Fruen i huset Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Leste et svar her fra ei muslim som skrev at vi har den samme Gud. Du kunne ikke tatt mer feil. Den Guden dere tilber er ingen levende Gud! Min Gud tar i alle fall ikke imot selvmordsbombere og de som støtter dem, eller de som driver såkalt Hellig Krig ...
kaur *har født!* Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Det der er litt selvmotsigende.... Når du snakker om MIN og ANDRE sin Gud, så tror du jo at det finnes flere Guder. Muslimer og Kristne har samme opphav. Akkurat som med jødedommen. Det er derfor svært god grunn til å hevde at det er den samme Guden det er snakk om... Og hellig krig har da vitterlig kristne holdt på med opp igjennom tidene...
Fruen i huset Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2007 Jeg tror IKKE det finnes flere guder, men jeg slkrev at mange tror på forskjellige guder! MIN GUD - den kristnes Gud - er den eneste levende. Jødene tror også på den samme Gud, det er derfor det går så bra med Israel i alle krigene de muslimske landene rundt fører med dem. Muslimene kjemper MOT Gud. Derfor er de dømt til å tape!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Iwantthegoldenticket Kanskje du burde ha lest koranen ditt nek! Så finner du fort ut at den "kristene guden" er mye mer voldelig enn den "muslimske guden" Selvmordsbombere har ingen ting med allah og koranen å gjøre! Skaff deg litt bakerundsmateriale før du utaler deg!!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Islam er undertrykkelse av kvinner og barn. Islam er terrorisme. Islam er død. Det er ingen av terrorister som heter Ole Pettersen.Alle de heter Mohammed eller Mohammad eller noe slik.De må forlate Vest og reise tilbake til sine ville land hvis ikke de vil akseptere Vestlige verdier.
kaur *har født!* Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Dette blir for dumt.... Det er tydelig litt mangel på kunnskap her. Kristendommen er like undertrykkende som islam når det gjelder kvinner og barn. Man bør huske på at det er stor forskjell på religion og tradisjon. Nå bør vel ikke kristne skryte på seg å være så fredelige. Kristendommens historie er ganske blodig. Når det gjelder at midtøsten er så vill, så kan det kanskje være greit å vite at midtøsten har blitt regnet for å være en kunnskapens vugge.Spesiellt i Europas mørke middelalder... Og så kan det jo være greit å vite at kritsendommen har sitt utspring derfra.... og ikke fra Toten... Lurer på hvordan hovedinnlegger her kan påstå at Allah og Gud ikke er den samme. Er det snakk om at Gud splittet seg i to på ett eller annet tidspunkt? Don't think so! Gud er en! Den eneste. Over alt og til alle tider. - Det er det samme hva du kaller Gud. Og det spiller ingen rolle hvilken religion du tilhører...
sol og varme Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 Jeg synes nå det holder med dette maset om hvem som har den riktige guden eller ikke... det er da absolutt INGEN som faktisk vet hva som venter på oss etter døden, eller om det i det hele tatt finnes noenting der. Når det gjelder islam så kan man vel mene sitt om det - men hvis noen tror at alle muslimer ønsker at selvmordsbombere skal sprenge uskyldige i lufta så seriøst tenk en gang til...og til HI så vil jeg si meg enig med ei som skrev: få deg litt bedre bakgrunnserfaring før du snakker nedlatende om andre religioner... For meg er kristendom på lik linje som islam - en menneskegruppe som har valgt å tro på noe... og så må man jo huske at det faktisk gjelder å TRO - ikke faktisk at man VET... det er en stor forskjell der. For min del er jeg så lei av mennesker som ikke gjør annet enn å hakke på hverandre fra alt til utseende til religion - derfor tar jeg folk som de er...og holder meg langt unna alt som har med kristendom/islam o.l. å gjøre... Sikkert godt for den som tror, men vi som ikke tror har det faktisk like greit vi også!!! Ps. den som tror jeg sitter her som en kjempe ateist kan tro igjen... har vært innom ting som sikkert mange her ikke her har "luktet" på... kaller meg hverken ateist eller annet - jeg kaller meg selv et menneske...fordi det VET jeg faktisk at jeg er - fordi jeg kan ta, føle, lukte og se at jeg er det...og ikke bare det - jeg "tror" på meg selv, og det burde mange andre også prøve på (hihi, ikke tro på meg- men seg selv selvfølgelig)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 Kristendom er undertrykkelse av kvinner og barn. Kristendom er terrorisme. Kristendom er død Er ikke spesielt glad i islam, men kristendommen er en farlig religion- skremmende. Koranen er en mye snillere bok enn bibelen! Les bøkene du!
Gjest ->>- Skrevet 22. juli 2007 #9 Skrevet 22. juli 2007 Kanskje du har samme guden som de muslimene som ikke digger selvmordsbombere og fysisk jihad. Slenger et par-tre av dem innimellom, har jeg hørt.
Fruen i huset Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 24. juli 2007 Jeg har bakrgrunnskunnskap, thank you! Alle vet jo at kristne og muslimer er så langt fra hverandre vi kan komme, åndelig sett!
Fruen i huset Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 24. juli 2007 Kaur: Hvor har du det fra at kristne undertrykker barn og kvinner? Jeg er selv oppvokst i en kristen familie full av kjærlighet, varme, gjestfrihet og godhet. Mine foreldre er troende og forelsket Det er selvfølgelig mange som misforstår budskapet, både i bibelen og koranen. Men hvis man har kontakt med Gud (personlig), vil man forstå hva som er det sannheten og veien man skal gå på! Det som er så skremmende med Islam, er at det er så ufattelig mange som "misforstår" og dreper, voldtar, slår osv. i Allahs navn. Dette forekommer også i kristne miljøer, men det blir ikke godtatt av de rundt! Den som utførerer handlingene vet at det er galt ... Jeg har selv vært i Israel og sett muslimenes jødehets på nært hold. Gud elsker Israel. Alle som kjemper mot Israel, kjemper også mot Gud. Altså er man Guds fiende. Det er ingen overraskelse for noen her at muslimene hater jødenen...? Altså kjemper muslimene MOT Gud (men i Allahs navn...?)
kaur *har født!* Skrevet 24. juli 2007 #12 Skrevet 24. juli 2007 Iwantthegoldenticket: Jeg vet om svært mange muslimske familier som er fulle av kjærlighet, gjestfrihet og godhet. Hvor det ikke er ett snev av undertrykkelse mot hverken kvinner eller barn. Jeg er vokst opp i et hjem hvor mor var rødstrømpe. Ikke snakk om kvinneundertrykkelse der heller. Jeg har stort sett kunnet ta mine egne valg når jeg vokste opp. Mine foreldre er/var svært religøse/kristne. Alt dette fornekter ikke det faktum at bibelen og koranen undertrykker kvinner og barn. (Kvinnen skal tie i forsamlinger, være lydig mot mannen sin...og man skal tukte sine barn - jeg gidder ikke slå opp for å sjekke ordrett....) Listen er lang. Vi har dessuten hatt en lang debatt her til lands om man skal tillate kvinnelige prester. Når det gjelder islam, så er jeg ikke så bevandret annet enn at jeg kan si at hva som står i Koranen og hvordan folk lever ikke nødvendigvis er det samme. Akkurat som i kristendommen. Når det gjelder hodeplagg, så er det ett personlig valg. Et tegn til de som er rundt deg for hva man står for. Mange religioner har symboler som viser hva de tror på. Noen har ett kors, andre har ett sjal, noen har en kara (armring av stål) - slik som jeg. Nå lurer jeg litt på hva du mener med personlig kontakt med Gud. Akkurat den frasen har jeg stusset over. Hva betyr det å ha personlig kontakt med Gud? Jeg kjenner mange "personlige" kristne som jeg sikker på kommer til å ende i helvete (for de som tror på det). De tror at bare man ber om tilgivelse, så kan man drive på med all slags faenskap. Da tror jeg noen har missforstått. Men det er dems problem. Så hva betyr det egentlig å ha personlig kontatkt med Gud? Jeg tror Gud er overalt. I alle ting. Gud er uendelig, ingen begynnelse og ingen slutt. Jeg ser Gud hver eneste dag. Jeg ser Gud i barna mine. I dyra mine. Jeg ser Gud overalt i naturen. Når jeg drar opp gulrøtter fra grønnsakshagen, eller når jeg ser at de frøene jeg sådde i fjor faktisk ble noe av! Jeg ser det i kjærligheten som er mellom mannen min og meg. Den omsorgen han har for meg og familien. Den omsorgen han har for alle andre også. Jeg ser det i meg selv også. Når det eneste jeg ønsker er at alle skal ha det bra, når jeg kjenner at jeg elsker noen og er glad i noen. Det er da man ser sannheten. Det er da man vet at man faktisk er på rett vei. Til tross for alle feilene man gjør. I den kristne menigheten jeg vokste opp, var det svært mange unge jenter som ble voldtatt av en "personlig" kristen. Jeg ble nesten en av dem. Det var ingen som tok tak i det. Det ble tiet i hjel. Det ble drevet med konstant mobbing av de som ikke passet helt inn. Både av voksne og barn. Det ble det ikke gjort noe med. Det er nok mange som gjør ting i Guds/Allahs navn. Både av kristne og muslimer. Og påstå at det er det bare muslimene som gjør, er vel noe naivt. Det er vel et ordtak i bibelen som er noe så som: Man ser flisen i sin fiendes øyne men ikke tømmerstokken i ens eget. (Noe lignende ihvertfall). Og påstå at det er bare kristne som vet at de gjør noe galt er vel en ganske merkelig påstand. Hvordan vet du det? Hvordan vet du at de som voldtar - uansett religion, ikke vet at det er feil? Du påstår noe som du overhode ikke har noe som helst belegg for å mene. Hva med Fossmo som drap konene sine i Knutby, og drev med hor? Han mener nok også at han er personlig kristen. Jeg innbiller meg at han er mest lei seg for at han ble avslørt...og ikke at han var klar over at han gjorde noe galt. - Hvor tror du han havner? Tror du at han bare kan be om tilgivelse, så får han fribillett til himmelen? Tror ikke hans karma er på hans side. Det er latterlig å lese at du har vært i Israel og set jødehetsen fra muslimene. Hva slags hets tror du muslimene føler fra jødene? Og hva slags påstand er det å si at alle som kjemper mot Israel, kjemper mot Gud? Da bør du stikke fingeren i jorda og finne ut om du er kristen eller jøde. Selv om noe står i bibelen, betyr ikke at det er sant. Det betyr bare at det står der... Nå har ikke jeg vært i midtøsten selv, men både min far og min bror var FN soldater. Jeg har fått med meg de grusomhetene som er blitt påført muslimene i området...av jøder. Nå har jeg ikke noe i mot jøder. Men jeg har heller ikke noe i mot muslimer. Men kom ikke her å påstå at jødene ikke dreper i Guds navn, med støtte av kristne amerikanere....som de fleste kan være enige om er rimelige ute å kjøre når det gjelder kunnskap om verden utenfor USA. Jeg tror du bør begrunne påstandene dine litt bedre. Det er ikke mye saklig å spore når man bare slenger ut noe, som man antageligvis har hørt fra barnsben av, som om det var en sannhet. For selv om dine foreldre har fortalt deg det, eller presten, eller menighetsleder...så blir det ikke noe mere sant for det. Det lukter en tanke av hjernevask, og ikke selvstending tenkning. Husk at Gud ga deg evnen til å resonere, tenke logisk og fornuftig. Bruk den gaven!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #13 Skrevet 25. juli 2007 Det er muslimer som driver med steining,omsjaring,tvangsekteskap og æresdrap.Muslimer,ikke kristne.Kristen verden er smart,progressiv,vitenskapelig og human.Muslimsk verden sadistisk,vill,underutviklet,fattig og agressiv.
=)mamsen=) Skrevet 25. juli 2007 #14 Skrevet 25. juli 2007 Skjønner at du underskriver med anonym du over her! For dette du sier der er ren svada! men det vet du vel- det er vel derfor du er anonym
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #15 Skrevet 26. juli 2007 Det er ikke svada,dete er faktum.Statistikk.
Gjest ->>- Skrevet 26. juli 2007 #16 Skrevet 26. juli 2007 Mhm. Og da den muslimske verden var ledende på handel og kultur, sånn rundt ibn Battutas tid, mens vesten trodde på årelating og flate jordkloder - så var det fordi de hadde en annen gud enn de har nå?
Lepje Skrevet 28. juli 2007 #17 Skrevet 28. juli 2007 Man kan jo også tenke på måten kriste og muslimer har erobret Jerusalem. Da de kristne inntok Jerusalem ved korstogene, drepte de sivile, selv kvinner og barn over en lav sko. Da Saladin samlet den muslimske verden og gjenerobret Jerusalem fikk muslimene streng beskjed om å ikke drepe én eneste sivil, rane eller skjende byen. Ikke ett menneske ble drept. Da Richard Løvehjerte kom med det tredje korstoget til Jerusalem og opplevde heteslag, tørste og tarantellangrep, hvem var det som hjalp fienden sin? Jo Saladin selv sendte fersk snø og frukt ned til Løvehjerte og hans menn. En ekte muslimsk handling å hjelpe andre i nød! Kristne pilegrimer fikk så besøke Jerusalem uten problem. Protestantiske Sionister er som regel så blindet av propaganda, at de ikke innser at ved Jesus ble ALLE mennesker Guds barn. Alle mennesker ble like for Gud, og stod med likt utgangspunkt. Å tro at Jødene står i særstilling hos Gud er jo faktisk "rasistisk". (De står vel på lik linje som alle oss andre). "Muslimenes" hat mot Vesten bunner nok mer i historiske forklaringer, enn religiøse. Som noen nevnte her, Kristendommen har faktisk sin rot i Midtøsten, noe mange protestanter faktisk ser ut til å glemme. (De tror vel den har sin rot i Texas eller noe). Aldri har det vært så vanskelig å være kristen i Midtøsten som nå. Mye takket være sionister, og en viss president som var litt uheldig i terminologien når han erklærte korstog mot Irak. Muslimene som før levde side om side med de kristne, blir mer og mer fiendtlige fordi de ser hatet og handlingene vestens kristne har mot dem, og Jødene driver en "stille" utskvising av de kristne ved eiendomsoppkjøp, diskriminering, forsømmelse osv... Men til HI. Jo, man kan til en viss grad si at kristne og muslimer (såvel som jøder) har felles Gud. I alle fall om man tar i betrakting at vi har felles opphav, og alle de tusenvis av versjoner de kristne og muslimer har av sin Gud (både personlig og "menigheter")
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #18 Skrevet 12. mars 2008 Utrolig synd med alle disse fordommene:( det finnes bare en gud! islam har virkelig ingenting med selvmordsbombere å gjøre. islam er heller ingen kvinne undertrykkende relgion. hva folk velger å gjøre i guds navn er dems problem,ikke bland det inn i relgionen. problemet er at man hører bare negativt om islam. man hører ikke alt det negative som foregår i kristene miljøer,som voldtekt og drap..dette er hysj hysj!! det beste er å skaffe litt kunnskap om relgioner før man uttaler seg,det kan såre mange!! islam er en fantastisk relgion.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 14. mars 2008 #19 Skrevet 14. mars 2008 det er jo ikke religionen som dreper! det er menneskene! du kan ikke kommer her å si at du er kristen, når du er så dømmende! Aksepter at folk er annerledes og tenker annerledes! Gud har ikke noe ønske om at alle ska være lik, og at alle skal dele samme tanke. Og Gud ser ikke på noen mennesker som fiendre, bare syndere... Les bibelen en gang til du HI....
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #20 Skrevet 19. mars 2008 Jeg skjønner ikke at jeg i det hele tatt gidder å svare på et så utrolig barnslig og totalt uvitende innlegg. Hvis du vil diskutere så burde du gjort litt flere undersøkelser før du tabber deg totalt ut! ___________________________________________________ Av Shaykh Dr. Yousuf Alqaradawi. Oversatt av Basim Ghozlan. (Svaret er hentet fra www.islam-online.net ) Islam tillater ikke å skade eller gjøre urett mot uskyldige, uansett motivet, hvem angriperen er eller om angrepet er rettet mot legemet, ære eller eiendeler. Selv ikke den folkevalgte lederen har rett til å begå urett mot andre mennesker. Profeten sw erklærte i sin siste hajj-tale at menneskets blod, eiendeler og ære er beskyttet for alltid. Dette forbudet gjelder ikke bare overfor muslimer, men gjelder alle som ikke kriger mot dem. Selv i krigsituasjon, tillater ikke Islam å drepe dem som ikke deltar aktivt i krigen, som barn, kvinner og eldre. Heller ikke munker, som har trukket seg tilbake for tilbedelse, skal angripes. Når Islam forbyr å angripe dyr, hva sier ikke Islam når det gjelder mennesker som Gud har vist ære? Profeten Mohammad fortalte om en dame som kom til helvetet på grunn av at hun stengte en katt inne til den døde. Hun ga katten verken mat eller frihet til å jakte selv. Hvor alvorlig blir det når det er mennesker som blir sperret og truet på livet? .... Et av prinsippene i Islam er at en hver er kun ansvarlig for det en selv gjør. En sønn skal ikke straffes for det sin far har gjort, og ikke en far skal straffes for det sønnen har gjort. Det er dette som islam har understreket i Koranen i mange steder. Også tidligere religiøse bøker har sagt det samme. Derfor er det en meget overraskende at folk som hevder å være islamister, bærer islams symboler og taler i Islams navn, hevner seg på uskyldige folk som ikke har noe med saken å gjøre. Det går ikke an å angripe et folk på grunn av en konflikt man har med lederne i dette landet. La oss anta at statslederen er morder, er dette den enkelte borgers skyld?. Hvorfor skal han bli straffet for lederens handling? Drap på et menneske er en meget alvorlig forbrytelse i Islam. Straffen for en slik handling er veldig streng. Et annet prinsipp som Islam legger til grunn er "målet helliger/legaliserer ikke middelet". Islam understreker at både målet og middelet må være "gode" og rene for at handlingen skal være akseptert. La oss anta at disse kaprerne hadde gode hensikter om å støtte deres uskyldige brødre, selv om det er vanskelig å tro. Det er likevel ingen grunn til å benytte terrorisme for å nå fram. Terrorisme gir blaffen i menneskelige liv og godtar å true og torturere uskyldige. Det som gjør terrorisme til ekstra stor forbrytelse er at disse, tilsynelatende, snakker i islams navn og hevder å ville støtte den. Derfor blir disse handlingene tilskrevet Islam. Dette samtidig som islam egentlig fordømmer slike handlinger både i Koranen og sunnah. Både de lærde og blant muslimer generelt, fordømmes slike barbariske holdninger på det sterkeste Disse unge mennesker kan ha oppriktige intensjoner, men de er på villspor når de tror at de gjør en tjeneste for islam ved å legalisere drap og tortur av uskyldige . Muslimske lærde har et meget stort ansvar i forhold til å belyse de som er villfarne. ______________________________________ Og for å besvare din første påstand viser jeg til: http://www.islam.no/newsite/content/default.asp?Action=ViewFAQ&nTopPage=52&nPage=&nFAQID=2203 "Naturligvis er Allah den samme uavhengig av hva mennesker måtte tro om Ham, eller om de tror på Ham i det hele tatt. Han er den Levende, den Evige. Du har også rett i at både Noa, Abraham, Ismael, Isak, Jakob, Moses, Jesus og Muhammed (Allahs fred og velsignelser være med dem alle) trodde på én Gud. Men det er selvfølgelig forskjeller i hvordan en muslim og noen kristne i dag tror på Gud, og hva vi tror om Gud. En muslim kan for eksempel aldri tro at et menneske er en del av Allah, eller at Allah tar bolig i et menneske eller noe annet. Eller at noe annet tar del i Hans makt og rett til tilbedelse. Bibelen av i dag fremstiller ikke lenger den samme troen på en udelelig Gud uten partnere som var alle profetenes budskap. I Koranen finner vi blant annet følgende vers som forteller oss om at Allah i forholdet mellom muslimer og kristne: 2.135-136: "De sier: «Bli jøder eller kristne, så dere kan finne rett vei!» Si: «Nei, heller Abrahams, Gud-søkerens religion. Han var ingen avgudsdyrker!» Si: «Vi tror på Gud, på det som er åpenbart for oss, og for Abraham og Ismael, Isak, Jakob og stammene, på det som ble gitt Moses og Jesus og profetene fra deres Herre. Vi gjør ingen forskjell på noen av dem, og vi har hengitt oss til Ham i tjeneste.»" 2.285: "Sendebudet tror på det som er ham åpenbart fra Herren, så også de troende. Hver og en tror på Gud, Hans engler, Hans skrifter og Hans sendebud: «Vi gjør ingen forskjell på noen av Hans sendebud.» De sier: «Vi hører, og vi adlyder. Din tilgivelse, Herre! Til Deg fører vandringen hen!»" 42.15: "Så fremfør ditt kall, og hold rett kurs, slik du er pålagt. Følg ikke deres ideer, men si: «Jeg tror på en skrift som Gud har åpenbart! Jeg er pålagt å opptre rettferdig blant dere, Gud er vår Herre, og deres Herre. Vi har våre gjerninger, og dere deres! La det ikke være strid mellom oss. Gud samler oss sammen. Hos Ham er reisen slutt.»" 29.46: "Diskuter ikke med skriftfolket annet enn på beste måte, unntatt med de urettferdige blant dem, og si: «Vi tror på det som er åpenbart for oss, og det som er åpenbart for dere. Vår Gud og deres Gud er én, og til Ham har vi gitt oss hen.» " Problemet her ligger mer i mangel på kunnskap og at noen rett og slett ikke kan eller vil forstå at muslimer tror på Allah, som er den Elskende og den Mest Barmhjertige. Men det finnes også mange kristne som tror på Gud uten å tro at Jesus er en del av Ham eller at Gud er en del av Jesus. Hvis disse menneskene får lære om islam skjer det ofte at de kjenner igjen Koranen for hva den er: Guds budskap til hele menneskeheten. Les, og oppfordre andre til å lese, i både Koranen og Bibelen, og lær mer om Allahs 99 attributter eller "navn", så blir det kanskje klarere at ikke alt er som man får høre på radio og TV, og at Allah ikke bare er "krigersk", og at "Bibelens Gud" ikke bare er fredselskende. Tror noen kanskje at vår Skaper, som er den opprinnelige årsak til alt, som gir oss liv og død og liv igjen og som overstiger vår skapte forstand - lar seg beskrive med kun ett ord av de språk vi mennesker bruker for å kommunisere med hverandre? "Krigersk" eller "fredselskende"?"
Minervae Skrevet 27. mars 2008 #21 Skrevet 27. mars 2008 "den "kristene guden" er mye mer voldelig enn den "muslimske guden" Selvmordsbombere har ingen ting med allah og koranen å gjøre!" Du har vel ikke noe særlig kunnskap om hverken kristendommen eller islam ser det ut til.
Minervae Skrevet 27. mars 2008 #22 Skrevet 27. mars 2008 "Koranen er en mye snillere bok enn bibelen!" Utrolig! Koranen er jo en hatbok på linje med Hitlers Min Kampf, nærmest en oppskriftsbok på folkemord, imperialisme og ekspansjon.
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #23 Skrevet 29. mars 2008 Huff, for en forferdelig tråd! Er det så veldig kristent å rakke ned på andre? Det er maktmennesker som er farlige, og slike som ikke vil lytte til andre, uansett hva de kaller religionen eller politikken sin. Amen!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #24 Skrevet 17. april 2008 Helt enig med du!! Vi har alle en og samme Gud, jeg er ikke for vold og selvmordsbombing og slike ting, og ikke for at kvinner blir undertrykkt og slått, uffa meg Hvorfor kan ikke vi mennesker leve i harmoni og fred sammen ?? Skulle ønske alle var lykkelige, vi trenger ikke å like alle, men vi kan respektere hverandre, vi kan være enige om det uenige! Jeg er muslim, jeg tror på Gud, men jeg ber ikke og jeg liker ikke det mange muslimer gjør, jeg dømmer ingen for det har jeg ingen rett til å gjøre, men det som i mitt syn er galt er galt, og like ille er det å misbruke små barn!! så det er ting jeg er imot som muslimer og kristne gjør, mennesker er det verste rovdyret på denne gjord!! Jeg håper vi kan kjempe for å hjelpe barn i verden slik at alle barn er trygge og har det godt, mye viktigere å kjempe for det og klima forandringene, enn såå mange dumme kriger som er rundt omkring nå, hva er det dem kriger for egentlig ??
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #25 Skrevet 18. april 2008 Helt enig med du!! Vi har alle en og samme Gud, jeg er ikke for vold og selvmordsbombing og slike ting, og ikke for at kvinner blir undertrykkt og slått, uffa meg Hvorfor kan ikke vi mennesker leve i harmoni og fred sammen ?? Skulle ønske alle var lykkelige, vi trenger ikke å like alle, men vi kan respektere hverandre, vi kan være enige om det uenige! Jeg er muslim, jeg tror på Gud, men jeg ber ikke og jeg liker ikke det mange muslimer gjør, jeg dømmer ingen for det har jeg ingen rett til å gjøre, men det som i mitt syn er galt er galt, og like ille er det å misbruke små barn!! så det er ting jeg er imot som muslimer og kristne gjør, mennesker er det verste rovdyret på denne gjord!! Jeg håper vi kan kjempe for å hjelpe barn i verden slik at alle barn er trygge og har det godt, mye viktigere å kjempe for det og klima forandringene, enn såå mange dumme kriger som er rundt omkring nå, hva er det dem kriger for egentlig ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå