Gå til innhold

Ang... spiritisme....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk Tigerpuz og WhiteLily ;)

Skal sjekke linken ;0))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er en link til ei dame

http://www.hildeagabrun.no/

Hvis du gjør dette må du komme med tilbakemeldinger..

Kunne tenkt meg å prøvd å få tatt kontakt med min far som gikk bort ifjor, men vet ikke helt om jeg tør ennå...

Skrevet

jeg har vært her en stund, har skifta litt nick, vært divebaby og morogcroft :)

føler og at de beste går først.. hadde to venner som tok livet sitt på ungdomskolen og en tante som tok livet sitt da jeg var barn.. veldig gode mennesker det og!

igjen så håper jeg du finner det du søker, stoooor klem til deg også og en stooor varm tanke til broren din som helt sikkert vet at du savner han hver dag! prøv å bare snakk litt høyt med han når du er alene, kanskje han kommer til deg i en drøm..

Skrevet

Skal gå inn å titte der og...

han jeg var inne på i sta, virka veldig lovende i allefall....

Tror jeg bare Må kontakte noen snart!!!!!

Skrevet

Uff... leste dette nå......

;(

Tårene triller... fordi, jo, broren min tok og livet sitt. Men... han var verdens snilleste!!!

................Men han klarte ikke forstå hvordan verden vi var kommet til....

Han, var en filosof til tusen...

Jeg har en drøm om han, som kommer igjen og igjen..... Da er han selv far ( han døde som 19 åring) og i drømmen er han ( hver gang!) far til 2 barn med downs syndrom...

På en måte forteller drømmen meg stadig, at han er et utrolig menneske...... men jeg savner svara bare... HVORFOR????

++++

Skrevet

kanskje han hadde sett mer av sin egen fremtid og ikke ville oppleve den .. drømmen din tyder jeg sånn.. kan jo være at det er det han vil si deg..

uff, så trist, man kan desverre ikke finne ut akkurat hvorfor og det er ikke alltid man skal vite hvorfor.

jeg vet fortsatt ikke hvorfor min kjærste døde.. han tok ikke sitt eget liv, da mediumet fikk kontakt med han så fikk jeg vite at han hadde det bra og at jeg skulle gå videre.

jeg har bestemt meg for å ta med de beste egenskapene han hadde og tilegne meg de selv, og med det så mener jeg at han har gjort meg til et bedre menneske. jeg prøver også hver dag å være takknemlig for den tiden vi fikk og ikke være trist over den tiden vi ikke fikk..

tungt er det og det vil aldri bli helt bra, men vi kan bare kontrollere vårt eget liv og vi kan bare velge selv å leve et godt eller trist liv.. ha troen på at du en dag ser han igjen og at han er med deg og dine. ta til deg av alle hans egenskaper som du satte pris på og gjør det maksimale ut av ditt eget liv til ære for han OG degselv:)))

tusen klemmer til deg !!

Skrevet

og akkurat der sliter jeg litt..

for jeg klarer ikke helt å akseptere at det finnes "onde" ånder....

greit det kan finnes energier som sitter igjen og som er frustrerte og uttafor.. og som kanskje fremdeles innehar deres jordlige egenskaper til å være ond... men.....

det ER bare godt på den andre siden...

men nå er jeg ingen ghost whisper heller...

jeg kobler meg mer opp på den store energien og sprer det videre...

jobber mer som lysarbeider enn som medium for å si det sånn....

Skrevet

Så mange fine ord du har ;)

Utifra hannes skoleoppgaver, så tyder det meste på at han absolutt ikke ville ha en fremtid i den verden her.... han levde i "Kardemommeloven" ;))

Han var som sagt en filosof til tusen, og en tenker langt over oss andre....

Vi rundt han ( søsken, foreldre, familie etc...) skulle bare så gjerne ønske han hadde klart å prøve å "gjøre noe " med det... Men, det er for mye å legge på en person selvfølgelig. Han brydde seg om mennesker, virkelig om mennesker!! De som ikke hadde det så godt som oss, de som ikke hadde våre materaistiske goder osv....

Uff, nå skrævler jeg altfor mye her ;))

Så bra at du fikk hjelp videre. Det kan jeg tenke meg var godt.......

likevel.....

Vi har på en måte innfunnet oss med skjebnen, og vi kan ikke gå rundt og være lei oss. Vi lever på en måte etter hans "primisser" ;) siden det var gode primisser ;))

Men, skulle så gjerne ha fått sagt et siste ord, eller fått et siste svar....

selv om det kanskje er umulig...'¨

;O)

Vi, klarer ikke helt å tenke på han som en død person. Jo, han er på en måte død... Men, han ville så gjerne at det skulle skje noe...!! Og i 10 år. har jeg prøvd å finne ut hva...?? for jeg og vil at han skal leve videre... han hadde så mye godt å gi....

;)

Uff, masse rotete svar og minner her....men....

Skrevet

jeg tror heller ikke det finnes onde ånder, men at det finnes negative energier.. ånder er ikke det samme som opphøyede lysvesen og har ofte en egen agenda.. så ikke alltid lett å vite hva man kommer borti.. mener jeg da! og i tillegg hvis man er helt uerfaren og kommer i kontakt med en ånd som ikke er fått videre og som ikke vet at den er død så kan det sikkert bli ekkelt og vanskelig..

mener ivertfall man kan søke hjelp hos noen som har erfaring når man vil gå inn på det her.. men igjen meg om det ;)

Skrevet

er nok uansett i en hver situasjon alltid lurt å kontakte noen med erfaringer..

og i denne situasjoen er det også en del å fordøye, hvis man opplever virkelig kontakt, og da kan det være greit å ha noen med seg..

hvordan står det til med deg forresten.. white lily?

Skrevet

Skjønner det er vanskelig for deg. Å gå videre vil ikke si å glemme husk det, for jeg kommer heller aldri til å glemme. Jeg glemmer aldri noen av de jeg har mistet.. Men jeg har bestemt meg for å tro at jeg en dag vil møte disse personen igjen på et annet plan. Og at de faktsik har det bedre der de har det nå..

det kan ikke være lett å vite mer enn andre og være så sårbar at man ikke kan håndtere det. det er aldri en unnskyldning å ta sitt eget liv, for det kan ses som utrolig egoistisk av de som sitter igjen. men jeg mener at de som tar sitt eget liv som oftes ikke har noe valg.. de har det ikke godt her hos oss, og hvorfor skal vi da "tvinge" de til å fortsette et liv som bare gir de sorg, men som gir oss selv glede. vil det være en ekte glede når du innerst inne vet at den andre personen har det vondt og føler seg som en fremmed her hos oss? oi har masse tanker rundt det her og det ramler vist litt ut..

blir vel halshugd av mange som mener at det ikke er rettferdig ovenfor de som sitter igjen å ta sitt eget liv. MEN klarer ikke bry meg, har selv hatt diagnosen suicaidel 2 ganger, så dette har jeg tenkt og jobbet i megselv med i mange år..men er nå frisk, og har nå mitt lille gull som jeg ikke kommer til å ønske å forlate. jeg fant en styrke i meg selv, men ikke alle som klarer å finne den... desverre!

men igjen vil jeg råde deg til å snakke med han, jeg tror han vet at du har det vondt og jeg tror og han kan komme til deg i drømme :)

stooor klem

Skrevet

Men du "dama".....

Jeg tror heller ikke på "onde ånder" , som du sier......

Men, jeg tror på at det finnes et liv, et svar, et håp, en verden, noe å leve etter - ETTER vårt liv her på jorden...:/

Det er ikke derfor jeg søker" etter noen på den andre siden for å si det slik...

Jeg ville aldri gjort dette bare for gøy, eller for å bli skremt - jeg vil kun gjøre det for å få et svar... kanskje et umulig svar? men likevel.. jeg har en tro på at det finnes.. at det finnes et svar, at det finnes et lite håp/lysglimt vi etterlatte kanskje kan få, etter å ha mistet noen veldig kjære... om du forstår...

Jeg ville søke spiritisme, fordi det var det eneste jeg igrunn visste om . ??

Jeg ville søke etter min bror, som døde så brått, og med et ønske om å dø---- uten at vi visste hvorfor...??

mulig det er det som gjør meg "desperat".... selv om det har gått over 12 år nå... Jeg vil bare så gjerne vite hva som kunne gjøre hverdagens hans enklere... selv om jeg følker jeg forstår litt ... skulle bare hatt litt flere svar...

Klarer bare ikke helt å forstå....

Skrevet

tuddelidu dama,

jeg har det flott om dagen, har fått mange svar den siste uken og er nå i full fart fremover. passer på å ikke forhaste noe og la alt synke godt inn. men kjenner at ting skjer sakt men sikkert og at alt stemmer med det jeg har kjent på tidligere i livet :)

har også fått kontakt med min guide som er hos meg nå, og hun har hjulpet meg mye den siste uken også:)

så nå jobber jeg med å blir mer bevist min indre dialog og å snu den til det positive, jammen ikke lett! men øvelse gjør mester!

Skrevet

Kjære deg ;) Du finner virkelig de ordene jeg ikke klarer å få ned ,))

jeg er så enig med deg. Fordi jeg ser ikke på min bror som egoistisk i det hele tatt...!! Men, som du så utrolig sier; han følte han ikke hadde det godt her, jeg tror han følte at dette ikke lenger var en verden å leve i... Har lest alle hans oppgaver, fra kardemommeloven, til den dype filosofen Michelengo..... og jeg tror broren min ikke helt klarte å forstå hvorfor vi skulle leve... Jeg tror han på en måte så videre... hva kommer etter?? Hva kommer egentlig etter vår død?? Tror det ligger mye der. Og jeg ser faktisk opp til han, som turde å gå så langt, for å finne ut hva som kommer etter vårt liv her nede.....

Selv om det er grusomt vondt for oss som er ifgjen selvfølgelig,......

Det har vært så godt å snakke med deg i kveld WhiteLily...... utrolig godt... føler du forstår mye uten at jeg har trengt å utdype det så mye ;)

STOR klem :0))

Skrevet

Ufff...Jeg skulle sågjerne hatt mamma hos meg.. Hun døde da jeg var 7 år. Har ofte følt sterkt nærvæe av henne, og er selvsagt glad for det. Men det er så mange spørsmål..... Jeg er også veldig skeptisk til disse medium folka...

Skrevet

Uff Magda...(

Jeg skal i morgen den dag, kontakte han ene jeg fikk opplyst om her...

Kommer gjerne tilbake med tilbakemeldinger....

Dette er jo, som jeg har skrevet tidligere, ingen "drøm" eller situasjon, eller et "artig" innslag....

Jeg, mener virkelig at jeg vil få kontakt, om den er aldri så liten, aldri så svak, eller kanskje bare et bitte lite svar, en bitte liten tanke på hva som gikk galt...

jeg forstår deg så inderlig. Et lite barn, en mor som gikk bort.... klart du har masse spørsmål, og masse skeptiske tanker til de som kaller seg "medium"...

Det har jeg og...

Men, for noen uker siden, åpnet det seg litt her hos meg. Jeg fik kontakt med en person, en klarsynt, som kunne fortelle sååå mye om mitt liv, uten at jeg hadde fortalt dette på forhånd...

Jeg fikk gåshud, skalv, etc etc..... det var helt utrolig...!!

Nå sitter jeg og lurer på om jeg skal kontakte henne igjen, eller om jeg skal prøve en annen.....

Men, ja, jeg tror det finnes klarsynte der ute.. men, jeg tror og det finnes folk som kan lure oss.... så "problemet" vårt er jo å finne en vi vet vi kan stole på....

Men, at noen av oss har evner vi andre ikke har utviklet; ja, det tror jeg...:)

;)

Skrevet

Hvis KIMBYleser dette.... Kan du se gifteringen til Mor.. Jeg mener jeg fikk den av pappa en gang for leeeenge siden, men vet ikke hvor den er nå.. Må også si at vi har slitt med en narkoman bror, og det kan tenkes at han har tatt den for å få tak i stoff. Han er rusfri nå da. Bare så det er sagt. Men jeg har for eksempel ingenting igjen av det jeg fikk til konfirmasjonen min.. Men det betyr ingenting så lenge jeg har bror min... Men den gifteringen til Mor skulle jeg gjerne ha hatt....

Skrevet

"rart" du nevner Kimby... eller kanskje ikke.... hun er jo "kjent" her inne....

Men, jo, det var henne jeg "gikk til" her for noen uker siden.

Og det var henne som ga meg gåshud, det var hun som faktisk klarte å se det meste her i huset ;)

Jeg satte nok henne på en skikkelig prøve, da det virkelig var "såpeopera" her... og jeg ga henne ingen tegn til dette.

Og det var pga at jeg ikke ville gi henne noen "tegn", som jeg senere kunne tenke at " dette visste hun"

Hun visste ingenting..._ Men - likevel - hun så alt!!

Helt utrolig!!!!

Derfor tenker jeg her; Kan hun se mer?? ang min bror f.eks??

Klarer hun se noe der? Eller må jeg gå "videre"...??

Men, ja, jeg takker Kimby mange ganger, for det hun har sett, hun så til og med noe som km til å skje før jeg visste det selv - og det stemte så det holdt!!!

:0)

Skrevet

Jeg gjør IKKE det.. det er ikke til å leke med.. :)

Har venner som har prøvd, 1 av de ble så skremt at h*n måtte ha proff hjelp til slutt :(

Skrevet

Olav er en ærlig fyr ja.. har pratet endel med han =)

Skrevet

Twig ;)

Deg "kjenner" jeg jo vennen ;0))

Men, du sier med store ord; du gjør IKKE det....???

Hva mener du??

Du tror ikke på det??

Eller gjør du ikke det selv??

Tror nok heller det ikke er til å leke med, har en del fortellinger fra min egen ungdom som gjør at jeg blir "redd"!!!

Men, kan jeg spørre deg; "ser" du slike ting og?

Eller får du kontakt med de døde ( om du vil/ønsker) eller hva tenker du om det??

Uff, dette er så vanskelig....;((

Skrevet

Heei! :D

Lenge siden jeg har sett deg på nå ;)

Jeg tror på det, men gjør det ikke.. aldri om jeg blir med på sånt =)

Det blir å leke med en flamme man ikke skal berøre mener jeg :)

Jeg kan se avdøde.. hatt noe episoder med kontakt, men er ikke heeelt trenet på den siden.. Mange ganger i drømmer.

Hva er det du lurer på i henhold til det? ;) så ei anbefalte mediumet over her, har pratet litt med han i det siste, og han er ærlig :)

Skrevet

Ja, har vært tøffe mnd her for tiden...;((

Har ikke orka logge meg på....)

Men, dette gjelder noe helt annet da. ( enn mynter... hihi...:))

... min bror - som døde for 12 år siden, han er i mine tanker ... og ...drømmer hver eneste dag og natt for tiden... !!!! Sååå slitsomt!!...:((

Føler han vil si noe.......Men, får det ikke helt frem. Jeg sover aldri lenger....;(( Drømmen har vært den samme i flere år. Men, det hjelper ingenting!! Den sier meg kun hvordan menneske han er...MEN ikke hva han vil!!!

Holder på å bli gal her!!! Hva vil han?? Hva vil han jeg skal formidle?? Og hvorfor og ikke minst til hvem???

Skrevet

Kan du beskrive drømmen for meg? det ligger som regel skjult i mellom selve drømmen og betydningen.. :)

Når tid på året døde han?

Skrevet

Det kan jeg ;))

han døde 1. juni....... 1995 var russ...... ( på navnedagen min og.. ...(

Drømmen er alltid den samme. Jeg må løpe etter han og en barndomsvenn ( som dog er homse..?) i en laborynt på en togstason......??

Når jeg endelig får fatt i dem, og vi prater - så viser det seg, at broren min lever i skjul, er gift og hat 2 barn med down syndrom....

Verdens stolteste far ;))

det er 7-8 år siden denne drømmen kom opp første gang, men har fulgt meg siden ( 12 år siden han døde), OG PÅ EN MÅTE FORTELLER DEN MEG HVOR ET FLOTT MENNESKE HAN KUNNE VÆRT.... :((

(oppsss... sorryy stor skrift her :))

En annen drøm er at han er med på en bursdagshelg. Jeg bærer han rundt, fra sofa til sofa ( mens han er "død"), til rollerblades og annet sporty ting....Han sover hele tiden... vi har bare et ønske om at han er med.....! og til slutt reiser han seg opp, og sier han har lurt oss i alle år.....At han egentlig lever......

( og en drøm som har vart i minst 10-12 år......)

Den siste drømmen, vet jeg bare er "fantasi" - et ønske å ha han her....

Men , den første drømmen der - den er så grusom

- så levende , og en så blanding av alle følelser........

Uff, kjipt å prate om han her og...(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...