hvorfor tror da muslimer på Abraham, Noah, Jesus (som Profet), skapelsesberetningen, Adam og Eva, Zakarias, Johannes Døperen og alle de andre profetene? Det er 25 profeter nevnt i Koranen, og alle de står også i Bibelen. Vi tror på Himmelen. Og Helvete. Og gjerninger som springer ut fra tro.
mortilgutt Skrevet 23. oktober 2008 #42 Skrevet 23. oktober 2008 Ja, men dei trur ikkje på Jesus som verdens frelsar og som Guds son!!! Det som skil kr.d. frå ALLE andre religionar er at eit menneske ikkje treng PRESTERA noko FOR Å verta frelst!!! Du må spør muslimane kvifor dei trur på desse profetane. Men Jesus er IKKJE ein profet! Han er vegen, sanninga og livet, og einaste moglegheit til å koma til Himmelen er gjennom han.
Bellinda Skrevet 23. oktober 2008 #43 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg trenger ikke spørre muslimer, jeg er muslim selv, og vet godt hvorfor jeg tror på de samme profeter. Fordi vi tror på Abrahams gud, enklere kan det ikke sies. Vi tror at Jesus ble født ved ett mirakel, og at han er både en budbringer og en Profet, men Guds sønn tror vi ikke at han er, jfr Enhets-surahen i Quran, "Si han er Gud, den eneste, Ei har Han avlet og ei er Han avlet" osv, som inneholder "halve Islam" i sine fire korte vers... Hvorfor skal man ikke kunne prestere noe? Hvorfor skal man ikke kunne slåss mot sitt ego (jfr Jihaad ul-nafs, kampen mot egoet i islam) for å kunne oppnå den ultimate belønning, Himmelen? Mine barn må holde rommet ryddig for å få ukepenger.
mortilgutt Skrevet 23. oktober 2008 #44 Skrevet 23. oktober 2008 Ein kan ALDRI gjera seg fortent evig liv/Himmelen. INGEN TING av alle dei gode gjerningane me gjer, anten me er muslimar eller ikkje (for eg trur at MANGE muslimer lever eit betre og meir moralsk liv enn andre!) ingen ting av alt det gode me gjer vil vera GODT NOK for Gud (Bibelens Gud). Han seier at synda si løn er døden - den evige død. Han krev eit TOTALT syndefritt liv. Det er det INGEN med alle sine beste gjerningar som kan leva. Det er éin som har levd det livet me ikkje kunne leva, syndefritt, og det er Jesus, Guds son! I Joh.3.16 står det: For så elska Gud verda at han ga son sin, den einborne, så kvar den som trur på han ikkje skal fortapast men ha evig liv". For så elska Gud.....Sjå på korset. På DEN måten elska han oss, anten me er muslimar eller ikkje. Så KVAR DEN som TRUR på han, på Jesus, ikkje skal gå fortapt men ha evig liv! Kva krev Gud av oss??? Ingen ting!!!! Endå til å tru klarer me ikkje av eiga kraft. Det er når Gud får tala til oss gjennom ordet sitt (Bibelen) så vil trua verta skapt i hjarta vårt. Den Heilage Anden vil opna ordet slik at me får sjå sanninga om oss og sanninga om Jesus og hans frelsesverk. Det gjeld ALLE! Også deg som muslim! Kvifor streva med eigne krefter når det ikkje fører fram når ein berre kan be Jesus om å koma og visa seg som verdens frelsar gjennom Guds ord i Bibelen??? Kva føretrekk du? Eg torer ikkje satsa på nokon annan enn Jesus! Eg kjenner han og han er med meg i ALT som skjer! Det er bare han som kan gjera noko med egoet vårt. Det er berre han som kan tilgje synd utan å kreva noko tilbake. Han gjer det på grunn av at du og eg er så uendeleg dyrebare for han. Berre hugs: han ga livet sitt for at du, eg og alle andre skulle få evig liv viss me vil tru på han. Det heile handler om kva me VIL!!! Eg forstår ikkje at du våger å la vere å tru!!!! Jesus elsker deg, gløym ALDRI det!
Bellinda Skrevet 24. oktober 2008 #45 Skrevet 24. oktober 2008 Vi tror på Jesus eksistens, vi bare legger litt ulike betydninger i "Guds sønn" enn det dere gjør. Det er jo ikke som om vi fornekter Jesus... Jeg foretrekker å be, tro, og ha tillitt direkte til Gud, jeg dyrker ingen mennesker, jeg ber til Gud direkte, trenger ikke mellomledd. Jeg vet at Gud er med meg i ALT som skjer, jeg trenger ikke Jesus, eller noen andre der for den del, så lenge Gud er der. Jeg tror ikke Jesus døde engang. Ja, han var villig til å dø, men til syvende og sist, tror jeg ikke han døde. Jeg lar ikke være å tro. Jeg tror, på GUD. HAN er den som har gitt meg liv, Han er min skaper, og den som passer på, den jeg stoler på, og den jeg ber til. Direkte. Trenger ingen mellommann.
RødRev Skrevet 24. oktober 2008 #46 Skrevet 24. oktober 2008 Interessant at du tenker på Jesus som et mellomledd.. Det gjør nemlig ikke kristne. Vi tenker på Gud og Jesus som én og samme person, og jeg ber både i Guds og Jesu navn på én og samme tid. MEN ifht FRELSEN har vi en mellommann: Jesus! Og det er fordi at ingen mennesker er uten synd og kan oppnå frelse ved gode gjerninger. Troen på Jesus frelser oss, fordi vi lar han ta vår straff og skyld på seg. Jeg forstår det sånn at muslimer tenker at frelse oppnås ved gjerninger, eller tar jeg feil? Jeg spør i all ydmykhet altså, vet veldig lite om deres tro.
mortilgutt Skrevet 24. oktober 2008 #47 Skrevet 24. oktober 2008 Jesus og Gud er eitt. Han er sann Gud og sant menneske. Sjølv seier han at "eg og Faderen er eitt". Når eg ber så ber eg BÅDE til Gud og til Jesus. du har bestemt deg. Eg VEIT! Kva vil du svara Gud når han ein dag spør kva du gjorde med Jesus i livet ditt? Det ER avgjerande spørsmål når me skal stå til rekneskap for livet vårt. Eg er glad for at eg kan svara at Jesus er mitt liv. Dersom eg ikkje vert funnen i han så går eg fortapt. Hugs Jesus er glad i deg og vil gje deg si frelse!
Bellinda Skrevet 24. oktober 2008 #48 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg ser på Jesus som ett mellomledd, eller bindeledd om du vil, fordi man må jo kunne be til GUD, og Ham alene? Direkte. Hvorfor blande inn andre? Vi tror ikke bare at frelse oppnås ved gjerninger! Troen i seg selv, troen på Guds Enhet, Hans Profeter, Hans bøker, Hans engler, Hans skjebne og troen på Dommens Dag er jo reddningen fra Helvete, men ikke redningen fra straff. Selv muslimer kan få straff i etterlivet, for ting vi har gjort galt, eller latt være å gjøre, men vi er reddet fra den største straffen, fordi vi har tro.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #49 Skrevet 27. oktober 2008 Det har aldri fallt dere inn at maria var en utrolig smart dame som ble gravid på en tid da det var veldig synd å ligge med noen uten å være gift? Som klarte det sidestykke å overtale andre at hun var jomfru og at sønnen var guds barn? All ære til henne for hvordan hun-på en barbarisk og undertrykkende tid klarte å ta vare på seg selv og barnet i magen!
mortilgutt Skrevet 29. oktober 2008 #50 Skrevet 29. oktober 2008 Eg les det du skriv, og reint menneskeleg er det UMOGLEG å tru på jomfrufødsel, men for Gud er ALT mogleg! Gud ER far til Jesus. Les Jesu øvsteprestlege bøn i Joh.17. At Maria var jomfru då ho fødde Jesus er ikkje eit diskusjonstema, men ein kan kun TRU det. Så: Ja, Maria VAR jomfru! Foresten...kor "smart" og utspekulert trur du ei tenåringsjente på 13-14 år er for å evt kunne stå mot alt det du, siste anonym, skriv om??? Hugs dette er ikkje ei ung dame på 20 det er snakk om, men ei ung tenåringsjente!!! Å argumentera imot....nei, nytteslaust, for ingen kan overtyda andre om at dette er sant. Det er det KUN Den Heilage Anden som kan!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå